رواية حمقاء في المخابرات الفصل الثالث 3 بقلم ايزيس

الصفحة الرئيسية

رواية حمقاء في المخابرات الجزء الثاني من رواية حمقاء في الموساد البارت الثالث 3 بقلم ايزيس

رواية حمقاء في المخابرات الفصل الثالث 3

وفجأة تدخل نور جايبة قهوة لعدنان وهو بس لمحها ونظره ركز عليها وعلي وشها البرئ وسرح في عينيها العسلي وفجأة اتجنن وقام ناحيتها ونسي سيف وملك والدنيا كلها ..مسكها من كتافهاوقال...
عدنان ...نور أنا بحبك ودي اول مرة اتنيل واحب 
نور.....ضربته بالقلم 
عدنان ......مسك خده وقال ..اه وفاق من شروده علي صوت نور اللي بتبتسم وتقوله ...القهوة يا عدنان 
بص لقي سيف وملك ومستغربين هو ليه مسك خده
ملك...ايه يا عدنينو مالك 
عدنان محرج ومش عارف يتكلم...ا ا اصلي ضرسي واجعني اه أنا لازم امشي اوك 
سيف...خليك يا ابني اتغدا معانا 
عدنان ...لا خليها وقت تاني أن شاء الله ..
الف سلامة يا ملك 
ملك..قامت غمزاله ...عدنينو في البال مش هنساك 
عدنان ...في نفسه ..أم غباءك يا شيخة هتفضحيني 
وخرج وهو خايف فعلا يتجنن ويعمل حاجة يندم عليها..
وبعد ما خرج نور كمان خرجت 
سيف قعد جمب ملك....ملكتي قوليلي بقي حسام كان عايزك في ايه 
ملك ...اتوترت ..لا مش هقول دا شغل 
سيف ...هجيبلك بيتزا 
ملك ...ايه بيتزا يوووه الا ماكنتش بس تحلف ..كان عايزني في...وبعدين قالت في نفسها عدنان مجنون وممكن يقوصني لو حكيت لسيف ...
سيف...سكتي ليه بقا 
ملك....اسكت يا سيفو مش عدنان كان عايزني ادورله علي عروسة 
سيف...ايه عروسة ..هو اتجنن ازاي عايز يتجوز بالطريقة دي ...تصدقي صعبان عليا 
ملك ..في نفسها ....يا حبيبي يا سيفو اد ايه انت طيب وبتصدق اي حاجة 
سيف ..بتقولي حاجة يا ملك 
ملك ....لا يا حبيبي .بقولك ايه رأيك نجوز عدنان لنور اختك 
سيف...مش ممكن مستحيل 
ملك...ليه يا سيف بتقول كده حرام عليك افرض كان بيحبها 
سيف..بشك...بيحبها قولتيلي...ملك انا مش عارف ليه حاسس انك بتكدبي عليا
ملك....أنااااا أخص عليك يا سيفو🥺 ...أنا بقترح بس 
سيف اتنهد...ملك نور حساسة جدا وبتتأثر بأقل حاجة وعدنان حياته كلها خطر وانا مش هاجوز اختي لظابط مخابرات 
ملك...اممم اشمعني أنا اتجوزتك بقا😏
سيف حضنها ...عشان احنا بنحب بعض 
ملك...مايمكن ...وسكتت 
سيف...ملك لو عارفة حاجة قوليها بدال ما انتي عارفة أنا ممكن اعمل فيكي ايه لو هتخبي عليا حاجة
ملك....وانا اقدر اخبي عليك يا حظااابط  دانت ظابط مخابرات ...
سيف....بشك ..هنشوف
&&&&&&&&&&&
تاني يوم الصبح سيف جاله تليفون و خرج الفجر من غير ما يصحي ملك
ملك صحيت دورت عليه مالقتهوش
بس لقيتها فرصة انها تكلم نور 
ملك ...همست ...نور عايزاكي في حوار
نور بصت حواليها مالقيتش حد ...وهمست لملك. ...وموطية صوتك ليه 
ملك شدتها من أيدها ودخلوا اوضة سيف لان ملك وسيف قاعدين في شقة والدة سيف عشان ملك تعبانه 
ملك ...نور انتي في حد في حياتك
نور بصدمة وخجل وعنينها دمعت ...ايه اللي انتي بتقوليه دا يا ملك ..حد جاب سيرتي في حاجة ..حد قال لأبيه سيف عني حاجة وحشة
ملك...اهدي يا بنتي اهدي هو أنا اتكلمت أنا بس بسألك عشان نبقي أصحاب ها بتحبي مين 
نور بنفس الصدمة ...لاااا انتي شكلك  اتجننتي يا ملك 
ملك...بصراحة في حد بيحبك وعايز يطمن أنه مافيش حد ف حياتك عشان يتقدملك 
نور بتوتر ...م مين دا 
ملك...هاقولك وما تقوليش ل سيف ..عدنان بيحبك
نور نبضات قلبها بقيت سريعة مش عارفة ليه....عدنان احم ...أنا رايحة الجامعة ..وعلي فكرة أنا مافيش حد ف حياتي وعمري ما فكرت اصلا احب حد وجريت وهي مرتبكة علي متوترة وفرحانة..وبتقول ف نفسها ...يعني هو برضو بيفكر فيا زي مانا بفكر فيه اعااااا أنا مبسوطة اوي 
&&&&&&&&&&&&
سيف سافر الصعيد( قنا )عشان الجاسوس عمار كان مستخبي في مسجد هناك وعامل نفسه واحد تايه عشان عارف أنه الصعايدة طيبين وهيكرموه 
سيف...اخده وطلع ع المخابرات وكان مستحلفله لانه لقي معاه قنابل..
&&&&&&&&&&&
 في الجامعة 
قدام كلية نور 
البنات كلهم بيجروا ويبصوا من الشباك 
نور وصاحبتها ماشين ومش فاهمين ايه اللي بيحصل 
نور ....هو فيه ايه يا بت يا رندا خناقة ولا ايه 
رندا... الله خناقة بموت في الخناقات تعالي نتفرج 
نور ...عارفاكي تموتي في ازية الغير ..يلا نتفرج ..راندا مسكت بنت وسألتها هي الخناقة مع مين 
البنت...خناقة ايه يا حجة دا فيه ممثل تركي تحت وماسك ورد ولابس نضارة حاجة كده ايه الله اكبر 
راندا ...ايه ممثل تركي يا رب يكون يزن حازم أكمان بتاع مسلسل فضيلة خانوم يلا يا بت الهبلة نشوفه 
جريوا هما الاتنين علي تحت ونور شافت الشاب التركي اللي كان ساند علي عربيته ومعاه بوكيه ورد ولابس نضارة سودة وشكله فعلا زي نجوم السينما لانه كان لابس كاجوال وعضلاته بارزة من التي شيرت وبرقت  ..وقالت ...عدنان 
عدنان لمحها ومشي ناحيتها وهي هيغمي عليها من المفاجأة 
عدنان وقف قدامها بالظبط ومد لها الورد 
نور أخدته وفضلت تعيط 
عدنان بدهشة...نور بتعيطي ليه 
نور .لسة بتعيط...الورد دا عشاني 
رندا من وراها...اومال عشاني أنا يا بت المحظوظة مين الواد اللي شبه امير التركي دا يابت 
عدنان...ممكن نتكلم شوية 
نور ما رديتش 
راندا .....ممكن جدا يلا بينا نركب عربيتك 
لسه هيمشوا بس نور اخيرا اتكلمت ...عدنان ابيه سيف يعرف انك هتيجي هنا 
عدنان باصلها ...بصراحة أنا ما قلتش لسيف بس بعد مانتكلم احتمال أقوله 
نور ...خلاص نتكلم هنا في كافتيريا الجامعة.وراندا تيجي معايا
عدنان ...تمام زي ما تحبي ..يلا ع الكافتيريا 
قعدوا في الكافتيريا 
وعدنان محرج يتكلم عشان راندا ورندا لاحظته 
راندا....أنا هاروح اجيب حاجة نشربها 
عدنان في سره بتفهمي والله ...وبعدين قال لنور
...نور أنا ..احم ..أنا بحبك يا نور 
نور....اتفجئت بس ما رديتش 
عدنان ...طب قولي اي حاجة 
نور ع الوضع الصامت 
عدنان ...طب هسألك وحركي راسك لو موافقة او اعملي اي حاجة طيب 
عدنان برومانسية ...موافقة اني اخطبك من سيف
نور هزت راسها بايوا
عدنان فرح جدا واتحمس ....بتحبيني يانور 
نور هزت راسها يعني ايوا وعيطت 
عدنان ...طب بتعيطي ليه دلوقتي ولا دي دموع الفرحة
نور ...عيطت اكتر وهزت رأسها يعني ايوا 
عدنان ..في سره .يادي الليلة السودة البت اتخرست ولا ايه .
&&&&&&&&&&& 
في المخابرات 
سيف فاتح قميصه وعرقان من كتر الضرب في عمار الجاسوس ومتعصب جدا وعروقه كلها بازة
وفجأة يدخل حازم ومعاه شاب فرفور جداااا 
سيف...بينهج ...مين دا 
الشاب بمياعة شوية .....هاي أنا ميزو مدرب الايتيكيت للكابتن ملك...هي فين ☺️
سيف...نعممممم 😠
google-playkhamsatmostaqltradent