رواية فتون الحلقة الأولى 1 بقلم مآهي أحمد

الصفحة الرئيسية

رواية فتون البارت الأول 1 بقلم مآآهي آحمد

رواية فتون كاملة بقلم مآهي أحمد

رواية فتون الفصل الأول 1

انتي يا انسه ؟ 
_انت بتكلمني انا
ايوه 
_نعم 
( بنرفزه )قلع الجاكيت بتاعه وقرب منها ولفه علي وسطها 
_ انت بتعمل ايه يااذستاذ انت ؟!
( قرب منها وهمس في ودنها بصوت واطى وقلها ) 
 هو ( بعصبيه ) : خللي بالك في بقعه دم كبيره عليكي من ورا 
_ايه انت بتقول ايه 😳😳؟ 
( حسست علي الجيبه بتاعتها من ورا وبتبص وراها لاقيت شباب واقفه وراها بيهمسوا عليها وبيضحكوا ) 
لسه هتقول للشاب ده شكرا حقيقي مكنتش واخده ب...
بقلمي مآآهي آآحمد 
الشاب ده ركب عربيته و سابها ومشي 
اميره : ايه يافتون  اتأخرتي كده ليه ده المدير لو عرف مش هيسيبك 
رهف : اميره اسكتي علي اللي حصلي انا لازم ادخل الحمام بسرعه 
اميره : طيب خودي ( اديتها حفاضه )  باين عليك متبهدله وانا لازم اطلع الصاله عصام بيه جاي  الكباريه النهارده وحجز الصاله كلها لي لوحده 
فتون وهي بتغير جوه في الحمام 
فتون : ياساتر يارب مبقبلهووش الراجل ده 
اميره : ده بييجي ويحجز الصاله مخصوص عشانك 
بقلمي مآآهي آآحمد
مدير الصاله : ( بنرفزه ) هي فييييييين ؟ 
اميره : خلاص جت اهيه بتغير هدومها جوه 
فتون بتكلم المدير بتاعها : ( بتوتر ) انا .. انا .. خلاص لبست اهوه
المدير : اطلعي علي البار بسرعه 😡
فتون : حاضر .. حاضر 
فتون وقفت علي البار وبتاخد الطلبات عشان تقدمها لعصام بيه 
اللي واقف علي البار : فتون عصام بيه  عنيه مانزلتش من عليكي من ساعه مادخلتي 
فتون : ربنا يعمي عنيه عني يارب ده بارد وانا بكرهه
بقلمي مآآهي آآحمد
فتون راحت  علي طرابيزه عصام بيه 
فتون : اتفضل 
عصام بيه ( غمزلها بعنيه وهو مبتسم )  : مش ناويه تيجي بقي 😉
فتون : عصام بيه قولت لحضرتك الف مره  انا مش بتاعت الحجات دي وبعدين عندك البنات ماليين الصاله اختارلك واحده منهم 
(وجت فتون تلف وتديله ضهرها عشان تمشي ) 
عصام بيه : ( بعصبيه شدها من ايدها وقلها ) اسمعي يابت انتي انا صبرت عليكي كتير انتي فاهمه لو ماجتيش معايا النهارده مش هيحصلك كويس  
فتون : اللي عندك اعمله بس مش هاجي معاك ( وسابته مشيت ) 
عصام بيه :  بقي كده  ماشي 
عصام بيه : ( بعصبيه وصوت عالي ) هو فين اللي مشغلك هنا عشان اطربقها علي اللي جابه 
بقلمي مآآهي آآحمد
المدير طلع يجري بسرعه وقاله 
المدير : هنا يافندم تحت امرك  هدي نفسك ياعصام بيه حصل اي لده كله حد ضايقك ولا عكر مزاج حضرتك ولا حاجه  
 فتون وقتها كانت بتشوف شغلها علي البار وعصام بيبصلها من بعيد وقال لصاحب الكباريه في ودنه 
عصام بيه : اسمعني كويس انا عايز البت دي النهارده وصدقني هدلعك وهروق عليك انت والكباريه كله
مدير الصاله : بس كده ياعصام بيه انت تؤمر  
اميره سمعتهم وجريت علي فتون 
اميره : فتون .. فتون الحقي اهربي بجلدك بلاش تبقي زينا انا والبنات اللي هنا
فتون : في ايه يااميره 
دخلت عليهم ساره زميلتهم : بسرعه يافتون مافيش وقت غيري واطلعي من الباب اللي ورا بسرعه المدير هيسلمك تسليم اهالي لعصام بيه زي ما عمل معانا كلنا وسلمنا لغيره وغيره 😥😥
فتون : طيب اطلع من هنا اروح فين 
ساره : مش مهم تروحي فين المهم تبعدي عن هنا اجري يافتون 
فتون بسرعه لبست  الجاكيت اللي الشاب ربطه علي وسطها  علي يونيفورم المحل   وطلعت تجري من الباب اللي ورا 
مدير الصاله ومعاه اتنين بودي جارد جه بسرعه 
مدير الصاله :  هي راحت فين بنت الكلب دي  .. حد يرفص النعمه بأيديه 
اميره وساره:  مانعرفش بس شوفناها بتستخبي  هنا وشاورلوا  علي طريق غلط 
بقلمي مآآهي آآحمد
فتون وقتها  طلعت تجري في الشارع تجري ومره واحده لاقيت عربيه jeep سودا فرملت قدامها ووقفت ونزل منها اتنين بودي جارد اخدوها وشالوها بالعافيه دخلوها العربيه
 بتبص لاقيت فيها عصام بيه 
عصام بيه : ( ببرود وثقه ) انتي فاكره انك ممكن تهربي مني
فتون : روح ربنا ينتقم منك 
بقلمي مآآهي آآحمد 
وقتها عصام بيه اتنرفز وضربها علي راسها مافاقتش الا وهي في الفيلا عنده في اوضه نومه 
( ما تصلوا علي النبي ) 
فتون وهي ماسكه راسها وبتحاوا تفوق 
فتون : انا فين 
بتبص لاقيت عصام قاعد قدامها وماسك الكاس بتاعه وبيلعب فيه 
فتون : بقولك ايه اوعي تقرب مني انت فاهم 
عصام بيه : انتي لسه فيكي نفس تقاوحي وشرب اخر بوق في الكاس بتاعه ورماه في الارض واتهجم عليها 
فتون : اوعي كده سيبني .. سيبني 
فتون جابت الفاظه اللي جنبها وخبطته في دماغه وطلعت تجري من باب الفيلا من غير ما حد يشوفها بقت تجري في الشوارع مش عارفه هي فين بتبص لاقيت عربيه عصام بيه وراها وهي بتجري الكعب بتاعها اتكسر قلعت الجزمه ومسكتها في ايدها وبقت تجرى حافيه لحد ما بعدت شويه عنهم وقفت وسندت علي حيطه وهي بتنهج قالت 
فتون : الحمدلله بعدت عنهم 
لسه هتجري عشان تبعد اكتر بتبص لاقيت عصام ورجالته في الشارع بيدوروا عليها رجعت تاني سندت علي الحيطه وهي بتنهج وقالت 
فتون : وبعدين في عصام للزفت ده بقي 
اعمل ايه ياربي 
بتبص  لاقيت شاليه قدامها جريت عليه بسرعه وحاولت تفتح الباب اللي ورا مفتحش راحت وطت و دخلت من باب صغير اوي لاقيت  بابه موارب  دخلت فيه بسرعه وقفلت الباب كانت خايفه جدا لا يكون في حد جوه بقت تمشي علي طراطيف صوابعها وهي ماشيه بتبص لاقيت الشاليه كله مضلم ومافيهووش اي نور قالت 
فتون : بس الحمدلله مافيش حد هنا 
اول مره يبقي حظي حلو ولسه بتكلم كلامها سمعت حد طالع من الاوضه قالت 
فتون : يادي النيله هعمل ايه دلوقتي 
لاقيت مكواه جنبها خدتها وطلعت تجري تستخبي ولاقيت شاب طالع ومعاه كتب واول ما الكتاب وقع منه بيبص لقاهل فتون قالتله 
فتون : بص انا عارفه انت هتقول ايه ؟ 
فتون : بس والله انا مش حراميه هحكيلك كل حاجه 
الشاب ده بقي يقرب عليها وبقت هي تبعد خطوه لورا 
فتون : انت بتعمل ايه 
والشاب بقي يقرب اكتر وفتون مش شيفاه ملامحه قدامها من الضلمه 
شايفه حد بيقرب عليها مش اكتر 
فتون : اسمع بقولك اوعي تقرب عليا 
وهو برضوا بيقرب راحت فتون لزقت في الحيطه ورفعت المكواه عشان تضربه بيها راح هو مد ايده عشان يشغل كبس النور والشاليه نور 
فتون وقتها شافته وهو كمان شافها 
فتون. : هو انت 😳😳
  • تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية فتون" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent