رواية صفقة زواج 2 الفصل العشرون 20 بقلم ميساء عنتر

الصفحة الرئيسية

رواية صفقة زواج الجزء الثاني 2 البارت العشرون 20 بقلم ميساء عنتر

رواية صفقة زواج كاملة

رواية صفقة زواج الفصل العشرون 20

أسر بصوت عالي نسبيا:مكنش قصدك اي ي ماما أنا جايبك من شقته 
لارا بعيااط:أسر والله مكنتش ف وعيي مكنتش عارفه أنا بعمل اي 
اسر:لارا اسمعي لو حصل اي مش هقدر ارجع معاكي اسر بتاع زمان ابدا 
لارا بصتله وعياطها زااد 
واسر بصلها شويه ونزل 
لارا دخلت اوضتها وقعدت تعيط 
تحت"
عمر:شوف البت بعتها تجيب اسيل طلعت نامت جمبها 
اسيل:ادا ادا مين بيجيب ف سيرتي 
عمر بضحك:تعالي ي لمضه 
اسيل:اديني جيت 
عمر : هي لارا منزلتش معاكي لي 
ملك بسرعه: لارا صدعت ودخلت نامت 
روز بخضه:تعبانه مالها 
ملك:اهدي ي عمتو هي كويسه نامت بس 
وقعدو يفطروا 
بعد الفطار" 
سيف:ياسين هتروح الشركه 
ياسين : لا أنا هروح المخابرات ع عندي مأموريه
حور بقلق:اي 
ياسين بحنان:متخافيش ي حوري دي مأموريه بسيطه
حور:ربنا يرجعك بالسلامه ي حبيبي
ياسين:يارب عن اذنكو 
سيف:أنا رايح الشركه ومشي 
فارس:وانا كمان رايح الشركه 
روزا طلعت وراه:فارس فارس 
فارس بحب:ايوا ي روزا 
روزا بابتسامه:كنت عاوزه اتكلم معاك شويه 
فارس:خلاص باليل نبقي نقعد ف الجنينه 
روزا:اشطا 
ملك:اسر عاوزه اتكلم معاك 
أسر بابتسامه:خير ي ملك 
ملك:اسر لارا بتحبك اوي 
أسر ملامحه اتغيرت:ملوش لزوم الكلام دا 
ملك:صدقني ي أسر صاحبك دا ضحك عليا وهي فكرت أنها بتحبه ولما قالها تيجي البيت عنده وهي رفضت فا خدرها واخدها غصب عنها وانت لحقتها الحمدلله ف الوقت المناسب 
أسر بصدمه:حصل كل دا 
ملك:ايوا والله هو دا ال حصل 
أسر بصلها بهدوء وسابها ومشي
ف شركه" 
سيف قاعد مندمج ف الشغل 
قاطعه دخول فارس 
فارس:سيف امضي ع الورق دا 
سيف اخد الورق ومضي عليه من غير ما يشوفه 
فارس باعتراض:سيف اقرأ الورق الاول 
سيف بابتسامه:انت عبيط ي فارس انت اخويا 
فارس بابتسامه:حبيبي ي سيفو 
سيف بقرف:سيفو اطلع برا يلا 
فارس ضحك وطلع 
ف مكان هادئ ع البحر 
ملك قاعده ونسمات الهوا بتداعب شعرها 
ملك لنفسها:انا تعبت خلاص هعترفله بحبي 
اروح الشركه ولا اروح فين لا أنا هحجز مطعم وجو رومانسي واعترفله 
وفعلا كلمت مطعم وحجزته ليهم هما الاتنين بس 
ف مكان ما 
تململت وفتحت عينها بهدوء وهي تتأوه بتعب لتري أعين وسيمه جدا تفترسها 
اسيل:اممم أنا ف حلم ولا علم ي ناس 
عقد حاجبيه ولم يجب فاكملت:لا بس حبيبي هادي احلي وراجل كدا ف نفسه 
زياد:انتي مجنونه ي بت 
اسيل:اتبت حيلك ي حيوان مين البت 
وقف وبكل عصبيه صفعها قشقهت واتسعت عيناها بصدمه 
زياد:لسانك لو طول هقطعه ليكي فاهمه 
لكنها لم تجب حتي دموعها تجمدت 
زياد بهدوء عكس ماكان منذ قليل:متزعليش أنا 
وجدها يغمي عليها فانتفض برعب***
ف المطعم 
ملك:سيف أنا عاوزه اقول حاجه 
سيف:قولي ي ملك كلمتيني وجبتيني بسرعه كدا لي والمطعم مفهوش غيرنا ليي 
ملك بتوتر:سيف أنا عاوزه اقولك حاجه 
سيف:قولي 
ملك:أنا بحبك 
سيف:ملك أنا آسف بجد بس انا بحب واحده تانيه 
ملك بصدمه:بتحب
سيف:ايوا وفتره كدا وهجبها تتعرف علي العيله 
ملك بهدوء:تمام ي سيف ربنا يسعدك 
سيف : أنا آسف ي ملك 
ملك بابتسامه:عادي ي سيف ربنا يسعدك عن اذنك همشي وبقي  
مشيت من غير ما تستني رده مشيت ودموعها ع خدها 
ف مكان ما عند اسيل وزياد 
زياد:حاول يفوق اسيل لحد ما استجابت وفاقت 
جابلها اكل وفضل يتكلم معاها عن حياته وحبيبته وازاي سابها لانه صغير ع المسؤوليه 
زياد بيأس:بردو مش عاوزه تتكلمي طيب براحتك أنا همشي 
اسيل:زياد 
وقف مكانه وابتسامه علت ثغره وهو يستدير:نعم 
اسيل:لو عاوز ممكن تخليني هنا سنه شهر مش مهم المهم أن جمب حد قلب دق ليه كمان 
ابتسم وفتح يده لتندفع بحضنه ناسيه حب طفولتها لتشعر فجأه بنغزه مؤلمه ف قلبها لكنها لم تعبأ فهي دائما ما تفكر بنفسها فقط 
ف مركز المخابرات 
ياسين:خير ي فندم حضرتك طلبتني 
....ايوا أنا طلبتك اتفضل 
ياسين:خير ي فندم 
اسماعيل:بص ي بني بنتي هتبقي معاك ف المأمورية دي 
ياسين بصدمه:اييي بس دي خطيره ؤ فندم 
اسماعيل:دي أوامر من ال الاكبر مني ي بابني وداس ع زر جمبه:تعالي ي ايلين 
ايلين:تمام ي فندم 
ياسين بص لمعشوقة قلبه بخوف عليها وهيا بادلته النظرات 
اسماعيل:اجهزوا ع هتمشوا الفجر 
ياسين وايلين:تمام ي فندم 
ف القصر الساعه ٢ باليل 
تحديدا ف اوضه لارا 
لارا لاحظت خيال ف البلكونه:انت مين مين واقف برا 
وجت تفتح البلكونه شهقت ورجعت لورا 
لارا بتوتر:ا ا أسر 
أسر:مقولتيش لي انا خدرك ي لارا 
لارا بدموع:انت مكنتش مديني فرصه ي أسر 
أسر حضنها وباس جبينها:أنا آسف ي حبيبتي اسف
لارا بادلته الحضن:أنا بحبك اوي ي أسر 
أسر:وانا بعشقك يقلب أسر 
وقرب منها وقبلها بعمق وبادلته لارا 
وأيده اتمدت وسحبت حماله البلوزه 
وفجأة**
يتبع الفصل الواحد والعشرون 21 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent