رواية حمقاء في المخابرات الفصل الثاني 2 بقلم ايزيس

الصفحة الرئيسية

رواية حمقاء في المخابرات الجزء الثاني من رواية حمقاء في الموساد البارت الثاني 2 بقلم ايزيس

رواية حمقاء في المخابرات الفصل الثاني 2

في مبني المخابرات
سيف ...اول حاجة يا فندم نبعت حراسة مشددة ع المطارات في كل حتة ف مصر وصورته تبقي في كل مكان حتي....ولسة هيكمل كلامه وسمع صوت صراخ كتير اكيد طبعا مافيش غيرها 
ملك....يا سييييييف  يا حازززمممم يا مامااااااااا. وبعدها الصوت اختفي. 
سيف وحازم جريوا ناحية الصوت وفجأة لقوا مدرب الكلاب شايل ملك وهي مغمي عليها.سيف جري عليها شالها منه وبص في علي رجل ملك اللي كانت بتنزف دم 
سيف بلهفة وقلق .....مالها يا كابتن 
المدرب ...شكلها فتحت باب اوضة الكلاب وانت عارف رعد (اسم الكلب)ما بيحبش الناس الجديدة قام عضها 
حازم ...وانت كنت فين 
المدرب ...كنت بصلي الضهر يا فندم
سيف جري علي عربيته وحط ملك فيها وبسرعة ساق علي المستشفي 
وبعد مرور وقت وصل سيف المستشفي ووراه وصل حازم وملك كانت في غرفة عمليات ..بعد مرور شوية وقت خرجت ملك من غرفة العمليات 
سيف كان قلقان جدا عليها ..ملك بدأت تفوق وتعيط
 فتحت عينيها لقت سيف حاضنها وهي نايمة اتشبست اكتر في حضنه وعيطت ...سيف حبيبي شوفت الكلاب عملوا فيا ايه كانوا هيموتوني يا سيف 
سيف ..اششش بعد الشر عليكي يا قلبي 
حازم بضيق...ممكن اعرف ايه اللي خلاكي تفتحي أوضة الكلاب وليه اصلا تعملي حاجة من غير ما تاخدي أوامر بتنفيذها..اسمعي يا ملك من هنا ورايح مافيش حاجة تتعمل الا بإذني انتي فاهمة
ملك....بصت لسيف وهمست...شوف الراجل الناقص بدال ما يقولي حمدلله علي سلامتك بيقطمني 
سيف ضغط علي نفسه عشان ما يضحكش وقالها ...اششش اسكتي عشان شكلك لسة تحت تأثير المخدر
ملك لحازم ...مقبولة منك يا زوومة رغم انك ماقولتش حمد لله ع سلامتك  .
حازم انصدم....مين زوومة دا يا بنت
ملك....الله انت زوومة بدلعك 
سيف....بغضب...أنا قلت ميت مرة قبل كده ماتدلعيش حد غيري 
حازم....يعني هو دا اللي همك في الموضوع ..اسمعي يا بنت اياكي اسمعك تقولي زوومة دي تاني انت فاهمة ولا لا 
ملك بتكشيرة ...فاهمة مع أنه من حق الكبير يدلع يعني بس براحتك 
حازم ...بنت 
سيف . حب ينقذ الموقف بسرعة...اتفضل انت يا حازم باشا شوف وراك ايه شكلها لسة ما فاقتش 
حازم ....علي العموم حمدلله علي سلامتك يا ملك وماتتكررش تاني أنا ماشي 
حازم مشي وسيف شال ملك واخدها ع البيت 
سيف ....مش عارف هتعملي فيا ايه تاني يا مصيبتي الجميلة
ملك....بتكشيرة اطفال اسفة يا سيفو 
سيف....ولا يهمك يا قلب سيفو المهم سلامتك ..يلا اوبا وشالها
ملك ....لا بالله عليك بلاش اوبا دي تاني ..وبصوا لبعض وفضلوا يضحكوا
في البيت وصل سيف وملك....وأمينة ونور اتخضوا لما شافوه شايلها حكالهم اللي حصل وهما انفجروا ضحك علي ملك 
&&&&&&&&&&
في مبني المخابرات 
عدنان وصل وحازم استغرب جيته المفاجئة لانه ماقالهوش أنه جي 
عدنان ...يا فندم انا جيت لسببين الأول انك لازم تعرف انه ولاد الكلب دول بيفكروا يردوا الصفعة اللي اخدوها اعتقادا منهم أنه ملك كانت العروسة وهي اللي فجرت الفرح بأمر منكم ..هما لسة بيخططوا هيعملوا ايه بس ما اخدوش قرار
حازم بغضب ...وايه اللي جابك دلوقتي ما استنتش ليه لغاية ما تعرف كل حاجة ليه يا حسام 
عدنان...في نفسه...اعمل ايه بس مانا لو ماقلتلهاش اني بحبها هاتجنن أنا مش عارف أركز ابدا في حاجة وكل البنات متخيلها فيهم 
وبعدين قال....يا باشا ما تقلقش أنا زارع كاميرات في كل ركن هناك والمكان كله اهو علي موبايلي ..اطمن وخد الموبايل اهو خليه مع حضرتك لاني بجد اعصابي تعبانة وعايز انسي الاسبوع دا اني ظابط مخابرات لو سمحت يا فندم
حازم صعب عليه عدنان اللي بيفضل الشغل علي حياته هو شاب عنده ٣٠سنة بس عمره ما عاش سنه ولا استمتع بحياته زي باقي الشباب وطبعا هو السبب مش حد تاني هو مجنون بشغله بيعشق أنه ينتقم من الصها...ينة ..بيطير من الفرحة لما يحبط مخططاتهم( لكن عذرا ايها الشاب الشجاع أنا قلب بشر ويجب أن اجرب العشق يوما )
حازم ...موافق روح عيش حياتك يومين بس لازم ترجع هناك في اقرب وقت لانه اللي جاي خطر ع الامن القومي يا عدنان ..(ملحوظة ابطال الرواية بينادوا حسام باسم عدنان في المواقف اللي هو بيكون بطل فيها أما ملك فاعتادت أنها تقوله عدنان مش حسام ومامته هي اللي سمته الاسم دا من هو وصغير..وانا شخصيا بحب أقوله عدنان🤣)
عدنان ....حازم باشا اومال سيف فين كنت حابب اسلم عليه 
حازم ابتسم وحكي لعدنان اللي حصل وطبعا عدنان ما صدق الفرصة تجيله لغاية عنده
&&&&&&&&&&
قدام شقة والدة سيف 
واقف مرتبك ومعاه ورد وشوكليت شكله كان بيوهم نفسه أنه رايح يخطب وعايش الدور 
عدنان خبط...فتحت نور ..وهو واقف ومثبت عينيه عليها وعلي وشه ابتسامة بلاهاء وظابط نفسه ع الوضع الصامت مش ناطق ولا كلمة
نور...كابتن عدنان اتفضل 
عدنان ابتلع ريقه ..(في سره يا جمال عدنان وهي خارجة من حتتين الفراولة دول ..والله نفسي احضنك )احم ازيك يا نور 
نور...بهدوء وابتسامة ..اهلا يا كابتن 
عدنان...احنا مش صحاب قوليلي عدنان بس 
نور ...ابتسمت حاضر اتفضل يا ..يا عدنان 
عدنان اللي مثبت اليهو..د وبيلعب بيهم البيضة والحجر الحب خلاه انسان تاني 
عدنان إدا الورد لنور وبعدين دخل وسلم علي أمينة ...أنا اسف اني جيت من غير معاد بس سمعت باللي حصل لملك وقلت لازم اطمن عليها اصلها زي اختي 
أمينة ...وماله يا ابني نورت ملك جوه وسيف معاها اتفضل معايا 
أمينة خبطت دخلت هي وعدنان وسيف وملك اتفاجئوا بيه جدا 
سيف ...حسام ايه اللي جابك ف الوقت دا 
أمينة بصدمة...يالهوووي يا سيف كده برضو تحرج صاحبك 
سيف ...مش قصدي يا ماما هو فاهم 
عدنان جيت اطمن علي بطلتنا ..لو قصدك علي إسرائيل فأنا جيت استريح يومين ورايح تاني ولا مش من حقي
ملك...لا ازاي نورت يا عدنينو والله كنت مفتقداك..شفت اللي حصلي يا عدنينو كنت هاروح  فيها بسبب كلاب حازم شكله حارمهم من اللحمة
عدنان...ضحك...قلب عدنينو من جوه بعد الشر عليكي  عاملة ايه دلوقتي
ملك...ابتسمت... غريبة يعني النبرة دي جديدة عليك يا عدنينو 
سيف ...ربع ايديه ....وبالنسبة لكيس الجوافة اللي واقف دا مافيش احترام ابدا ...ايه هو اللي عدنينو قلب عدنينو ماتحترموا نفسكوا انت وهي 
عدنان ....ياخي خلي عندك ثقة فى نفسك شوية ملك دي اختي علي فكرة وأخرج برا عشان عايز اختي ف موضوع مهم 
سيف ...لا مش خارج احكي قدامي 
عدنان ...سيف حبيبي الموضوع لا يحتمل التأجيل حازم باشا قالي أقوله لملك شخصيا 
سيف بضيق ...امري لله خمس دقايق وجي تاني 
سيف خرج وقفل الباب 
عدنان...ملك الحقيني يا ملك انا وقعت وما حدش سمي عليا 
ملك...خير يا عدنان ايه اللي حصلك 
عدنان...انا بحب يا ملك وماكنتش فاكر الحب صعب اوي كده ..عايزك تساعديني 
ملك...اروح اطلبهالك يعني 
عدنان...ملك مش ناقصة غباء ..فتحي مخك معايا  انا بحب نووور 
ملك....نور مين 
عدنان ...نور اخت سيف ..بحبها وكل تفكيري فيها يا ملك انا بجد تعبان 
ملك....يا حرام يا عدنينو بقا عدنينو اللي بيقوص.. الحب يدهولوا كده ..طب اساعدك ازاي انا بقا 
عدنان...اهم حاجة تعرفي هو فيه حد ف حياتها ولا لا وبعدين أنا هاتصرف 
دخل سيف فجأة ...تتصرف في ايه بقا 
عدنان ....سيف انت كنت بتتصنت ولا ايه 
سيف ....انت عارف عني اني اعمل كده ..وبعدين ملك مراتي حبيبتي لو سألتها هاتحكيلي كل حاجة مش كده يا لوكا
ملك ..احم لا انت بالذات ما ينفعش تعرف 
عدنان ..برق لها عينيه ...ملك
ملك...اه صحيح ..دا شغل يا سيفو شغل
سيف.... بقا  كده يا ملك بتخبي عني ماااااشي أنا هعرف منك كل حاجة بطريقتي 
وفجأة تدخل نور جايبة قهوة لعدنان وهو بس لمحها ونظره ركز عليها وعلي وشها البرئ وسرح في عينيها العسلي وفجأة اتجنن وقام ناحيتها ونسي سيف وملك والدنيا كلها ..مسكها من كتافهاوقال...
عدنان ..باندفاع.....نور أنا بحبك ودي اول مرة اتنيل واحب 
نور.....ضربته بالقلم 
عدنان ....
google-playkhamsatmostaqltradent