رواية ملك الزين الفصل الخامس والثلاثون 35 - شهد عبدالسلام

رواية ملك الزين البارت الخامس والثلاثون 35 للكاتبة شهد عبدالسلام

رواية ملك الزين للكاتبة شهد عبدالسلام

رواية ملك الزين الفصل الخامس والثلاثون 35

عند ملك عماله تعيط 
و تقريبا مش قادره تتحرك 
شهاب :فكهاا و شلهاا 
ملك :انت واخدني فين 
شهاب :هواديكي بيتك 
ملك بتعب و عياط :هترجعني ل زين 
شهاب :بيلمس خدها :تؤتؤ زين مين زين ده انسيي هو هيطلقك و نتجوز انا وانتي 
ملك :اوعاا بقاا يا زينننن 
وصل عند فيلا 
شهاب :شيلها و هي بتقاوم
ملك :اوعاا نزلني حد يلحقنييي 
شهاب :اتهدي بقاا 
شهاب نزلهاا في الڤيلا 
شهاب :خودي علي الجو هنا عشان هتكملي حياتك هنا 
ملك :زين هايجي ياخدني 
شهاب : لسه هيكلمهاا الفون رن ياازين بيجي علي سيرتوو وفتح 
زين :شهاب مراتي لوجرالهاا حاجه موتك مش هيكفيني 
ملك :يا زين الحقنيي 
زين بمجرد ما سمع صوتهاا كده اتجنن 
زين :اهدي يا حبيبي انا جايلك 
شهاب :طلقهاا ورجعلي كل الخساير الي انت كنت السبب فيهاا كل ده مقابل انها تفضل عايشه  
زين :موافق شوف عايز ايه وانا هتنزلك عنوو 
شهاب :هطلقهاا 
زين :اه هطلقها 
شهاب قفل 
وزين كان عرف مكانها من السلسله الي هي لابسهاا من يوم مازين جبها 
مراد : مش هنزلك لوحدك 
زين :اوعا اخلص 
مراد :طب فين العنوان 
زين :قالوو 
مراد :خد الرجاله كلهم 
زين نزل ذي المجنون و مشي بالعربيه 
ملك :لاا لا مش هيطلقنيي 
شهاب :لا هيطلقك و نتجوز انا وانتي 
ملك :انت بني ادم زباله و بتضربوو راح شهاب ضربها  غابت عن الواعي و شلهاا و طلعهاا اوضه 
مراد راح علي البوليس عشان خاف زين يموت شهاب 
وراح ورا زين 
زين وصل مكان ملك 
و دخل من باب الڨيلا بعربياته والرجاله 
و ماكنش فيه رجاله كتير عند شهاب 
دخل زين و مسك شهااب حرفياا كان بيموت 
مراد بيحاول يبعد زين عن
 مراد :اهديي يا زين و بعدوو
زين طلع فضل يدور علي ملك 
واتلاقها كانت غايبه عن الواعي
زين :ملكك حبيبتي فوقي 
ملك بتعب :زين
زين :ماتخفيش يا روحي انا معاكي انتي كويسه 
ملك :اهه 
زين :شالهاا و نازل بيها كان البوليس خد شهاب
زين خدها في العربيه 
زين :هوديكي المستشفي 
ملك :لا لا عايزه ارواح 
زين خدها في حضنوو و بيبوس في ايديهاا :اهديي 
وصل زين وطلعهاا الاوضه 
زين : تاخدي شاور 
ملك :لا مش قادره
زين :انا هساعدك 
ملك :لا 
زين :مش وقت كسوفك
وشلهاا دخلها الحمام 
ملك :طب اطلع 
زين ماكلمهاش و ملك ماكنتش حاسه بنفسهاا  وخلص و خرجهاا 
زين قعدها علي السرير ونزل علي رجله علي الارض و مسك ايديها الاتنين 
زين :سامحيني ان كل ده حصلك بسببي وبيبوس في ايديهاا الاتنين 
ملك : ماتقولش كده يا زين انا بحبك 
زين :ايه 
ملك :عايزه انام 
زين خدها في حضنو ونامت 
زين بيبص علي خدهاا :يا ابن****
 وفضل متابع ملك في نومهاا 
وفونه رن 
مراد :ملك عامله ايه دالواتي 
زين :الحمد لله نايمه اهي والواد ده واصي عليه جامد 
مراد :منغير ماتقول زمانه متروق علي الاخر 
وقفل 
عند مراد و نرمين 
نرمين :انت جيت امته 
مراد :لسه جاي 
نرمين :مالك
مراد :مافيش 
نرمين :مالك بقا 
مراد :ابقي رني اطمني علي ملك
نرمين بخضه و راحت نحيتو :ملك مالها 
مراد :معرفش 
نرمين ماسكه من التيشرت :لا والنبي ملك مالهاا قولي 
مراد :اتخطفت النهارده 
نرمين :ايه 
مراد :اهديي زين جابها 
نرمين :يعني يعني هي كويسه ولا فيها ايه وهي فين دالواتي 
مراد :ماتخفيش مافيهاش حاجه و هي في البيت مع زين اهدي بقاا
نرمين :هكلمهاا 
مراد :لسه مكلم زين وهي نايمه 
نرمين :طب هي فيها حاجه 
مراد :زين قالي ان هي كويسه 
نرمين :طب الحمد لله هو مين الي خطفهاا اكيد ادهم 
مراد بعصبيه :ماتجبيش اسم حد علي لسانكك 
نرمين :حاضر 
مراد :وبعدين مش ادهم 
ولسه هيكمل
غاليه :مراد بيه في واحده تحت عايزه حضرتك
مراد :مين 
غاليه :اسمهاا نسرين 
مراد :نسرين طب انا نازل 
نرمين :مين دي 
مراد :لما اطلع 
نرمين :مين دي 
مراد :هقولك وربنا هقولك لما اطلع و سبها و نزل و نرمين نزلت وراه 
نسرين بمياعه:مراد عامل ايه يا مراد 
مراد :عايزه ايه 
نسرين :لا بعد الكلام الي هقوله انت الي هتبقا عايز يا روحي 
نرمين سمعت روحي تسكت ازااي 
نرمين :طلعت روحك و بتمسكهاا من شعرهاا 
مراد بيحاول يبعد نرمين عن نسرين :اهدي 
ونجح و بعدها 
نسرين :مين دي يا مراد 
نرمين :انتي الي مين يا حبيبتي انا مراته 
نسرين :انت اتجوزت امته 
نرمين :انتي مالك اهلك امته 
مراد هيموت ويضحك  بس ماسك نفسه 
مراد :خد نرمين علي جنب :اهدي و اطلعي فوق دالواتي 
نرمين :لا 
مراد :اطلعي و اسكتي بدل ماسكتك ذي الصبح 
نرمين :لا يا حبيبي مش هطلع و مش هسكت 
مراد :قلبك بقا جامد بقاا 
نرمين :اه 
مراد :طب اطلعي 
نرمين :انا قولت لا 
مراد وبداا يتعصب عليها :نرمين اطلعي عشان نخلص و تغور تمشي 
نرمين :هي مين و عايزك في ايه 
مراد :يا حبيبت قلبي وربنا مااعرف اعرف بس و هطلع و هقولك طلعي بقا 
نرمين :حاضر و طلعت 
مراد :في ايه بقاا 
نسرين :بقا كده تتجوز 
مراد :نسرين اخلصيي 
نسرين :انا عرفت مين الي قتل ابو زين 
مراد :انتي بتقولي ايه و بعدين احنا عارفين هو مين 
نسرين :ماظنيش ان انتو عارفين 
مراد :قولي الي عندك يا نسرين 
نسرين: هقولك الي قلت ابو زين ابو شهاب 
مراد:انتي بتقولي ايه 
نسرين :ذي ماسمعت و معايه دليل 
مراد :دليل كمان اي هو 
نسرين :تسجل بصوت ابوشهاب و هو بيعترف بالسانه 
مراد:و اي مصلحتك من كل ده 
نسرين : عايزه مليون 
مراد :عايزه مليون جنيه 
نسرين :دولار  والتسجيل يبقا معاك 
مراد:دولار 
نسرين :كتير علي خبر ذي ده ده كفايه ان عم زين هيبقا برا الموضوع 
مراد :موافق 
نسرين :كويسه تحب امته 
مراد :امته 
نسرين :انا هسافر امريكاا  وعايزه اصرفهم من هناك 
مراد :موافق  بس ايه يضمنلي ان التسجيل مش متفبرك
نسرين : اه هو كان بيكلم شهاب و بيعقلو عشان خطف مرات زين
مراد:مش دليل بردو 
نسرين :طب برحتك 
مراد:تاخدي نص المبلغ و لما اتاكد من التسجيل هبعتلك الباقي وبعدين انتي عرفتي تسجيليلو ازاي
نسرين :انا عندي تسجيلات تودي شهاب و ابو في داهيه 
مراد:هتعملي بيهم ايه 
نسرين :مش عارفه بس انا جتلك عشان الخبر ده و عارفه انه يهم زين 
مراد :تمام عايز التسجيلات كلهاا الي معاكي 
نسرين :بس 
مراد :بس ايه وهديكي فلوسك كلهاا 
نسرين :موافقه 
مراد :تمام
نسرين :تعالي في البيت بليل و اظن انت لسه فاكر العنوان و اودعك بطريقتي
مراد:تمام 
و مشيت مراد رن علي زين 
مراد :زين انزلي بسرعه 
زين :في ايه 
مراد :انزل موضوع مهم اووي 
زين :مش هينفع يا مراد ملك نايمه 
مراد :معلش انزل 
زين :طب تعاله انت و نتكلم 
مراد :تمام مسافة السكه 
و طلع ل نرمين 
نرمين :قول بقا 
مراد :مش وقتو يا حبيبتي 
نرمين :انت رايح فين يا مراد
مراد : نص ساعه و جاي و سابهاا و نزل 
عند زين 
زين في المكتب 
زين :ف ايه يا مراد 
مراد قالو كل الي نسرين قالتو 
زين :يا  ***انا هروح اموته 
مراد مسكوو اهداا يا عم بقاا 
مراد :انا هاخد منها الحجات دي و اوديهاا للبوليس 
زين : تمام بس خلي بالك 
مراد :ماشي بس انت ماططلعش و كده كده انا متاكد ان التسجيلات مظبوطه عشان نسرين هتخاف تلعب لعبه ذي دي 
زين :انت هتديها شيك 
مراد :اه عشان كمان البنك مش هيحضر الفلوس بسرعه دي 
زين : الشيك اهو
مراد :انت عبيط يا عم انت ولا ايه شيك مين الي هاخدو منك انا همشي و اطلع خلي بالك من مراتك 
زين :تمام اول ماتخلص عرفني 
مراد في الفون 
مراد :بقولك ماتجي في الشقه بتاعتي عشان انتي بتقولي وداع و كلام تقيل اووي 
نسرين :انت شايف كده 
مراد :اه الشقه ليهاا ذكريات حلوه سواا
نسرين :خلاص ماشي 
 استنوو شويه كلو هيظن ان مراد كان بيحب نسرين لا هو شهاب كان بعتهاا في الاول تلعب علي مراد و مراد عرف بقاا يلاعبهم هو وزين 
كانت الساعه بقيت 12 بليل 
مراد :اي يا قلبي كل ده مستنيكي من بدري 
نسرين :علي السلم يا روحي 
و قفل 
مراد :واحشتني 
نسرين:باين بقا كده تتجوز 
مراد :معلش بقا جواز مصلحه
نسرين :يعني مابتحبهاش 
مراد وعايز يمسكهاا يموتها 
:بقولك مصلحه 
نسرين :طب و تعاله نقدي الليله الاول 
مراد :لا احنا نخلص عشان ونوداع بعض برحتنا يا قلبي 
نسرين :ماشي التسجيلات اهيي وطلعتهم من الشنطه 
مراد خادهم و سمعهم و انصدم 
مراد :تمام فلوسك اهيي 
نسرين :بتقرب منو :يلا عشان نوداع بعض بقا 
مراد :استني كانت نرمين بترن 
نرمين :انت فين
مراد :شويه وجاي 
نرمين :بقولك انت فين 
مراد :في الشركه اقفلي بقا وقفل معاها 
مراد :يلا انزلي 
نسرين :انزل فين 
مراد :امشي يا نسرين
نسرين :بقاا كده يا مراد انا بتضحك علياا 
مراد مسكهاا :غوري و طلعها برا الشقه  وبعت التسجيلات للبوليس  و البوليس قبض علي ابو شهاب بتهمة القتل و بتهم تانيه 
يتبع الفصل السادس والثلاثون 36 اضغط هنا 
تعليقات