رواية بحر العطر الحلقة العشرون 20 بقلم فاطمة خميس هارون

الصفحة الرئيسية

رواية بحر العطر البارت العشرون 20 بقلم فاطمة خميس هارون

رواية بحر العطر كاملة

رواية بحر العطر الفصل العشرون 20

بحر :يعني جايبك في اخر وقت 
وبعتلك العربيه في اقل من نص ساعه 
لحقتي تعملي كل ده امته 
وجبتي الفستان ده منين 
عطر :بالله حلو بس مش مقتنعه بيه ااا 
بحر:اخرسي 
حسابي معاكي في البيت دلوقتي تتنيلي تشوفي شغلك من غير ولا كلمه فاااهمه 
عطر :سؤال ممكن؟
بحر:اخلصي 
عطر:شوفت بامسي ؟!
بحر وهو يدفعها :قدااامي 
عطر :اعاا براحه 
علي وهو يمد يده :انسه عطر فرحان اني 
ااا
امسك بحر يد عطر وتخطي يد علي الذي سحب يده بغضب 
....:انسه عطر انا سعيد بلقائك للمره الاخيره قبل أن أسافر 
نظرت عطر لبحر ثم أرجعت نظرها له وابتسمت بهدوء 
علي :وانا كمان فرحان اني شوفتك يا عطر 
نظرت عطر له وهزت رأسها مرات متتاليه 
....:ماذا بكي يا عطر لماذا انتي صامته 
عطر لنفسها :طب اقوله اي دلوقتي بحر هينفخني 
بحر:خلينا في المهم يلا يا عطر اشرحي لاستاذ علي المشروع 
نظرت عطر له بصدمه وحركه رأسها بلا 
بحر :ايه؟
رفعت عطر كتفها وهي تشير بالسبابه بلا
بحر :اخلصي اتكلمي 
عطر :مجبتش الورق 
بحر:نعمممم 
عطر :بقولك مجبتش ال اا
بحر :سمعت سمعت 
امال انتي جايه ليه 
اقتربت منه عطر وهمست:جايه اشوف بامسي 
كور يده بغضب 
عطر :بس انا ممكن اجاوبك علي اي سؤال يا استاذ علي 
علي بابتسامه:طب اتفضلي اقعدي معايا شويه
حركت رأسها وخطت خطوه ليمسك بحر بها 
بحر بهمس :عارفه لو ابتسمتي حتي هنسفك 
عطر :لاتقلق 
اتفضل يا استاذ علي 
...:لا تتاخري يا عطر أنه أوشك علي الحضور 
عطر بابتسامه :هوا 
بحر:يلا يا عطر عشان ورانا شغل احناااا هاااا شغال
عطر :أسأل يا استاذ علي 
بدا علي في الاستفسار علي بنود الصفقه التي وضعها بحر 
ولحسن الحظ كانت نفس الحقيبه التي كانت معها بالأمس لتجد به العقد الذي راجعته ليلا 
عطر :اتفضل امضي
علي :شكرا يا عطر 
انتي جميله اوي انهارده 
جميله جدا 
شهقت عطر ونظرت لبحر ولكنه كان منشغل 
عطر:شكرا 
عن اذنك 
ورد :عطر 
انتي جيتي امته 
عطر:لسه من شويه 
وائل :ورد 
ورد :انت جيت ليه استاذ فضل ااا 
فضل:لا انا الي طلبته 
اقترب منها خطوة 
كان لازم تقوليلي انك زعلانه أنه مش هنا 
نظرت ورد بصدمه لوائل الذي غمز بعينه 
عطر بصريح:بااااامسي 
هروح اخليه يمضيلي باااي
فضل :عن اذنكوا 
نظر لورد وهمس :يا رب تبقي مبسوطه دلوقتي
حركت رأسها مع ابتسامه وغادر بعدها 
ورد :انت الي قولتله كده 
وائل:حصل 
اصله ضعيف اوي من نحيتك مش عارف ليه 
ورد :انت بتقول اي 
وائل:ورد يا حبيبتي انا هنا لمصلحتي ومصلحتك عشان اتعرف علي ناس اكتر واقوي شغلي ونعيش في مستوي كويس 
ورد :بس يا وائل اا
وائل :مدام خلود 
استمتعي يا ورده
نظرت له ورد ثم التفتت لتغادر 
....
ظلت لمار في بيتها وحيده 
اخذ التفكير كل وقتها لا تجد له سبب ليخبر هنا بسر زواجهم الا في حال وجود شي بينهم 
تذكرت كلماتها عن إجباره علي الزواج بها 
فصل جرس الباب حبل أفكارها لتذهب لتفتح 
لمار :يوسف!!خير
يوسف:لمار انا محتاج اكلمك 
لمار :يوسف ممكن بكره او كلمتي فون بس اا
يوسف:محتاج اكلمك ضروري
أشارت له بالدخول وتركت الباب غير مغلق 
دخب يوسف واغلق للباب قليلا 
لمار :مالك يا يوسف
يوسف:انا سبتها يا لمار 
عرفت انا خسرت اي بعدك عني حسسني قد اي انتي مهمه عندي 
لمار:يوسف الكلام ده ملوش لزوم دلوقتي 
يوسف:انا بحبك يا لمار 
محمد :الله اكبر هي امك صغرت كده ليه 
لمار:محمد 
محمد. :أي اتخضيتي كده ليه 
أكواب مستريحه في القعده صح 
يوسف:بقولك اي ااا 
محمد بصوت هادر:اطلع بررررره 
نظر يوسف له بخوف واتجه للخارج
محمد :اي الي بيحصل هنا يا هانم 
كانت لمار ستجيب ولكنها تذكرت كلمات هنا 
لمار:وانت مالك بصفتك اي تسال 
محمد وهو يجذبها من يدها :بصفتي جوزك
لمار :انت بتنسي ولا اي احنا جوزنا اتفاق كام شهر ونفترق
محمد بهمس:انتي شايفه كده 
لمار :دي الحقيقه ولا اي 
محمد :صح 
انتي صح 
تركها وغادر لتنهار باكيه 
....
 ورد :لو سمحت ابعد شويه اي ده 
... :في اي يا انسه احنا بنرقص
ورد. وانا مش عاوزة ارقصوا بعيد 
امسك يدها وقربها له 
ورد :وائل 
نظر وائل عليها من بعيد وهو يراقص اخري 
وابتسم لها وحرك رأسه 
صدمت ورد من فعلته وتصنمت بين يدي ذلك الشاب 
وضع يده علي كتفها وارد ان يحاوطها لولا تلك اليد التي جذبتها منه بعنف
فضل :انت بتعمل اي 
....:انت مالك هرقص معاها 
فضل :هي مش عاوزة 
..:وانا عاوز 
فضل وهو يلتفت ليغادر:يعني بالعافيه هي مش قابله خلاص 
....:أيوة بالعافيه وغصب عنها وعنك 
فضل:قليل الذوق وهمجي اممم 
التفت بكامل جسده سدد له لكنه ليقع أرضا 
فضل بغضب:اي الي وقغك هنا 
ورد :انا مستنيه وائل ااا 
فضل وهو ينظر جهة محمود :واااائل 
وائل  :أيوة 
فضل :روحوا عشان ورد تعبانه 
وائل:ورده خلينا شويه 
ورد :لا مش مستريحه يلا 
وائل بتافف :اتفضلي 
.......
بحر :مضي 
عطر :أيوة مضالي بص حلوه اوي 
بحر:اي ده انا قصدي علي الصفقه 
عطر:مضي برضوا 
بحر :كويس يلا بينا
سارت عطر وميرنا خلفه 
بحر ؛شكرا علي العشاء وسلام 
....
طارق :كفايا كده يا فاطمه اتهريا صور 
فاطمه :صور وانت ساكت 
كامل :يااادي النور يادي النووور 
فاطمه :يادي النيله 
كامل :طارق اجري صور شويه وهوينا 
فاطمه : خير
كامل :كل خير من غير لف ولا دوران انا عاوز اتجوزك 
فاطمه :نعععم
كامل :أيوة انا راج دوله يعني محبش اللف والدوران
فاطمه : انا مقدره صراحتك بس انا مش موافقه عن اذنك 
كامل :ولا و ام وراك برضوا 
 ......
بحر:اي الوقت الي لابساه ده بقي 
عطر :طبعا لو حلفت أني جبته الصبح بالصدفه مش هتصدق 
بحر :انتي ومين 
عطر :انا ولمار
بحر :صبرك عليا يا لمارولنتي ليلتك سووااااد قدامي 
....
قالبه وشك ليه يا ورد 
ورد :انت شوفت فضل عمل اي 
وائل:شوفته 
بس هو غلطان مكنش ينفع يضةب الولد 
ورد :انت شوفته عامل اي 
وائل. :اي يعني يا ورد كان عيرقص معاكي بس 
ورد :بس
ده الي همك 
وائل :ورد انا واثق فيكي لابعد الحدود ووو
ظل يبرر كثيرا ولكنها غائبه عن الواقع بسبب كلامه الاول 
وائل :و د انتي معايا 
ورد وهي تخلع تلك الحلقه التي بيدها:كل شي قسمه ونصيب يا وائل 
وائل :....
المره الجايه بجي 🙂
google-playkhamsatmostaqltradent