Ads by Google X

رواية أحببت طفلة الفصل السابع 7 - بقلم جنى أحمد

الصفحة الرئيسية

رواية أحببت طفلة البارت السابع 7 بقلم جنى أحمد

رواية أحببت طفلة كاملة

رواية أحببت طفلة الفصل السابع 7

وفي يوم جديد ملئ بالاحداث. 
استيقظت اسراء وهي ما بين احضان مراد عندما وجدت نفسها بالشكل ده ابتسمت تلقائية وفرحت انها عوضها عن كل حاجة وحشة حصلتلها مع عيلتها وكل حاجة خطفت منه قُبلة ع جبينه وقامت ع طول بخجل دخلت الحمام لتأخذ حمام دافئا وتُصلي وقررت ان اليوم ستحضر الطعام بنفسها ومشت كل الخدامات وقالتلهم ييجوا الصبح بدري،قامت وحضرت الفطار وجهزته ع السفرة وذهبت الي غرفتهم..
___________________
"في غرفتهم"
اسراء: مراد مراد حبيبي يلا قوم. 
مراد وبدأ يفتح عينيه شد اسراء عليه لتقع بين صدره العريض: صباح الورد والياسمين عليكي ياقلبي. 
اسراء بخجل: صباح النور قوم بقي وسيبني. 
مراد: لا مش هسيبك. 
اسراء: يلا يا مراد بقي بطل رخامة انا حضرت الفطار. 
مراد بإستغراب: حضرتي الفطار! امال الخدم فين. 
اسراء بإبتسامة: ايوة انا اللي حضرت الفطار وعملته بإيدي عشان حبيبي ومشيت الخدم لاني هعمل حكل حاجة النهاردة وقولتلهم ييجوا بكرة الصبح. 
مراد: تمام يلا انزلي استنيني تحت وانا هحصلك. 
اسراء: ماسي يا حبيبي. 
_________________
"ع السفرة" 
مراد: تسلم ايدك يا حبيبتي الاكل جميل اوي. 
اسراء: بالهنا والشفا يا حبيبي. 
مراد: بصي يا حبيبتي انا اخدت اجازة شهر وهنروح نقدي شهر عسل بما ان كل الناس عارفة اصلا اني متجوزك بس معملتش فرح مش اكتر واول ما هنرجع هخليكي تكملي تعليم واول ما تخلصي ثانوية خالص بما انك مكلمتهاش هعملك احسن فىح في مصر. 
اسراء بفرحة شديدة ومن دون وعي قامت حضنته: حبيبي حبيبي اوي ربناا يديمك في حياتي. 
مراد: ويديمك ليا يا روحي،سكت واردف«تكلم»بخبث مش تسيبيني بقي عشان نكمل اكل. 
اسراء بخجل بسبب ما فعلته: ا..نا اس.. خلاص خلاص ماشي يلا. 
مراد بضحك عليها: بحب اخجلك انا كتير عشان اشوف خدودك الطماطم دي. 
اسراء بتوتر: مراد خلاص بقي انا بتكسف. 
مراد: خلاص يا طماطمية. 
واكلوا مراد واسراء وبعد ما اكلوا مراد نزل وقال هيرجع ع طول.
___________________
"عند مراد" 
مراد بأمر: عايزك تحجزلي اتنين لـمالديف شهر كامل. 
الشخص بإيماء: حاضر يا باشا. 
_________________
"في الڤيلا" 
اسراء: هو مراد هيرجع امتي بجد انا زهقت طب استني يا بت يا اسراء عندي فكرة اما اقوم اقرأ روايتي المفضلة عشقتُ مجنونة. 
وفتحت فوني وقعدت اقرأ رواياتي المفضلة وجبت كوباية قهوة ودخلت البلكونة وقعدت اقرأ بمذاج. 
مراد جه وقعد يدور عليا وبعدين دخل ع البلكونة دخل بالراحة ولف ايديه عليها وقبلها قُبلة ع جبينها. 
اسراء بخض: ايه ده مراد انت جيت امتي؟!. 
مراد: والله يا ست هنام انا جيت بقالي خمس دقايق بس الست هانم كانت بقترأ روايات بت يا اسراء انا اول مرة اعرف انك بتحبي روايات!. 
اسراء: ايه ده بيجااد ده احسن حاجة القراءة يا سي مراد لا وايه كمان انك تكون قاعد كده في البلكونة ومعاك القهوة بتاعتك ورواياتك المفضلة حاجة ايه انما جامدان يا زميلي. 
مراد: زميلي! وجامدان! انتي ناقص تيجي تقوليلي في ايه يا سطا. 
اسراء بضحك خطفت قلب مراد: ايوة مالك يا سطا. 
مراد سحر في جمال ضحكتها واتكلم بدون وعي: ع فكرة ضحكتك حلوه اوي يخربيت جمال امك. 
اسراء بخجل: طب امشي يا قليل الادب كفاية انك قطعتلي الخلف عشان خضتني وكمان قطعت عليا لحظاتي المفضلة. 
مراد: طب ما تنستني بس انتي عارفة انا كنت فين. 
اسراء بفضول: فين
مراد: كنت بحجز تذاكر سفر عشان شهر العسل بتاعنا يا عسل. 
اسراء بصراخ وفرحة: بجد بجد يا مراد. 
مراد بضحك: ايوة يا بنت الهبلة اهدي طب واقولك حجزت فين. 
اسراء: فين فين يا مراد. 
مراد: في المالديف وهتبقي مفيهاش اي حد خالص هنبقي احنا بس اللي فيها. 
اسراء بفرحة وصراخ شديد من فرحتها: عاااااا بجد مراد كنت نفسي اروحها اووي. 
مراد: واهي هتروحيها يا ستي. 
اسراء: ايوة ايوة بجد انا فرحانة اوي يا مراد. 
مراد بحب: يارب دايما تكوني فرحانة يا حبيبتي..
يتبع الفصل الثامن 8 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent