رواية حبي الوحيد الفصل الثاني 2 بقلم "magnona chan"

الصفحة الرئيسية

رواية حبي الوحيد البارت الثاني 2 بقلم "magnona chan"

رواية حبي الوحيد كاملة

رواية حبي الوحيد الفصل الثاني 2

£ للاسف المريضه عندها سرطان دم بس الخبر الحلو انها لسا فالبدايه و ممكن يتعالج عادي بس اهم حاجه تلتزم بجبسات الكيماوي و الادويه 
بصدمه ~ نعم !! سرطان دم ازاي يعني ؟! 
£ ربنا معاكم ..
بعدها الدكتور مشي وساب آيه وهي مصدومه 
قعدت عالارض و هي بتعيط و مش مصدقه 
بعدها مسحت دموعها و دخلت عند ليل لما فاقت 
-هو الدكتور مش راضي يقولي حاجه ليه ؟ 
~ ليل .. عايزه اقولك حاجه بس لازم اتهدي اتفقنا .. كل حاجه ليها حل و علاج 
-اي حصل مثلا
آيه استجمعت شجاعتها 
~ عندك سرطان دم 
بفرحه - بجد ؟! طب الحمدلله اخيرا هروح لماما وبابا وتيته 
آيه ضربت ليل بالقلم
~ حد يفرح لما يجيله خبر زي دا !! 
بهدوء - وانا هزعل ليه مثلا ؟ هل ليه اهل يزعلو عليا لما اموت ؟ هل عندي حد يهتم اذا كنت عايشه او لا .. اذا كانت صحبتي القريبه مني طعنتني فضهري و هتتخطب للانسان الوحيد الي حبيته .. هزعل ليه بقا اني هموت
آيه بدأت تعيط بهستيريه
~ انا هزعل عليكي يا ليل … انا بقالي ساعتين بعيط لدرجه اني حاسه دموعي خلصو وانتي جايه تقوليلي مين مهتم ب امرك ؟! 
ببرود - كلها يومين وهتنسيني متقلقيش مفيش حد بيموت من الزعل 
آيه راحت ناحيه ليل و بدأت تهزها جامد 
~ يا ليل فوقي بقا اي الكلام الي بتقوليه دا !!
ببرود - كلام ايه ؟ 
آيه مستحملتش برود اعصاب ليل اكتر من كدا و خرجت من الاوضه 
اما ليل مسكت موبايلها .. فتحت الجاليري و بدأت تمسح صور مازن واحده ورا التانيه و تعمله بلوك من الانستا و الفيس عشان متشفهوش تاني 
-كان لازم اعرف من الاول ان الموضوع مش هيتم اساسا امتي حصلت اي حاجه عايزاها 
و اتفاجئت بدخول آيه الاوضه تاني 
~ انتي هتتعالجي من بكرا .. بكرا هتبدأي اول جلسه ليكي 
-بس انا مش عايزه اتعالج
~ لا هتتعالجي يا ليل انا مش باخد رأيك انا بقولك بس ان هتبدأي بكرا الجلسات 
-والقرار بيرجع للمريضه و المريضه بتقول مش هتتعالج
بعياط ~ يا ليل بقا حرام عليكي اتعالجي بقا
-بقولك مش عايزه!! كان اخر امل ليا فالدنيا دي هو مازن .. من سعت لما تيته ماتت و بقيت عايشه وحدي وانا كل يوم ببص فصورته قبل لما انام و احكيله عن الي مضايقني او الي حصل فيومي .. انا عندي درج كامل فيه كشاكيل كاتبه فيها رسايل ليه علي اساس اننا ممكن نتجوز فيوم و اوريهاله .. كل يوم رساله لمده ٤ سنين 
-عارفه انا حاسه ب ايه دلوقتي ؟ حاسه ان روحي بتتسحب مني .. توعديني تهتمتي بجنازتي و تدعيلي كتير ؟
بعياط هستيري ~ جنازه ايه الي بتتكلمي عليها يا ليل انتي هتتعالجي وهتبقي كويسه 
ليل قامت من مكانها و فكت ابره المحلول من ايدها 
-انا مروحه البيت 
~ طب استني اوصلك عالاقل الوقت اتأخر !! 
-لا هروح وحدي وانتي خلي بالك من نفسك وانتي مروحه .. باي
خرجت من المستشفي وهي شايفه قدامها بالعافيه .. الساعه كانت ٣ الفجر و الشوارع فاضيه 
$ القمر ماشي لوحده ليه ؟ 
اتجاهلته وكملت فطريقها .. باين عليه سكران اساسا 
مسكها من ايدها جامد 
$ انتي مش سامعاني ولا ايه ؟!! 
-سيب ايدي انت بتوجعني !!!
بس مكنش عندها القوه انها تخليه يفلت ايدها 
بدأ يقرب منها تدريجيا 
ضربته بالقلم 
$ انتي بتضربيني انا بالقلم !! 
رفع ايده فالهوا عشان يردلها القلم
غمضت عينها من الخوف 
بس لما فتحتها كان فيه دراع ماسك ايد الراجل الي كان بيحاول يضربها 
& مش عيب عليك تمد ايدك علي بنت ؟!! 
$ وانت مالك بيا اساسا 
الشات الي بيدافع عنها ضرب الراجل المتحرش بوكسات كتير لغايه لما وقع عالارض وهو فاقد الوعي 
& انتي كويسه ؟
-اه شكرا لحضرتك .
وكملت فطريقها بس هو مشي وراها 
وقفت فنص الشارع 
-بتمشي ورايا ليه ؟! 
& عشان اضمن ان مفيش حد تاني هيتعرضلك
-وانت ولي امري مثلا ؟! 
حست بدوخه و زغلله فعينها و حطت ايدها علي جبهتها 
بخوف & انتي كويسه ؟!! 
بضعف- اه كويسه ولو سمحت سبني فحالي
بمجرد مكملت جملتها وقعت عالارض 
بس الشاب مسكها قبل لما تتخبط راسها عالارض 
و اخدها لبيته
& ها طمنيني يا بسمه 
€ تقريبا فيه حاجه مش مظبوطه يعني مثلا عندها مرض او حاجه لان باين عليها الارهاق و التعب و فنفس الوقت فيه اثر لمحلول لابره ف ايدها كأنها لسا خارجه من المستشفي من كام ساعه 
& يبنتي مش انتي دكتوره ؟! متقولي مالها ولا دخلناكي طب عالفاضي 😂😂
بسمه ضربته علي دراعه 
€ انا غلطانه اني صاحيه من النوم مخصوص عشان اكشف علي واحده معرفهاش .. هي مين دي انت بدأت تخطف البنات ولا ايه 😂
بضحك & ليه شايفاني مجرم قدامك مثلا ؟!
€ الله اعلم مش يمكن مجرم وانا معرفش ؟! 
&بت انتي روحي يلا لشقتك احسن بكرا اشتكيكي لخالتي 
€ عادي هقولها انك انت الي ضايقتني وبعدين لحظه كدا انت عايزني اطلع لشقتي و اسيبك هنا مع البنت لوحدك فالشقه ؟
& ايه يبت الدماغ الشمال الي عندك دي .. انتي بنت خاله مش جدعه علي فكره
بسمه قعدت عالسرير
€ طب انا اهو قعدت عالسرير وناويه ابات ايه رأيك بقا
& يا سلام تباتي ايه 
قرب منها 
 & مش خايفه مني ؟! 
€ و اخاف ليه يعني دا انت حتي كيوت 
بعد عنها وهو بيضحك
& كيوت ؟! علي اخر الزمن حضره النايب كريم بقا كيوت 
€ ششش يلا بقا اطلع من الاوضه عشان هنام 
& هتنامي جمب البنت الغريبه ؟! مش خايفه تقوم تقتلك بالليل 😂😂
€ يلا برا يلا يبقا نام فالمطبخ 
& طب اديني فرصه اعترض حتي ! 
خرجته برا الاوضه وقفلت الباب وبصت علي ليل
€ وانتي بقا اي حكايتك … 
وبدأت تمعن النظر فملامحها 
€ المشكله انك حلوه .. 
ونامت جمب ليل
*الصبح*
ليل قامت وهي مخضوضه 
-انا فين !!
كانت بسمه صاحيه قبلها و بترتب الاوضه
€ اغمي عليكي امبارح فالشارع وحظك انك كنتي قدام ابن خالتي لو حد غيره كان زمانك دلوقتي ف خبر كان
-انتي مين و ابن خاله مين !
وقتها كريم دخل عليهم الاوضه 
& يلا تعالو حضرت الفطار 
-انت !!
& العفو العفو 
-انت ازاي تجبني بيتك
& طب مش تشكريني الاول حتي ؟! وبعدين هعرف عنوان بيتك منين شايفاه مكتوب علي جبهتك مثلا ؟! مكنش حتي معاكي بطاقه 
-انت كمان فتشت فحاجتي ؟!
& كنت بحاول اوصل لرقم او عنوان لاهلك عشان اطمنهم عليكي بس حتي الموبايل قافلاه بكلمه السر 
-تمام عموما شكرا يعني 
وسابتهم و راحت ناحيه باب الشقه
& طب تعالي افطري حتي ! 
خرجت من الشقه و قفلت الباب وراها 
€ اول مره يعني تحضر فطار فاخر زي دا
& مش عندنا ضيوف يبنتي ! قلت ابدع شويه 😂
€ طبعا الابداع دا عشان هي حلوه
& النكد هيبدأ الصح ؟😂😂 
اكلو و بعدها بسمه طلعت لشقتها 
& انا حتي معرفتش اسمها ! 
..
ليل راحت بيتها و قفلت الباب بالمفتاح 
قررت انها هتقضي اخر شهور ليها وحدها مش عايزه تشوف حد ولا عايزه تخرج الشارع 
قعدت عالسرير و فتحت اللاب عشان تقفل الفيس بتاعها 
بس اتفاجأت ببوست منزلاه امنيه 
' خطوبتي النهارده يبنات هتشرفوني ' 
بصت عالبوست بسخريه و قفلت اللاب
قررت انها هتروح الخطوبه عشان مش عايزه تبين ان امنيه انتصرت عليها وانها هانتها و اخدت منها الي بتحبه .. لازم تبان قويه كالعاده 
لبست فستان اوف وايت و نزلت 
*فالخطوبه*
لما ليل دخلت المكان الكل بص عليها بذهول 
كانت كأنها هي العروسه 
اول لما امنيه شافتها راحت ناحيتها و مثلت كأنها بتسلم عليها و تحضنها بس هي عملت كدا عشان تقولها حاجه ف ودانها 
+ انتي جايه عشان تخطفي الاجواء مني صح ؟!! طول عمرك كدا يا ليل بتحبي كل الناس تركز عليكي .. اخرجي برا يا ليل انا مش عايزاكي فخطوبتي 
و بعدت عنها و ر احت جمب خطيبها 
اما ليل ف اتجاهلتها تماما كأنها مسمعتش حاجه 
قعدت فمكان هادي وهي ماسكه الموبايل 
& اي دا انتي تاني ؟! 
-انت بتمشي ورايا ولا ايه !!! 
& انا !! والله صدفه
-اه طبعا صدفه اني اشوفك مرتين فنفس اليوم
& يبنتي والله صدفه .. مازن صاحبي الانتيم اساسا بس مش بنشوف بعض كتير عشان مشغولين كل واحد فحياته 
-طب ايه متروح تقف جمب صاحبك وتسبني فحالي
& قاعده وحدك ليه
-عادي بحب اقعد وحدي
& حاسس كأنك هتعيطي
-متهيألك بس .. امشي لو سمحت وسبني فحالي
& طب انتي بتعرقي جامد .. انتي كويسه ؟! 
-اه كويسه 
كانت فاتحه موبايلها بتقلب فالفيس 
سحب موبايلها منها 
& متسيبك بقا من البتاع دا
-هات الموبايل بهدوء .. 
& ولو مجبتهوش هتعملي ايه 
حست بغثيان و جريت ناحيه الحمام
كريم انتهز الفرصه و قلب فالموبايل علي اساس ممكن يلاقي حاجه تدله علي اسم البنت الي خطفت قلبه من اول مره شافها فيها 
فتح الجاليري بس كان فاضي مفهوش اي صوره
& ايه دا معقول فيه حد فالدنيا دي معندهوش اي صوره فموبايله !! 
ضغط علي خانه الصور المحذوفه ف جاله اخر ٦٠ صوره حذفتهم … كلهم كانو صور مازن 
بص بذهول 
وقتها ليل خرجت من الحمام وسحبت منه الموبايل
-حد قالك قبل كدا انك غتت و بارد ؟! 
& لا ..
-ايه القط اكل لسانك ولا ايه بقيت هادي 
& انتي صاحبه العروسه ؟
-اه كنت صحبتها 
& و دلوقتي ؟
-ملكش دعوه انت بتتدخل ليه فحياه الناس 
وقتها اشتغلت اغنيه الرقص السلو و كل واحده بترقص مع جوزها او خطيبها 
امنيه كانت بترقص مع مازن و هي باصه علي ليل كأنها بتغيظها وبتضحك وهما بيرقصو 
اما كريم ف كان باصص علي ليل الي كان كل تركيزها علي امنيه و مازن 
فنفسه & ليه القدر بيعمل معايا كدا .. لاول مره فحياتي بنت تلفت نظري و اكتشف انها بتحب صاحبي الانتيم 
قاطع تفكيره كلام ليل
-تيجي نرقص ؟
بذهول & نعم !! 
-طب خلاص شكلك مش عايز
& لا لا طبعا عايز بس اتفاجأت متوقعتش يعني انك تقولي كدا
-طب خلاص اعتبرني مقلتش حاجه
& لا خلاص الكلام الي بيتقال مينفعش يتسحب 
و فعلا بدأو يرقصو 
& اول مره ترقصي مع حد صح ؟ 
بذهول - عرفت ازاي !!
& من توترك 😂😂 خايفه موت انك تدوسي علي رجلي واحنا بنرقص
-احم احم هو انا مكشوفه للدرجادي
& لا متقلقيش محدش هيلاحظ 
-انت طبعا مش اول مره ترقص 
& اه دايما بسمه بتزن عليا نرقص لما نروح اي مناسبه ف برقص معاها عشان ارتاح من زنها 
-بتحبك علي فكره
& هي مين ؟! 
-بسمه
& يا سلام وعرفتي ازاي ..
-باين من عينها الي مش بتتشال من عليك دي حتي كانت غيرانه مني جامد 
& لا بسمه زي اختي ومتربيين مع بعض من واحنا صغيرين ف اكيد بيتهيألك 
-لو مش بتحبها صارحها بدل متفضل مستنياك عالفاضي و تهدر مشاعرها و وقتها عالفاضي 
كريم قرب منها جامد لدرجه انها حاسه بدفا نفسه علي وشها 
& انتي بقا بتحبي حد ؟
-لء 
و زقته جامد و دا لفت نظر الناس 
مازن اتدخل 
= ايه يا صاحبي انت كنت بتضايقها ولا ايه 
كريم اتحرج جامد 
& لا انا .. انا 
الكل باصص علي كريم الي اتفضح قدامهم ( ظهر قدامهم بمظهر المتحرش )
اما ليل خرجت من الحفله جري 
كريم راح وراها 
بزعيق & ليه احرجتيني كدا!! كان ممكن تقوليلي ابعد وانا كنت هبعد !! لكن انتي كدا خليتي منظري قدام اصحابي و زمايلي زي الزفت ! هل انا عملتلك حاجه !!! دا انتي حتي الي عرضتي علينا نرقص !! انا فعلا غلطان اني وافقت 
ليل كانت باصه عالارض 
بزعيق & ارفعي وشك وانا بكلمك !!! 
رفعت وشها بس كان كله دموع 
-انا … انا حاسه اني مش قادره اتنفس .. مش .. قادره 
& طب اهدي اهدي .. خدي معايا شهيق و بعدها زفير .. شهيق و بعدها زفير 
& دلوقتي احسن ؟! 
-اه .. 
ومشيت وسابته 
هو مشي وراها للمره المليون😂😂
دخلت ديسكو 
كريم واقف عند الباب وهو مستغرب جدا 
& البت اتجننت ولا ايه !!
دخل وراها 
شافها قاعده عند البار و بتطلب من الويتر انه يجبلها احسن مشروب عنده 
& نعم !! انتي كمان هتشربي !! بتهزري صح ؟! 
-انا مش قلتلك تسبني فحالي !!
& يبنتي انتي ملكيش اهل يسألو عليكي !!! ازاي تدخلي ديسكو فالوقت دا و كمان عايزه تشربي 
اخدت الزجاجه من الويتر و شربت نصها مره واحده 
& طب براحه طيب براحه!! 
بدأت تعيط
-بردو الالم لسا موجود .. 
& انتي بتتكلمي عن ايه !! 
-انا موجوعه .. حاسه اني بموت .. حاسه كأن دمي دا عباره عن نار و اخدت مسكنات الصبح و معملوش اي فايده 
& طب اهدي بس متعيطيش .. صدقيني انتي تستاهلي حد يحبك 
-انت بتقول ايه ؟! 
(هي كان قصدها انها موجوعه بسبب الم السرطان بس هو افتكرها موجوعه عشان مازن وكدا )
-انا عايزه انام ..
نامت علي ترابيزه البار 

google-playkhamsatmostaqltradent