Ads by Google X

رواية بحر العطر الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم فاطمة خميس هارون

الصفحة الرئيسية

رواية بحر العطر البارت الرابعة عشر 14 بقلم فاطمة خميس هارون

رواية بحر العطر كاملة

رواية بحر العطر الفصل الرابعة عشر 14

كامل :لازم محمد يتجوز لمار 
بحر :اي الي بتقوله ده ؟
محمد لا يمكن يتجوز لمار 
عطر:ليه أن شاء الله ماله محمد 
وبعدين هو مش هيوافق اساسا 
والصورة هتثبت أنهم يعرفوا بعض وبكده هما الاتنين يتحبسوا 
فاطمه :دي حقيقه 
وكمان السجن للجدعان ولمار بنت فمش راكبه 
نظر لها بحر بحده 
فاطمه :اي ؟
كامل :بس بس 
نظرت له فاطمه ليهمس لها 
طب والي ماسك السجن يبقي اجدع الجدعان صح ؟
فاطمه :متهزرش تاني 
فضل :مش قولتلك 
بحر :ياستي يوافق ولا لا ده ولا يهمني 
المهم أن لمار مش هتتجوزه فاهمه
نظرت عطر لكامل:لو سمحت يا كامل  التحقيق عادي وانا بطلب ان الصورة دي تتحط في التحقيق 
بحر بحده :انا مش بكلمك بتوجهي كلامك لكامل ليه 
لمار لا هتتسجن ولا هتتجوز محمد فاهمه
ورد :انت اي يا اخي 
لا عاجبك كده ولا كده يعني محمد ده ملهوش اهل
انا مليش غيره في الدنيا فكرت هروح فين 
او هعيش ازاي 
فضل :متقوليش كده يا ورد انا ااا اقصد احنا معاكي 
ورد وهي تنظر لفضل بوجه باكي :وانا مش عاوزة حد غير محمد 
لو سمحت خليه يسيبه 
انفطر قلب فضل لحزنها 
اراد لو يواسيها ويخفف عنها 
شاردا هو فيها كعادته 
وعقله ينثر الابيات لقلبه الولهان 
ايا قمري سمائي ما بكما 
تبكيا حزنا علي غيري 
تالله عهدا علي نفسي 
افعل ما بوسعي لتبتسما 
فانتم لي مناره قلبي
من دونها اغدو منطفأ
كامل :فضل 
فضل:....
كامل :يا فضل 
فضل :هااا
كامل :الاه دي الحاله صعبه بقي 
فضل :يبني اهدي انتي شايف الوضع يسمح هزار 
كامل :لا يسمح بصبصه وانت الصادق 
فضل :اا احم ااا يا بحر 
كامل :أيوة اهرب اهرب 
عطر :متخافيش يا ورد 
محمد هيطلع لانه مش غلطان لوحده 
بحر وهو يضيق عينيه :تقصدي اي ؟
عطر :اقصد أن زي ما محمد غلطان لمار كمان غلطانه 
ولا انت تقدر تنفي ده يا بحر باشا ؟
بحر بهمس :عطررر عدي ليلتك ولمي لسانك 
بدل ما تبقي اول عروسه تضرب يوم صباحيتها 
اقتربت منه عطر وهمست :طب اعملها كده واحنا كده كده في القسم 
ومحكمه الاسره موجوده ده غير الصحافه ووو 
بحر بحده :انا هحاسبك علي كل كلمه بس الصبر 
المحامي :السلام عليكم 
بحر :انت بتعمل اي هنا مين كلمك ؟
لمار :انا 
بحر :ليه !
لمار :اظن مفيش حد اشطر من محامي عيلتنا في مصر 
وبالتالي هو الي هيقدر يعمل الي قال عليه كامل
بحر :لماار انا قولت ده لا يمكن يحصل 
لمار :انا سيباكوا من بدري بتتكلموا ولا كأني موجوده وليا رأي 
وكمان عطر معها حق انا كمان غلطانه مش عدل ان محمد يتحمل كل حاجه لوحده 
بحر:بس 
لمار :لو سمحت يا بحر 
بحر وهو ينظر لعطر :ماااشي  
كامل :هات يبني محمد من الحجز 
بحر :بس ده جواز مؤقت 
ورد :ما خلاص بقي يعني شايف أننا ميتين عليها 
بحر :بقولك اي ااا
فضل :بحرر  اهدي 
قطع كلامهم دخول محمد وشرح له كامل الوضع ووافق 
ليتم عقد القران وتعديل تاريخ العقد 
بحر :ده جواز سوري يا محمد 
يعني انت في بيتك وهي في بيتها 
محمد :تمام 
بحر :يلا يا لمار وانت يا فضل 
تحركوا ثم نظر خلفه لعطر 
بحر :الهانم مستنيه عزومه 
عطر :انا ؟
بحر :هو في غيرك 
اتفضلي يلا 
عطر :لا 
بحر :افندم ؟ 
عطر :لا يا بحر انا رايحه مع محمد 
بحر :ماشي يا عطر 
محمد :ليه كده يا عطر 
عطر :تعالي بس يا محمد 
تعال نروح ونتكلم 
...
بحر :امي فين 
ميرنا:روحت من شويه 
قالت إنها صحت بدري عشان تروح 
عاوزه تطمن عليك انت وعطر قال يعني عرسان وو 
بحر :ميرناااا 
انتفضت ميرنا من صدي صوته 
نظر بحر لفضل 
فضل؛احم طب انا هاجي وقت تاني نتكلم 
بحر :تمام 
 غادر فضل وصعدت لمار للاعلي 
فبحر طلب منها المبيت لديه اليوم 
بحر وهو يقبض علي يد ميرنا :انتي ااايه الي قولتيه ده 
مش هتعقلي بقي 
ميرنا :انا مش قصدي يا بحر 
بس طنط بتعملني وحش اوي 
مش كفايه الي انا استحملته 
ارمي بحر يده :انا اسف 
اطلعي نامي شويه 
ميرنا :بسس
بحر :اطلعي يا ميرنا 
سبيني لوحدي 
ابتسمت له وصعدت لغرفتها 
....
محمد :ازاي تفكري اني اعمل كده يا عطر 
بلاش عشان اني عندي اخت وخايف عليها عشان ربنا ياستي 
عطر :يا محمد انا مش قصدي بس لازم اتاكد عشان لو حد قال حاجه احط صباعي في عينه 
محمد.:ولو لازم يكون عندك ثقه اني لايمكن اعمل كده 
ورد :خلاص بقي يا محمد 
المهم انت هتعمل أي دلوقتي 
محمد :هعمل اي في ايه 
ورد :في موضوعك انت ولمار 
محمد :مفيش موضوع اصلا 
مده كده وكل واحد يروح لحاله 
عطر :ربنا يستر 
طب انا هروح بقي 
محمد :مش هتباتي 
عطر :لا 
هروح عشان عاوزة اعدي علي لمار 
محمد :تمام 
  ....
بحر :انتي فين 
عطر :رايحه للمار 
بحر :لا 
عطر :ليه 
بحر :مع اني مش مفروض ابرر 
بس عشان لمار عندي اساسا 
عطر :تمام انا جايه 
...
عطر :لمار 
كويس اني لقيتك في الجنينه انا عوزاكي 
لمار :انا عارفه يا عطر اني غلطانه بس والله ااا
عطر :اهدي يا قلبي انا مش جايه اغلطك 
انا قولت كده عشان استفز بحر وعشان مصلحتك 
لمار :مصلحتي ؟
عطر :أيوة 
اولا عشان متدخليش السجن 
وثانيا بقي عشان عينك فضحتك 
لمار :هاااا ازاي يعني مش فاهمه 
عطر :انتي بتحبي محمد يا بنتى 
لمار :اه لا هو قالك حاجه ااا مش عارفه 
عطر بابتسامه:لا عيونك الي قالتلي مش هو 
لمار :لا اكيد كدبت 
عطر :ممكن بس انا لو منك همسك في حلمي وخصوصا أن الخطوه الاهم تمت 
بحر : عن عطرر 
عطر :أيوة 
بحر :تعالي ورايا للمكتب 
سارت عطر خلفه 
عطر :خير 
بحر وهو يقترب منها :اعمل فيكي اي علي التصرفات الي عملتيها انهارده دي 
ليه مصممه انك تطلعي اسوء ما عندي 
عطر :انا مش فاهمه انت بتتكلم عن اي
بحر :انتي هتستهبلي ما انتي فاهمه اقصد موضوع لمار ومحمد. وغيره 
عطر :انت الي مصمم تبين أن محمد وحش 
مع أنه مش كده 
الموضوع في حاجه احنا مش واخدين بالنا منها 
بحر :مفيش غير أن محمد ****ولمار بتكذب 
عطر :تحترم نفسك محمد احسن راجل شوفته في حياتي 
بحر :ما هو باين 
الي يخطف وحده ست ويحاول يعتدي عليها يبقي اي غير ****
عطر :علي الاقل هو حاول إنما الي نفذ فعلا بجح مش معترف بغلطه ووو 
بحر وهو يقبض علي يدها:عطرررر 
ايمن :بحؤؤرر  حشاني يا اةة 
عطر انتي بتعملي اي هنا
المره الجايه بجي 🙂
google-playkhamsatmostaqltradent