رواية غرام الجاسر الفصل الثاني 2 بقلم ولاء أحمد

الصفحة الرئيسية

رواية غرام الجاسر البارت الثاني 2 بقلم ولاء أحمد

رواية غرام الجاسر كاملة

رواية غرام الجاسر الفصل الثاني 2

وفجأه تفاجأ الشاب بالكمه اطاحته ارضا 
جاسر=مش عيب لما تتشطر علي واحده ست ف الشارع لوحدها
الشاب بوقاحه=لا مش عيب ولو زعلان اوي كدا نبقي نتقاسم انا اخدها الاول وبعد كده انت "ثم اكمل بوقاحه اكثر" وبعدين انا لو عليا اخدها لوحدي
جاسر بغضب شديد مسكه من لياقه قميصه وفاجأه بلكمه ثانيه ثم اطاح فيهم الاثنين ضربا
وكل دا ورحمه وقفه ورا جاسر بعد ماشدها وراه ومنهاره من العياط
رحمه بعياط هيستري=خ. خلاص ل. لو سمحت 
قام جاسر وشدها علي العربيه وركب مكان القياده وتحرك بالسياره 
جاسر بغضب=انتي ازاي ياست هانم قاعده لغايه دلوقتي ف الشارع اي اهلك معلموكيش ازاي البنت متخرجش فوقت متأخر زي كدا
رحمه بعياط=م.م متحكمش علي الناس من غير متعرف ظروفهم
جاسر بنرفزه=اومال احكم بايه وانا شايفك لوحدك بليل كدا
كل دا ورحمه منهاره من العياط
احس جاسر بالشفقه تجاهها واخذ يأنب نفسه
جاسر بهدوء=عنوان البيت؟! 
رحمه بشهقات وخجل=م. مليش عنوان نزلني في اي حته علي جنب
جاسر باستغراب=مالكيش عنوان!! لا دا انتي تحكيلي حكايتك
واخذت رحمه تقص عليه ماحدث معها
_-_-_-_-_-_بقلمي/ولاء احمد-_-_-_-_-_-_-_-_
عند صوفي في البيت
كان اتكتب كتابها علي عاصم الدمنهوري
عاصم وعينه تدور علي شيء=اومال فين بنتك
صافي بلامُبالاه= مش بنتي بنت جوزى وبعدين قومت ملقتهاش هتلاقيها هربت مع واحد مهي بدور علي حل شعرها
عاصم بغضب=وانتي ازاي ياهانم تسيببها كدا
صافي باستغراب= وانت مالك مدايق لي
عاصم بتوتر وتلعثم=مليش اصل يعني صعبت عليا عشان معاملتك ليها وكدا
صافي باستغراب اشد=مالك ياعاصم محسسني انك مم
قاطعها عاصم بغضب=اخرسي هتودينا في داهيه روحي شوفي هتعمل اي
مشيت صافي
عاصم في نفسه=مستحيل كل العملتوا يروح هدر كدا بسبب غبيه زي صفيه "ثم اكمل بتريقه" قال صافي قال
-_-_-_-_-_-_بقلمي/ولاء احمد-_-_-_-_-_
-‏
 بعد ما قصت عليه رحمه ماحدث لها اخذ جاسر يفكر في حل ثم قال
جاسر=هخدك البيت عندي وو
قاطعته رحمه بردح=نعم ياعمرررر انت فاكرني من بنات الايام دي لا دانااا ااا
قاطعه جاسر بنفاذ صبر=بس بس اي مسورة اتفتحت انا هخدك البيت عندي ومتخفيش ماما وبابا واخواتي في البيت وانتي هتقعدي معانا اكنك ممرضه لبابا عشان يعني احم متقاعد صحيح انتي في كليه ايه!!
رحمه= بدرس صيدله
جاسر=حلو اوي وانا ف اقل من شهر هجبلك مكان تقعدي فيه
رحمه=ماشي بس تعنبرني ممرضه بجد يعني هاخد مُرتب واتعامل اكني ممرضه عشان الامر يكون طبيعي قدامهم
جاسر= بس
رحمه=من غير بس ودا اعتبره شرطي الوحيد
جاسر بقله حيله= تمام زي ماتحبي
وصل جاسر ونزل من العربيه واخد رحمه في ايده ودخل
جاسر=السلام عليكم
الكل=وعليكم السلام
مريم=مين دي يا ابيه
جاسر=استني "ثم اكمل موجها حديثه لابيه" بابا عايزك ف المكتب
خالد=ماشي يلا
ودخلوا المكتب
بالخارج
جميله والده جاسر=تعالي ياحببتي واقفه ليه
جات رحمه قعدت جمبها بكسوف 
مريم=الله انتي جميله اوي
رحمه بخجل=انتي العنيكي حلوة
استووووووب
مريم خالد=تبلغ من العمر 19 عام وهي مرحه كثيرا 
جميله=تبلغ من العمر 45 عام امراه حنونه
-_-_-_-_-_-_-بقملي/ولاء احمد_-_-_-_-_-_
خرج جاسر وهو يدفع ابيه بالمقعد
خالد موجهها حديثه للكل= رحمه هتقعد معانا كام يوم وفي الايام دي هتهتم بعلاجي
جميله هتعترض بس قبل ماتتكلم قاطعها خالد
خالد= جميله عايزك ف اوضتنا
مشي خالد وجميله
جاسر=مريم خدي رحمه للاوضه اللي جمبك
مريم بطاعه =حاضر ياابيه
واخدتها للغرفه
ودخل جاسر غرفته
في غرفه رحمه
مريم بشرح=بصي ياستي البيت بتاعنا مكون من 3 طوابق الاول فيه المطبخ والصاله والريسبشن واوضه لبابا وماما والتاني انا وابيه جاسر وابيه اسر واوضه فاضيه
والتالت في كذا اوضه واوضه فيها اجهزة رياضه بتاعه ابيه جاسر
رحمه=ابيه اسر؟!
مريم=ايوة احنا تلاته ولدين وبنت
رحمه بفهم= ماشي
مريم=اسيبك انا بقا
رحمه= ماشي ياقلبي
مشيت مريم وظلت رحمه تتفقد الاوضه
-_-_-_-_-_-_بقلمي/ولاء احمد-_-_-_-_-_
بالاسفل بغرفه خالد
جميله= يعني اي تهتم بعلاجك هو انا اصرت فحاجه معاك
خالد بنفي= لاافهمي
فلاش باك
_________
في المكتب
خالد=فهمني مين دي وجايبها لي
جاسر=بص يا بابا "واخذ يقص عليه كل شئ"وبس هسيبها هنا لغايه متأكد من حكايتها واشوفلها مكان تقعد فيه
خالد بمكر= عقبال متشوفلها مكان!؟
جاسر بتوتر=اه اااه يلا بقا نطلعلهم
بااااك
خالد بخبث=وبس يا ستي
جميله بخبث مماثل=وابنك ساعدها 
خالد ضحك=ايوة
ضحكت جميله 
_-_-_-_-_-_-_-_-_-بقلمي/ولاء احمد_-_-_-_-
في غرفه رحمه 
رحمه في نفسها=اوووف نسيت الشنطه في العربيه 
رحمه خرجت من الاوضه
 وفجأه.
تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية غرام الجاسر كاملة" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent