رواية احببت متزوج ولكن الفصل الثامن 8 - دهب مبروك

الصفحة الرئيسية

رواية احببت متزوج ولكن البارت الثامن 8 بقلم دهب مبروك

رواية احببت متزوج ولكن كاملة

رواية احببت متزوج ولكن الفصل الثامن 8

واتفجأوه اكتر بي اللي بيحصل وشافوه وبيسمعوه..  
سلمي...  اي اللي بتعملوه ده خطيبي سيبوه  
ادهم...سابوه وراح قرب من سلمي وقال   خطيبك ازاي انتا ليا انا وبس سمعتني ومسكها من ايديها وقالها سمعتني وانتي قمر كده 
ملك ورغد وخالد..  كانوا مبسوطين جداا من اللي بيحصل 
بابا سلمي...  هو حضرتك مين 
ادهم..  احمم انا ادهم الدسوقي وراح قعد علي الركنه وخد سلمي قاعدها جمبوه وقال لحسام تخو رغد اللي هو ميعرفهوش معندناش بنات للجواز يا بابا امشي من هنا 
حسام...  بس انا بحبها اكتر منك 
ادهم بصوت عالي ....  امشي من هنا احسن لك 
رغد..  حضرتك امشي منعا للمشاكل وغمزتلوه 
حسام..  خلاص انا ماشي عني اذنكم 
بابا سلمي..  موجه كلامه لادهم هو اي اللي عملتوه ده 
ادهم...  انا بحب بنتك وهتجوزها غضب عنك بس لو عايز برضاك توافق 
سلمي..  اي اللي بتقولوه ده 
ادهم...  انتي تخرسي خلاص مش وقتك 
بابا سلمي..   وانا شايفك راجل وهتحافظ عليها موافق يا ابني بس ناخد راي سلمي الاول 
ادهم..  بص لسلمي وقال هي موافقه ولومش موافقه عادي برضوا هتجوزها 
سلمي..  انتا فاكر نفسك مين جاي عمال تنطح زي الطور 
ادهم...  ها يا عمي نقرأ الفاتحه وهجيبلك بابا وماما ان شاء الله بكراا تتعرفوا علي بعض وكده 
الاب...  تماد يا ابني 
سلمي...  اي اللي بتهببوه ده 
رغد...  متهدي بقاا يااختي وتخلصيني
خالد...  اخلصي 
ادهم..  شدها من ايدوه وقاعدها جمبوه وقال يلا نقرا الفاتحه يا جماعه 
وفعلاا قراوه الفاتحه وبدا يباركوا لبعض.. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ــــ عند خالد ورغد ــــ 
خالد..  قرب من رغد وقال عبلنا يا رب 
رغد..  اها عبالك لما ربنا يرزقك ببنت الحلال 
خالد..  ماهي جمبي اهي وقمر اووي ولا مش شايفها 
رغد بصتلوه بكسوف...  وقالت غلس اووي 
خالد..  واناي قمر اووي وبحبك اووي 
ملك  بصوت واطي بطلوا معاكسه بقاا 
رغد..  قوليلوه يختي
وضحكوا...  
ادهم..   بعد ان حضرتك يا عم هاخد سلمي نخرج شويه ده بعد اذنك طبعاا 
الاب...  بس 
خالد..  بس اي يا عمي سيبهم بقاا وهما قمرات كده 
الاب...  واللهي ما مزعلكم تمام 
ادهم.. مسك سلمي من ايدها وشبك صوبعوا في صوبعها ونزلوا.... 
ـــــــــــــــــــــــــــ  
ملك..   تعالوا نخرج احنا التلاته 
رغد..  يلا بينا واجيب الواد حسام ده يعني اتهزق 
خالد..  بس اي الخصه دي 
ملك..  البركه في رغد 
خالد..  الله حبيبتي بتخطط وتنفذ وكلوا بيبقاا تمام كده   
رغد..  احمم انا مش حبيبه حد 
خالد..  بس بيقولوا السكوت علامه الرضا 
رغد ووشها احمر.  لا انا سكتها علشان محترمه ومش بحب اشتم..  
خالد..  منا عارف
واتحركوا راحوا لحسام..  
خالد..  واللهي بطل اووي 
حسام..  عيب عليك يا عم وقرب منوه بس مين القمر دي 
خالد..  قصدك ملك 
حسام..  اها هي هي مخطوبه ولا اي حاجه 
خالد..  متقلقش ولا اي حاجه 
حسام..  يابركه دعاكي يا ست االكل 
خالد..  يلا بينا يا شباب من هنا واركبوا عربيه حسام...  
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــ عند سلمي وادهم ـــــــ 
ادهم...  هو انتي لسه بتحبيني 
سلمي..  في نفسها كل يوم حب بيزيد 
ادهم..  روحتي فين 
سلمي...  لا انا معاك اهوو 
ادهم..  طب ما تيجي ننزل من العربيه وننزل نعد علي البحر او نتمشي..  
سلمي..  يلا 
ونزلوا 
وهما بيتمشوا...  
سلمي.. احمم 
ادهم..  قرب منها وقالها هو انا قبل كده قولتلك انك قمر اوووي اووي 
سلمي...  ابتسمت 
ادهم...  وابتسمتك قمررر اوووي 
سلمي...  شكراا 
ادهم..  قرب من ودنها وقال بحبك يا سلومتي 
سلمي...  وقفت مره وحدها وادت وشها للبحر وهي مبتسمه والبحر كان بيطير شعرها...  
ادهم..  احمم 
سلمي..  احممم 
ادهم..  مسك ايديها وقال ايدي في ايديك وعلشان خاطر عنيك  هفضل معاك هبقاا ضلك حماك  كل همي اني اعيش واسعدك..  
سلمي..   صوتك حلوو اووي زيك 
ادهم..   مش احلي من صوتك اللي غنتيلي بيروحوا ناس ويجوا 
سلمي..  متفكرنيش باللي فات 
ادهم..  حاضر 
سلمي...   انتا حبتني امتا 
ادهم...  مش عارف حبيتك امتا وازي واجمل الحب اللي بيجي صدفه ومن غير سبب انا حبيتك في اسبوعين وتلات ايام بس متأكدش من حبك الا لما سمعت انك هتكون لغير لقتني مش طايق نفسي حست ان روحي بتتسحب ومكنتش قادر اقنع نفسي اني بحبك بس خالص انتي ملكي انا وبس واتتي حبي الاول والاخير يا سلمي 
سلمي..  ابتسمت وقالت انا اسعد واحده في الدنيا دي كلها 
ادهم...  طول ما انتي معايا هتكون اسعد واحده في الدونيا  وعلفكره انا اتأكد اني ساره دي انا محبتش كنت مغفل بس انتي عوضتيني عن كل حاجه كنت اتمنا انا ارد عليكي ساعت الجواب والورد بي اني بحبك بس كل حاجه ربنا اجلها وليها سبب 
وقاطع..  صوت مبروك يا سلمي 
سلمي..  لفت وشها وقالت ساره 
ادهم...  انتي اي جابك هنا 
ساره..  حطت ايديها علي بضنها وقالت انتي ليكي عند امنا 
ادهم..  قرب ساره منوه وكانت شبه في حضنوه وقال لاسف اناي كدابه ودي لعبه من  لعبك الجديده وي انا ندمت انك في يوم انك  كونتي مراتي انا بقيت بقرف اشوفك وبلاش تلعبي معايا تاني علشان ملعبش معاكي انتي واخوكي اللي سمحتكم بس لو عايزه تلعبي معايا انا بعرف العب 
ساره..   بس 
ادهم..  بقولك انا انهارده كانت قريها فتحتي وانا عارف انك بترقبيني بس اتمني تمشي علشان مش فاضي زي ما انتي شايفه بقضي اليوم مع حبيبتي 
ساره..  انا اسفه 
ادهم..  بعد سلمي عنوه 
وضرب ساره بالقلم وقالها امشي بالزوق يا ساره وبلاش اعتذار التمسيح دي وغور مني وشي واياكي تلمس ضوفار من سلمي عارفه ليه لانها بقت روحي 
ساره.  مشيت 
سلمي..  انتا عرفت انوا تمثيل ازاي 
ادهم..  لما قلتلي انا اصلا كنت براقبها وبعدين عرفت العياده وخليت رجلتي تسأل طلعت مظورها التحليل ومديله  الدكتور فلوس علشان التزوير ومفكراني مغفل 
سلمي.    متأذيهاش 
ادهم...  خايفه عليا 
سلمي..  لو مخفتش عليك هخاف علي مين 
ــــــــــــــــــــ
عند الشله...  
قاعدوا في مطعم وكلوا 
وحسام..  منزلش عينوه من علي ملك وهي لحظت ده وكانت قاعدها مكسوف ووشها طول القعده احمر 
اما خالد..  كان قاعد يلقح علي رغد وهي كانت فهم قصدوا كويس 
وفضلوا يضحكوا...  
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ـــــ عند سلمي وادهم ـــــ 
ادهم..  بقولك تيجي نكتب الكتاب 
سلمي.. انا عايزه فطره خطوبه علشان تخرجني 
ادهم..  منا هخرجك 
وقاطع كلامهم وصول مسدج عباره عن صوره وادهم فتحوا وانصدم لما شاف الصوره....
يتبع الفصل التاسع والأخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent