رواية حكايتي مع الفهد الفصل الخامس 5 - رنا البحيري

الصفحة الرئيسية

رواية حكايتي مع الفهد البارت الخامس 5 بقلم رنا البحيري

رواية حكايتي مع الفهد الفصل الخامس 5

نسرين: طيب باي انا بقي علشان تعبانه من السفر
فهد:سلام
مالك:ف داهيه قصدي سلام يا سردين😂
اتجهت نسرين لاحتضان فهد وفتح الباب ع مصرعه ف تلك اللحظه و دخلت حياه و اتفاجئة ب فتاه تحتضن زوجها
حياه بصدمه و دموع ف عينها:مين دي
نسرين وهي تقبل فهد ع خده انا حبيبت فهد و خطيبته المستقبلية
حياه بصدمه:اي 
نسرين:ايوة وانتي بقي وازاي تدخلي المكتب بالطريقه دي 
فهد:نسرين دي حياه بنت عمي 
نسرين وهي تصافح حياه:هاي
حياه تصافح نسرين بحزن:اهلا بيكي 
ثم قال مالك لحياه 
مالك:يلا يا حياه علشان عندنا شغل كتير انهارده 
حياه بحزن و دموع تود النزول:يلا 
ثم خرجت حياه ومالك من المكتب 
داخل مكتب مالك عندما دخلت حياه الي المكتب ظلت تبكي ب حرقه
مالك بحزن ع ابنه عمه وصديقة طفولته 
مالك: حياه اهدي في ايه  لكل ده
حياه:فهد هيخطب يا مالك وبيحب واحده غيري 
مالك:اهدي والله فهد مش بيحبها بس هو نسرين اصدقاء و هو معجب بيها بس مش اكتر 
حياه:بس انا بحبه يا مالك ومش هقدر اشوفه مع واحده غيري ومش عندي الشجاعه اقوله وخايفه لو قولتله يبعد عني 
مالك بصدمه:اي بتحبه.. امتي وازاي وليه مش قولتيلي 
حياه بيكاء:بحبه من واحنا صغيرين يا مالك ومش عندي الشجاعه اقوله وكان عندي امل انه يحبني بس خلاص كل شئ انتهي وفهد هيخطب نسرين 
مالك بتفكير:طيب لازم نعمل حاجه ونخليكي تقربي من فهد ويحبك انتي 
حياه وهي تنظر له ب امل:بجد يعني ممكن فهد يحبني انا 
مالك بابتسامه:ايوة طبعا
حياه:طيب هنعمل اي 
مالك ب ابتسامه لا تبشر  بخير😈:هنخلي يغير 
حياه:ازاي وهو اصلا مش بيحبني 
مالك:ازاي دي بقي خليها عليا المهم تنفذي اللي هقولك عليه بالحرف 
حياه:اشطاا
ف مكتب فهد 
نسرين بتسأل:مين حياه دي 
فهد:قولتلك حياه بنت عمي 
نسرين:بس حساها غريبه شويه
فهد: غريبه ازاي مش فاهم
نسرين يعني حستها زعلانه لما عرفت ان احنا مرتبطين شكلها بتحبك
فهد:لا عادي دي اوهام ف دماغك مافيش حاجه من الكلام ده وحياه زي اختي 
نسرين:طيب باي بقي علشان هروح ارتاح شويه
فهد:باي 
نسرين قبل ان تخرج 
نسرين:هنسهر بليل
فهد:تمام هنروح نسهر 
نسرين:ياريت بقي تعدي عليا
فهد:هخلص وابقي اجي اعدي.عليكي 
نسرين:اوكي بيبي باي وخرجت من الشركه باكملها 
وانتهي اليوم وعاد.الجميع الي منازلهم 
ف قصر الاحمدي 
كان الجميع يتناول طعام العشاء ثم رن هاتف فهد وكان المتصل نسرين 
فهد:الو
نسرين : الو يا فهد هو احنا هنسهر فين؟ 
فهد : ف نيت###
نسرين: قدامك قد اي وتيجي 
فهد: حاوالي ساعه 
نسرين: اوكي باي 
ثم اغلق الهاتف ولم يأخذ باله من الذي كان يتابع المكالمه ب اهتمام ويبتسم بخبث
ثم قام مالك بعد ان تناول طعامه وقال لحياه
حياه تعالي علشان عايزك ف موضوع مهم بخصوص الشغل
حياه وهي تتجه مع مالك الي غرفته
حياه:نعم اي الموضوع المهم
مالك:عارفه فهد كان بيكلم مين دلوقتي
حياه:لا مين 
مالك:سردين(هههههه مالك دة عسل😂 )
حياه:عرفت منين انها هي ممكن تكون حد تاني 
مالك:لا هي علشان قال انهم هيخرجه مع بعض وهيروحه ع نيت####
حياه بغباء:عرفت منين انهم رايحين هناك 
مالك: علشان كنت مركز معاه ف المكالمه يا غبيه
حياه:طيب وبعدين
مالك بتفكير خبيث😈:هنحصلهم ع هناك 
حياه:انت بتهزر يا مالك هنروح نيت ده كان فهد قتلني
مالك:لا مش بهزر وبعدين فهد ماله مش هو قال انك بنت عمه ومش قال انك.مراته خلاص خليه يستحمل 
حياه:ايوة برضو هنعمل اي لما نروح النيت
مالك:هنخليه يولع وخلي السمكه سردين ديي تنفعه 🤣
حياه:اشطا اوي بس دلوقتي انا هلبس اي 
مالك بخبث:تلبسي اي دي خليها عليا انا تعالي بقي كده
حياه:هنروح فين
مالك:هنروح نجهز لبسك يا مزة😉
حياه:طيب يلا بسرعه علشان نلحق نمشي
مالك:يلا
ف غرفت ملابس حياه
مالك:اي رايك ف ده
حياه بصدمه:لا ده قصير اوي مستحيل البسه
مالك:لا هو ده حلو 
حياه:لا يا مالك شوف غيره
مالك واتي بواحد اخر:هاا اي رأيك في دة
حياه:ايوة ده حلو
مالك:تمام جهزي نفسك وع ما انا كمان اجهز
حياه:اشطا
بعد ساعه تقريبا كان مالك و حياه استعده اللذهب للنيت مالك وهو يطرق ع باب غرفت حياه
حياه بعد ان فتحت الباب:يلا خلصت
مالك ب انبهار:اوعاااا ايه الجمال ده بقول اي سيبك من فهد وتعالي اتجوزك انا😍
حياه:مالك يلا مش وقته ورانا خطه
مالك:ايوة صح يلا بسرعه
 بعد قليل كانت سياره مالك تقف امام النيت
مالك :حلو اوي عربية فهد اهي يعني هو جوه 
حياه :انا خايفه يا مالك يلا نرجع البيت انا مش عايزة ادخل
مالك: نعممم ياختي اخلصي يا ماما الواد هيطير وهيتجوز نسرين يا هبله
حياه:لا خلاص يلا ندخل قبل ما السلعوه تاخده مني (هههههه شوهته اسم البنت😅)
مالك:ايوة كده يلا
دخله الي النيت وكان فهد ونسرين يجلسون ع احدي الطاولات 
مالك:فهد اهو تعالي نقعد ف مكان قريب منهم
عند فهد كان جالس وبجانبه نسرين 
نسرين الي فهد
نسرين:فهد يلا نقوم نرقص شويه.
فهد:لا ماليش مزاج 
نسرين:اوووف
فهد وهو يدير وجهه الي الناحه الاخري بالصدفه وقعت عيناه على تلك  الاغبياء
فهد بصدمه ممزوجه بالغضب: يا نهاااار ابوكوا اسووود
يتبع الفصل السادس 6 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent