رواية احببت متزوج ولكن الفصل الخامس 5 - دهب مبروك

الصفحة الرئيسية

رواية احببت متزوج ولكن البارت الخامس 5 بقلم دهب مبروك

رواية احببت متزوج ولكن كاملة

رواية احببت متزوج ولكن الفصل الخامس 5

ودخل وفتح باب الاوضه وانصدم من اللي شافوه 
ادهم... سلمي وفضل واقف جمبها حيران مش قادره يتكلم ولا يعمل حاجه غير انوه واقف ومستغرب انوه ازاي معرفش انها بس قال الدم كان مغطيها وهي كان مغمها عليها وقرب منها وفضل باصلها ولحد دلوقتي مش مصدق انها وخرج اتصل علي خالد..  
خالد... ادهم 
ادهم... سلمي يا خالد 
خالد.. مالها 
ادهم... سلمي في المستشفي وانها خبطها وهي في غيبوبه تعالي بسرعه 
خالد..  مسافه السكه واكون عندك بس اديني العنوان..  
ادهم ادالوه العنوان وقفل... 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــ  عند خالد ـــــــــــ 
خالد... الووو 
رغد.. في اي 
خالد.. رغد سلمي في المستشفي بين الحياه والنوت وادهم اللي خبطهاا تعالي انتي وملك علي العنوان ده ****بسرعه 
رغد... مسافه الطريق واكون هناك 
وقفلوا.... 
رغد.. ندهت السكرتيره بتاعتها وقالتلها انها تلغي كل المواعيد وسابتها واتحركت علي المستشفي... 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ــــــ في بيت سلمي ـــــــــــــــــــ 
الام...رنت علي سلمي مره واتين وتلاته ومحدش رد 
الام... ياربي طب هي هتكون فين بس ورجعت رنت تاني وشخص رد 
الشخص... الوو 
الام... ده تلفون بنتي 
الشخص... التلفون ده لقيتوه مرمي علي الطريق 
الام.. من صدمتها قفلت 
وفضلت تقول بنتي بنتي واتصلت علي ملك 
ملك.. ايوه يا طنط 
الام... سلمي فين 
ملك.. سلمي في في 
الام... فين انطقي 
ملك... ملك في المشتشفي وادتلها العنوان واتكركت علي المستشفي..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ـــــ عند ملك ورغد ــــــــــ
رغد.. ده مامتها صح 
ملك.. اها هي بس تفتكري اي اللي جماعها بادهم رغد..  كل حاجه هتبان بس لما نوصل المستشفي..  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
ـــــ في المستشفي ـــــ
ادهم... دخل الاوضه بتاعت سلمي وجاب كرسي وقعد قريب منها وبدأ يتكلم حس انها هي الوحيده اللي هتسمعوه لانها مش هتكلموه ولا هترد وقال عارف يا سلمي  ساره طلعت مش بتحبني اصلا بصت لفلوسي وانا اللي كنت بحبها انا عارف انا ازيتك كتر اووي واكتر اني انك شوفتي انا عارف انك بتحبيني واني حبك ليا تعبك اووي بس مش بإيدي حاجه انتي عارف انا اللي مخلي خالد يبقا قريب منك علشان يخليكي تنسيني بس هو قالي انك لسه بتحبني وانك حزينه ومداريها ونزلت دمعه غظب عنوه ومسك ايديها باسها وقام خرج براا الاوضه لقا خالد مقرب منوه 
خالد... هي في يا ادهم 
ادهم.. جواه هنا وفي غيبوبه ومش عارف هتفوق امتا 
خالد..نعم واي اللي حصل اصلا 
ادهم.. حكالوه كل حاجه من اول ساره لحد ما خبطها 
خالد...ساره تعمل كده 
ادهم. اماااال بس انا بجد هنتقم منها 
خالد..بلاش طلقها وابعدها عنك بهدوء وبلاش كل ده يحصل 
ادهم.. بس هي خدعتني 
خالد.. افهم بقاا ابعد هنا بهدوء 
ادهم... انا طلقتها ومليش دعوه بيها 
خالد.. ده احسن حاجه 
ادهم.. سلمي 
خالد... ملها 
ادهم... انا وجعتها اووي من ساعات ما شفتني وهي مدمره.. 
خالد..  تفوق الاول ونشوف كل ده بعدين 
وفي الوقت ده جه ملك ورغد 
ملك.. فين سلمي 
ادهم.. احممم هي كويسه متقلقيش عليها 
ملك... انتا ملكش دعوه بيا وياريت تبعد عنها هي عيطت كتير بسببك ابعد عنها واتخفي بلاش تشوفك احنا مصدقنا انها بقت كده 
ادهم... نطمن عليها الاول 
رغد.. ايوه يا ملك نطمن عليها وبعدين نشوف 
وبعد شويه مامتها جت وقالت في بنتي بنتي فين يا ملك 
مللك.. حضنتها وقلتلها هي كويسه متقلقيش وبصت لادهم وقالت في شخص خبطها بالعربيه تفوق بس ونعرف كل حاجه 
الام.. طب ودوني عندها 
ملك.. خدتها ودخلتها الاوضه بتاعت سلمي 
والكل اطمن عليها بس هي لسه زي ماهي مفقتش...  
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــ بعد مرور اسبوعين ــ 
سلمي.. زي ماهي متحسنتش حالتها 
اما خالد... كان بيجي كل يوم يطمن عليها 
وملك ومامت سلمي ... بيقضوه يومهم في المستشفي 
اما ادهم كان زعالان اووي انوه دمرها كده ومان خايف تروح منوه وكان بيطمن عليها كل يوم بعد ما يخلص شغل ويحكلها يوم كان عامل ازاي وكان بيحكلها عن ساره طلقتوه... 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــ وفي يوم... ـــــــــــــ
ـــ في شركه ادهم الدسوقي ـــ
ادهم..  كان قاعد بيشتغل وفجأه جالوه تلفون من المستشفي...  
ادهم...  الووو 
الدكتور...  حضرتك ادهم الدسوقي 
ادهم...  اها انا سلمي مالها 
الدكتور...  سلمي فاقت بس مفيش حد هنا تبعها 
ادهم...  بجد فاقت طب انا جاي حالا 
وقفل ونزل من الشركه وهو في طريقه للمستشفي...  
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــ في المستشفي ــــــــ 
سلمي...  فاقت وبقت كويسه وراحت عند شباك الاوضه اللي فيها وفضلت واقفه تبصي من الشباك والهوا كان بيطير شعرها وكانت زي الملاك اللي نازل من السما وواقفه تفتكر اي اللي حصل بس كل اللي فكرها اني عربيه خبطتها وفجأه لقت حد حضنها من ضهرها ولفت وقالت انتا اتجنت واتفجأت انوا ادهم وقالت ادهم انتا اتجنن ابعد عني ياادهم  اي اللي بتعملوه ده 
ادهم... تؤتؤ تؤ مش هبعد عنك 
سلمي..  ابعد بقاا هصوت ولما عليك المستشفي وهقول انك بتتحرش بيا 
ادهم..  ضمها ليه اكتر وقال وريني كده هتعملي اي 
سلمي..   الحقوني الرجال بيتحرش 
ادهم.. اسكتي احسن اسكتك بطريقتي 
سلمي..روح لساره حبي ومخلهاش تكمل و حط ايدوه علي بقوها وقرب من ودنها وقالها..
يتبع الفصل السادس 6 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent