رواية عشقت الندى الفصل الخامس 5 - مروة جلال

الصفحة الرئيسية

رواية عشقت الندى البارت الخامس 5 بقلم مروة جلال

رواية عشقت الندى كاملة

رواية عشقت الندى الفصل الخامس 5

مي وصلت المكان وكانت الصدمة...
مازن من خلفها: انتي مين وبتعملي ايه هنا دلوقتي.
مي بخضه: جايه للدكتورة يلي هنا.
مازن باستغراب: دكتورة ايه.
مى: وانت مالك.
مازن برفع حاجب: علي فكره مفيش دكاترة هنا ويلي ادكي العنوان غلط.
مى بذهول وبطلع الكارت: دا رقم الدكتور يلي ادني العنوان وقالي تعالي هنا للدكتوره دي.
مازن بفهم مسك ايديها: يلا من هنا.
مى: في ايه.
مازن بغضب وبشدها: بسرعه مفيش وقت.
الدكتور من خلفهم و معه شخصان: تؤ يا حلو المزة دي تلزمني.
مازن بيخبيها وراه وهي مش فاهمه حاجه: طب تعالوا بقا.
الدكتور ويلي معه كانوا بيضربوا وواحدة مسك مي جامد وقرب عليها وهي صوتت: ابعد عنيييي.
مازن فاق وقام ليهم وضربهم كلهم وجري عليها.
مازن بخوف: انتي كويسه يا انسه.
مي بتعب وقبل لما تتكلم اغمي عليها وهو مسكها واخدها المستشفى.
.............
ندي برعب: ههتعمل ايه ارجوك ابعد عني.
عمر قرب منها وشد الحجاب وهي بتقاوم فيه ولكن لاحياة لمن تنادي غضبه عماه.
عمر بابتسامه: كده كسرت للابد.
ندى........
عمر برفع حاجب: ماتردي.
ندي باصه للافراغ.
عمر باستغراب وقلق: انتي يا بنتي ردي.
ندي حتي الدموع مش بتعيط وباصه للاشي.
عمر بخوف قرب ومسكها وبيهز فيها وبصوت عالي: قومي انطقي اضربيني قولي اي حاجه قووومييي ياندي قوم اعملي اي رد فعل نددددى.
ندي قامت ولمت حاجتها وهو بيحاول يكلمها وهي مش بتدي اي ردة فعل جسم من غير روح.
عمر بيجري وراها ووقف باتصل من الديب: نقول صباحيه مباركه.
عمر وقف: قصدك ايه.
الديب بضحك: هههه كل حاجه عملتها دلوقتي مع البنت دي معايا وهفضحك بيها لو مش نفذت كلامي.
عمر بغضب: اه يابن 🐕.
الديب: تؤ تؤ من غير زعيق هستناك تيجي سلام.
عمر دموعه بتنزل واستغرب وباصص في المرايه وقعد علي الارض: ليييه عملت كده وليه قلبي وجعني ليييييه كسرتها ليههه.

ندي ماشيه وتايهه وجاه اتصل ليها من المستشفى.
..........

حسام: بتكلمي مين.
نعمه بخبث: ده مامي يا حبيبي بفرحها.
حسام: طيب يا حبيبتي انا نازل اسهر شويه عايزة حاجة.
نعمه بدلع: تسلم يا روحي.
حسام: باي.
بعد شويه.
نعمه علي الباب بتاخد اوراق حسام: وريني بقا هترجع تاني ازاي هنا وكل حاجه ملكي.
..............

في المستشفى.
مازن كان بيعالج جروحه.
الدكتوره: انت جوزها.
مازن: لا اه هي مالها.
الدكتوره باسف: للاسف عندها كانسر.
مازن: ايه.
الدكتوره: في مرحلة متاخرة هي بتابع مع مين.
مازن: معرفش ينفع ادخل ليها.
الدكتوره: اتفضل بس براحه عليها.
داخل مازن وباص عليها واعد يتكلم وهي نايمه: تعرفي انه ربنا بيحبك اني كانت بخلص اوراق هناك بس شكلي حبيتك ولا ايه اول مرة احس كده لما شوفت براءة عينك و سكت لما لاقها بتفوق قام وقف....
مي بتعب: انا فين.
مازن بابتسامه: انتي في المستشفى حاسه بحاجه انادي الدكتور.
مي بتذكر ودموع: ك كانوا ه ه...
مازن مقاطعا: متخفيش انتي بخير بس عايز اعرف كل حاجه.
مي حكت له.
وهو في ذهول وسمع تكسير وراه.
مي بصدمه: ندي..
ندي مش قادره تمسك نفسها و اغمي عليها.
..................
نعمه بدلع: امضي هنا ياروحي.
حسام بحب بيمضي وهي اخدت الاوراق وابتسمت وجاه حد من وراها.
حسام بوجع: اااه في ايه مش قادر.
نعمه بخبث: كلها دقايق وتنتهي يا حسام هههههه.
حسام بصدمه: ايه.
.....: زي ما هي قالت ليك.
حسام بصدمه وقع: ا انت.
................

في مخزن قديم.
عمر بيضرب بغل كبير: بقا بتحط كاميرات في بيتي يا زبال...
الديب بالم: هتندم الفديو هيتنشر في كل مكان وتتفضح انك اعتديت علي بنت.
عمر: اخرس يا بن 🐕 دي مراتييي ساامع مررراتيييي.
الديب بصدمه: ايه.

بعد مرور شهرين.

عمر بصدمه: ندي حامل....
يتبع الفصل السادس 6 عبر الرابط التالي: "رواية عشقت الندى" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent