رواية فوزية القوية الفصل الخامس عشر والأخير - اسراء ابراهيم

الصفحة الرئيسية

رواية فوزية القوية الجزء الثاني 2 البارت الخامس عشر والأخير بقلم اسراء ابراهيم

رواية فوزية القوية كاملة

رواية فوزية القوية 2 الفصل الخامس عشر والأخير

زاهد رجع على بيته وبرضوا مصمم على معاقبة فوزية
فوزية: جرا إيه يا زاهد هتفضل مقموص مني كده لامتى
زاهد: لما تلمي لسانك وتسمعي الكلام كده
فوزية: طب أعمل إيه دي بقت عادة فيا ياخويا
زاهد: ولما تبطلي شغل جعفر ده
فوزية: يووووه بقى طب منا بحاول يابني اهو
نور ونورا واقفين بيضحكوا عليهم وعلى شكل فوزية أكتر وهى عاملة زي الأطفال
زاهد: تعالي يا نورا حطيلي مخدة ورا راسي
فوزية جريت هى تحطها منعها وقال متقربيش قولت نورا
فوزية بصتله بصة جعلت قلبه يوجعه ودموعها اللي نزلت وخرجت برا الغرفةesraaibrahim
نور: ليه يا زاهد تعمل كده فيها هى بتحاول تتغير عشان تسامحها ومش لازم تكون صارم معها كده
يعني لازم تكون حنين معها والأب ليها اللي يطبطب على بنته
هى يتيمة وأنت المفروض عيلتها وتعرفها غلطها بس مش بالطريقة بتاعت التجاهل دي
زاهد فعلا كلام أخته فوقه وقرر يعتذر منها ويحتويها وقال ابعتوها ليا
فوزية كانت راحت الأوضة التانية بتعيطesraaibrahim
عند بنات فوزية وبرق ورعد في الصالة
لينا كانت بتعاكس في برق😂😂مش محترمة استغفر الله
برق: هروح أقول لخالو زاهد إنك بتقوليلي العب يا جامد يامز
لنا: طب لو قومت من مكانك هنكسحك
لانا: اقعد قعدت متكسر يا بعيد يا ابن الهبل
لينا: بعد الشر عليه اضربوه من غير شتيمة
ورعد قاعد وخايف يتكلم معهمesraaibrahim
لانا بصت لرعد: ايه يا رعرع مش سامين ليك صوت
تصدق أنا هتجوزك بس لما نكبر شوية
رعد بخوف: اللي تشوفيه يا معلمة براحتك خالص
لنا: وأنا اتركنت عالجمب كده
لينا: علينا برضوا يا لولو ماحنا عارفين اللي فيها بس عاملين نفسنا مش واخدين بالنا انك حاطة عينك على عمر اللي في الدور اللي تحتنا
لنا: طب اتلمي عشان مقومش ابوظ وشك يا شاطرة
نور ونورا خرجوا يشوفوا فوزية فين وبعتوها لاخوهم وطلعوا يقعدوا مع الأولاد برا
فوزية داخلة وحاطة عيونها في الأرض ومش قربت من زاهد
زاهد: واقفة بعيد ليه قربيesraaibrahim
فوزية: حضرتك منعني من كده
زاهد: حضرتك! ومن امتى الاحترام ده
قولتلك قربي احسنلك
فوزية قربت وعيونها مليانة دموع بس مش بتنزل
زاهد شدها لحضنه وفوزية اتفتحت في العياط وبتقوله آسفة
زاهد بيطبطب عليها ويقول أنا كمان آسف
أنا مش زعلان عشان أنا عملت حادثةesraaibrahim
أنا زعلان عشان كنت خايف فعلا تسيبيني وانا مقدرش على بعدك(احم ارحم السناجل يا أخ زهزه😂😂)
فوزية: أنا عارفة وأنا مستحيل اسيبك لأن أنت ملجاي وكل عيلتي
زاهد: وانتي جموسة و في قلبي محبوسة😂(بيفكرني بالكبير اوي مع هدية😂)
فوزية بصتله باستغراب: أنت بتشتم ولا بتقول كلام رومانسيesraaibrahim
زاهد بضحك: لأ ما دي الرومانسية الجديدة الموضة الحديثة يعني
فوزية بضحك: لا يا شيخ هى الرومانسية فيها حديث وقديم
الله يرحم ستك كانت بتشرب العصير بخرطوم الغسالة😂😂😂
زاهد: إيه اللي عرفك كنتي معها ولا إيه
وفضلوا يهزروا
وتمر والأيام والسنين وعيالهم كبروا ورايحين الجامعة آخر سنة ليهمesraaibrahim
فوزية: أنتي يا محترمة منك ليها اشوفكوا بس تهزروا تاني مع رعد ولا برق ولا أي شاب تاني هغربلكوا فاهمين
لينا بخوف: طب ياماما ده أولاد عماتنا وزي اخواتنا
فوزية: لأ يا شيخة اهو قولتي ابن عمتك يعني مش اخوكي في الرضاعة ولا جاين في بطن واحدة يعني حرام
عشان مش من محارمك ويجوز ليكيesraaibrahim
يبقى الكلام بحدود والهزار كمان ومش ينفع تسلموا عليهم باليد
حتى لو عارفين إن نواياهم كويسة
لازم تكوني جوهرة وغالية وتحافظوا على نفسكوا ومش أي حد يلمسكوا خالص فاهمين وتقولوا ده من باب الهزار عشان يوم القيامة مش هيبقى فيه هزار
ونقول ده كان مجرد هزار عايزين كلنا نجتمع في الجنة بإذن الله
فراق الدنيا صعب لواحد غالي عليك بس فراق الآخرة أصعب منه بكتير اوي لو كان في النار وأنت في الجنة فاهمين يا حبايبيesraaibrahim
وتمشوا باحترام عشان متلفتوش الأنظار ليكوا وبلاش ضحك في الشارع بصوت عالي عشان احنا مش رقاصين احنا محترمين تمام
بناتها حضنوها وقالوا: أنتي أحسن ماما في الدنيا ودايما بتعرفينا الصح من الغلط واحنا محظوظين إنك مامتنا
فوزية: أي خدعة أهم حاجة تجيبولي من السوبر ماركت مسليات وأنتم راجعين
وكمان مش عايزة مشاكل ف الجامعة وأنتم كل يوم جاي شكوة منكم
لانا: هنعمل أصل بنشوف أشكال استغفر الله العظيم وناقصين رباية
فوزية: وأنتم قولتوا احنا نربيهم صح
بناتها: صح وجريوا على برا
وتمر الأيام وخلصوا الجامعة وفي بيت زاهد قاعد برق ورعد وعمر مع أهاليهم(عمر اتعرف على رعد وبرق وهما كانوا لسه صغار)esraaibrahim
وكل واحد كان بيطلب ايد البنت اللي سحرته
برق طلب ايد لينا
ورعد طلب ايد لانا
وعمر طلب ايد لنا
والبنات واقفوا وعلت الزغاريط المكان وحددوا الفرح على طول لأنهم عارفين بعض
جه يوم الفرح وكتبوا الكتاب وفوزية كانت واقفة بتاكل جاتوه 
وزاهد برضوا بيدور عليها ولقيها بتاكل جاتوه وبوقها متبهدل
زاهد: عيلة صغيرة انتي صح سايبة المعازيم ومش تسلمي عليهم وقاعدة هناesraaibrahim
فوزية: اخواتك قايمين بالواجب معهم وقامت حاطة حتة في بوقه عشان يسكت ووقف ياكل معها😂😂(أنا عايزة انا كمان أكل والناس اللي بتقرا كمان يلا مليش نصيب فيه😂)
ولينا سابتهم بيرقصوا وراحت ناحية التورتة وقعدت تاكل ونسيت نفسها خالص
وشوية لانا جت كمان تاكل معها وبعدها لنا جت كمان تاكل معهم
وعرسانهم بيدوروا عليهم😂😂
وراحوا يدورا عليهم ولقيوهم بياكلوا في التورتة وبيشدوا من بعضesraaibrahim
والعرسان واقفين مصدومين وراحوا عليهم ووشهم متبهدل
برق: إيه ده أنتم في معركة ولا إيه
لينا: اسكت ياعم وكل وأنت ساكت
وكلهم قعدوا ياكلوا معهم وسابوا المعازيم 
وكلهم ظبطوا نفسهم وراحوا اخدوا صور كتير
وخلصوا الفرح
عند لينا صلت مع برق وجريت تتغطى وتنام وبرق واقف مصدوم ونسيبهم
عند لانا قفلت باب الحمام على رعد ودخلت تنام😂😂
عند لنا بصت لعمر وقالت بص ياض لو قربت هتزعل
وجريت تنام
وبعد سنة جابت لينا كرم وكريم
لانا جابت شمس
لنا جابت أكرم
وعملوا سبوع كبير ليهم واخدوا صورة عائلية مع اولادهم
تمت النهاية.. روايتي الجديدة رواية صعيدية وافتخر كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent