Ads by Google X

رواية احببته فجرحني الجزء الثاني 2 الحلقة الثانية 2 - بقلم حبيبة محمد

الصفحة الرئيسية

رواية احببته فجرحني الجزء الثاني 2 البارت 2 بقلم حبيبة محمد من فراوله

رواية احببته فجرحني كاملة

رواية احببته فجرحني الجزء الثاني 2 الفصل الثاني

في مكان تاني 
ست مسكه صوره لي نغم و نور يوم زفافهم 
ظهر واحد من وراها و حضنها  من ظهرها : وحشاكي اوي كده 
الست ببتسامه : اوي اوي
في اوضه نور و نغم 
نغم في حضن نور : قولي بقه اي المفاجاه
نور : لو قولتها مش هتبقه مفاجاه
نغم بعدت عنه و كشرت زي الاطفال: يا سلام 
 نور بضحك : متجوز طفله 
نغم مسكيت ايدوه و بنظره طفوليه : قولي بقه 
نور : كلها كام ساعه و هتعرفي 
نغم بطفوله : اوف انت مش زوج خالص
و سابته و خرجت تصحي اولادها 
نغم طلعت لقت وليد واقف على باب اوضه حور و روح و معاه بلونتين
نغم : وقف كده لي 
وليد : مستنيكي 
نغم : لي ان شاء الله!!!
وليد : مثلا علشان تدخلي معايا نفجاء البنات علشان بيقوله ان عيد ميلادهم انهارده 
نغم : بتريق عليا
وليد : انا اقدر  ادخلي شوفيهم نايمين ولا اي و و ممكن ادخل ولا لا 
نغم :  من عيني 
نغم دخالت و لقت نايمين و ندهت  لي وليد 
وليد بهمس : بصي انتي هتمسكي البلونه دي و تقفي جنب ودان روح و انا جنب حور و هنعد واحد اتنين ثلاثة و نفرجع البالون تمام 
نغم بهمس: تمام
وليد: واحد... اتنين  ..... ثلاثه
بووووووم 
روح : اي في اي البيت بيولع
نغم حضنتها و هي بتضحك : كل سنه وانتي طيبه 
روح : ماما انا كنت هموت فيها 
وليد : ربنا يطول في عمرك متقوليش كده  بس عايز اسال سؤال ماما انتي متاكده ان الاتنين دول توام 
نغم بستخراب : اه 
وليد امل اللي نيمه في العسل دي مصحيتش لي 
نغم  :
نغم بضحك: طب روح صحيها 
وليد رح قدمها و وضه قدام عنيها بصوت خفيف : حور قومي حور يلا
حور فتحت عنها علي عين وليد 
وليد فاضل باصص لي عنيها و كانو اول مره يشوفها 
حور ببتسامه خطفت وليد : صباح النور 
وليد ......( مصدوم لسه
حور في سرها لا اكيد انهارده اجمل يوم في حياتي يعني اصح علي صوت وليد و افتح عيني علي عينه و في الاخر كمان سرحان    : احم احم وليد 
وليد فاق و بتوتر: اي يا حببتي  ااااه كل عام و انتي طيبه
حور بسرحان : حببتك 
وليد : احم مش قصدي    احم ماما انا نزل تحت علشان افطر عن ازنك 
وليد جري و نغم بصت تحيته نظره غريبه 
حور : صباح الخير يا ماما 
نغم ببتسامه : صباح النور 
حور بضحك : نور يا مرات نور 
نغم : نعم 
حور بضحك : ولا حاجه بس مكنتش اعرف انك بتحبي بابا اوي كده و انك حته بتصبحي بي اسمه 
نغم رمتها بي الميخاده : احترمي نفسك 
( بصت علي روح ملقتهاش ) 
نغم : امل فين روح 
في نفس اللحظة اتفتحت المياه من الحمام 
حور : شكلها في الحمام 
نغم قتمت من علي سرير روح و راحت علي سرير حور 
نغم : كويس انها مش موجوده كنت عايزه اكلمك في حاجه 
حور بستغراب : في اي !!
نغم : حالت روح بتسواء اكتر و محدش عارف يفهمها مفيش غيري صحبتها الواحيده و هي كمان مش بتقولي علي كل حاجه و بابا مش بتشوفه غير علي السفره و وليد بتكلمه فين و فين حتي انتي كمان المفروض انك توام بتعتها يعني نصها التاني 
حور بنفعل : مش معني اني اختها التوام ابقه معزوله عن العالم زيها انا اه اختها بس مش 
روح قطعتها بفتح الباب  
روح و هي عنيها بدمع و بكسره : مش اول مره يا حور مش اول مره دي التاني و عايزه افكرك ان الثلاثه بتبقه الاخيره 
و سبتهم و راحت علي الدولاب
نغم راحت رواها : قصدك اي !!!
روح : خالص 
نغم بزعيق : قولي 
روح بدموع: اساليها انتي
نغم راحت لي حور 
نغم : في اي 
حور بتوتر : احم من يجي سبع سنين لما وليد كان هيمشي و يسيب البيت في نفس اليوم طلع هنا و اتكلمت معه شويه و .... احم يعني   .......
نغم : حور كملي 
حور : اتكلمنا عن روح و اسلوبها الغريب بس و هي من سلعتها زعلانه 
روح بنفعال : خائنه و قولنا ماشي كذاله كمان 
نغم من غير نا تحس ضربت روح بالقلم 
نغم : قبل ما تتكلمي علي اختك افتكري لنها الكبيره و 
روح قطعتها : و اللي دخلت علمي علوم و في صيدليه و الجميله اللي اتقدملها بدل الواحد ميه و من اول ابن زميل ابوكي في الشغل لي المعيد الجامعه عندها لي زميلي ها في الكليه صح 
نغم بستغراب : انتي بتقولي اي 
روح قطعتها تاني و عنيها كلها دموع و اديها علي وشها  : بقول الحقيقه اللي علي طول عنيكم بتقولها ليا كنتي عايزه تعرفي قصدي اي هقولك بتنك قالت عليا اي لي وليد لما سالها بتعملني كده لي قالتله علي فكره هي اختي و انا مش بكرها بس هي بتفضل طول الوقت عايزه تقعد معايا و مش عندها صحاب و نتفضل في البريك تمسك ايدي و مش عايزاني العب مع صحابي عايزاني ليها هي بس و انا مش بحب كده هي اصلا عيله كئيبه كده في نفسها مش بتعرف تكون صدقات 
حور : انا كنت صغيره ساعتها 
روح بعيط : و قولتي الحقيقه 
( بصت لي نغم ) شايفه اللي انا بعمله حاجه تفه بس حقيقي كسري قلبي( و رجعت بصت لي حور ) انا طول عمري مش بعمل صحاب علشان اكون جنبك علشان مهملكيش علشان محدش يدخل حياتي و اهتم بيه و اسيبك حتي من صغري بقول لما اكبر مش هتجوز
علشان افضل معاكي و هي في الاخر قالت كده 
نغم : ممكن تكون مش قصدها 
روح : طبعا بتحملها زي كل مراه علي طول في ظهر وليد و حور اما انا لا طبعا 
و قدام اي حد بتقولي نفس الكلام وليد ابني الكبير مهندس قد الدنيا و حور في صيدله ام روح حقوق محسساني ان حقوق وحشه اه ازاي بنت الدكتوره الكبيره نغم من اشهر دكاترة جراحه و الدكتور نور اكبر دكتور نفساني تكون
تكون في حقوق ازاي 
نغم : انا عمر ما فرقت بينكم
روح : لا بتفرقي و بتفرقي جامد كمان بتفرقي بيني و بين حور علشان عيونها خضره و شعرها اصفر و انا شعري بوني و عيوني سوده عادي من صغرنا و هي اولا بكل حاجه 
حور : عمر ما افتكرتك بتفكري كده انتي بجد انسانه مريضه انا هقول لي بابا ينقلني من الاوضه دي اخاف علس نفسي و انا نيمه جنبك
تحت علي السفره 
وليد سرحان و بيكلم نفسه : طب دلوقتي قالبي عمل كده لي أنا مكنتش عارف امتلك نفسي اممكن اكون ب. لالالا طبعا لا دي عيله صغيره هتم 19 مينفعش و بعد دي زي اختي 
نور : وللللللللليد
وليد اتفزع : في اي 
نور بقالي ساعه بقولك اطلع لي نغم قولها الداده حط الاكل 
وليد :حاضر عن ازنك
نور : كنت بتفكر في اي 
وليد اتوتر و نور بص في عنيه اوي و ضحك 
وليد: بتضحك علي اي !!
نور ببتسامه: بتحب 
وليد اتوتر : مش كده انا
نور : متفكرش
كتير عيونك بتقول كده 
وليد : بس 
نور : اقعد قدامي. ( وليد قعد )    متقولش بس اقعد مع نفسك و كلمه هتلقي كل حاجه مشيه كويس متخفش و قبل اي قرار صالي استخاره و قولي قرارك و انا ديما معاك و في ظهرك 
وليد حضنه : ربنا يخليكي ليا يا احسن و اشطر  دكتور 
نور : و اي كمان
وليد : و احسن اب في الدنيا انا هروح اقولهم علي الفطار 
وليد مشي و نور بص في السقف 
نور : ربنا يسهل الحال و اشوفك يا وليد انت و حور في بيت واحد  اهههههم نفسي اسمع جدو قبال ما اموت  اه صحيح اروح اتصل بي ........
في اوضه حور و روح الباب خبط
نغم حولت تعدل صوتها : مين 
وليد : انا يا ماما بابا بيقولك الداده جهزت الفطار يلا علشان ناكل 
نغم : حاضر انزل انت
وليد : اوكي
جوه الاوضه 
روح فاقت من الصدمه اللي حصلتلها بسبب كلام حور 
روح : خليكي ده بيتك انا اللي همشي 
نغم : اللي انتو بتقوله ده 
روح : ملهوش لزمه الكلام دلوقتي حور خدي لبسك و البسي في الحمام و انا هلبس هنا و اهنزل علي طول وراكي يا مامل
حور راحت نحيت الدولاب و بتفكره ازاي هتصلح اللي قالته مش شويه
روح فهمت حور من طرقتها : و ياريت محدش يقو للي بابا علي اللي حصل 
نغم سابتهم من غير كلام
و نزلت لي نور و وليد علي السفره 
و نزل وراه حور و روح اللي حوله مش يبينه حاجه لي نور و وليد 
حور راحت باست نور و بعدين راحت قعديت مكانها 
نور : روح
عرفه اني اتاخرت بس اتكب و اتمسح كتير + اول ما خلصته نزلته معدش علي الاخطاء الاملائيه + تعبانه و معرفتش ارجع عليها+ اللي عاوز يعرف شروط المسابقه هيبقه في البارت الجي كل التفصيل 
انهارده عيد ميلادي و حبيت افرحكم معايا 
يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent