رواية ملك الزين الفصل الثاني والعشرون 22 - شهد عبدالسلام

الصفحة الرئيسية

رواية ملك الزين البارت الثاني والعشرون 22 للكاتبة شهد عبدالسلام

رواية ملك الزين للكاتبة شهد عبدالسلام

رواية ملك الزين الفصل الثاني والعشرون 22

ملك بزعيق :هو انت اي ما بتحسش كل شويه خناقه شكل 
زين :صوتك ده مايعلاش يا ملك 
ملك :لا يا زين مش كل شويه تعمل فيا حاجه شكل و اسكت 
و لسه هططلع من الاوضه 
زين مسكهاا :راحه فين 
ملك :ايدي ايدي بتوجعني 
و غابت عن الواعي 
زين :ملك ملك عدلهاا و كلم الدكتوره 
الدكتوره :هي شويه و هتفوق جواا بس ياريت تبعد عن اي زعل 
الدكتوره مشيت و زين دخل ل ملك 
زين ماسك ايديهاا وقاعد جنبهاا :ماتزعليش مني انا عارف ان انا صعب وعارف انك استحملتي حقك عليا بس لما جيبتي سيرة الموت ماقدرتش اتحكم في عصبيتي يا ملاكي بحبك بحبك دي كلمه صغيره بنسبه للجوايا من نحيتك من اول مره شوفك حبيبتك وسكت و بعدين راح في النوم 
ملك :اهه 
زين قام :انتي كويسه 
ملك بتهز دمغهاا بمعني كويسه 
زين :حمد الله علي السلامه 
ملك :الله يسلمك 
زين :تفطري 
ملك :لا مش قادره 
زين بخوف :اطلب الدكتوره 
ملك :تؤتؤ هبقا كويسه 
زين :ماشي طب عايزه اي حاجه 
ملك :لا
زين : طب انا نازل ارتاحي انتي شويه 
وزين نزل 
ملك فضلت تعيط وبعد كده هديتت شويه زين طلع 
زين :مش محتاجه حاجه 
ملك :لا 
زين :طب يلا عشان تفطري 
ملك مش قادره تتناقش معاه حتي :حاضر 
زين :قاعد جنبهاا و بيفطرهاا
ملك :الحمد لله 
زين :بقيتي كويسه 
ملك :الحمد لله 
زين :طيب انا نازل اروح ل مراد و شويه و جاي 
ملك :خودني معاك 
زين :انتي لسه تعبانه 
ملك :انا كويسه و بعدين مش.. 
زين : بس بس خلاص تعالي انا هغير وانزل استناكي 
زين دخل خد شاور و لبس 
زين :انا نازل متتاخريش وهبعتلك حد يساعدك
ملك :لا لا ماتبعتش حد 
زين :برحتك بس بسرعه 
زين نزل 
ملك :انا بقا هوريك يا زين و لبست بنطلون اسواد تيشرت اسواد و طرحه حمرا شنطه كروس حمرا وميكاب بسيط جداا ملك :اما نشوف بقا كلام مين الي هيمشي  ونزلت 
زين كان في المكتب 
ملك :انا خلصت 
زين :ماش...
زين :اي ده
ملك :اي
زين :اي شكلك ده 
ملك :انت بتزعق ليه مالو شكلي 
زين :انا مش قولت بعد كده لبسك يبقا دريسات 
ملك :ماشي بعد كده بقاا 
زين :ملك مش عايز ازعلك 
ملك :لا بجد انا من يوم ماعرفتك مابتعملش حاجه غير انك تزعلي ده امبارح عشان صوتي كنت هتموتني 
زين  لسه هيتكلم 
زين :ادخل
الداده :عز بيه برا 
زين :طالعين 
زين لملك :اطلعي 
خرجت ملك من غير اي كلمه و هي طالعه 
عز بيبصلهاا 
ملك بضحكه :اهلاا 
جد زين عز :تعالي 
ملك راحت نحيته :اهلا يا عموو 
عز :اهلا بيكي يا بنتي انتي مين 
ملك :انا ملك مرات زين
عز: اي مرات زين 
ملك :اه 
زين من وراهاا 
زين :اخيراا جيت و شرفتني وقرب عليه باس ايدوو 
عز :فهمني ايه الي بيحصل ازاي ماتقولناش 
زين :الموضوع جيه بسرعه 
عز :وكنت ناوي تعرفنا امته لما تجيبو اول طفل
زين :كنت هاجي و اقولك 
عز :انا مش هتكلم عشان مراتك شكلها بنت ناس 
ملك :طب عن ادنكم 
زين :استني 
زين لجدوو :جدي ملك تبقا مراتي وانا بحبهاا و هي بتحبي عشان كده الموضوع كان بسرعه ولا ايه يا ملك 
ملك :اه يا عموو
عز بفرحه عشان عرف ان زين بيحبهاا 
عز :مافيش حاجه مبروك وبيوجه كلامه لملك تعالي اقعدي جنبي
ملك راحه 
زين مسكهاا :تقعد جنبك ليه يعني 
عز :انا جدك تعالي ملك راحت وقعدة جنبه 
عز :انتي عندك كام سنه 
ملك :عشرين 
عز :بجد انا قولت اصغر من كده ولسه في الكليه صح 
ملك :اه في تانيه 
عز :ربنا معاكي يا حبيبتي و بيضحكو مع بعض 
زين الي واقف مش علي بعضه 
عز :انا هقوم امشي و تعاله يا زين انت و مراتك اقعد معانه هناك 
ملك :لا يا جدو خليك قاعد معانه 
عز :يا حبيبت جدو..
زين :لا بقاا كده كتيررر 
عز :عايز ايه يا واد انت  مالك اناو حفيدتي
زين :مراتي 
عز :اخدهاا منك و امشي 
زين :لا صعبه اووي دي 
عز :انا همشي و هات مراتك وتعالا مش هقولك تاني
عز :يلا عايزين حاجه و سلم علي ملك و كان هيبوسهاا زين شدهاا 
زين :لا مش للدرجاديي 
عز ضحك :غيرتك هتوديك في داهيه و سابهم و مشي وملك طلعت و زين طلع وراهاا علطول
زين :ينفع كده 
ملك :ده جدك و بعدين الي يشوفك كده يقولك انك بتموت فياا 
زين :ملك..
ملك بقاطعه :زين بص احنا نعيش السنه ذي ما انت قولت و بعد كده كل واحد يشوف حياته 
زين :هو ايه الي تشوفي حياتك يا ملك حياتك دي هتعيشيهاا معايه و هنا 
ملك :ده في خيالك 
زين :هخلهولك حقيقه و طلاق مش هطلق حد 
ملك :انت متمسك بياا ليه اشمعنا اناا 
زين :السؤال ده انتي الي هتجاوبي نفسك عليه 
ملك :احنا نعيش السنه كل واحد في حالوو 
زين :تمام كده و مسكها من دراعهاا 
زين :انا هوريكي اسواد سنه في حياتك 
ملك :هقعد في اوضه تانيه
زين :مافيش غير الاوضه دي 
و سبهاا ونزل 
زين في المكتب :كده جابت الاخر هي مابتحبنيش وانا هخليهاا السنه دي و اطلقهاا و من هنا لحد ماتخلص هعملها كانهاا مش موجوده بظبط  وانا عمر ما اخليها جنبي غصب عنهاا انا بحبها بحبك ده انا بقيت بتنفسك يا ملاكي انا هخليهاا هنا وهي بمعملتها ليا هتخليني ابطل احبهاا 
شويه و طلع الاوضه وملك كانت عمله نفسها نايمه غير و نام وخد ملك في حضنه و ملك ماكنتش قادره تتكلم 
ملك :اهه برتاحه طول ما انا في حضنك يازين وواجعي كلو بيروح مع انك سببه بس طول ما انت جنبي بنساا كل حاجه 
و شويه ونام زين و ملك 
تاني يوم الصبح زين صحيي 
زين :اي ده...
يتبع الفصل الثالث والعشرون 23 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent