رواية دواء قلبي الفصل العاشر 10 والأخير - بقلم أسماء إبراهيم

الصفحة الرئيسية

رواية دواء قلبي البارت العاشر 10 والأخير بقلم أسماء إبراهيم

رواية دواء قلبي كاملة

رواية دواء قلبي الفصل العاشر 10 والأخير

وصلوا عند العربيه واخدها ومشي..بعد شويه وقت..و صلوا البيت..
وكانت المفاجأة..البيت كله مزين و بلالين كتيير و ورد كتيير..
ملك.. واو هو في حفله هناا..
خالد ابتسم..كل سنه وانتِ طيبه يا حبيبتي..
ملك بحب ..كل ده عشاني..بس انت عرفت ازاي..
خالد..كنت بدور علي اوراق مهمه تبع الشغل و بالصدفه شوفت البطاقه وعرفت ان عيد ميلادك النهارده..
ملك من فرحتها حضنته جامد..انا بحبك اوووي..
خالد..انتِ قولتي اي..
ملك انتبهت..احم قصدي يعني..شكراً..
خالد..لا انا سمعت حاجه تاني باين..
ملك بكسوف..خلاص بقا هي بتطلع مره واحده
خالد..عشان خاطري قولي قولتي اي..
ملك..قرب طيب..
خالد قرب منها..همست..بحبك..خالد اخدها قي حضنه جامد و كان فرحان جداً..
محمود..حمدلله علي السلامه يا بنتي..
ملك..الله يسلمك يا عمي..
حوريه..مامي..كل سنه وانتِ طيبه..
ملك..وانتِ طيبه يا قلب مامي..
خالد..احم احم وانا مليش من الحب جانب..
ملك..انت الحب كله..
محمود ابتسم..ربنا يسعدكم يا ولاد..
خالد..قرب منه وقال..كل ده بفضلك يا بابا..
محمود بسعاده..يلا خد ملك عشان ترتاح نكون انا و حوريه خلصنا الا علينا..
خالد..ماشي يا بابا..يلا يا ملك..قرب منها وراح شالها..
ملك..عمي واقف..
خالد..و اي يعني..
ملك بصتله بحب..عيونك حلوه اووي..
خالد..اعتبر دي معاكسه..
ملك..اول مره اخد بالي منها..خالد انت مش هتسبني خالص صح..
خالد..هقولك علي حاجه بس اما ندخل الاوضه..
ملك..اي هتفضل شيلني كده كتيير..
خالد..نزلها علي السرير..وقرب منها...باس ايدها وقال...ملك انا بوعدك ان حبك هيفضل في قلبي مهما حصل..عارفه انتِ الدواء لقلبي..قلبي بيخف يوم عن يوم بحبك لي..حياتي قبلك كانت دمار..وانتِ دخلتي حياتي فجأه من غير استاذن..كنت رفض في الاول اني اتجوز..بس بابا اجبرني عليكِ..
ملك..قصدك اي يعني..
خالد ابتسم..وقرب منها..يعني انتِ الدواء لقلبي...بحبك..
ملك..و انا كمان بحبك..
*********
احمد..عرفت مين وراها...
سيف..مش راضيه تعترف..
احمد..خلاص سيبها واعمل الا هقولك عليه...............فهمت هتعمل اي..
سيف..اه فهمت سلام بقا عشان ابدا بالمهمه...
*********
في مكان تاني..
سلمي لازم ترجع بسرعه المهمه مش هتكمل الا بيها..
واحد من احد الرجال..وهنعمل اي يا معلمه..
اتصرف يا حسين واعمل كل المطلوب حتي لو تخليها تهرب..
حسين..تمام يا معلمه الا تأمري بيه..
يلا غور من وشي..
**********
تعالي يا سلمي اقعدي..
سلمي بخوف..هااا هتعملوا فيا اي تاني..
سيف..خالد تنازل عن القضيه..تقدري تمشي  عشان مفيش اي دليل يثبت عليكِ حاجه..
سلمي..يعني خلاص اقدر امشي...
سيف..اه اتفضلي..
خرجت سلمي وهي فرحانه..ركبت تاكسي..وراحت مكان زاي مخزن قديم..
كانت وقفه جريت عليها حضنتها..ماما انا طلعت..
الام بفرحه حضنتها وقالت حمدلله علي السلامه..
دخل عليهم فجاه وقال...والله و وقعتي في ايدي..
بصدمه...انت ازاي عايش..
احمد بصدمه..مرات ابويا طب ازاي..
سحر ضحكت بشر..انت جاي للموت برجلك..تصدقوا انكم عيله غبيه بتحبوا ترمو نفسكم في المخاطر..
احمد..طب ليه بتعملي فينا كده انتِ اي يا شيخه..
سحر..الفقر يعمل اكتر من كده..كنتي عايزني اشوف امي بتموت ومقدرش اصرف ملقتش قدامي غير المخدرات والسلاح اتاجر فيهم..و دا عيشني ملكه..افخم لبس و افخم بيت..وعيشه نضيفه..
احمد..انتِ دمرت ناس ملهاش ذنب..قتلتي مراتي و ابني بدون رحمه..دمرتيني..و حولتي تقتليني..
سحر..كان لازم مراتك تموت عشان عرفت عني كل حاجه و كانت هتقولك..وانت مسكتش وفضلت ورايا..كان لازم اقتلك بردو..
احمد..بس خلاص نهايتك جات..
سحر..اي يا حضرت الظابط هتخوفني خليك فاكر انك هنا تحت ايدي يعني ممكن اقتلك..
دخل سيف..بس مش هتقدري تعملي حاجه..رجالتك اتقبض عليهم والمكان كله محصر....
سحر كانت عامله حسابها..حصل ضرب نار بين الطرفين..و سحر وهي ماسكه المسدس...كانت هتضرب احمد..بس سلمي تطلعت في وشها..ضربت بنتها بالرصاص..
سحر..لااااا سلمي..جريت عليها اخدتها في حضنها..لا يا بنتي قومي مش لازم تموت هو الا لازم يموت..
سلمي بتعب..خ خلاص يا ماما دي النهايه..ماتت سلمي...
تم القبض علي سحر و الا معاها..
احمد..شكرا يا سيف مش عارف اقولك اي..
سيف..دا واجبي وكان لازم يتقبض عليها..و لولا الخطه الا قولتها مكنش كل دا حصل..و مبروك رجوع حق مراتك..
احمد...الله يبارك فيك...همشي انا بقا عشان عندي عيدميلاد اختي..
سيف..تمام يا صاحبي...
*********
ملك صحيت من النوم ملقيتش خالد..بس كان في هديه جنبها..ملك فتحت الهديه..لقيت فستان اسود بيلمع...كان تحفه..و لقيت ورقه..ملك فتحتها..
اكتب لك من كل قلبي أنني احبك رغماً عني.. كان عقلي يرفض الوقوع في الحب ولكن قلبي تمرد و وقع فحبك.. اتمنا ان تكوني لي حباً اللي الابد وما بعد الابد.. يتمنا قلبي رويتك في كل وقت....انتِ دوائي و انتِ الحب الذي يسكن بدخلي..بحبك..
ملك من فرحتها دمعت..قامت لبست و جهزت نفسها...
كانت شبها الاميرات وهي نزلها من علي السلم..خالد اول ما شافها..كان مزهول بجمالها..
خالد..عايز اخبيكِ عن عيون الناس..انتِ حلوه جامد..
ملك بكسوف..انا بحبك اوووي..
في وسط الحفله جهه احمد..كل سنه وانتِ طيبه يا حبيبتي..
ملك حضنته..وانت طيب احسن اخ في الدنيا..
خالد قرب منهم..علي فكره انا واقف..مش كيس جوافه اناا..
احمد ضحك..علي فكره انا اخوها لو تفتكر..
ملك ضحكت عليهم..وجات عليهم حوريه..
حوريه..بقولك اي يا عمو..
احمد..قولي يا حبيبتي..
حوريه..متيجي اخدك بعيد ونسبهم..علي الاقل تلاقي حد يكلمك بدل ما انت لوحدك كده..
خالد و ملك بصوا لبعض...علي فكره البت دي بتفهم..
احمد بضحك..طب بقولك اي متيجي اتجوزك..
حوريه بطفوله..سبني افكر..
كلهم ضحكوا علي تلك الطفله المشاكسه..
خالد ركع علي رقبته قدام ملك...تقبلي تكوني شريكت حياتي مده الحياه..
ملك بفرحه..اقبل..
قام خالد حضنها ولف بيها وقال بعلو صوته...بحبببببك...
تمت 
النهاية اقرا ايضا رواية أحببت رئيس العصابة كاملة عبر دليل الروايات 
google-playkhamsatmostaqltradent