رواية مالك القدر الفصل السابع 7 - بقلم علياء عبدالله

الصفحة الرئيسية

رواية مالك القدر البارت السابع 7 بقلم علياء عبدالله

رواية مالك القدر كاملة

رواية مالك القدر الفصل السابع 7

قدر فضلت اسبوعين متخرجش من الاوضي والصبيان محدش منهم بقي يجي القصر كتير حتي لو حد منهم جه يزور قدر كان الجد يمنعه لانه مش عاوز حد. منهم يتعلق بقدر بس هو مش داري بالقلوب الي اتعلقت♡
الجد دخل اوضة قدر: صباح الخير 
قدر: صباح النور ازيك ياجدو 
الجد: بخير يا حبيبتي وانتي اخبارك اية 
قدر: كويسة... فطرت 
الجد: لا 
قدر: ليه 
الجد: نفسي مسدودة واللة 
قدر: لية كدا... نا اسفه 
الجد: علي اية
قدر: حاسة ان انا السبب 
الجد: انتي وعدتيني وعد وانا وثقت ومستني تنفزية ووعد الحر دين علية 
قدر: مسؤلية صعبه 
الجد: عارف وعارف كمان انك قدها وهتقدري ترجعيلي احفادي
قدر: انا زهقت من القعدة دي نا عاوزة انزل ارجوك
الجد: اكيد.. تحبي تفطري في الجنينه 
قدر: هما احفادك مشيوا ولا اية
الجد بحزن: مشيوا ومش رجعوا 
قدر: نعم؟؟ ازاي 
الجد: كل واحد راح يشوف حياته 
قدر: اوعدك اني هرجعم تاني 
الجد: انشاء الله  
قدر نزلت الجنينه وصادف دخول محمد القصر 
محمد: قدر وحشاني واللة... اخبارك اية 
قدر: كويسة وانت اخبارك اية
محمد: كويس
قدر: مجتش زرتني ليه 
محمد بص لجدة وقال: اشغاال واللة يبنتي
قدر: ربنا يعينك.. امال العيال الباقي فين 
محمد: مشعارف 
قدر: طيب 
عدي اليوم عادي محمود ومالك مارحوش القصر 
تاني يوم راحت شهد تطمن علي قدر
شهد: صباح الخير 
قدر: صباح النور ياقلبي
شهد: اخبارك اية 
قدر: كويسة بس زهقانه اوي 
شهد: تحبي تخرجي 
قدر: بجد!ينفع 
شهد: ايوا بالكرسي... تحبي تروحي فين
قدر: اي مكان
شهد: اي رائيك نروح المستشفي 
قدر: اعوذ بالله لي كده يابنتي
شهد بضحك: لا هنروح زيارة وبالمرة تشوفي محمود
قدر: ماشي.. ممكن تساعديني اغير هدومي
شهد:اكيد يا حبيبتي 
في العربية المتجهه للمشفي
قدر: تفتكري هتكون ردة فعل محمود اي
شهد: مش عارفه بس اكيد هيتفاجئ
قدر: طيب 
وصلوا المشفي شهد بتزق كرسي قدر ودخلوا المشفي وصلوا لاوضة محمود شهد بتخبط علي الباب
محمود:نا قولت مش عاوز حد يخبط 
شهد: انا شهد... ومعايا ضيفه
محمود: خديها وامشوا 
قدر: مش ينفع ارجع من غير م اشوفك
محمود قام بسرعه من علي الكرسي وفتح الباب: قدر... انتي جيتي ازاي... وحشتيني اووي اوي.. اخبارك ااية
قدر: هنفضل علي الباب كدا 
محمود: لا طبعا اتفضلي 
قدر: مش بتيجي القصر لية يا سيدي
محمود: القصر مالوش طعم من غيرك
قدر: لية م انا مزروعه فيه طول اليوم
محمود: بس في اوضتك مش بتنزلي ولا بتضحكي ولا بقيتي زي زمان 
قدر: معلش عشان الجبس وكدا 
شهد بتحاول تعرفهم اهنا موجودة: احم بما انك هنا خلينا نعمل فحوصات نعرف هتفكيه امتي
قدر: اة ياريت 
شهد: انا هاخدها 
محمود: لا انا هاخدها خليكي انتي... مش استني يسمع ردها واخد قدر ومشي
شهد: هتبقي وقعتك سودة لو طلعت بتحبها يا محمود واللة اموتك واموت نفسي
عند قدر*
محمود: انتي متاكدة انك كويسة 
قدر: لا
محمود: كنت حاسس... حصل اية
قدر: انا فاشلة جدا مش عارفه اتم مهمه صغيرة زي دي 
محمود بجمود: مهمه انك تجمعي بيني وبينه... مستحيل انسي... احسنلك تنسحبي 
قدر: انت الي بتقول كدا.. دة نا فكرتك هتساعدني 
محمود: اساعدك علي حاجه انا مش عاوزها تحصل 
قدر: لي مش عاوز تتصالح معاهم لية قلبك اسود كدا ليه مش عاوز جدك يرتاح
محمود: انا مش عاوز افتح الموضوع دة لو سمحتي... وطلع الفون... ايوا يا عاصم تعال  خد قدر من عندي 
قدر: انا مش عاوزة امشي غير لما اعرف
محمود: احسنلك يابنت الناس متعرفيش حاجه عن الموضوع دة ولا تحاولي تعرفي 
قدر: بس انا عارفه كل حاجه
محمود: عارفه اي 
قدر: عارفه انك انت الي قتلت سمر حبيبت مالك 
محمود: مش بقولك انتي متعرفيش حاجه 
وصل عاصم وخدها وروحوا 
قدر في بالها انا عاوزة اعرف كل حاجه عاوزة افهم في اية ليه الكرة دة كلة لية كل دة اووووف عيلة غريبة مريبة عجيبة 
وصلت القصر وشافت مالك 
مالك: حمدالله بالسلامه 
قدر: اللة يسلمك.... ابعد عني كدا 
مالك: وهو نا واقف في طريقك 
قدر: اوف.. وزقت العجل لحد ما وصلت للسلم بصتله *السلم*اوف هطلع ازاي دلوقتي 
مالك قرب منها و....
يتبع الفصل الثامن 8 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent