Ads by Google X

رواية تزوجني رغما عنه "اياد وياسمين" الفصل السادس عشر والأخير

الصفحة الرئيسية

رواية اياد وياسمين تزوجني رغما عنه البارت السادس عشر والأخير

رواية تزوجني رغماً عنه كاملة

رواية تزوجني رغماً عنه الفصل السادس عشر والأخير

حضرت ياسمين لاتمام اجرأت الطلاق 
المأذون:ياجماعه ان ابغض الحلال عند الله الطلاق راجعوا نفسكم 
ياسمين:نراجع نفسنا ف اي ياشيخ يلا ابداء الاجراءات
نظر لها اياد بحزن ولم يتكلم
المأذون :اي يابني ابدء 
اياد:ابدء ...بدء المأذون بإخراج الدفاتح وبدأ بكتابه القسيمه وهنا جاءت يارا
يارا:اياد لو سمحت ممكن دقيقه 
اياد:اه طبعا ..اخذته يارا الي غرفه حسن 
يارا:قبل ما تعمل اي حاجه شوف الفيديو دا 
اياد:فيديو اي 
يارا:اتفرج بس ...نظر اياد ورأي اعترافات هدي بالفيديو 
يارا:شوف دي كمان النهارده بالصدفه شوفتها ف كافيه مع الشخص دا وف اوضاع لا يرثي لها
اياد:اي دا دي هدي الملاك الوديع اللي عرفتها من سنين انا كنت مخدوع ودمعت عينه وخرج من الغرفه واتجه الي باب الشقه وخرج مسرعا
والده:اياد رايح فين المأذون خلص الاجراءات تعالي امضي ......لم يجبه اياد وخرج مسرعا واتصل بهدي
اياد؛ايوة ياهدي انتي فين
هدي:انا ف البيت 
اياد:تعالي قابليني حالا دلوقتي
هدي:بس
اياد:مافيش بس حالا والا اجي بيتكم اللي ف الحاره مفكرني معرفوش لا اعرفه وممكن اعرف اهلك كمان يلا بسرعه تكون عندي
هدي:حاضر.  اغلقت الخط وبدلت ملابسها وخرجت وهي تحدث نفسها 
هدي:ياتري ف اي ومالك متعصب ليه يمكن عشان كان بيطلق مراته لا اكيد ف حاجه ربنا يستر التقت هدي اياد وركبت السياره
هدي:اي ياحبيب....لم تكمل كلمته وشرع ف ضربها ع وجهها ودفعته هدي 
هدي:اي انا اتجننت ولا مفكرني ياسمين بتاعتك 
اياد:انتي فعلا مش ياسمين لانها برقبتك ورمي بالصور ف وجهها  شايفه دي حقيقتك بتروحي شقق وتستغلي الشباب انا ندمان ع كل يوم حبيتك فيه صحيح اتفو اخرجي ياكلبه من هنا وفتح الباب ودفعها خارج السياره ع الارض وذهب وهو يبكي وف قمه تعصيبه ..نهضت هدي من الارض 
هدي:ف داهيه انت كمان بلي قرف بس ياتري مين صورني وعمل كدا .....فصباح اليوم التالي كان حسن ف طريقه للشركه ورأي شخص يصعد مع ف الاسنصير 
حسن:انا شايف الشخص دا فين قبل كدا يكونش اه دا الشاب اللي كان مع هدي 
حسن:لو سمحت انت بتشتغل هنا
عماد:لا حضرتك انا مندوب من شركه جاي هنا لواحد صحبي 
حسن:اممممم انت تعرف بنت اسمها هدي انت اسمك اي محمود ولا عماد
عماد:عماد بس حضرتك تعرف هدي منين 
حسن:الا اعرفها دي خربت بيت اختي ولعبت ع زوجها شوف الفيديو دا مش هي دي
عماد:وهو ينظر للفيديو اه هي وقد غضب كثيرا يابنت الكلب ياهدي
حسن:اهديف بنات كدا كتير المهم انت ماتنخدعش فيها بس
عماد:انا فعلا كنت مخدوع حضرتك انا متشكر انك عرفتني كل حاجه 
حسن:ولا يهمك ....ذهبحسن الي مكتبه وعماد الي صديقه وف طريقه اتصلت به هدي
هدي:عمدا فينك وحشتني
عماد:حبيبتي وانتي كمان وحشتيني موت مش هنتقابل بقي 
هدي:اشطا بعد ماتخلص شغلك كلمني نتقابل 
عماد:تمام ياحبي ...اغلق الخط 
عماد:لنفسه نهارك النهارده ما طلعتلوش شمس ياهدي يابنت الكلب ياغشاشه .........ف ذلك الوقت اياد فمنزله وف حاله انهيار شديد فقد خسر من تحبه منذ الطفوله بسبب انسانه خائنه فانجرح قلبه 
اياد:انا دلوقتي بس عرفت قد اي انا جرحتك يا ياسمين وفعلا لازم.اصلح غلطي وامسك هاتفه واتصل بياسمين
اياد:الو صباح الخير
ياسمين:صباح النور انت مشيت ليه ماكنش المفروض تمضي ع العموم الورق مع والدك ابقي امضيه عشان خطوبتي النهارده انت معزوم طبعا
اياد:انا اسف واسف جدا جدا لو ف مجال تسامحيني بترجاكي سامحيني
ياسمين:اي اللي حصل 
اياد:اللي حصل اني عرفت قيمتك بس بعد فوات الاوان وبترجاكي تسامحيني بجد
ياسمين:وهي تبكي اللي بيحب حد مش بيعرف يكره واغلقت الخط وظلت تبكي بشده ودخلت والدتها 
والدتها:ياسمين يلا عندنا شغل كتير النهارده خطوبتك 
ياسمين:وهي تمسح دموعها حاضر يا ماما
ياسمين:وهي تمسح دموعها حاضر يا ماما ....جلس اياد يبكي واتصلت به يارا
يارا:الو اياد 
اياد:ايوة انا مين
يارا:انا يارا صحبت ياسمين
اياد:اهلا وسهلا
يارا:اهلا بيك انت حابب ترجع ياسمين ولا لا
اياد:بفرحه ياريت بس ازاي دي خطوبتها النهارده 
يارا:طب اعمل اللي هقولك عليه البس احسن بدله عندك وتيجب ع بيتهم الساعه 7وقدام الناس تركع ع ركبتك واعتذر ليها وهي اصلا بتحبك واول ما تعمل كدا هترجعلك 
اياد:انا مش عارف اشكرك ازاي يا يارا اكيد هعمل كدا انا هروح اجهز نفسي 
يارا:اوك سلام
يارا:لنفسها ياسلام عليا مش قولت هجيبك ليها راكع ذليل ...........بعد ان انتهي عماد من عمله اتصل بهدي واخذها الي مكان معزول 
هدي:اي المكان دا 
عماد:دا مكاني المفضل تعالي 
هدي:لا انا خايفه مافيش حد هنا واليل قرب يجي يلا نرجع
عماد:خايفه من اي يابطه هي اول مره دا انتي معلمه ف توقيع الرجاله ولا اي ياقطه 
هدي:بخوف انت عايز مني اي وخرجت من السياره تركض وعماد خلفها فوجدت حافه عاليه وقفت ع طرفها
هدي:عايز مني اي هرمي نفسي من هنا لو مابعدتش
عماد:ارمي نفسك يلا
هدي:ابعد هعملها بجد 
عماد:مش هبعد وبعدين رافضه ليه هي اول مره يعني ما احنا مقضينيها بوس واحضان مش باقي غير ان اخليكي مراتي تعالي تعالي دا احنا هنلعب لعب وانتي بتحبي اللعب مش كدا واقترب منها.
هدي:يعني انت مش هتبعد طيب ها اااااااااه وسقطت من فوق للحافه 
عماد:يابنت المجنونه وهرب إلي سيارته مسرعا وهي سقطت ولكن الارتفاع لم يكن عاليا جدا واغمي عليها وبعد عشر دقائق افاقت وامسكت هاتفها وجدته مغلق حاولت تشغيله وبعد محاولات عده استجاب واتصلت بوالدتها
هدي:بصوت تعبان الو ماما الحقيني انا وقعدت ومش قادره اتحرك
والدتها:انتي بتقولي اي انتي فين انا جايه ليكي 
هدي:انا ف ...........
والدتها:طيب انا جايه حالا ...اغلقت والدتها الخط وظلت هدي ما يقرب من ساعه تبكي ولا تستطييع الحراك وتصرخ من الالم وتطلب النجده ولكن لم يجبها احد وجاءت والدتها ووالدها وحملوها الي المشفي وبعد الاشاعات والفحوصات تبين لهم ان معها كسر ف العمود الفقري وشلل ف كل اطرافها وستصبح عاجزه هكذا بكت هدي بشده وشعرت بالندم الشديد ع افعالها 
هدي:لنفسها دي جزاتي لاني ظلمت ناس كتير يارب سامحني ف ذلك الوقت كانت خطوبه ياسمين والجميع يرقص واتي اياد.وعائلته 
اياد:ياسمين ماتسبنيش انا بحبك بجد انا ندمان واوعدك عمري ما ازعلك ولا اخونك.ابدا انا اسف قال ذلك وعينه تبكي  نظرت له ياسمين وهي تبكي والجميع يقولها لها 
سامحيه سامحيه سامحيه 
اياد:اي ردك انا قاعد ع ركبتي وجعتني 
ياسمين:موافقه ونهض اياد واحتصنها والجميع يثفق 
حسن:يارا انا قررت قرار خطير بالمناسبه الحلوة دي.
يارا:قررت اي 
حسن:قررت اتنيل ع عيني واخطبك.
يارا:بفرحه اي لولولولولوي .. النهايه اي رأيكم بصراحه
تمت النهاية.. اقرا ايضا رواية اياد ورانسي كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل.
google-playkhamsatmostaqltradent