رواية كنت لا ابالي الفصل الثاني والعشرون 22 - بقلم رحمة عصام

الصفحة الرئيسية

رواية كنت لا ابالي البارت الثاني والعشرون 22 بقلم رحمة عصام

رواية كنت لا ابالي كاملة

رواية كنت لا ابالي الفصل الثاني والعشرون 22

_ملك بخوف: عدي.....عدي مالك! في ايه؟! يـ عدي رد عليا بالله عليك، بصريخ: يـ عدددي مالك في ايييه فوووق
=كاظم بفزع: ايه في ايه بتصرخي ليه
_ملك بعياط: عدي مبيردش عليا ونبضه ضعيف صحي مازن بسرعه
دخل يصحيه وانا فضلت بصاله وبعيط، خايفه يروح مني زي بابا وارجع وحيده من تاني، مازن جه عشان يكشف عليه بس كان متوتر وجسمه كله بيترعش، بعدها كاظم حط ايده على كتفه واتكلم بتوتر وقال......"
_كاظم بتوتر: في ايه يـ مازن مبيفوفش ليي
=مازن بتوتر وخوف: معرفش معرفش، انا هطلع اجهز العربيه وهنوديه على المستشفى بسرعه
_كاظم بزعيق: متعرفش ايه، امال دكتور ازاي
=مازن بغضب: ابعد عني مش نقصاك انا فيا الـ مكفيني
_ملك بعياط: افضلو اتخانقو مع بعض لحد مـ يموت عشان يرتاح منكوا
=مازن بتوتر: لالا أن شاء الله لا، انا هطلع اجيب العربيه وانتوا هاتوه
مازن طلع يجري وانا وكاظم شيلناه عشان نطلع بس كان تقيل اووي، كان عامل زي الجثه الهمدانه مفيهاش روح، ركبنا العربيه ومازن كان بيسوق بتوتر وكنا هنعمل حادثه اكتر من مره بس ربنا ستر، وصلنا بالسلامه والممرضين خدوه على اوضه العمليات وانا قاعده اعيط واقرء قرءان وكاظم كان بيتكلم في الفون بعيد عننا ومازن قاعد على الأرض قُدام اوضه العمليات وحاطط راسه بين ايديه وبيعيط، احساس وحش انك بعد مـ تلاقي الشخص الـ بتدور عليه سنين عشان يحسسك بالأمان بيروح منك، مازن غلطان وغلطه كبير بس حطيت نفسي مكانه ولقيت أن فعلًا كان ممكن الشيطان يعمي قلبي كده"
بعد 3 ساعات خرج الدكتور وملامح وشه عاديه، روحنا ناحيته جرى واتكلمت بتوتر وقولتله......"
_ايه يـ دكتور عدي كويس صح؟!
=الدكتور بضيق: الأستاذ اتحقن بماده سامه كانت داخله خلايا المخ تدمرها، بس الحمد لله الخبطه الـ جت في دماغه وعملتله نزيف خرج الدم بمعظم الماده دي ودلوقتي عملنا العمليه وحقناه بـ مصل يقتلها
_ملك بتوتر: يعني هو كويس دلوقتي؟!
=الدكتور بأبتسامه: اه الحمد لله، بعد اذنك
_مازن بغضب: انت يـ زفت، مش تاخد بالك انت جبت ايه، كان هيضيع مننا
=كاظم بضيق: وانا اعرف منين يعني
_ملك بهدوء: خلاص بقا، الحمدلله طلع على خير انا داخله اشوفه
=مازن بهدوء: استنى لما يدخلوه اوضه عاديه الأول
_خلاص تمام
=مازن بأرتباك: ملك..... انا اسف على الـ عملته مقصدش والله حقك عليا
_ملك بهدوء: خلاص يـ مازن الموضوع عدا، خلينا فـ الـ احنا فيه دلوقتى ونشوف هنعمل ايه
فضلنا واقفين بره مستنينه يتنقل اوضه عاديه عشان ندخل نطمن عليه وكل شويه كاظم يختفي ويظهر وانا مش عارفه وراه ايه، تجاهلته وبعد 5 دقايق كده خرج من اوضه العمليات وراح اوضه تانيه وانا دخلت الحمام عشان اغسل وشي عشان كنت معيطه وهو بيضايق لو شافني كده، وانا بغسل وشي لقيت كاظم دخل وقفل الباب وراه بصيتله بفزع واتكلمت بخوف وقولتله......"
_ايه في ايه انت داخل كده ليه
=كاظم بهدوء: اهدي متخافيش، ام عدي اتخطفت وانا هروح اجيبها دلوقتي، مش عايزك تجيبي سيره لـ عدي أو مازن وخصوصا مازن انتِ فاهمه
_ملك بقلق: عرفتوا مكانها طيب؟!
=اه عرفنا، وزي مـ قولتلك متعرفيش حد، وخدي المفتاح ده هتلاقي عربيه تحت قدام البوابه زي الصوره دي، اركبوها وروحوا على العنوان ده عشان البيت الـ كنا فيه عرفوه، وزي مـ قولتلك متعرفيش مازن بـ حاجه، يلا اسلام
_ملك بقلق: تمام ربنا معاك
خدت منه صوره العربيه الـ هنركبها والمفتاح والعنوان وانا مرعوبه وحاسه بخوف، عدي لو سأل عليه هقوله ايه؟! طب لو طلب نبعت حد يجيبلوا مامته برضوا هنعمل ايه؟! حسيت بتوتر شديد بس حاولت اتماسك عشان عدي ميحسش بحاجه، وقفت عند باب الاوضه وخدت نفس طويل بعدين ابتسمت ودخلت وكلمته بأبتسامه......"
_الجميل الـ دايمًا بيقلقني عليه عامل ايه
=عدي بأبتسامه: بخير لما شافك
_ملك بضحكه: يبكااش، طمني عليك عامل ايه دلوقتى
=انا بخير الحمد لله متقلقيش عليا
_ملك بضيق: لو مكنتش اقلق عليك هقلق على مين يعني؟!
=عدي بضيق: خلاص يـ وحش اهدي، مازن تعالى عايزك
_مازن بهدوء: ايوه معاك
=عدي بهدوء: عايزك تبعت حد يشتري كتب 3 ثانوي عشان ملك امتحاناتها قربت
_ملك بأستغراب: كتب ايه يـ عدي احنا في ايه ولا فـ ايه
=عدي بضيق: اسكتِ انتِ انا عارف بقول ايه
_مازن بهدوء: تمام بس علمي ولا ادبي
=عدي بهدوء: علمي رياضه
_تمام انا هبعت حد يجيبهم دلوقتي بعد اذنك
=ملك بضبق: مذاكره اي يـ عدي الـ بتتكلم عليها، هو ده وقته؟!
_عدي بسخريه: افردي بوزك ده عشان مش ألطشلك، وبعدين انتِ مالك بـ الـ احنا فيه ها؟! ملكيش دعوه، ركزي في مزاكرتك وبس
=ملك بضيق: نينينينيني
_عدي بصيق: بت اظبطِ كده
=تعرف انت لو مكنتش تعبان كنت هعمل فيك ايه؟!
_مش عايز اعرف
=طب والله لـ اعضك
مسكت ايده عضيتها جامد وهو باصصلي بسخريه ومبيتوجعش، ارتبكت واتكلمت ببراءه ....."
_احم...... هو انت مبتحسش؟!!
=عدي بسخريه: لي يختي مش بني آدم؟!
_امال مبتتوجعش ليه؟! حتى لما خدت العلقه هناك، كنت واقف بارد ومبتتوجعش
=عدي بسرحان: عشانك
_ملك بأستغراب: عشاني انا؟! ازاي؟!
=عشان متعيطيش، لو شوفتيني بتوجع قلبك هيوجعك وهتعيطي وهتقلقي، فـ ليه كل ده؟! استحمل الوجع احسن
_ملك بأبتسامه: الااااه...... مـ الواد بيحبني اهو، امال انا دبش معاه ليييه؟!
=عدي بسخريه: هي في جموسه بتحس؟!
_ملك بضيق: ولاااا ولاااا اقسم بالله اقوم ابهدلك وميهمنيش انت تعبان ولا لا
=عدي بأبتسامه: طب خلاص تعالي
_ملك بضيق: ابعد عني ومتكلمنيش تاني
=عدي بأبتسامه: خلاص بقا عشان خاطري، اخر مره
_يعني مش هتضايقني تاني؟!
=تؤ تؤ
_اخر مره اخر مره؟!
=عدي بأبتسامه: اخر مره اخر مره
_ملك بأبتسامه: خلصانا إذا كان كده ماشي
قومت قعدت جمبه على السرير وفضلنا نهزر سوا بعدها حطيت راسي على كتفه وحسيت اني عايزه انام، لقيته بيناديني وبيقول......"
_ملك
=ملك بنعاس: اممممم
_عدي ببراءه: مش ناويه تتجوزيني بقا؟!
رفعت راسي وبصيتله بأبتسامه وعيني كانت بتلمع من الفرحه بس فرحتي مكملتش، الباب خبط ودخلت الممرضه ومعاها بوكيه ورد وجواب، عدي خدهم بأستغراب وفتحه، بعدها قفله تاني وعلامات البرود اترسمت على وشه، بصيتله بقلق وكلمته بأرتباك وقولت........"
_عدي.....في اي مالك
=عدي ببرود: قومي جهزي نفسك وانسى موضوع الجواز ووووو
google-playkhamsatmostaqltradent