رواية انا واختي الفصل السادس 6 - بقلم نور عصام

الصفحة الرئيسية

 رواية انا واختي البارت السادس 6 بقلم نور عصام

رواية انا واختي كاملة

رواية انا واختي الفصل السادس 6

وليد.  راح عليها وحط السلاح علي دماغها وقالها لازم اموتك 
ملك.  اعملها لو راجل
وليد.  قالها انتي عرفه اني راجل وموتك علي ايدي يا حلوه متقلفيش
ملك.   بعدته عنها وراحت تقعد عالمكتب
وليد.  كمان ومن غيظه وجه سلاحه عليها ولسه بيضغط
ساهر والشرطه وصلو
وليد.   ارتبك
الظابط.  ايه اللي بيحصل هنا دا
وليد.  ااابدا يا باشا مفيش حاجه
ملك.    مفيش حاجه ازاي دا كان عاوز يقتلني واتهجم عليا 
وليد.  يا بنت الل
ملك.  شايف يا ‏حظرة الظابط بيقل ادبه عليا ازاي ف وجودكم
وليد.   اقسم بالله هقتلك وراح يتهجم عليها
الظابط.   انت اتجننت وشاور لرجاله ياخدوه
ملك.   بهدوء ياريت مشوفش وشك هنا تاني
وليد.  بنرفزه قال سبوني دا مكاني والمحل بتاعي
ملك.  طلعت الورق وقالت اتفضل يا حضرة الظابط دي صور من عقد بيع المحل منه ليا وهو عاوز ياخده مني بالعافيه
الظابط.  امضتك دي
وليد.  بصلها وعاوز يولع فيها
الذتبط.  انطق امضتك وا لا
وليد. امضتي بقلمي نور عصام
الظابط.  يبقي ملكش حاجه عندها
وليد.  ازاي دا انا ههد الدنيا علي دماغها
ملك.  لو سمحت يا حضرة الظابط انا عاوزه تعهد منه انو ميتعرضليش تاني انا خايفه منه لانو هددني بالقتل
الظابط.  متقلقيش ف القسم هنعمل كل حاجه
ملك.  بصت ل وليد وابتسمت
الظابط   خدوه وبعدين قالها ممكن تيجي معانا 
ملك.  قوي قوي وراحت معاهم
روايات بقلم نور عصام 
ساهر.  اركبي معايا
ملك. ركبت معاه وقالت شكرا بجد انك بلغت لما كلمتك
ساهر.  انتي بجد هتاخدي منه المحل
ملك. لا طبعا انا بس كنت بربيه علشان يفوق 
ساهر. طيب هتعملي ايه
ملك.   هسيبه ليله ف الحجز او اتنين وبعدين اتنازل واخرجه بس الاول ارجع المحل واشوف كل الفلاشات وكل شئ ماسكه علي اي بنت علشان يستغلها وامحيه وبعد كدا لو حابين يكملو شغل معاه هما احرار 
ساهر.   بصلها ابتس‏م
ملك.  مالك بتبوصلي كدا ليه
ساهر.  معحب بيكي
ملك.  عوجت بوئها
ساهر.  هههههه وبعدين قالها انا لسه عند كلمتي
جروب روايات بقلم نور عصام 
ملك.  اللي هي
ساهر.  عرضي للجواز منك
ملك.  صدقني انا مش بفكر ف الجواز دلوقتي
ساهر. ليه بس انا بجد عاوزك معايا وف اقرب وقت وافقي علشان خاطري انا حاسس انك
ملك.  قاطعته وقالت اني ايه
ساهر. انك مياله ليا واوعي تقولي لا
ملك.  رفعت حاجبها وبصتله بتحدي وقالت لأ
ساهر.  هههههههههه
ملك.  سيبني افكر
ساهر.  بس مش كتير 
ملك.  بس اختي تتحسن لانها تعبانه قوي وانا طبعا السبب ومش هسامح نفسي ابدا
ساهر. انا اتكلمت مع طارق وهو فعلا عاوز يتجوزها
ملك.  اختي حالتها صعبه دلوقتي بس تهدي بكلمها
ساهر. تمام وكانو وصلو القسم وتم الازم ووليد دخل الحجز وبعد يومين ملك راحت واتنازلت وخرجته لكن احتفظت بالورق عندها وقالتله علشان لو فكرت تلعب معايا وتعمل حركه نداله من بتوعك ساعتها هرميك برا المحل وتكمل باقي حياتك بالسجن بقلمي نور عصام(وطبعا ف الحقيقه دا مش بيحصل ولا حتي كل اللي ملك عملته معاه من اول يوم سواء شغلها او اي شئ لان اي بنت بتروح لمكان زي دا لازم تخسر نفسها و مستحيل ترجع وياريت بتخسر نفسها بس لا بتخسر ودمر كل اللي حوليها لكن لانها قصه من وحي خيالي انا حبيت اقدم البنت قويه وبتمني فعلا القوة لاى بنت والله يسترنا جميعا ويرزقنا خير الدنيا ونعيم الاخره) رواية انا واختي بقلمي نور عصام
ملك.   انا بجد ندمانه قوي يا ساهر علي اني دخلت مكان زي دا
ساهر.  دا مش مكانك يا ملك وبعدين قالها الحمد لله انها جت علي قد كدا ومكان زي دا مستحيل تفكري تروحي فيه مره تانيه فاهمه
ملك.  اكيد 
ساهر.  وبالنسبه للورق بتاع الزفت الملهي دا ترجعيه ل وليد واقفلي بقا القصه دي
ملك.  انا هقطعه مش هرجعه علشان يفتكر دايما انو ميأذيش اي بنت 
ساهر.   مفيش فايده فيكي
ملك.  افهمني بس
ساهر.   بصوت عالي الموضوع دا يتقفل نهائي سامعه كفايه اللي حصل 
ملك.  خلاص خلاص 
وبعد شهر
مليكه.  كانت نايمه
ملك.  دخلت عليها
مليكه.  اتفضلي اخرجي برا اوضتي 
ملك. يا مليكه حرام عليكي بقالك شهر رافضة تكلميني 
مليكه.  ومش هكلمك باقي عمري ارتحتي
ملك. عيطت وقالت خلاص علشان خاطري
مليكه.   قولتلك اطلعي برا اوضتي
ملك.  طارق لسه عاوز يتجوزك وكلمني تاني وكلم ساهر
مليكه.  التفتت الناحيه التانيه ومردتش عليها
ملك.  طلعت 
مليكه.  منه لله ضيعني لا وكمان كملت بحمل ودموعها نزلت
وبعد كام يوم
ملك.   لاحظت ان اختها بترجع كتير وتعبانه راحت عليها وقالت مالك يا مليكه انتي شكلك تعبان قوي بقلمي نور عصام 
مليكه.  ملكيش دعوه بيا
ملك.  انا اختك وانتي تهميني
مليكه.   حاضر يا خالتو وبصتلها والدموع ف عنيها وقالت شوفتي بقا اخرة اهتمامك بيا وصلني لفين
ملك.  انصدمت وبعدين قالت مليكه انتي حامل
مليكه.  غسلت وشها وراحت علي اوضتها 
ملك.  راحت وراها وقالت طارق لازم يعرف وانتي لازم توافقي
مليكه.   مش هتجوزه
ملك.   ياريت تفوقي بقا من العند اللي انتي فيه اه كلنا غلطنا لكن مش هنفضل طول عمرنا نندب حظنا لازم نقاوم علشان نقدر نكمل حياننا وخصوصا انتي بعد حملك لازم تنجوزي وطارق يتمني ومستني موافقتك بفارغ الصبر فما بالك بقا لو عرف بحملك
مليكه.   ومين بقا اللي هيقوله
ملك.   انا
مليكه. تعرفي تخرجي من الموضوع دا وتسبيني اتصرف فيه بمعرفتني
ملك.  انتي عاوزه تسقطي بقلمي نور عصام
مليكه.  للاسف وحاولت وبردو مفيش فايده
ملك.  انتي مجنونه تعرضي نفسك للخطر دا
مليكه.  لا منا خلاص عرفت انو معتش ينفع انزله وله نصيب يجي
ملك.  مليكه حبيبتي فكري بعقلك شويه اللي حصل حصل وخلاص والحمد لله ان طارق عاوزك ومتمسك بيكي واحد غيرو كان هرب لكن هو ندمان وشكله حبك علشان اصراره عليكي ولو عرف بحملك هيصر اكتر ومش هيسيبك يبقي ليه انتي تبعدي اتجوزيه علشان ابنك
مليكه.  ابني انا هربيه لوحدي ومش عاوزه حد معايا
ملك. تمام دا بالنسبه لتربيته طيب بالنسبه لاسمه هتكتبيه ازاي هياخد حقوقه ازي ف البلد وهو ملوش اسم مفكرتيش نظرة الناس ليكي ازاي ولا لابنك لو انتي مش همك نفسك فكري ف ابنك فكري ازاي هيواجه المجتمع ازاي هيقدر يتأقلم مع اصحابه مفكرتيش انو ممكن حد يجرحه بكلمه مليكه لو استمريتي علي عنادك ابنك بس هو اللي هيدفع التمن
مليكه.  خلصتي كلامك
ملك.  سكتت وماردت
مليكه.  اتفضلي بقا
ملك. خرجت من اوضة اختها وكلمت طارق وقالتله
طارق. بفرحه بحد يا ملك
ملك.  ايوا 
طارق.  طيب انا جاي دلوقتي
ملك.   تمام
وبعد بعض الوقت 
رواية انا واختي بقلمي نور عصام
طارق.   وصل عندهم
ملك.  فتحت الباب وقالت اتفضل وبصتله وقالت براحه عليها لانها تعبانه ومش قابله حد بتكلم معها 
طارق.  طيب ادخلي شوفيها كدا
ملك.  دخلت لقتها نايمه عالسرير وصاحيه
مليكه. اول ما شافتها التفتت الجهه التانيه وكانت لابسه بيحامه بيتي وشكلها كويس ملك قالت عادي انها تقابله كدا وكمان فكرت لو قالتلها متوافقش خرجت وقالتله اتفضل
طارق.  دخل عليها لقاها نايمه 
ملك.  سبتهم لوحدهم وراحت قعدت ف الصاله
طارق.   بهدوء راح وقعد جنبها عالسرير
مليكه.  لو سمحتي يا ملك اخرجي وسبيني
طارق.  مستحيل اسيبك بعد ما حبيتك كل الحب دا
مليكه.  قامت مفزوعه بعد سماع صوته
طارق. ابتسم وقالها والله العظيم بحبك
مليكه.  انت ايه اللي جابك هنا وازاي دخلت اوضتي كدا
طارق.    جاي لحبيبتي وام ابني 
مليكه.  اتنهدت وعرفت طبعا ان اختها كلمته وبعدين قالت طيب ممكن بقا تخرخ برا لاني مش طايقه اشوفك
طارق.  مش هخرج غير وانتي مراتي
مليكه.  مش هيحصل
طارق.  طيب والحمل 
مليكه.  ملكش فيه
طارق. بخبث يعني ايه هو انتي جبتيه لوحدك
مليكه. بغضب قالت لا جبته بطريقه قزره
طارق.  زعل ف نفسه لانو فعلا كان قزر معها
مليكه. اتفضل بقا من هنا
طارق.   حبيبتي فكري ف مستقبل ابننا 
مليكه. بعصبيه قالت متقولش ابننا 
طارق.  خلاص اهدي ابنك لوحدك بس ياتري هتقدري تواجي الناس 
مليكه.  دي مشكلتي انا
طارق.  بس كمان ابني وانا عاوزه وبيحاول يقرب منها
مليكه. ابعد عني انا بأرف منك
طارق.  زعل وبصلها 
مليكه.  ايوا بأرف منك من لمستك من ريحتك من نفسك
طارق.  قام وقف وقالها ماشي يا مليكه وخرج
ملك.   طارق ايه اللي حصل
طارق.  مفيش بس العند لابد قصاده عند
ملك.  يعني ايه 
طارق.  هروح اجيب مأذون وساهر ويوسف
ملك.   ابتسمت وهو مشي 
روايات بقلم نور عصام
مليكه.  سمعته وهو بيقول
ملك.  دخلت عندها وقالت انا هنزل اجيب شوية طلبات
مليكه. ماردت عليها 
ملك.  نزلت 
مليكه.  قامت وجهزت شنتطها وخرجت وبعد نص ساعه كانت ف الباص رايحه ل بنت خالتها ف الغردقه
ملك. رجعت البيت ومالقتها كلمت طارق وقالت انها سابت البيت
طارق. اتعصب وقالها راحت فين
ملك.  مش عرفه مش عرفه وبعدين افتكرت انها سمعتها بتكلم رغده بنت خالتها قالت لحظه
طارق. في ايه
ملك.  امبارح سمعتها بتكلم رغدة بنت خالتي
طارق.  يعني راحتلها اديني العنوان
ملك.  عنوان ايه دي ف الغردقه
طارق. الغردقه وبعدين قالها مفيش مشكله هي اكيد هتروح بالباص
ملك. ايوا بتفكر ف ايه
طارق.  اجهزي وانا جاي اخدك انا وساهر  
ملك.  ناوي علي ايه يا طارق
طارق.  مفيش وقت يلا اجهزي واحنا هنعدي عليكي
وبعد بعض الوقت وصلو واخدو ملك وحجزو طيران
وبعد كام ساعه
مليكه.  وصلت الغردقه وبس نزلت من الباص لقت جوز بنت خالتها ف انتظارها بصلها وابتسم
احمد.  حمدلله عالسلامه يا مليكه
مليكه.  الله يسلمك يا احمد اخبارك ايه ورغده والعيال
احمد. بخير الحمد لله واخد منها الشنطه وركبو العربيه
وبعد بعض الوقت وصلو 
احمد. فتح ودخلو
مليكه. اول ما دخلت اتفاجئت ب طارق وملك وساهر 
رغده.  جريت عليها وحضنتها
مليكه.  واقفه متنحه ومش بتتحرك
طارق.  بصلها وابتسم وغمز بعينه
احمد. ايه يا جماعه احنا هنفضل واقفين كدا 
مليكه.  بعدت عن الباب علشان يدخل وفعلا عدي من جنبها
رغده.  حبيبتي وحشتيتي قوي
مليكه.  التفتت للباب 
رغده.  رايحه فين يا مليكه
مليكه.   ف داهيه ونزلت بسرعه الكل قام وقف
طارق.  قالهم متقلقوش انا نازل وراها وفعلا نزل
ملك وطارق وساهر قالو ل احمد ورغده انو طارق عاوز يتقدملها بس هي بتعاند لكن طبعا مقلوش اللي حصل وساهر قال انو عاوز يتجوز ملك وبس الامور تظبط بيتجوزو مع بعض 
احمد ورغده فرحو جدا لما عرفو
مليكه.   نزلت وهي بتجري ومش عرفه رايحه فين 
طارق.  وصلها ومسكها من ايدها
مليكه.  ابعد عني احسنلك
طارق.  اهدي علشان الجري دا غلط عليكي وعلي البيبي
مليكه.  ملكش دعوه
طارق.   ياريت تظبطي كدا علشان متصرفش معاكي بطريقه تانيه
مليكه.  هتعمل ايه اكتر من اللي عملته
طارق.  بعصبيه قالها هو احنا مش هنخلص بقا من الحوار دا
مليكه.  اعتقد اني مش عاوزه منك حاجه وانت اللي بارد وماشي ورايا ف كل مكان ابعد عني بقا يا اخي
طارق.   انا بارد
مليكه.   شوف تصرفاتك وانت تعرف بقلمي نور عصام
طارق.   اتنهد وحاول يكون هادي قال مليكه انا بحبك وعاوز اتجوزك ونعيش مع بعض احنا وابننا ياريت تعقلي
مليكه.  وانا رافضه ايه هتتجوزني غصب عني
طارق.  لا يا مليكه عمري ما هغصبك
مليكه.  حلو قوي الكلام دا ياريت تتفضل وتمشي
طارق.  حاضر يا مليكه والتفتت ومشي 
مليكه.  راحت قعدت عالبحر ودموعها نازله وبتفكر ف كل اللي حصل وياتري رفضها دا صح ولا غلط 
طارق.  كلمهم وقال انها اسه رافضه وقال ل ساهر انو رايح الفندق
ساهر.  قام وراح لعنده
رغده.  ليه مليكه رافضه طارق شكله انسان كويس وباين عليه بيحبها
احمد. فعلا وواضح جدا
ملك.  هي رافضه الجواز من اي حد ولما ضغط عليها قررت تيجي هنا
رغده.  متقلقيش انا هكلمها وان شاء الله تهدي وتوافق
ساهر.  وهو راجع الفندق ل طارق لمح مليكه عالبحر راح عليها وقعد جنبها وقالها اتمني تهدي وتوافقي طارق كويس ايوا هو غلط وبعدين قالها تعرفي انا نفسي فكرت انتقم من ملك علي اللي عملته فيا 
مليكه.  بصتله 
ساهر. قالها تعرفي عملت فيا ايه وقص عليها ما حدث او ما شاف ملك وبردو قالها اللي عملته ف طارق
مليكه.  بحزن قالت يعني علشان تحافظ علي نفسها تفكرو تنتقمو منها وخصوصا صاحبك هي دي طريقته ف الانتقام 
ساهر. حقك عليا هو اتصرف غلط وندم واهو عاوز يصلح غلطه
مليكه.   بسهوله كدا عوزيني انسي واتجوزه
ساهر.  لا طبعا انا عارف انو مش سهل واللي حصل صعب جدا بس علشان خاطر ابنك او بنتك فكري فيهم مش ف نفسك بس
مليكه.  دموعها نزلت بغزاره وصوت شهقاتها عالي
ساهر.   طبطب عليها وقالها اهدي يا مليكه اعتبريني اخ ليكي ومش هتندمي وانا ضامنه برقبتي ولو حصل منه حاجه انا اللي هخدلك حقك منه وبصلها وقال وياستي وافقي وطلعي عينه بعد كدا 
مليكه.  بدموع قالت انا تعبانه تعبانه قوي من اللي عمله فيا ومش قادره انسي والله ما قادره
ساهر.   لازم تنسي علشان تقدري تكملي لكن طول ما انتي حابسه نفسك وبتفكريي ف اللي حصل عمرك ما هتنسي ولا هتتقدمي خطوه واحده لقدام انسي يا مليكه علشان ابنك
مليكه.  سكتت وما اتكلمت
ساهر.  يلا قومي ارتاحي شويه تحبي تيجي الفندق ولا هتروحي عند بنت خالتك 
مليكه.  هي ملك فين 
ساهر .  ملك عند بنت خالتك بس انا حجزت اوضه بالفندق علشان ميصحش تقعدو عند احمد هو بصراحه محترم ودا بان من مقابلته لينا بس بردو غريب عنكم ومينفعش تباتو هناك
ملك.  طيب انا هروح عند رغده علشان متزعلش وبعدين نشوف هنعمل ايه رواية انا واختي بقلمي نور عصام 
ساهر. طيب تعالي اوصلك
مليكه.  مفيش داعي البيت قريب اتفضل انت ارتاح ومشيو 
رغده.   فتحت الباب وقالت تعالي حبيبتي
مليكه.  اسفه عاللي حصل بس
رغده.  عيب يا بت انتي اختي وبعدين قالت البت ملك قالت انو الموز عاوز يتجوزك وانتي يتدلعي 
ملك. بصت لاختها علشان تفهم انها ما قالتلهم حاجه
مليكه.  فهمتها وقالت ما انتي عرفاني مش عاوزه اتجوز دلوقتي
رغده. ليه يا ختي هتستني لما تعنسي
مليكه.  مش هتفزق كتير 
رغده.  يا بت الواد موز وشكله طيب وواقع عالاخر استغلي الفرصه دي وزي ما سمعت انو بردو حالته الماديه كويسه يعني عريس لقطه
ملك. قوليلها وانبي قبل الواد ما يطير وخصوصا ف الغردقه اجانب بقا
رغده.   هههههه وغمزت لها وقالت ارجع لعقلك يا عصفور قبل فوات الآوان احسن هنا الموزز الاجانب اوووووه
مليكه.  ابتسمت 
رغده.  ايوا كدا وحضنتها 
ملك. يعني موافقه
رغده.  شوفي البت مستعجله علشان هي كمان خايفه الموز بتاعها يطير
ملك.  يستاهل طبعا اخاف عليه 
رغده. ربنا يسعدكم وبعدين قالت ها نقول للراجل موافقه
مليكه.  بس نرجع القاهره بشوف
رغده.  مفيش فايده فيكي وبعدين قالت وافقي علشان نعملكم خطوبه هنا ونكون كلنا مع بعض واصرت عليها 
احمد.  راح قعد معهم وقال ياريت بجد هعملكم احلي خطوبه
مليكه.  طيب خالتي وعمي وكانت تتحجج
ملك.  عمك اللي مش بيسأل هنقوله بعدين
رغده. وماما سبوها عليا مش هخليها تزعل
احمد.  نقول مبروك
مليكه.  يا جماعه اهدو عليا
احمد.  لو في حاجه انتي 
 مليكه. حست ان احمد ممكن يعرف حاجه من عدم موافقتها واصراها بالرفض قالت انا بس كنت حابه اكمل ف الجامعه وبعدين الجواز
احمد. انا اتجوزت رغده وهي ف الجماعه وخلصت واحنا مع بعض مفيهاش حاجه وزي منا شايف طارق كويس ومستواه بردو كويس وتفكيره مش راجعي يعني اكيد هيوافق هتخلصي الجامعه وانتو متجوزين يبقي ليه بقا التأجيل وبعدين ساهر عاوز يتجوز اختك وهي قالت انتي الاول يبقي وافقي وافرحو مع بعض وكمان بجوازكم انتو هترتاحو يكفي انكم مش هتنامو وانتو خايفين لانك بنات لوحدكم
رغده.   خلاص هي موافقه 
احمد.  موافقه يا مليكه
مليكه.  اتنهدت 
رغده. علي بركة الله اتصل عليهم يا احمد وقولهم انها وافقت
احمد. لا الصبح بقوله خليه يلف حولين نفسه شويه
رغده.  حرام عليك ريحه دا هيتجنن عليها 
احمد. يتجنن 
رغده. ياساتر عليك 
احمد. بص ل مليكه وقال هو هيتجوز اي حد دا لازم
رغده.   قاطعته وقالت الله يخليك بلاش واحنا موافقين نستني للصبح
احمد.   ايوا كدا وبعدين قالهم يلا قومو ارتاحو شويه 
وتاني يوم
احمد. اتصل علي طارق وقاله انو مليكه وموافقه وهنعمل خطوبه ليكم هنا وكمان ملك وساهر 
طارق.  مش مصدق انها وافقت
احمد.  مالك يا عم الفرحه خلتك مش مركز ولا ايه
ساهر.  اخد الفون وعرف وفرح جدا 
احمد. قالهم انا هعمل كل حاجه للخطوبه وقفل
ساهر.  قال كويس انها وافقت نعمل خطوبه هنا وبعدين لما ننزل القاهره نبقي نكتب الكتاب ونعزم الكل 
طارق.  مش بيرد 
ساهر. مالك يابني في ايه
طارق.  مش عارف معقول وافقت كدا بسهوله
ساهر. اكيد فكرت بكل كلامنا معها 
طارق.  مش عارف حاسس انو في حاجه ممكن ..
باتري احساس طارق صح ولا 

يتبع الفصل السابع 7 اضغط هنا

google-playkhamsatmostaqltradent