رواية بحر العطر الحلقة السادسة عشر 16 بقلم فاطمة خميس هارون

الصفحة الرئيسية

رواية بحر العطر البارت السادسة عشر 16 بقلم فاطمة خميس هارون

رواية بحر العطر كاملة

رواية بحر العطر الفصل السادسة عشر 16

اقترب بحر منها سريعا وهو يهمس في اذنها :اي الي انتي عاملاه ده 
عطر وهي تبتعد عنه :اي يا استاذ بحر مش حضرتك الي قولت اهتمي بمنظرك شويه 
رامي :هو احنا ١٥في الشهر ولا اي 
عطر :لا !
رامي وهو يستند علي بحر :امال انا شايف بدر منور قدامي ليه 
نظرت له عطر بضيق(متتغزلش تاني )
عطر :مرسي 
بحر :رامي شوف فضل هيجي ولا اي 
رامي :تمام عن اذنكوا
بحر وهو يضغط علي يد عطر :مرسي 
ما تخديه بالحضن احسن 
وبعدين الي الي انتي لابساه ده 
نظرت عطر لنفسها 
كانت ترتدي فستان ضيق قليلا طويل الأكمام لونه اسود مع لؤلؤ عند الأكمام والصدر مع حجاب من اللون الاسود 
عطر :اي حلو 
بحر :جدا 
عطر :اي ؟
بحر :ايه 
عطر :ايه انت 
بحر:اقصد وحش جدا 
في واحده محجبه تلبس كده 
عطر :مالي كده فستاني واسع وحجابي طويل 
وبعدين حضرتك ملكش دخل بالبسي
بحر :اي ؟ ازاي يعني !
عطر :أيوة حضرتك هتدخل ليه في حياتي ولبسي بصفتك اي 
بحر :نعم يا روح امك 
امال عايشه معايا في بيت واحد ليه بنلعب استغمايه 
عطر : وطي صوتك يا استاذ بحر 
هنا انا مجرد سكرتيره 
نظرت لميرنا:كلم مراتك 
وانا هروح اقف مع زميلي سلااام 
بحر :خدي هنا يااا 
ميرنا:بحر 
التفت بحر لميرنا 
ميرنا :بطل تجري وراها انت ناسي الصحافه 
بحر :فيها أي يعني دي السكرتيره وو 
ميرنا بعيد:وهو طبيعي انك تغير علي السكرتيره وتجري وراها راعي منظري قدام الناس حتي 
..
لمار :اجمدي يا عطر 
عطر :منك لله يا خرابه 
ياريتني ما سمعت كلمك هينفخني انا عارفه 
لمار :بقولك اي لو قالك اي حاجه قوليله اشمعنا ميرنا انتي مش شايفه لابسه اي 
عطر :تقصدي مش لابسه اي هو ده فستان 
ماله مقطع كده 
لمار :هي الموضه كده 
عطر :طب خليكي جنبي عشان اناااا 
بحر :عطررررر 
التفتت عطر لبحر :اهو جه يلا بقي خليكي جنبي وو
التفتت لتري طيف لمار وهي تغادر سريعا 
عطر :اصيله يا ام رحاب 
نظرت لبحر واسرعت مبتعده 
نظرت خلفها لتصتدم بشخص
كريم :عطر 
عطر :كريم ازيك 
كريم :زي ما انتي شايفه احسن كتير من غيرك 
انتي بقي وصلتي لفين 
عطر :اناااا 
كريم:أيوة صح ايمن قالي شغاله سكرتيره 
يعني زي ما انتي مفيش خطوه قدام 
اقترب منها 
بس شكلك بتكسفي الجهود عشان توقعي صاحب الشركه المرادي 
ولا اتعقدي وبطلتي بعد الدرس بتاعي 
نظر لها نظره شامله وهو يبتسم بخبث
بصي انا ممكن انقذك من العنوسه بس مضمنش هزهق منك امته
كان بحر يراقب المحادثه من بعيد ولكنه اقترب عندما سمع تلك الجمله
عطر :ليه يعني هو عشان انت مش راجل يبقي كله زيك 
وبعدين تتجوزني ازاي يا كريم 
هو في ست بتتجوز ست 
قبض كريم علي يدها وجذبها له 
بحر وهو يفصل بينهم :اي الي بيحصل هنا؟!
نظر كريم لاعلي بسبب فرق الطول 
كريم :لا ابدا انا كنت بكلم الانسه عطر 
بحر :مدام 
كريم بعدم فهم :نعم 
بحر وهو يحاوط عطر بيده:مدام عطر 
مراتي 
نظرت له بفم فارغ كالبلهاء 
كريم:ازاي وو
بحر :ايه الي ازاي يا كيمو مش كل الناس زيك 
احنا ناس طبيعيه وبنتجوز الي بنحبه
كريم :يعني جواز في السر 
بحر :لا جواز بخصوصيه مش عاوزين ناس ملهاش لازمه زيك تعرف 
كريم :بس محدش قال وااا 
بحر :ولا حد هيقول يا كيمو 
عشان الي هيقول هيتعاقب وهو في غني عن العقاب 
يعني مثلا واحد لسه واخد شحنه من عندي وعليه شيكات بمبلغ وقدره 
هاه ربنا يرحمه بقي مات في السجن 
نظر له بخوف ثم حرك رأسه بنعم وهو يهتف 
الف مبروك يا بحر باشا ويا عطر
بحر :هااا 
كريم :ويا مدام عطر 
ومتقلقش انا مسمعتش حاجه 
بحر وهو يقرص وجهه:برافو عليك يا كيمو 
شبك يده في يد عطر وابتعد عنهم 
بحر :اقفلي بوقك شكلك زي الهبل 
عطر وهي تنظر ليدهم :هااا 
ابتسم بحر 
عطر :يلهوز يلهوز
بحر :عطر 
عطر :انا مركزه 
بحر :اه ما انا واخد بالي 
بحر وهو يترك يدها ويقف أمامها :احكي يا عطر
عطر :احكي اي 
بحر :كل حاجه مين العيل ده واي علاقتك بيه 
عطر :مفيش حاجه والله اا 
بحر :عطررر 
هتحكي ولا اتصرف بطريقتي 
عطر :مش من حقك تعرف عني حاجه 
بحر وهو يقترب منها ويهمس من بين أسنانه:قدامك عشر دقايك يا تحكي لوحدك يا هروح اتصرف مع كيمو وهعرف وساعتها حسابك هيزيد 
عطر :ولا حاجه انا كنت شغاله عنده سكرتيره 
وبعدين حبينا بعض وهو كله مش كويس فسبته 
وهو طبعا سوء سمعتي قبل ما يكرشني من الشركه وكان عاوز يلبسني تهمه سرقه وجه البيت عشان يعرض عليا جواز في السر بعد ما طردني عشان مكنتش لاقيه شغل بس اشتغلت في محل وبعديها بشويه قابلتك بس
بحر :حبيتوا بعض 
عطر بسخريه:هو ده الي لفت نظرك من كل الي فوق 
طب وسائل التعذيب الي عملها عادي
بحر :يعني كنتوا بتحبوا بعض 
عطر :لا مهو طلع كذاب اهو 
بحر :طب وانتي 
عطر :اه 
بحر :نعممم 
عطر :كان اعجاب يعني بيهتم وبيتعامل بحنيه 
بحر :واي كمان 
عطر :ومتفهم وو
بحر :بسسس 
طب وبعد عنك
عطر :ما هو فضل ورايا حتي في المحل بس خلصت منه 
بحر :ازاي 
عطر :صوت وقولت متحرررررررش 
نظر بعض الحضور نحوهم 
بحر وهو يبتسم باحراج لهم :بتهزر 
عطر ؛وربنا ابدا متحرش
بحر :بس يخربيتك اكتمي
ابتسم وحرك رأسه وهو يحبها بعيدا 
بحر:انتي عبيطه يا بت انتي 
اتكلمي بصوت واطي 
عطر :ما خلاص كده قولت متحررر
وضع بحر يده علي فمها 
بصوت واااطي 
عطر :متحرش مسكوه وخد علقه سخنه بس كده 
بحر :وليه محكتيش المره الي فاتت 
عطر :عادي ما انا مكنتش عاوزة اجي اصلا وو
شكرا 
بحر :اي 
عطر :شكرا ليك 
بحر :علي اي انتي مراتي فعلا انا مكذبتش 
بس خدي بالك مش معني الي عملته انك هتفلتي من حسابك بالفستان ده 
عطر وهي تتخطاه:يا لمار 
...
ورد :بس
نظرت عطر حولها 
ورد :بس بس 
عطر :مين 
ورد من ورا شجره :انا هنا يا عطر 
عطر :بسم الله عفريت ده ولا اي 
ورد :عفريت لما ينططك تعالي ورا الشجرة 
عطر :لاااااا
ورد:انا ورد يا داهيه 
عطر :ورد مالك واقفه كده واي الي جابك
ورد :فضل الزفت جابني وانا مستخبيه من البومه دي 
عطر وهي تنظر لتلك السيده التي تسير بغضب وعينها تبحث عن شي :ليه يعني 
ورد :كبيت عليها كوبيتين عصير 
عطر :كوبيتين ده انتي قاصده بقي 
ورد :لا والله 
كله من فضل الزفت 
فضل :سمعتك 
ورد :اعااا 
لمار :في أي يا جماعه 
عطر :اهلا بالواطيه 
لمار :معلش يا عطر العمر غالي 
ورد :الحقوا شااااااافتني شافتني والله 
فضل :اهدي بس قولي اسفه وخلاص 
ورد:عشان حضرتك تستريح 
فضل :وانا مالي 
نظرت له ورد بغضب 
عطر :هو عمل اي 
ورد بهمس :ياستي كنت واقفه في امان الله وجه واحد اداني كوبايه عصير ووقف انا قولت ممكن الجرسون بس هو طول 
وبعد كده في حاجه كانت علي خماري باين فاداني كوبيته وجه يعدلها استاذ فضل مسك ايده وزقني بعيد عنه وواقعوا عليها 
فضل :يبقي مين الغلطان يا عطر 
ينفع يعدلها خمارها وهو غريب عنها 
ورد :ما تسيبه يعدلها بدل ما هتعدلني اهي 
فضل بغضب:نعممم ؟
....:اتفضل بقي يا استاذ كريم شوف الناس الي عزمهم انا يحصل فيا كده 
ورد :احم والله انا اسفه جدا بس اا 
...:ولا اسفه ولا زفت انتي مهمله واسفك مش كفايه 
عطر :ما خلاص قالت اسفه هتعمل أي اكتر من كده 
حادثه غير مقصودة 
....:ولو لو مش بتعرف تتصرف تقعد في بيتها 
لمار :وانتي لو مش عارفه تتعاملي مع الناس باحترام اقعدي في بيتكم 
....:انتي مالك انتي كمان 
اي العصابه دي 
كريم :خلاص بقي يا مدام انا اسفه بالنيابه عنه الانسه ااا 
ورد بابتسامه :ورد 
فضل بهمس :ما تقوليله سنك بالمره 
نظرت له ورد بغضب 
...:ماشي عشان خاطرك انت بس والا كنت اتصرفت مع الاشكال دي 
عطر:اشكال اي يا طنط مالك في أي 
لمار بهمس :تيتا 
...:لاااا انتوا زوتوها اوي 
كريم وهو يقترب من عطر :خلاص يا عطر عشاني
بحر :وانت مين يعني مش فاهم 
...:بحر بيه اا 
بحر مقاطعا:يلا كلكوا قدامي مش عايزين نقعد عند الاشكال دي 
عطر :سيبني بس ااا 
بحر :بقول يلاااايا عطر 
فضل :يلا يا أساس المصائب 
ورد :كله منك حسبي الله 
كريم :عطر 
انا اسف جدا اتمني تسامحيني 
ابتسمت عطر وحركت رأسها ليبادلها كريم الابتسامه 
بحر وهو يجذب ميرنا خلفه :يلااا يا عطررررر 
عطر :اعاا يلا اهو 
ورد :شنطتي فين 
شنطتي 
فضل :الصبر 
...:يا انسه 
نظرت ورد له هو نفس ذلك الشاب الذي حدث كل شي بسببه 
...:الشنطه بتاعتك 
ورد :شنطتي ربنا يخليك ليا يا رب 
ابتسم الشاب وصدمت ورد من ردها ولكنها ابتسمت باحراج 
فضل وهو يجذب الحقيبه من يده :شكرا اتفضل 
نظر له الشاب بغيظ وغادر 
ورد بهمس:عديم الذوق 
فضل :سمعتك يا مرهفه المشاعر 
 ..
لمار :أيوة يا محمد 
محمد :انتوا فينو
لمار :خلاص جايه اهو 
محمد:جايه لوحدك
لمار :لا فضل بيوصلني انا ووو
محمد بغضب :مييين ليه فين بحر 
ازاي يا هانم تركيبي مع واحد غريب في الوقت ده 
انتي فاكره الدنيا سايبه زي عندك ولا اي 
لااااا انا لا يمكن اقبل اني إبان مش راجل 
بسببك 
واعملي حسابك مفيش نزول تاني وو 
لمار :ماشي سلام 
أغلقت الخط قبل سماع رده ونظرت من النافذه بشرود 
ورد :لمار في حاجه 
لمار :هااا لا ابدا بس محمد كان قلقان 
وانا تعبانه هنام لحد ما نوصل 
ورد :تمام يا قلبي 
فضل :يا بختها 
ورد :مين 
فضل :لمار 
ورد :لي يعني 
فضل :لييه؟
امم عشان هتنام يا ورد نامي انتي كمان بقي 
ورد وهو تعبث بحقيبتها لا انا هكلمك وعطر و 
توقفت عندما التقطت يدها ورقه مطويه بعنايه 
رفعتها أمام عينها وفتحتها وما لبثت أن ابتسمت 
فضل :اي ده يا ورد 
ها اي ده 
ورد اي ده 
ورررد 
ورد :أبيي يقرأ لسه 
اخذها فضل من يدها وقرأها 
عرفت اسمك من البطاقه 
وانتي اكتر حد اسمه لائق عليه بجد 
ورد وانتي ورد فعلا 
نظر لها فضل بغضب :فرحانه بالخيابه دي 
مزق الورقه والقها خارج السياره 
ورد :اي ده 
فضل :انزلي
ورد :نعم 
فضل :شكل الاستاذه مبقتش مركزه من الفرحه 
وصلتوا ولا عاوزة تكملي السكه معايا 
ورد :لا انا سهيت بس 
فضل :لا 
اااه قلبي الصغير لا يتحمل
ورد بابتسامه :شكرا 
فضل :
ياااا اشرقت دنياي يا شمسي 
ورد :هااا
يلا يا لمااااار محمد بيرن 
لمار :يلا 
لمار وهي تغلق باب السياره :باي يا فضل 
فضل :سلام 
....
رامي :يلا انا هنزل هنا انا وعطر وهوصلها 
بحر :لاااا 
رامي :لا لي 
بحر :انا هوصلها انزل انت 
رامي :تمام 
سلام يا عطر 
واه الفستان ده خطيررر 
عطر لنفسها:يااااختي ياختي ياختي 
فكرته ليه يالمفعص
بحر وهو يضغط علي أسنانه:مش كده بردوا 
نزل رامي وأكمل بحر طريقه 
ميرنا :بحر حبيبي ااا 
بحر :اطلعي  يا ميرنا 
انا هبات عند عطر 
ميرنا :بس 
بحر :ميرنااا 
صعدت ميرنا بغضب 
صعدت عطر سريعا وخلفها بحر 
عطر :والله حرام شكلها زعلانه 
بص روح انا مسامحه 
بحر :لا يا شيخه 
عطر :من قلبي وربي 
بحر :ولو ده حقك لازم تاخديه 
عطر :مصمم يعني قال الولا عادل قوي 
بحر :اااي
عطر :بقول الي تشوفه طبعا 
بحر وهو يقترب منها 
الفستان ده 
عطر :ماله 
بحر :مين الي جابه
عطر :أناا وولمار وورد 
بحر :يعني مطبخنها سوا 
عطر :مش انت الي قولت 
بحر :وانتي مطيعه اوي 
عطر :انت لا عاجبك كده ولا كده 
بحر :انا قولتلك حطي ميكب 
عطر :ده روج خفيف 
بحر :ولو 
دلوقتي بقي عقابك اي 
عطر :مين انا 
بحر :ايوة
عطر :لاااا انا تعبانه ووو 
نظرت له وهو يقترب منها 
لا استني افهم بس 
القي جاكت بدلته وهو يهمس :وماله فهميني 
حل ازرار قميصه وأمسك الحزام بيده 
عطر :اي ده 
اااه ااااه بطني 
نظرت له بطرف عينها لم يتحرك قيد انمله 
عطر :اااه تعبانه مفيش شهامه مفيش رجوله 
بحر :مفيش فايده 
اقترب منها أكثر 
عطر :بحر انت هتعمل أي اااا 
اااه وقعت علي الارض مغشي عليها 
نظر لها بحر بشك 
بحر :عطر 
لم ترد ولكنها نظرت له بطرف عينها له 
ابتسم عندنا أغمضت عينها سريعا 
تخطها وهو يذهب الخزانه :هي أغمي عليها ليه انا كنت هغير بس 
عطر بسرعه:يعني مش هتضربني 
بحر وهو يلتفت لها :دلوقتي هضربك 
عطر وهي تركض :اعاااااا 
ياااانااااس 
امسك بها بحر 
بحر :مسكتك دلوقتي هحاسبك علي الكذب وعلي الفستان وعلي كريم 
عطر :الحقيني يا ميررررنااا
ضحك بحر ضحكته الرجوليه الجذابه 
عطر :هو في كده 
نظر لها بحر وهو ما زال مبتسم 
أيوة في انا 
عطر :عاوزة ادخل الحمام 
بحر :لا
عطر :بالله 
بحر :طيب
انا هدخل اخد شور  وانتي غيري
عطر :يا ريت 
بعد فتره خرج بحر ومرت من جانبه عطر التي بدلت ملابسها لمنامه اطفاليه 
بحر:اي ده 
عطر :اي دي كوكي 
بحر :كوكي
عطر :اه دي بتاعتي من ثانوي 
بحر :وانتي نموك واقف من ثاتوي 
يلا ادخلي 
عطر :رزل 
بحر :كده الحساب زاد 
دخلت عطر بسرعه وأغلقت الباب 
وبعد فتره خرجت لتجد قطع سوداء في كل الغرفه 
أمسكت أكمام الفستان 
عطر بصدمه :اي ده 
بحر :هو ده الي مفروض يحصل من زمان 
بس صبرت لحد ما نروح 
عطر :حرام عليك ده مرتب شهر 
بحر :تستاهلي 
عطر :يا بارد يا مفتري
اقترب منها بحر 
عطر :اي 
عاوز اي 
بحر وهو يبتسم بشر:هنتحاسب بقي 
عطر :اي ده انت بتعمل كده 
يامااا
ضحك بحر علي هيئتها ليضمها له 
تصنمت عطر من الصدمه 
بحر :تصدقي كوكي حلوه فعلا مريحه 
عطر :هااا 
بحر :ادهالي لفه 
عطر :هااا 
بحر :تعالي بس اناا هشرحلك 
....
لمار :بطل هبل يا محمد 
محمد :هبل والي انتي بتعمليه ده اي عقل 
لمار :محمد انا معرفش لحد دلوقتي انت بتعمل كده ليه 
محمد :ده فستان يتلبس يا هانم 
لمار :ما انت شوفتني وانا نازله 
محمد:كنت لسه صاحي من النوم 
بعد كده مفيش نزول من غيري فاهمه 
لمار :يوووه 
انا هنام 
محمد :لمار انا بكلمك 
تجالته وتوجهت السرير ونامت 
محمد :ماشي يا لمار 
 ...
في صباح اليوم التالي 
بحر :اصحي يا هانم 
عطر :في أي 
بحر :تقدري تفهميني اي ده 
نظرت عطر لصوره محمد ولمار 
عطر :انا كنت هقولك بس اااا 
بحر :محمد تتخطي حدوده انا هوريه 
قام من علي السرير ليستعد للنزول 
عطر وهي تقوم خلفه سريعا 
استني بس يا بحر انا كنت هناك 
نظر لها بحر بغضب غائم العينين ثم تحولت عينه للصفاء مجددا 
بحر :قميصي احلي من كوكي 
نظرت عطر لنفسها ثم له ثم ركضت للحمام 
عطر وهي ترتدي حجابها :انسان متخلف 
عنده انفصام شخصيه 
بحر :هتفضلي تكلمي نفسك كتير 
يلاا عشان نشوف اخوكي 
عطر :زمانه في الشغل الساعه ٢
بحر :لا انا كلمته اجازه عشان جيلهم ضيوف وعوزينك 
عطر :طب يلا 
.....
وصلوا الي بيت محمد 
محمد :تعالي يا بحر 
بحر وهو يقبض علي ياقته :انت ازاي تعمل كده 
انت فاكر انها ملهاش حد 
محمد :والله مظنش اني عملت حاجه غلط 
الغلط اني اسيب الناس تقول عليا بعيش علي قفا ست 
بحر :ولما تجبرها تعيش عندك يبقي ده اي 
محمد :لا انا مأجبرتهاش 
بس ده الصح 
ما انا مش اريل عشان أقبل أن مراتي تعيش لوحدها والصحافه كل يوم تقول انها علي علاقه بواحد شكل 
بحر بصوت مرتفع :انت اتهبلت 
ازاي تقول عليها كده 
وبعدين حوازكوا علي الورق وبس فاااهم 
يعني اوعي تنسي نفسك 
محمد. :طب ما انا عارف وانا مالمستهاش تقدر تسألها 
نظرت له لمار بإحراج 
محمد. :انا اجبرتك علي حاجه يا بنتى 
لمار :لا 
محمد :اهو بس في فرق بين الرجوله وبين ال****اظن تعرفها ولا اي 
لكمه بحر في وجهه
بحر :انت شكلك عاوز تتأدب 
محمد. :وهو يرد له اللكمه 
لا والله وانت بقي الي هتعلمني الادب 
عطر :بس يا محمد سيبه 
بحر :ملكيش فيه انتي ارجعي 
لمار :كفايا بقي حرام عليكوا 
انا هروح اعيش عند ماما 
بحر :لا يمكن اسيبك تروحي هناك تاني بعد الي حصل 
انتي هتفضلي هنا والحيوان ده هيطلقك 
محمد :تصدق بقي بالعند فيك مش هطلق 
عطر وهي تحشر نفسها بينهم :كفايا بقي 
نظر بحر له بغضب في ملتصقه بمحمد 
جذبها وابتعد عنه 
نظر له محمد يغيظ 
لمار :بطلوا هبل بقي 
ده كان لازم يحصل يا بحر عشان الصحافه ااا 
عطر :أيوة يا فاطمه 
اي 
خلاص احنا جايين اهو 
عطر :يلا لازم نروح القسم 
لمار وهي تنظر لمحمد :بس احنا جايلنا ضيوف 
ابتسم محمد لا اردايا من اهتمامها 
محمد :تعالي نروح وهنرجع قبله متقلقيش
يلا تعالي اجهزي.
بحر :الي الي بيحصل هنا 
عطر :شكلهم قمر 
بحر وهو يضغط علي يدها:في حد يتحشر كده بين اتنين رجاله 
عطر :اي الهبل ده هو اخويا وانت اا
بحر :انا اي 
عطر :جوزي 
بحر :واي تاني 
عطر :بس 
هروح اشرب 
نظر بحر لاثرها بابتسامه و قال لنفسه 
اي ده يا بحر اي الي بيحصل ده 
فوووق دي جوازه لفتره 
انت مراتك ميرنا 
....
كامل :بس يا ستي وهي دي قصه حياتي 
فاطمه :ياااه ربنا يعينك 
كامل :علي اي 
فاطمه :علي المهلبيه الي في دماغك
كامل :نعممم 
فاطمه :مش قصدي يا باشا بس الصراحه انت بتحط نفسك في مواقف بااااايخه 
كامل :اه ما انا باخد بالي 
بس جدع وصاحب صاحبي وطيب 
فاطمه :مين يشهد للعروسه 
كامل :بتقولي اي 
فاطمه :بقول فاضلك عروسه 
كامل :لااا ما انا لقيتها 
الا انتي لسه متجوزتيش ليه يا فاطمه 
فاطمه :عشان لسه صغيره وانت 
كامل :عشان انتي لسه صغيره 
فاطمه :اي 
كامل :ايه؟
فاطمه :مش فاهمه 
كامل :ازاي مفروض التلاعب بالكلام ده حتتك 
فاطمه:لا انا مش بحب التلاعب انا بحب الوضوح 
كامل :يا بخته 
فاطمه :هو مين 
كامل :لااااا كده كتير 
اااادخل 
بحر :ازيك يا كامل 
كامل :الحمد لله اتفضلوا 
فاطمه :بصوا الحكايه باختصار 
ان في حد مكلف جريده ****بحالها انها تراقب لمار ومحمد وكل تحركاتهم وحياتهم عامله ازاي 
غير جريده *"""الي بتنشر الشائعات عشان هي جريده مش معروفه بس منتشره 
محمد :يعني اي 
فاطمه :يعني الحكايه الي حصلت دي مش بالصدفه دي مترتبه 
لمار :مين هيعمل كده 
كامل :اكيد حد عاوز يأذي محمد او لمار 
فاطمه :او بحر 
نظر لها الجميع بصدمه 
لمار :وبحر ماله ومال الحكايه دي 
فاطمه :كل الوسط عارف ان بحر متعلق بيكي كانك أخته 
واظن اكتر من حد حاول يستغل ده 
بحر :طب والعمل 
كامل :انتوا اكيد متراقبين خدوا بالكوا ومش هنتقابل هنا تاني 
وانتي يا فاطمه خدي رقمي عشان لو في اي جديد تكلمني والعكس 
فاطمه :هاا ما انا بكلم عطر وباجي هنا 
كامل :لا عشان اطمن عليكي 
اقصد علي الاخبار 
فاطمه :تمام 
محمد. :يلا يا لمار 
وانتي يا عطر تعالي عشان في موضوع عاوزك فيه 
بحر :انا هاجي معكوا 
محمد.:لا ااا 
نظر لعطر التي وكزته :تعال اتفضل 
....
...:انا جاي اطلب ايد الانسه ورد 
محمد :طيب مش كان اولي حد من أهلك يجي معاك 
...:المره دي تعارف بس المره الجايه بأذن الله 
بحر :اتكلم عن نفسك 
...:انا شغال في شركه ****في منصب إداري بيتي جاهز من كله 
لو حصل نصيب فتره الخطوبه تكون سنه 
بعد فتره 
محمد :تمام ادينا فرصه وهنرد عليك باذن الله 
...:تمام عن اذنكوا 
نظر محمد لورد :اي رايك يا ورد 
ورد :الي تشوفه يا محمد 
محمد بابتسامه :يبقي علي بركه الله 
عطر. صلي استخاره يا ورد 
ورد :حاضر 
لمار :ربنا يسعدك يا قلبي 
بحر بغضب :يلا بينا يا عطر 
عطر :طب اا 
بحر :يلا قولت 
نزلوا وصعدت بجواره في السياره 
عطر :يعني مش عارف تستني لحد ما اتكلم مع ورد شويه 
لاحظت تجهم وجهه 
مالك يا بحر 
بحر :ربنا يستر عليك يا صاحبي 
...
فضل :مفيش اجازات 
ورد :مش هينفع 
لازم اخد اجازه 
فضل :ليه يعني 
ورد :خطوبتي 
فضل :....
المره الجايه بجي 🙂
google-playkhamsatmostaqltradent