رواية أيه وهشام الفصل الثاني والاخير بقلم اميرة محمد

الصفحة الرئيسية

اسكريبت أيه وهشام البارت الثاني والاخير بقلم اميرة محمد

رواية أيه وهشام كاملة

رواية أيه وهشام الفصل الثاني والاخير

-اااا ...أيه ممكن نتكلم شوية 
-‏نتكلم في أيه 
-‏ف علاقتنا واللي وصلنالو 
-‏معنديش كلام اقوله 
-‏بس انا عندي 
-‏اتفضل سمعاك 
-‏انا مقصر معاكي ف اي يا أيه ؟
-‏مشاعرك 
-‏...
-‏بشحت منك الحب ، بشحت الاهتمام ، انا زيي زي اي ست محتاجه جوزها يهتم بيها ويحبها يقوم من النوم يقولها صباح الخير يا حبيبتي ، ييجي يمشي الشغل يبوسها من راسها ويطمنها انو معاها وجمبها ، وهوة سندها ، انت معتبرني زوجه وخلاص اتجوزتها عشان تخدمك وتجبلك عيال معنديش مشكله بس فيها اي لو حبتني هوة انا وحشه يا هشام ..هل انا وحشه ؟
-‏رد بتلقائيه :قطع لسان اللي يقول عليكي كده دا انتي زي القمر بقلمي اميرة محمد.
-‏ايه ؟
-‏ايه؟
-‏قالت ف نفسها :الواد هشام ده محتاج حد يدردحه وانا اللي هشلوحه ايه اللي انا بقوله ده 
-‏أيه ...أييييه 
-‏هاااا معاك معاك 
-‏طيب اسمعيني انتي مراتي 
-‏حلو 
-‏يبنتي سبيني اكمل 
-‏حاضر اتفضل 
-‏انتي مراتي وهتبقي ام عيالي وبحترمك وبقدرك جدا وانتي فوق راسي وهحاول اعمل كل اللي انتي عايزاه 
-‏انت هتعمل اللي انا قولت عليه عشان انا طلبته 
-‏اه 
-‏قامت وقفت وقالتله :يبقي عمرك م هتفهمني 
نمت ف اوضة الاطفال مهو ي جماعه الحاجات دي مش بتتطلب يعني اي اروح اقوله حبني والنبي يا هشام تعالي حبني، ف عز اللي انا فيه بهزر طب والله انا مني لله 
تاني يوم  بلغني ان مامته واخته واخوه ومراته جايين ولازم اجهز عشا حلو جهزت العشا وللبست وجهزت وطلعت برة استناهم مع هشام لحد مييجو 
-اوعاااا القمر وغمزلي 
-حطيت ايدي علي خدة :هشام انت كويس 
-‏مسك ايدي قبل م احوشها :طبعا 
-‏ايدك يابا لتوحشك 
-‏يبنتي انا جوزك 
-‏اه صح نسيت 
قبل ما يرد الجرس رن وقمت افتح سلمنا عليهم مش عارفه اخته مش طيقاني ليه كلهم حلوين معايا معادا هيه مع انها بنت خالتي برضو  بس انا مبقولش الكلام ده لهشام ،اتعشينا وبعدين عملت شاي وجبت تسالي وقعدنا قدام التليفزيون
-اخته : مفيش حاجه جايه ف السكه ولا اي يا أية 
-‏حاجه زي اي ؟
-‏بيبي يعني 
-‏لا لسه شوي 
-‏لسه شوية اي احنا عايزين حتة عيل اخويا يفرح بيه 
-‏بصيت ف الارض وعيوني دمعت ولسه هرد هشام رد عليها بقلمي اميرة محمد.
-‏هشام : احنا مش مستعجلين يا سمر ولسه متجوزين مكملناش فترة 
-‏انا مقصدش حاجة يخويا والله انا بس عايزة اتطمن عليكم 
-‏خالتي :م خلاص يا سمر مرات اخوكي زي القمر كفاية ان اخوكي لما بييجي عندي بيقولي يا ماما انا مبسوط بيها 
-‏رفعت عيني وبصتله لقيته بيبتسملي ، يختااااي حد يسندني الولاااا جوزي راح فين 
-‏طيب احنا هنقوم نمشي عايزين حاجه يبني 
-‏ليه يا خالتي خليكم قاعدين لسه بدري 
-‏ايوة يا ماما باتو معانا 
-‏لا ي حبايبي مينفعش لازم نمشي 
وصلناهم علي الباب بس هشام نزل معاهم لتحت هما ساكنين معانا ف نفس المنطقه بس ف عمارة مختلفه ، هشام طلع ولقيته ببقفل باب الشقه وجاي يقرب عليا 
-ابعد يا هشام في اي ؟
-‏متيجي نسمع كلام سمر ، وغمزلي الوقح  بعيونه الحلوة 
-‏افتكرت حاجه مهمه لازم اعملها مشيت بس وقفت مكاني من اللي قاله 
-‏هشام بجديه :هتفضلي تنامي ف اوضة الاطفال دي كتير 
-‏مش هتفرق كتير والله 
-‏جه مسكني من كتفي ب ايديه واتعصب عليا :لا هتفرق يا أية انا عملت اي لكل ده بتعامليني ببرود ليه انا مليش سلطه علي قلبي حاولت احبك معرفتش ...وشه بقي هادي واتكلم بهدوء :بس علي الأقل بحاول اديني فرصه انتي ساكته ليه ردي عليا 
-‏أية بدموع :طلقني 
-‏اي ؟
-بقولك طلقني اي مسمعتش 
-‏وانا قولتلك طلاق مش هطلق 
-‏انت اي مش راجل بقولك مش عايزة اعيش معاك 
-‏ضربني كف :اخرسي الظاهر ان معاملتي ليكي خلتك كده 
دخل الاوضه وانا فضلت واقفه مكاني مصدومه هوة اتعود يمد ايدة عليا ؟كل ده ليه عشان بسكت ولا بطلب حاجه من حقي ملقتش رد علي اسئلتي قعدت ف الارض وضميت رجلي وعيطت عيطت كتير وشهقاتي صوتها بقي عالي لقيته جه من الاوضه جري عليا وخدني ف حضنه 
-انا اسف والله اسف 
-‏.....
-‏حقك عليا انا غبي وحيوان ومستاهلكيش وهعملك اللي انتي عايزة 
شالني من مكاني ودخلني الاوضه وحطني علي السرير ومسك وشي بين ايديه 
-انتي غاليه عندي وصدقيني مقدرش اشوف دموعك ، بتعملي كل جهدك عشان تسعديني بس انا مستاهلكيش بس ...بس والله انا عايز فرصه واحده وهعوضك عن كل ده 
-‏أيه بدموع :بس الحب مش بالعافيه 
-‏....
-‏جه يمشي مسكت ف دراعه :متمشيش خليك جمبي 
-‏مش همشي 
قومت الصبح من النوم لقيت نفسى نايمه ف حضنه ومتبت فيا زي ما يكون ههرب بصيت عليه كتير واتسحبت عشان اعمل الفطار 
-صباح الخير يا حبيبتي 
مش عارفه هوة بيقولها من قلبه ولا من وراة عشان يرضيني بقلمي اميرة محمد.
-صباح الخير ي هشام 
-‏هشام بس شكلك لسه شايله مني 
-‏لا مفيش الكلام ده يلا عشان نفطر 
-‏تمام انا هروح الشغل وهاجي عشان نروح نتعشا براا 
-‏أيه بفرحه :بجد يا هشام 
-‏ايوة يلا بقي همشي انا وجهزي نفسك عقبال ما آجي 
-‏ماشي 
للبس وخرج حضني و باسني من راسي انتو متخيلين هل انتم متخيلين حضن وبوسه والله هيغمي عليا 
انا فتحت بوقي وفضلت واقفه متنحه
-اقفلي بوقك دا 
قالها وهوة خارج وبيقفل باب الشقه هيجلطني طب والله هيجلطني 
روقت شقتي وظبطت الدنيا وجهزتلو قميص ابيض وبنطلون اسود وليا فستان ازرق وطرحه بيضا جهزنا وخدني مطعم جميل اووي قعدنا نتعشي واشتغلت اغنيه لعمرو دياب جماعه انا بموت ف عمرو دياب 
-ترقصي ؟
-‏هنا؟
-‏اه ....ليه؟
-‏اصلي مش شايفه حد بيرقص 
-‏يلا بس متخافيش انا معاكي 
بدأنا نرقص وسحبني ليه بسرعه من وسطي وكانت حاجه ف قمة الجمال 
-أيه بمرح :انت بقيت رومانسي اووي 
-‏كله يهون عشانك ي قمر 
ابتسمت توتؤ متكسفتش معنديش الاوبشن دا 
واحنا خارجين براا المطعم جت عربية وخبطتني محستش بحاجه بعدها
فتحت عيني لقيته قاعد جمبي وماسك ايدي وعيونه فيها دموع 
-هشام 
-‏أيه انتي بقيتي كويسه قوليلي حاسه بحاجه ؟
-‏هوة اي اللي حصل 
-‏حدثه بسيطه اتسببت ف كسر ف رجلك 
-‏قدر الله ومشاء فعل 
-‏انشاء الله هتخفي انا كنت هموت من الخوف عليكي حسيت ان روحي بتتسحب مني وانا شايفك غرقانه ف الدم مقدرتش اتخيل حياتي من غيرك 
-‏انا عمري ما هسيبك وهفضل جمبك كانت عايزة تلطف الجو :وهتشيلني كل شوية بقي وهقرفك معايا 
-‏بعيدا عن هقرفك معايا دي دا انا اشيلك العمر كله
-‏يعني عايزني افضل كده يا هشام مكنش العشم يا جوزي 
-‏انا بقول اصفي حسابي معاكي ف البيت يلا عشان نمشي 
-‏تكير يا بيبي 
-‏بصلها من تحت لفوق :انا مش عارف انتي حلوفه ولا اي بعد كل اللي انتي فيه ده بتهزري يا تافهه
-‏اومال اموت نفسي ولا اموت نفسي يلا اختار 
-‏شسشسشش اسكتي تعالي يلااا هتلمي علينا المستشفي 
من بعد اليوم ده هشام اتغير اووي بقي يهتم بيا وطلعت عينه اه والله زي ما بقولكم كده مكنتش بتحرك بسبب رجلي وهوة خد اجازة من الشغل وهاتك يا غسيل ودعيك مواعين وترويق الشقه بجد صعب عليا 
-أيه انا خلصت كل حاجه وجه اترمي جمبي 
-‏هههههه عشان تعرف انا كنت بتعب قد اي 
-‏يستي وربي عرفت بالمناسبه هنروح نفك الجبس بكرة 
-‏اييييي لا متقولش 
-‏اه مهو طبعا عاجبك وضعي ده وانتي بس قاعده مكانك تاكلي وتشربي وتتفرجي علي الكرتون لما روحتي زي العجله 
-‏اخص عليك يا هشام بقي انا زي هالعجل
-‏مين اللي قال كده يا قلبي 
-‏انت يابا متكلمنيش تاني 
-‏يابا؟ دا انتي حلال فيكي الضرب للصبح يا سرسجيه انتي بقلمي اميرة محمد.
-‏بصتله بزعل 
-‏خلاص يا حبيبتي بهزر قلبك ابيض 
-‏ماشي حيث كدا بقي انا عايزة ....لسه مخلصتش كلام لقيته نام ميلت عليه بوسته من خده 
-‏انت عارف بحبك قد اي طب والله م هتعرف لانك حلوف لا تبالي ، بس بجد انا مقدرش اعيش من غيرك حياتي ملهاش لازمه من غير  وجودك و عمري م هنسي كل اللي بتعمله معايا،   ابتسمت :يا جوزي يا حبيبي يا عسل انت بعدين ملامحها اتبدلت لحزن :انا عارفه انك مبتحبنيش و....
-‏مين قالك اني مبحبكيش 
-‏هشام انت كنت صاحي 
-‏قام مسك ايدي وباسها :انت بقيتي اهم شخص ف حياتي بقيت حد تاني بسببك مين يصدق اني اقول كلام رومانسي بعد م كانت كل حياتي جد ف جد وكمان ي هانم اكنس واغسل واعمل اكل انتي مش ملاحظه كل ده 
-‏حضنته من غير ولا كلمه مكنتش عايزة اقوله بتحبني ولا لا خايفه يسكت ميردش ف اتكسر  المهم انو بيهتم بيا تاني يوم روحنا المستشفي فكيت الجبس وبعد كام يوم قدرت امشي طبعا مع العلاج الطبيعي وبقيت تمام التمام 
-‏ي يويو نفسك ف اي 
-‏امممممم ليه ؟
-‏يستي قولي بس 
-‏نفسي اروح علي البحر 
-‏طب واللي يوديكي 
-‏كتر خيرة 
-‏هههههه انتي هتشحتي 
-‏هههههه اومال عايزني اقول اي 
-‏طب يلا قومي البسي 
-‏حاضر 
روحنا ف  كافيه علي البحر جميل اوي ببصي حواليا ملقتش هشام دورت عليه ملقتوش بدأت اعيط رفعت وشي لقيته قدامي وماسك الميك 
-يا جماعه اسمعوني حابب اقول حاجه لمراتي ومفيش احسن من المكان ده عشان يبقي ذكرةة
جه عندي مسك ايدي وخدني وقفت قدامه بص ف عيني 
-انا بحبك يا أيه والله العظيم بحبك وبقولها من قلبي الفترة اللي فاتت حسيت بقيمتك ف حياتي ولما عملتي الحادثه كنت هموت عليكي وفكرة اني كنت هخسرك مقدرتش اتحملها وبعترفلك دلوقتي قدام الناس دي كلها اني بحبك و عمري ما هلاقي زيك ...مش هلاقي حد يستحملني زي انتي م عملتي ولا هلاقي حد يحبني زي ما بتحبيني 
-‏كل اللي عملته اني حضنته الخضن ده احسن حاجه الانسان ممكن يعبر بيها عن مشاعرة بيبقي دافي ويتحملك ف كل الاوقات 
-‏همست جمب ودنه :انا كمان بحبك بحبك اووي 
-‏طلعني من حضنه وقال :سامحيني علي كل اللي عملته فيكي و ...
-‏قاطعته :انا حامل 
-‏اي ؟انتي قولتي اي 
-‏هتبقي أب 
-بحببك 
" يا جميله حد الاستثناء ، احبك 🖤 "
تمت النهاية.. اقرا ايضا رواية احببت طبيب نفسي كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent