رواية صغيرتي للبيع الفصل السادس 6 - بقلم دينا عبدالحميد

الصفحة الرئيسية

 رواية صغيرتي للبيع البارت السادس 6 بقلم دينا عبدالحميد

رواية صغيرتي للبيع كاملة

رواية صغيرتي للبيع الفصل السادس 6

المأذون بص بصدمه 
شوكت قال ايوه يا مولانا انا بكتب كتاب ابني ع غسق وكنت قاعد هنا لانه مسافر ووعدته اخلص ع ميجي 
بص عبد الرحمن بغضب وقال مكنش ده اتفاقنا 
بصله شوكت بهدوء المهم النتيجه واحده فلوسك هتوصلك 
عبد الرحمن بس برضوا لا 
سا
رد رائد هاديك ضعف الاتفاق اي رايك 
شوكت ايه الي بتقوله ده يا ابني الضعف مره واحده 
رائد ايوه الضعف بس ده عرض لفتره محدوده بمعني هعد لتلاته لو مقلش عمي للمأذون اعقد القران هنمشي 
شوكت يبقا اقوم عشان عارفه هيرفض 
عبد الرحمن بسرعه خد هنا رايح فين وتعد ايه
انا اصلا موافق وانا هلاقي عريس احسن منك لبنتي 
بصله رائد بابتسامه وقال اهو ده الكلام قولتلك يا بابا عمي عاقل ميضيعش فرصته ابدا 
كل ده والكل مصدوم حتي عشق او خلينا نقول كانت عشق بتمثل الصدمه 
بس الصدمه الاكبر ان دموع غسق خانتها واما طلبوا امضتها رفضت وقالت بثقه لاء 
بصتلها عشق بعضب معرفتش تخبيه لانها هتضيع تعبهم برفضها وقالت مش انتي كنتي موافقه مش مهم مين العريس 
غسق بس انا مش بيعه  
ولا يمكن. اقبل وصل لحالك 
عشق بصتلها بحزن ووجع ومشيت 
غسق انتبهت للي قالته  ومستحملتش ودخلت وراها 
لقتها قافله الباب
غسق خبطت وعشق مردتش 
غسق اسفه...
 اسفه يا عشق سمحيني ...
والله مكنت اقصد غصب عني والله 
عشق فتحت الباب وانفجرت ف غسق
 وقالت البيعه الرخيصه دي رخصت عشان احميكم 
قبلت اتباع عشنكم 
سيبته يعمل كل ده عشانكم انا لو بطولي مكنتش هتفرق وكنت سبته وسبت القرف ده ومشيت 
عارفه نظرات الناس ليا عامله ازاي 
عارفه الي عارف الي ابوكي بيجبرني اعمله بيقول عليا ايه ولازم استحمل 
وعارفه يعني اي لازم اضخك واتدلع لشخص قرفااانه منه وكرهاه ومستحقره
تفتكري مستحمله ليه عشان مين 
وايه السبب 
انتم السبب انتم 
وسبتها وقفلت الباب 
‘فجاه رائد وصله رساله فدخل لغسق مسك ايدها 
غسق بغضب ضربته بالقلم 
رائد مسك ايديها الاتنين بايد واحده 
وقرب من ودنها وهمس فابتسمتز
فبص لابتسامتها ورجع همس ف ودنها وشها احمر وزقته وقالت مستحيل ده ع جثتي انت شكلك اهبل 
شدها ليه وقال بمزاح بكره تبقى ف بيتي واثبتلك 
ومسك ايدها واخدها وراحوا للمأذون وبصلها بابتسامه وقال امضي 
غسق بصت لعيونه وابتسمت ومضت منغير متحس 
رائد ضحك وقرب منها 
غسق بعدت 
هو يقرب وهي تبعد لحد مبقا الجدار ف ضهرها 
غسق بتوتر ‘بصوت مقطع 
ر... ر... را..... رائد 
رائد بحنان عيونه وقلبها 
غسق توترها زاد وقالت انت.. انت عايز ايه 
بتقرب كده ليه 
رائد هو مش احنا كتبنا الكتاب 
غسق اه 
رائد انا سمعت ان وانا مسافر بقا في موضه اسمها حضن كتب الكتاب 
غسق اه وانا مالي 
رائد مهو مالي مش مالك وقرب اكتر 
غسق علفكره انت واحد مشمحترم 
رائد انا يا بنتي ووقف مصدوم 
غسق ايوه انت 
وجريت 
رائد بصلها بثقه وقلها هي بقت كده وفجأه لقته مسك ايدها وحضنها وهي مصدومه وفجأه لقت نفسها بتحضنه 
رائد قال بصوت شبه هامس علفكره انا حاليا محترم جدا بس المشمحترم ده هيبقا بعد الجواز ف بيتنا هتشوفي مش محترم تاني خالص 
غسق انصدمت وزقته وقالتله انت قليل الادب 
اقرب منها وبصوت هادي ولما هو كده خضنتيني ليه ومزقتنيش وماسكه ايدي ليه 
بصتله بغضب وسابت ايده وهي مستغربها انها مسكتها اصلا 
رائد حاسس عشق قدامي فيكي نفس قوة الشخصيه والشراسه 
غسق بغيره وانت اتعاملت مع عقش امتي بقي 
بصلها رائد بضحك لو عرفتي انتي غيرتي عليا ليه وحبتيني امتي ابقا اقولك  وسبها ومشي 
وهي مصدومه 
وهو نازل ع السلم ورن ع حد 
نفذت 
الشخص براڤوا عجبتني صراحه 
رائد ربنا يستر وباقي الخطه تخلص ع خير 
الشخص جزء من الصعب عده بس الاصعب هو اخر خطوه الخوف منها هيجنني 
رائد هنقدر باذن الله باي 
قفل رائد الفون ورجع بيته سرحان ف غسق حب طفولته وف سبب سفره وانه يخبي حبه كل السنين دي 
فلاش باك 
رائد شفق غشق فين 
شفق بتلعب مع عمر جرنا 
رائد ايه وراح ضرب عمر واخدها 
غسق بدموع ضربته ليه 
رائد عشان مش يقربلك 
غشق بعناد ملكش دعوه 
رائد اسمعي كلامي 
غسق ليه 
رائد  عشان اما اكبر اتجوزك
غسق لاء انت هتتجوز بنت خالتك كلكوا بتقولوا كده 
رائد بصدمه كلنا مين 
غسق اي شاب بيحب بنت بيجي الاخر ويتجوز بنت خالته عشان مامته عارفه. 
رائد بضحك بس اناماما ماتت 
غسق بمرح بجد يعني هتتجوزني انا 
رائد ايوه 
وقبل غسق متتكلم مامتها ندهت ف باسته من خده و دخلت جري
باك 
رائد حط ايده ع خده وابتسم وقال ياااه سنين وانا صابر ومستني ومستحمل قرف ابوكي واخيرا هتبقي معايا ربنا يخليك يا اللي ف بالي نولتني حبيبتي وريحت قلبي ربنا يريح قلبك ويشيل منه الهموم  وابتسم  ونام 
اما غسق ففضلت سرخانه م مصدقه انها مضت مجرد مقال وغارت وكمان حضنته ليه وازاي معقول حب بس ازاي حب من اول لحظه مثلا 
لا مش معقول انا لازم انام 
اما عشق فلبست وراحت عند جوزها نزله من البيت لقت العربيه مستنيها ف استغربت وسالت عن السبب
مراد عشان انتي تعبانه 
وسكتوا 
وشويه وقال اي رايك نتعشا بره انا لسه متعشتش
عشق بحزن ماشي 
مراد مالك 
عشق مفيش يا بابا 
مراد لا فيه 
عشق هو انا ليه بتظلم كده 
.مراد ده اختبار من ربنا 
عشق بس انا تعبت 
مراد من الاختبار ولا من الدعوات
عشق بصتله بحزن واستغفرت ربها انها حست انها مظلومه وربنا مبيظلمش 
مراد اخدها ودخلو مطعم وطلبوا اكل وكانت عشق سرحانه 
مراد مالك يا عشق 
عشق محتاره 
مراد ف ايه.. 
عشق ف ابني 
مراد طب هتعملي ايه 
بفكر اسيبه بس خايفه 
مراد ابوه مش هيعترف بيه 
عشق مش هسيبه يعرف اصلا هسجله بقسيمة الطلاق ومش هعرف ابوه 
مراد وابوكي 
.
عشق ده الي مخوفني ومخليني احتار بفكر انزله
مراد ايه ليه 
عشق عشان ابويا ممكن يأذيه
مراد يعني هتنزليه وتغضبي ربك 
عشق مش احسن مسيبه يعاني ف المجتمع اب رفضه وجد الفلوس همه وام بتتباع 
مراد بس..
عشق منغير بس انا قررت وهنفذ قراري 
مراد وايه قرارك 
عشق قررت اني..
يتبع الفصل السابع 7 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent