رواية حبي الوحيد الفصل الأول 1 بقلم "magnona chan"

الصفحة الرئيسية

رواية حبي الوحيد البارت الأول 1 بقلم "magnona chan"

رواية حبي الوحيد كاملة

رواية حبي الوحيد الفصل الأول 1

بفرحه + يبنااات مازن كلمني لاول مره النهارده عالواتس و طلب رقم بابا و اتصل ب بابا و اخد منه معاد و بكرا هيجي يتقدملي
بصدمه ~ نعم ! فرحتك تدل علي انك هتوافقي عليه .. هتوافقي عليه ازاي و انتي عارفه ان ليل بتحبه جداا بقالها ٤ سنين !!! انا وانتي اكتر اتنين عارفين قد ايه ليل بتحبه *ليل كانت ساكته ومش بتتكلم*
امنيه بصت علي ليل وبتمثل انها زعلانه 
بزعل مصطنع + بجد يا ليل هتزعلي ؟! طب خلاص انا هرفضه .. مش هقبل اتجوز واحد صحبتي الانتيم بتحبه
-لا عادي مترفضهوش انا مش زعلانه .. بالتوفيق ليكي 
وسابتهم ومشيت 
اول لما اطمنت انها بعدت عنهم مسافه كبيره وقفت فالشارع و فضلت تعيط زي الاطفال .. مازن كان حب حياتها الاول و الاخير بس هو مكنش ملاحظها خاالص .. من فتره عملت اكونت فيك و سألته " بتحب حد ؟'
وهو رد عليها قالها ايوه .. وقتها هي افتكرت انه ممكن يكون بيحبها بس مش مبين بس شكله كان قصده علي صحبتها امنيه
قعدت عالرصيف وكملت عياط 
كانت اكتر حاجه شاغله بالها و مسيطره علي تفكيرها ' هي وحشه عشان كدا هو ملاحظهاش ولا حبها ؟ طيب هو شاف ايه ف امنيه و مشافهوش فيها ' 
اتفاجأت بحد قاعد جمبها و بيديها منديل 
= اتفضلي المنديل دا .. شكل فيه حاجه مضايقاكي جامد لدرجه انك ملاحظتيش اني قاعد جمبك بقالي ربع ساعه 
الصوت مكنش غريب عليها .. بصت عليها واتفاجأت انه مازن
اخدت المنديل وقامت من عالرصيف ومشيت من غير متقول حاجه 
بس مازن جري وراها وشدها من ايدها 
-انت ازاي تلمس ايدي ؟!! 
=مكنش قصدي والله كنت عايز اوقفك بس … 
= انتي صاحبه امنيه صح ؟ هي اكيد حكتلكم اني رايح اتقدملها ابكرا ف ينفع معلش تطمنيني هل هتوافق او لا .. يعني كانت فرحانه وهي بتحكي ولا كانت بتحكي الموضوع بشكل عادي ولا ايه بالظبط .. انا اسف اني بطلب منك طلب زي دا وانتي زعلانه اصلا بس بجد الموضوع دا فارق معايا جداا .. انا بحبها بقالي سنه و مستني اليوم الي هتقدملها فيه بفارغ الصبر
ليل كانت بتتقطع من جواها وهي سامعه كلامه عن امنيه .. كان نفسها الكلام دا يكون عنها ..
-كانت فرحانه …
مازن بان عليه الفرح جدا
= بجد شكرا اوي ليكي مش هنسالك معروفك دا .. تحبي اوصلك عشان شكلك تعبانه ؟
-لا توصلني ايه انا هوقف تاكسي علي اول الشارع ..
= تمام شكراا جدا بجد
ليل سابته ومشيت خطوتين بس بعيد عنه
كانت حاسه الدنيا بتدور حواليها و بعد كدا الرؤيه بقت مشوشه و وقعت عالارض ( اغمي عليها )
مازن جري ناحيتها و شالها و وقف تاكسي و راح المستشفي
£ حضرتك قريبها ؟
= لا يا دكتور هي صاحبه خطيبتي 
£ تمام .. عموما انا شاكك فحاجه بس هستني الاشعه والتحاليل عشان اتأكد ويارب يطلع الي بفكر فيه غلط 
= قلقتني يا دكتور .. حضرتك شاكك ف ايه ؟! 
£ لما اتأكد هقولك عشان متقولش لاهلها وتقلقهم عالفاضي لو طلع شكي غلط و ياريت تتصل ب اهلها عشان يجو 
= تمام ..
اتصل ب امنيه عشان يقولها تتصل ب اهل ليل
و فظرف ربع ساعه كانت امنيه و آيه فالمستشفي 
و دخلو ل ليل فالاوضه
~ حمدلله علي سلامتك يا ليل .. متقلقيش ان شاء الله حاجه بسيطه
بزعيق + ليل هو انتي مثلتي انه اغمي عليكي عشان يشيلك ويجيبك المستشفي صح ؟! بتشحتي الاهتمام من خطيبي و جوزي المستقبلي يا ليل !!! وبعدين انتي لسا مش مستوعبه انه بيحبني انا مش انتي صح ؟!!
ليل قامت من عالسرير وهي مصدومه من كلام امنيه
-احنا اصحاب بقالنا اكتر من ٦ سنين يا امنيه .. هل تعرفي عني اني خطافه رجاله واني بعمل الحركات الرخيصه دي عشان حد يهتم بيا!!! 
وفجأه ليل حست انها مش قادره تاخد نفسها ونبضها بيقل 
بصريخ ~ دكتور بسرعه عايزين دكتور !!!!!
ليل اغمي عليها مره تانيه 
و الدكتور قال هيستني التحاليل وكان باين عليه القلق جامد و طلب منهم يستنو برا الاوضه 
~ انتي ازاي تقوليلها كدا !!! معقوله انتي امنيه صحبتنا الانتيم !!! احنا ازاي معرفنكيش علي حقيقتك طول السنين دي 
+ عايزاني اشوفها بتحاول تخطف خطيبي و اسيبها عادي ؟! كان لازم افهمها و اقولها انه مش مهتم بيها ومش بيحبها وانه اختارني انا و بيحبني انا 
~ انتي بجد بقيتي لا تطاقي يا امنيه ! امشي يا امنيه انتي بس بتخلي حالتها تزداد سوء وخلاص ! 
+ اساسا جيت عشان انبهها علي حوار خطيبي وعشان خطيبي يوصلني .. وانتي كمان متقلقيش عليها عالفاضي دي حركات بنات انا عرفاها 
و راحت تكلم مازن و مشيو عشان يوصلها 
آيه فضلت مستنيه قدام اوضه ليل لغايه لما تصحي
~ طمني يا دكتور علي صحبتي 
£ احنا عايزينك تتصلي ب اهلها بشكل عاجل ..
بقلق وخوف ~ ليه يا دكتور فيه ايه !!!! 
£ لما يجو اهلها هقولهم وهما لو عايزين يقولولك براحتهم
~ ليل يتيمه الام و الاب من وهي عندها ٣ سنين .. جدتها هي الي ربتها بس ماتت من ٥ سنين ومن وقتها ليل عايشه وحدها
£ ياريت حد يعيش معاها بعد كدا 
~ هي مالها يدكتور قلقتني !!!

google-playkhamsatmostaqltradent