رواية روح الصقر الحلقة الثانية عشر 12 بقلم بسملة بدوي

الصفحة الرئيسية

رواية روح الصقر البارت الثانية عشر 12 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر كاملة

رواية روح الصقر الفصل الثانية عشر 12

شوفتي ياما اهو الي خايفه منه حصل بقا احنا نعمل كل الخطط دي ومش تيجيب فايده، وكل ما اقول لها حاجه عشان اغيظها واكيدها، وفي الاخر انا الي اتغاظ  ويتعمل فيا كده ،وعامل زي المحامي ليها، وبقا احنا نطفق مع زين ونجيب الراجل عشان يسوأ سمعتها في نظرته  ،وانا اقول اني حامل واتفق مع الدكتور وادفع فلوس بالهبل ، وفي الاخر كل يروح هدر قاطعها صوت كوبايه العصير من ايد هنيه.
اتخضوا بسرعه وبصوا اتجه الصوت لاقوا هنيه بتبصلهم بصدمه واشمأزاز .
هنيه بغضب وصدمه.......... بقا كل ده يطلع منك ي مها وانتي ي أزهار بتساعديها بدل ما توجيهها لصح ، عملت ليكي ي المسكينه  دي غلبانه ويتيمه حرام عليكم وربنا ما هسيبكم يشياطين ،والله حتي الشيطان ممكن يكون في قلبه رحمه عنكم حسبي الله ونعم الوكيل فيكم ومسكت الفون ولسا هتتصل على صقر .
مها راحه ليها بسرعه وزقت أيدها والفون وقع اتكسر .
مها بشر وبتقرب منها ...... وانت فاكره أنها بالساهل كده ،غلطي اوي مكنش لازم تكوني عارفه وانا هريحك .
هنيه بخوف ..... هتعمل اي .
مها بشر وبتقرب منها وقالت بخبث ...... عندك خيارين مش  ليهم تالت الاول اني مسمعش حسك خالص ولا كأنك سمعتي حاجه تمسحي الذكرى دي من دماغك خالص وأما هسيبك تروحي تقولي لصقر وده الي مش هسمح بيه .
هنيه بشجاعه...... وانا كده هخاف لازم اعرفه حقيقتك  قاطعتها مها وهي بتقول بخبث ...... يبقي انتي اختارتي الخيار الخطأ وجه دوري وراحت عندها وهنيه فتحت الباب بسرعه وبتجري ومها وراها هنيه بتنزل من على السلم جري مها قامت زقاها ،هنيه صرخت جامد ووقعت جثه هامدة .
مها وقفت على اول السلم وبتبص عليها بانتصار وشر .
قاطعها صوت معتز وهو داخل هو ومراته .
معتز بصدمه وخوف شديد علي والدته جري اتجاها وقال بصوت عالي جدا........ انتوا يحمير 
كل الخدامين جم .
معتز بصوت عالي...... اتصلوا بالاسعاف بسرعه خلصوا بسررررررعععه .
واتصلوا بالاسعاف ونقلوا هنيه للعمليات .عند صقر وروح .
بعد ما خلصوا شوبينج للبس .
رووح بطفوله ..... عايزه غزل بنات ،وايس كريم .
صقر بضحك...... والله كاني جايب بنت اختي مش مراتي .
روووح بغضب طفولي....... لا انا كبيره بس عايزه ايس كريم وغزل بنات كتير .
صقر ببتسامه حب ...... حاضر يروحي .
وراح جاب ليها ايس كريم وغزل البنات .
تسريع الاحداث وخرجوا واتفسحوا وضحكوا وكان يوم جميل (افرحوا ليكوا شويه ده انتوا داخلين على مرار من الست مها وازهار الحربايه ).
ورجوا القصر وكان في حاله سكون مخيفه .
صقر  بصوت عالي ...... يرجاااااء 
رجاء الخدامه جت وهي بتعيط ....... نعم ي بيه.
صقر بهدوء...... مالك بتبكي لي عاد .
رجاء بستغراب وحزن شديد ...... الست الهانم الكبيره يبيه.
صقر بخوف شديد...... امي مالها.
رجاء بخوف شديد....... وقعت من على السلم ي بيه معتز بيه خادها  ومراته ومها هانم والست ازهار راحوا معاه .
صقر بخضه جري ورووح معاه وركبت عربيته ورووح جنبه وساق باقصى سرعه وتهور للمستشفي .
ونزلوا جري وهما طبعا عارفين صقر استقبلوه ودلوه عن مكان أمه .
صقر راح عند غرفه العمليات ولاقا كلهم واقفين ومها اول ما شافت جريت عليه وقالت .
مها بحزن وبكا مصطنع.......شوفت يصقر الي حصل ماما يصقر وقعت اهي اهي انا خايفه عليها اوي .
صقر بهدوء عكس الي جواه...... فين الدكتور وفي الوقت ده الدكتور خرج .
الدكتور بهدوء ...... صقر بيه متخافش الست هانم كويسه محصلش ليها حاجه بس 5غرز بالكتير وعايزه نقل دم  الفصيله o.
روح بسرعه ..... انا كده .
وراحت مع الدكتور وخد منها كيس دم .
دخل عليها صقر ومعاه عصير 
صقر بعشق ...... مش عارف اقولك اي كل مره بتثبت ليا اني محظوظ انك في حياتي .
روووح بطيبه ...... انا الي محظوظه بيك ي صقر قرب منها أعطاها العصير 
نسيبهم ونروح لمها وإزهار الحربايه
عند مها .
يعني اي يما كويسه يعني اي ،كده انا هتكشف يمااا وهيطردوما هنعمل اي ،واكيد اول ما تفوق هتقول لصقر على حقيقتنا وكده كل الي عملناه هيروح هدر وبعدين سكتت وقالت .
وجتلي فكره  اسمعي ******
ازهار بشر.......... ممكن تتكشفي  خلي بالك ادخلي وانا هراقب ليكي الوضع هنا .
مها بشر..... حاضر .
ودخلت وقربت من هنيه وقالت ...... فاكره انك هتعرفي تنفدي مني وراحت ليها وشالت الأوكسجين مع على وشها عشان تموت بس قاطعها صوت  غاضب........ بتعملي اي 
google-playkhamsatmostaqltradent