رواية احببت ابن خالتي الفصل السادس 6 - بقلم رحمة خالد

الصفحة الرئيسية

رواية احببت ابن خالتي البارت السادس 6 بقلم رحمة خالد

رواية احببت ابن خالتي كاملة

رواية احببت ابن خالتي الفصل السادس 6

سحر بصدمه:أحمد
احمد بندم وتعب:انا اسف سامحيني على اللي عملته
سحر بغضب:دلوقتي اسف هاا يا شيخ حرام عليك كل يوم ضرب وانا بترجاك تسبني في آخر انا اسف
احمد بتعب ودموع:يا سحر انا كلها كام يوم واروح عند اللي خلقني
سهر جات على صوت سحر
سهر بغضب:انتي اي اللي جابك يا راجل انت مش كفايا إللي عملته
احمد بتعب وحس انه دايخ.. وسحر لاحظت كده
سحر بجمود:اتفضل اقعد
سهر بصت على سحر بمعنى انتي اتجننتي يقعد ليه
سحر هز دماغها بمعنى استنى بس
سحر بجمود:ها جاي ليه
احمد:كل اللي عايزو منك انك تسامحيني وورد كمان تسامحني كلها كام يوم وهبقا عند اللي خلقني انا ندمت على اللي عملته والله انتي عرفاني انا مكنتش كده
سحر بعدم فهم:انا مش فاهمه حاجه ازاي يعني كلها ايام تروح عند اللي خلقك
احمد بألم وتعب:انا كشفت وعندي سرطان في المخ  وفي المراحل الاخيره
سحر وسهر بصدمه:اييييه
سحر بصدمه:ده امتا
احمد بدأ يحكي
Flash Back
احمد كان قاعد في الشركه حس بدوخه  ووقع وجلال صاحبه شافه وجرى عليه
جلال بخوف:أحمد أحمد مالك.. جلال رن علي الإسعاف بسرعه ووصلت الإسعاف ودخل المستشفى
الدكتور كشف عليه وخرج وجلال جرى عليه
جلال بقلق:طمني يا دكتور 
الدكتور:كتبتله على تحاليل لازم يعملها بسرعه 
جلال بقلق:طيب هو في اي يا دكتور
الدكتور:هو عنده أعراض السرطان وتقريبا في المراحل الأخير ف انا عايزك تعمل التحاليل دي عشان اتاكد
جلال واقف مصدوم ودكتور بينادي عليه
جلال بصدمه:تمام يا دكتور شكرا
تاني يوم أحمد عمل التحاليل وبعد كام ساعه طلعت التحاليل وراحوا لدكتور
احمد بتعب:يا جلال انا مش هدخل عند الدكتور غير لما تقولي تحاليل اي دي
جلال بحزن:يا احمد متقلقش هنشوف الدكتور دلوقتي 
دخل أحمد وجلال عند الدكتور وشاف التحاليل 
الدكتور بحزن:اللي كنت متأكد منه طلع صح
احمد بقلق:هو اي يا دكتور وتحاليل اي دي
الدكتور قاله على اللي في التحليل
الدكتور: لازم تاخد جلسه كيماوي دلوقتي 
احمد بهدوء:لا مش هاخد حاجه 
الدكتور استغرب هدوءه:مينفعش لازم تاخد العلاج 
احمد:يا دكتور لو سمحت متضغطش عليا انا كده كده في المرحله الأخيره يعني ميت ميت
جلال بغضب:متقول كده انت هتبقا كويس
احمد بهدوء:قولت خلاص انا ماشي هتيجي ولا لا
الدكتور همس لجلال:حاول معاه شويه اه هو في المرحله الاخيره بس ممكن ربنا يكتبله عمر جديد
جلال بحزن:حاضر هحاول ومشي
كل يوم أحمد بيتعب اكتر وجلال بيحاول معاه عشان العلاج بس رافض بردو وقرر أن يسافر ويتاسف لمراته وبنته 
Back
احمد بتعب:هو ده اللي حصل بتمنى انكو تسامحوني
سحر بدموع:ازاي جيت المشوار ده كله وانت تعبان 
سحر بدموع:لازم تاخد العلاج الحق نفسك ونبي
احمد بابتسامه والم:عارف انك قلبك طيب وهتسامحيني متعيطيش يا سحر انا استاهل اللي بيحصلي ده هي ورد فين
سحر بدموع:ورد فوق في أوضاتها
احمد بتعب:طيب ممكن اطلعلها
سحر مسحت دموعها:خليك انا هروح اجيبها 
احمد بتعب:خليكي انتي ونادي عليها تنزل
سحر بحزن:مش هتقدر تنزل لوحدها
احمد بعدم فهم:ازاي مش فاهم
سحر حكلته على حصل ل ورد
احمد بصدمه:يعني بنتي مش بتشوف دلوقتي 
سحر هزت دماغها بحزن بمعنى ايوه 
سحر بحزن:هنسافر بكرا لندن وهنعمل عميله وان شاء الله هيرجع نظرها 
احمد بدموع:طيب قوليلي في الاوضه وانا هطلعلها
سحر:تعالى هطلعت واسند عليا انت مش قادر توقف انت جيت ازاي لوحدك كده
احمد بابتسامه لاهتمامها:جلال صاحبي وصلني ومعاه شقه هنا وقعد فيها 
سحر بحزن:طيب تعالي يلا اوضه ورد اهي
خبطوا على ورد ودخلوا 
احمد بحزن:عامله اي يا بنتي
ورد:الصوت ده مش غريب عليا  
احمد بحزن:انا ابوكي
ورد بصدمه:***
**************
ياسر رن علي الشرطه:عايز أبلغ على جريمه قتل انا القتال وقالهم العنوان وقفل
اسر وتامر بغضب وصدمه وبصوت واحد: انت مجنون ازاي تبلغ عندك 
اسر بعضب:ده انت ممكن تاخد إعدام أو مؤبد انت لازم تهرب يا ياسر
ياسر بهدوء وحزن:اهرب ليه ده جزائي ولازم اخده اهو ارتاح عشان الذنب على عملته
في اللحظه دي الشرطه وصلت 
الظابط:فين المتهم
ياسر بهدوء:انا.. وقالهم على مكان الجثه وقبضوا على ياسر
اسر بحزن:ليه عملت كده في نفسك ليييه كده
تامر بدموع حضن صاحبه:دمرت نفسك يا ياسر حرام عليك 
ياسر بحزن:سامحوني ونبي
اسر وتامر بحزن:انت اخونا مش صاحبنا ومستحيل نزعل منك مهما عملت وان شاء الله هتطلع منها وهترجعلنا 
العسكر بحده:يلا كفايا كده.. واخد ياسر علي الحبس
وأسر وتامر مشيوا وكل واحده روح بيته
**************
في فيلا اسر 
دخل اسر بحزن وقعد
سهر بقلق:مالك يا بني في اي
اسر حاكلها اللي حصل تحت صدمه سهر
سهر بصدمه:يعني الحادثه اللي حصلت ل ورد بسبب ياسر
اسر بحزن:هو ندم يا امي ادعيله يخرج من القضيه دي يا أمي انتي عارفه اسر كان كويس جدا بس غصب عنه عمل كده
سهر:ربنا يفك كربه يا بني إن شاء الله هيطلع
اسر:انا طالع اشوف ورد
سهر:استنى ابوها قاعد معاها
اسر بغضب:ابوها وجاي ليه الراجل ده
سهر حكتله كل حاجه
اسر😳
**************
في اوضه ورد
ورد بدموع وخوف:بابا متضربنيش ونبي
احمد بحزن لخوف بنته منه:خدها في حضنه انا مش هعمل حاجه يا بنتي انا اسف سامحيني
ورد بخوف: يعني مش هتضربني ولا هتخدني
احمد بتعب:لا يا حبيبتي 
ورد بأستغراب:بابا هو انت لسه بقيت هادي كده انت تعبان
سحر بحزن:هقولك بعدين يا ورد
احمد:ممكن تسامحيني يا حبيبتي ومتزعليش مني على اللي عملته فيكي 
ورد بدموع:يا بابا رغم كل اللي كنت بتعمله فيا بس بردو بحبك اه انا بقيت بخاف منك بس والله بحبك 
احمد بدموع:وانا كمان والله بحبك يا بنتي انا مش عارف ازاي كنت قاسي عليكوا كده
اسر خبط ودخل 
اسر:ازيك يا عمي
احمد مسح دموعه:اهلا يا بني 
اسر بحزن:الف سلامه عليك يا عمي بس مينفعش لازم تاخد العلاج 
ورد بعدم فهم: في اي مالك يا بابا انت تعبان
احمد بتعب:انا كويس يا بنتي
سحر بحزن:اسر خد عمك واتكلم معاه شويه
احمد وأسر طلعوا وأسر حاول يقنعوا كتير عشان ياخد العلاج بس رافض بردو
ورد بقلق:ماما في اي
سحر بدموع حكتلها كل حاجه 
ورد بدموع:يعني بابا هيسبنا تاني 
سحر:أن شاء الله هيبقا كويس حاولت معاه كتير عشان ياخد العلاج بس مش راضي
ورد يحزن:ازاي هيبقا كويس وهو مش هياخد العلاج ناديلي على بابا يا ماما انا عايزه اتكلم معاه
سحر بحزن:حاضر وخرجت 
دخل احمد:نعم يا حبيبتي 
ورد بدموع:صح اللي سمعته ده يا بابا ونبي خد العلاج عشان خاطري 
احمد بتعب شديد: يا يا بنتي ملهوش لازمه العلاج انا في المرحله الأخير ااااه
ورد بخوف:بابا في اي 
احمد بألم وصراخ:اااه دماغي هتنفجر ومش قادر اتنفس 
ورد بدموع وصراخ:يا مااااااماااااااا الحقيقي يا ماااااااامااااا
كلهم طلعوا على صراخ ورد
سحر بصدمه:..
يتبع الفصل السابع 7 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent