رواية جواز صدفة الفصل التاسع والأخير بقلم دهب مبروك

الصفحة الرئيسية

رواية جواز صدفة البارت التاسع والأخير بقلم دهب مبروك

رواية جواز صدفة كاملة

رواية جواز صدفة الفصل التاسع والأخير

وقاطعهم صوت بنت وكانت سلمي 
ايه... اي جابك 
سلمي... نعم 
ايه.. مقصدش بس عرفتي العنوان ازاي 
سلمي... ما انتي مدايهوني ونا قولت اعملك مفأجأه بس اتتي مين بقاا 
اميره.. انا سكرتيره حمزه 
سلمي.. اها 
سلمي.. لقت حمزه جاي عليهم وقالت ازيك يا ابوا الصحاب 
الكل... ههههه 
ايه... لم نفسك شويه 
حمزه... رحيم لا ونبي دي كملت اووي كده 
رحيم... مالك ياعم مش طيقني ليه 
حمزه.. تعالوا نعد الاول 
رحيم... مين البت القمر دي قصدوا علي سلمي 
حمزه... دي صحبت ايه 
رحيم... لا انا هتجوزها ونبي جوزهالي يا عم 
ايه... وطي صوتكم شويه يا فضيحه 
رحيم.. دي مراتك فرفوشه اهي 
حمزه... رحيييييم 
رحيم...نغم يا عم الحج 
حمزه... ياريت نهده شويه 
رحيم... هيحصل 
فضلوا قاعدين مع بعض شويه هزار وضخك وكلوا مع بعض واتعرفوا علي بعض ورحين فضل مركز مع سلمي وقد اي هي جميله وبريئه بس فيها جغفر كده بيطلع مره واحد وقرر فعلا انا يتقدملها ومشيوا (سلمي واميره ورحيم )..... 
ايه... انا هنام بقاا 
حمزه... وانا كمان هنام تبقي اعملي حسابك اننا هتخرح بكراا 
ايه... اشطاتت يا قلبي 
حمزه... يلا نامي بقاا 
كل واحد راح اوضتوه وناموا.... 
__________________ 
يوم جديد.....
حمزه... يابت اصحي بقا
ايه... سبني شوايه 
حمزه... قام احسن هبوسك 
ايه.. قام نطت من علي السرير وقالت الله يخطك زي ما خطتني كده 
حمزه.. قولي صباح الخير مش تدعي عليا 
ايه.. ما انتا اللي جابتوه لنفسك 
وقاطعهم صوت رنت فون حمزه 
حمزه.. رد وقال ايوه ياسي رحيم 
رحيم.. بقولك عايزه عنوان سلمي علشان هر ح اتقدملها بليل 
حمزه... معندناش  
رحيم... قولت لايه 
حمزه.. اسمها مدام ايه 
رحيم... واللهي عارف انك هتزلني كده 
حمزه.. بس صعبت عليا هدهولك 
حمزه.. هاتي عنوان سلمي 
ايه... ليه هتتجوزها 
حمزه.. لا ده رحيم 
ايه.. ايوه مهو مز زيك كده واكيد هتوافق دي سلمب وقالت العنوان*******... 
حمزه... اديك سمعت وقفل 
حمزه... قرب من اي وقال قولتي اي 
ايه... لا ل لا قولت انك قمر انتا وبس 
حمزه... بحسب اصلي سمعتك غلط 
ايه.. لا تبقاا سلك ودانك بعد كده 
حمزه... نعممممم 
ايه.. لا خلاص هي سالكه لواحدها وجريت براا الاوضه 
حمزه... هحبك اكتر من كده اي بس 
بعد شويه كتيرر 
حمزه وايه لبسوا وخرجوا قضوا يومهم براا..
_____________________________ 
في الليل..... 
عند بيت سلمي... 
الباب خبط وسلمي فتحت 
سلمي...  انتا 
رحيم...  اها انا 
سلمي...  عايز اي يا عم انتا 
رحيم...  عيزك انتي 
سلمي..   متلم  نفسك  ولا المك انا 
الاب.. من جوه مين ياسلمي 
سلمي... سكتت وقالت ده بتاع الزباله يا بابا بس للاسف مفيش زباله 
رحيم.. لا في انتي زباله وقالت بصوت عالي ياعمي ممكن اقابل حضرتك 
الاب... سمع وخرج وقال لسلمي ادخلي جواه 
سلمي... دخلت 
الاب...  اتفضل يا ابني 
رحيم.. هي دي النااس ولا بلاش 
الاب.. معلش يا ابني اصلها دايما لسانها سابقها كده 
رحيم.. منا هقطوهلها لما اتجوزها 
الاب.. مش فاهم 
رحيم.. انا جاي طالب ايد الانسه سلمي 
سلمي...من بعيد  وانا مش موافقه اتجوز زبال يا باب مينفعش زبال يتجوز زباله 
الاب... اتلمي كسفتينا يا بت ال ****
رحيم.. لاعادي يا عمي انا مش غريب 
سلمي.. من بعيد امال اي قريب واخنا منعرفش 
الاب بصوت عالي... سلميييي 
سلمي.. بعد الرعب اللي سمعتوه ده اتكتمت خالص 
رحيم... كان قاعد فطسان ضحك 
الاب... ها معاك يا ابني 
رحيم.. انا جاي طالب ايد الانسه سلمي اسمي رحيم وعندي ٢٨ سنه وبشتغل مع حمزه دي شركه انا وهو شركاء فيها زشوفت سلم ي عند ايه صاحبتها اللي هي متجوزها صاحبي حمزه 
الاب... ناخد رايها برضوا وندها سلمي 
سلمي... نعم يا بابا 
الاب.. اي رايك موافقه 
سلمي.. اممم ووشها احمر 
الاب... وشها احمر يبقاا موافقه يالا علي خير الله 
رحيم .. طلعت بتتكسف يالهووي انا اتصدمت دي بت لسانها متبري منها 
وقعد مع بباها واتعرفوا علي بعض اكتر وكده...واتفقوا انوا هيجيب بابها وماتوا ويحددوا ماعاد  كتب الكتاب علطول ويعملوا فرح علطول برضوا.... 
بعد ايام بابا ومامت رحيم جم وحبوا بعض اووي وحددوا كل حاجه بسرعه وحددوا الفرح بعد شهر 
___________________ 
يوم اللي فرح سلمي ورحيم..
القاعه كانت متجهز بشكل حلوو اووي ويجنن 
وسلمي... كانت قمررر اووي وحمزه برضوا 
حبوه بعض في شهر والاتنين مستغربين حبوا بعض اووي كده  ازاي... 
رقصوا سلواعلي اغنيه حلوه والكل بارك والفرح كان مليان ناس كتيرر جداا مهو رحيم مش اي حد برضوا شركه المعمار بتاعتوا هووحمزه بقت تقريبا من اكبر الشركات في البلد كلهاا 
رحيم....هتدخلي عشي يا مجنونتي 
سلمي.. بتكسف علفكره 
رحيم.. اتنين زبالين اتجوزوا هاا 
سلمي... يوو بقا مش هنخلص بقاا بس انا كنت خابه ارخم عليك علشان كنت معجبه ليكي وكده 
رحيم.. ايوا واتجوزنا اهووو 
_________________
حمزه... هعملك احلي فرح بس اصبري عليا 
ايه... مش سامعه 
حمزه...  غير كلموه وقال اي القمر ده 
اييه.. ياعم كفايه معكسات بقاا 
حمزه...  العيال اتجوزوه بسرعه اووي مستعجيلين 
ايه..  مش بيحبوه بعض اديهم اتجمعوا عايزي اي انتا بس
حمزه...  لا بس شكلهم حلوو اووي الصراحه 
ايه..  غظب عنها نزلت دمعه من عنيها لما افتكرت يوم جواز اللي كان صدمه 
حمزه..  لاحظ ده وادايق اووي وفي نفسوه واللهي ليكي عندي احلي فرح بس اصبري بس وقرب منها وقال هتبقي قمر في الابيض علفكره 
ايه..  اي 
حمزه..  بعدين بقاا 
وخلص اليوم وكان يوم جميل اووي حرفياا 
_______________________ 
بعد مرور اسبوع علي الفرح....
_______________________
حمزه...  قرر انوا يقول المفاجأه لايه وكتبلها جواب ونزل وحطوه جمبها ونزل....  
ايه... اول ما صحيت لقيت جواب جمبهاا مسكتوه وابتسمت وفتحت وقرات (بنوتي وحبيبتي ايه هتلاقي عندك فستان هو حلوو بس هيحلو بيكي البسي واجهزي وانا هجي اخدك انهرضه هيكون يوم غير اي يوم متفكريش اي اللي هيحصل البسي واستنيني وومنوع تحطي ميكب سامعه انتي اصلا حلوهه من غير اي حاجه يا اجمل من ملكت قلبي ) 
ايه...  ابتسمت اول لما قرات كده وقعدت فطرت وبعد شويه لبست الفستان ونزلت لقت حمزه مستنيها 
ايه..  اي رايك قمر صح 
حمزه...  قمر اي انتي ملاكي 
ايه..  ابتسمت وقالت احنا هنروح فين 
حمزه..  هشش مسمعكيش تتكلمي لحد ما نوصل 
ايه..  سكتت وهي بتفكر اي اللي هيحصل 
وبعد نص ساعه وصلوه علي فندق 
ايه.. اي ده 
حمزه... اممم ومسك ايديها ودخل وطلع لحد ما وصل لاوضه ودخل 
ايه... مش فاهمه برضوا 
حمزه.. طولي عمرك غبيه 
ايه.. فهمني في اي 
حمزه... قرب من الدولاب اللي في الاوضه وفتحوا وطلع فستان ابيض حلووو اوووي 
ايه.. بصتلوه وقالت ده بجد صح 
حمزه.. طبعاا بجد انتي هتلبسي الفستان ده وانهرضه هيكون احلي فرح لاحلي ايه في الدونيا دي كلها 
ايه.. من فرحتها قربت منوه وخضنتوه وقالت شكرااا اووي ولحظت علي عملتوه اي وبعدت وقالت بكسوف اسفه مقصتش 
حمزه... بصلها وضحك وقال انا موريش الا اقولك اني زي حوزك برضوا 
ايه.. بصتلوه وابتسمت 
حمزه.. طب يلا بقاا يا ملاكي هبعتلك مكيب ارتست واجهزي كده 
ايه بكسوف.. حاضر بس ممكن تخلي حد يجيب سلمي 
حمزه.. هكلم الزفت رحيم وهخليه يجبهالك حاضر وخرج 
ايه.... فضلت باصه للفستان وحطتوه عليها وفضلت تلف بيه وكانت مبسوجه اووي انوا هيتعملها فرح 
وبعد شويه  المكيب ارتست جم وبدأوه يجهزوا في ايه 
وجت سلمي... سلمي يالهووي ياناس علي القمر 
ايه.. بجد قمر 
سلمي.. قمراي انتي احلي من القمر 
ايه... المهم عامله اي 
سلمي..  لا انا تمام الحمد لله 
وبعدشويه ايه جهزت وسلمي هي كمان ابست فستان... 
وجي حمزه يخدها بالعربيه من الفندق مع زفه صغيره 
حمزه... مكنتش اعرف انتي هتبقي قمرين كده 
ايه... وانتا كمان مكنتش اعرف انك موز اووي كده وضحكوا..... 
واتحركوا علي القاعه... 
القاعه... كانت متجهزه بشكل تحفهه اووي والاضاءه فيها والاستيال بتعها حاجه روعه اووي والكل كان موجود ناس كتير اووي ومنهم بابا ايه اللي كان مبسوط اووي اني كل ده حصل وهوفعلا اتغير بقاا انسان تاني قريب من ربنا وندم علي اللي عملوه 
__________ 
حمزه وايه طلعوا علي الاستيدج ورقصوا سلوه علي اغنيه خدني اليك وحمزه  كان بيغني في الميك مع الاغنيه وبيقول... 
خدني اليك خليني اعيش في هوالك،حياتي معاك حياتي اليك واحلامي واماني وعمر العمري كلوه اليك،بتندهي ليه بصوت الحب واللهفه ويخطفني حنيني اليك شعور ماقدرش علي وصفه وانا طاير وبستنا،بحبك يا اكسجين الروح يا انفاسي عنك ناسيني  يا سكه حلم بميشيها وعيش فيها يا روح الروح والقي نفسي من تاني بحضرها وماضيها يااصدق حب واجمل حب صعب انسا، خدني اليك،ااه.،لمسه ايدك بتحيني بعمر كبير حبيبي لقاك مطمني ولوا ترضا فداك روحي وتبقي حبيبي متهني،انا حبيت وهقولها لكل الناس وعايش بيك انا احساس مخليني اروحلك قبل ما تجيلي،بحبك يا اكسجين الروح يا انفاسي عنيك ناسيني ياسكه حلم بيمشيها وعيش فيها يا روح والقكي نفسي من تاني بحضرها وماضيها ياصدق حب واجمل حب صعب انسا 
وحضنها ولف بيها تحت تسقيف الكل 
(مافيش اجمل من الصدف اللي تجماعنا بناس عمرنا ما كنا نعرف اننا هنحبهم اووي كده ❤✨)
تمت 💛🦋
تمت النهاية روايتي الجديدة رواية احببت متزوج ولكن كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent