Ads by Google X

رواية عاشقة الشوكولاتة الفصل الرابع 4 بقلم منة كمال

الصفحة الرئيسية

رواية عاشقة الشوكولاتة البارت الرابع 4 بقلم منة كمال عاشور

رواية عاشقة الشوكولاتة كاملة

رواية عاشقة الشوكولاتة الفصل الرابع 4

حسام بغضب : انتي بتعملي اي هنا مش قولتك مش عايزه اشوف وشك تاني
ريم : من قولتك انا مش بسبب حاجه انا بحبها وبعدين منا عارفه انك بتحب البحر وكنت متاكده انك هتيجي 
حسام : ريم غروري من وشي 
ريم وهي بتقرب : لا مش هامشي انا بحبك
حسام شاف فيروز وهي جايه من بعيد وسرح فيها 
ريم : انا بحبك يا حسام وانت مش هتكون لحد غيري 
ريم لحظات انو سرحان : انت سرحان في اي مترد عليه 
ريم لفت : لقت فيروز جيه 
فيروز : ازيك يا حسام 
حسام بفرحة وهو بيمد ايدو : ازيك يافيروزي عامله اي 
فيروز بكسوف : الحمد لله 
فيروز لحظت وجود ريم : حسام مش تعرفنا مين دي
حسام بغضب وتوتر : دي ولكن قبل أن بكمل ريم تكلمت
ريم بخبث وهي مسكه في دراعو : انا خطبتو واسمي ريم 
فيروز بصدمه : خطبتو 😳
حسام : لا دي مش 
ريم : اه خطبتو وحضنت حسام وكمان فرحنا بعد اسبوع ابقي تعالي 
فيروز : مبروك يا حسام ومشيت وهي بتعيط 
حسام بغضب شديد وهو بيزق ريم بعيد عنو : ضرب ريم بلقم ومسكها من وشها انتي عارفه لو شوفت وشك تاني هقتلك بصوت عالي سمعااااني وسبها ومشي
ريم بغضب : انت عمرك مهتكون لحد غيري واي حد هيخدك مني هقتلوووو
في بيت فيروز 
فيروز رجعت ودخلت اوضيتها وفضلت تعيط لحد منامت من التعب
(اما في فيلا السيوفي )
حسام دخل الاوضه ورزع باب الاوضه بغضب وفضل يكسر في كل حاجه في الاوضه 
حسام بصراخ : هقتللللللللك ياااااريييييم
وقعد علي السرير وهو تعبان وبيفكر في فيروز لحد اما راح في النوم من التعب والتفكير
(الصبح في بيت فيروز )
فيروز بفزع : اعااااااا 
هبه : في اي يا حبيبتي مالك 
فيروز بدموع :مفيش يا ماما حلمت حلم وحش 
هبه : طب قومي اغسلي وشيك واتوضي وصلي  وانشاء الله خير يا حبيبتي
فيروز : حاضر يا ماما 
فيروز قامت اتوضديت وصليت ولبست ومشيت علي الكليه 
في الكليه عند فيروز فيروز وصلت ودخلت هي وهايدي المحاضره
بعد اما خرجت من الحضرة قعدت في الكفتريا
هايدي : فيروز
فيروز سرحانه 
هايدي بصوت عالي :فيروزززي 
فيروز بخضه : اي في اي 
هايدي : انتي الي فيكي اي من الصبح وانتي سرحانه مالك اي الي مزعلك احكيلي
فيروز بدموع : حكتلها كل الي حصل ودموعها غلبتها وفضلت تعيط وبعدين حسام معليش انو خاطب ولا حتي لبس دبله في ايده
هايدي وهي بطبطب عليها وبتخدها في حضنها
هايدي :اهدي ياقلبي انا عمري مشوفتك ضعيفه كده اكيد البنت دي بتكدب اطلما حسام مش لبس دبله زي مبتقولي
فيروز بدموع : طب تكدر ازاي وهي بتقول الفرح بعد اسبوع
فيروز وهي بتمسح دموعها : انا لزم انسها مش هينفع افكر في تاني عشان خلاص هو هيتجوز وحرام اني افكر فيه
هايدي: هو لو كلام الزفته دي صح يبقي لزم تنسي يا حبيبتي عشان متتعبيش
فيروز بدموع : بس انا شكلي حبيتها اووي
(في الشركه السيوفي )
حسام قاعد سرحان وفيروز شغله كل تفكير  وفاق وبعد كده مسك التليفون
حسام : الوو 
عاصم : الوو يا حسام 
حسام : سيب اي حاجه في ايدك وتعالي علي مكتبي بسرعه
عاصم : حاضر جاي
استوووب نوصف عاصم( عاصم هو شاب عنده 28 سنه وعنده بشره بيضاء وعيونه بني وشعره ناعم ولديه جسم رياضي وصاحب حسام منذ الطفوله )
عاصم دخل مكتب حسام 
عاصم : في اي يابني مالك راعبتني
حسام : حكالو كل الي حصل بينو هو وفيروز وحكالو كمان علي الي حصل عند البحر من الزفته ريم
عاصم : لا دي ريم اتعيد حدودها اووي بس متقلقش انا اتصرف معها بس سيبك منها ونشوف الاول هتعمل اي مع فيروز
حسام : مش عارف انا حتي مش معايا رقمها وحولت اروح بيتها بس خوفت يحصلها مشاكل بسببي
عاصم : طب انا عندي فكره حلوه بس جوبني الاول
حسام : اي 
عاصم : انت بتحبها 
حسام : اه بحبها اووي 
عاصم : طب اسمع بقا 
حسام بفرح : الله دي فكره حلوه اوووي وانا موافق عليها 
(نرجع تاني عند هايدي وفيروز في الكليه)
هايدي : خلاص ياروحي بطلي عياط ونبي واقولك علي حاجه تعالي نخرج النهارده الصوره ونجيب هدوم 
فيروز : لا مش قادره انا تعبانه وهروح انام 
هايدي: خلاص نخرج بكره وروحي ارتاحي وانا بليل هرن عليكي  
فيروز : ماشي ياقلبي يلا نمشي
هايدي:ماشي يلا ياروحي 
فيروز وصلت البيت 
هبه: انتي جيتي ياقلبي
فيروز : اه يا ماما وهدخل انام شويا عشان تعبانه
هبه : طب تعالي روقي معايا وبعد كده ادخلي نامي 
فيروز بملاحظة:  اه انتي قلبه الشقه كده ليه 
هبه : اصل في ضيوف صحاب بابا جاين النهارده وليسه قايلي قبل اما تطلعي فغيري وتعالي بسرعه عشان نلحق نخلص
فيروز : حاضر يا ماما هغير هدومي وجيه
فيروز دخلت غيرت هدومنا اتوضيت وصليت وبعد كده خرجت تساعد أمها 
وبعد اما خلصو ترويق 
فيروز : انا هدخل انا ياماما عشان مش قادره
هبه : ماشي يا حبيبتي
(جيه اليل وظهر القمر الجميل)
هبه : فيروز قومي 
فيروز : ياماما سيبيني انام 
هبه : قومي يابت سلمي علي الضيوف الي بره
فيروز بضيق: وانا مالي هوما جاين ليا ولا لبابا
هبه : قومي بدل مندهلك علي ابوكي
فيروز بضيق : خلاص ازفت قومت اهو 
طب يلا والبسي فستان حلو كده ياقلبي
فيروز : لا انا هلبس اي حاجه
هبه : اسمعي الكلام ويلا
فيروز بغضب : حااااضر
وخرجت هبه وفيروز قامت لبست فستان نبيتي في ورد ابيض وعليه طرحه بيضه وكان شكلها قمر اوووي 
هبه : قمر ياروحي خد بقا خرجي الحاجه السقعه معاكي
فيروز : حاضر 
فيروز خرجت وحطيت الحاجه السقعه وليسه بترفع عينها عشان تسلم كان الصدمه التي لم تتوقعها
فيروز .......😳
ياتري فيروز شافت اي 
وياتري اي الفكره الي قلها عاصم لحسام
وياتري حسام هيعمل اي مع فيروز
وياتري عاصم هيعمل اي مع ريم عشان يبعدها عن حسام 
وده كلووووو هنعرفو في ( البارت الخامس)
يتبع الفصل الخامس والأخير عبر الرابط التالي (رواية عاشقة الشوكولاتة كاملة)
google-playkhamsatmostaqltradent