رواية مالك القدر الفصل الرابع 4 - بقلم علياء عبدالله

الصفحة الرئيسية

رواية مالك القدر البارت الرابع 4 بقلم علياء عبدالله

رواية مالك القدر كاملة

رواية مالك القدر الفصل الرابع 4

تاني يوم في القصر
قدر صحيت وصلت فرضها وخرجت من الاوضي راحت للمطبخ
قدر: صباح الخير 
سعاد: صباح النور 
قدر: اي كل الاكل دة في وليمه ولا ايه
سعاد: لا يبنتي دة عشان الصبيان
قدر: محمد ومحمود ومالك
سعاد: ايوا 
قدر: طيب شيلي كل الاكل دة فين الصواني 
... جابت اربع صواني متشابهه وحطت طباق متشابهه واكل متشابهه... انا هودي الاكل دة مش تقلقي 
شالت صنيتين وراحت لاوضة محمد. خبطت الباب فتح
قدر: صباااح الخير 
محمد: صباح النور امال فين سعاد
قدر:اسمها دادة سعاد وهي بترتاح شوية اتفضل اكلك
محمد: ايدا صنيتين
قدر: لا دة اكل محمود.. سلام
وراحت علي اوضة محمود.. خبطت الباب مش فتح
قدر: عمو محمود ياعمو 
محمود: عمو في عينك عاوزة اية
قدر: صباح الخير 
محمود: صباح الزفت 
قدر: ليه كدا يابشا دة الصباح حلو وجميل اهو
محمود: اخلصي عاوزة ايه
قدر: انت مش شايف الصنيه ع ايدي متاخدها
محمود: دخليها جوة 
قدر: لا مش هدخل انت مش مكسور علشان ادخلها انا خد.. وزقت الصنيه علية 
محمود: انتي شغالة هنا يعني تسمعي كلامي
قدر: واللة الشغل الي انا جاية اشتغلة هنا والي فهمته من الرئيس هو انك تسمع كلامي 
محمود: انا اسمع كلامك انتي انهبلتي ولا اية 
قدر: لا مش انهبلت ولا حاجه.. اتفضل افطر سلام
محمود: استني
قدر: نعم
محمود:خدي معاكي مش عاوز منك حاجه
قدر اخدت لقمه وكلت من الاكل: اطمن مش مسموم ولا حاجه كل وانت مرتاح... وسابته ومشيت 
محمود: واللة مجنونه 
 راحت بالصنيه التالته لاوضة مالك خبطت وفتح الباب 
قدر: اتفضل الفطار
مالك: دخلية.. ومش استني  ترد ودخل 
قدر في بالها: الصبر من عندك يارب.. ودخلت حطت الصنيه
قدر: الفطار ياعمو علي الطربيزة 
مالك: استني عندك
قدر: نعم
مالك خرج من الحمام: انا مش عمك انا رئيسك
قدر: يوووه علي ام دي شغلانة ياعمو.. ولسة مش كملت كلام
مالك بعصبية: قولتلك نا مش عمك
قدر بخوف: ط.. ططيبب.. وطلعت تجري من قدامه 
وخبطت في محمد الي كان شايل الصنيه 
محمد: حاسبي
قدر: ٱٱ... ااسسسففهه وسابته وطلعت تجري لاوضتها وقفلت الباب وفضلت تعيط
محمد:مالها دي....هناااء يا هناء
هناء: ايوا 
محمد: نفضي الفوضي دي وخلي بالك من الازاز 
هناء: حاضر  
طلع محمد لاوضة قدر 
محمد: قدر. طق طق قدرر
قدر بعياط: نعم 
محمد: ممكن تفتحي
قدر فتحت الباب  
محمد: انتي بتعيطي لية حصل حاجه
قدر: مبحبش حد يزعقلي
محمد: مين زعقلك
قدر: ابن عمك.. اسمه اي مالك
محمد:ههههه مش تزعلي هو محمد.طبعه كدا
قدر:وانت اي عرفك 
 محمد:ابن عمي وعارفه...المهم انتي مش تزعلي فكك منه
قدر: عادي.. يلا روح شوف طريقك بقا 
محمد: سلام يختي 
شوية وجت سعاد
سعاد: قدر الرئيس عاوزك تحت
قدر: حاضر 
عند الرئيس**
الرئيس: فطرتي يا قدر
قدر: لا لسة 
الرئيس: طيب تعالي افطري معايا 
قدر: حاضر... هو نا ممكن اقولك يجدو عادي 
الرئيس: ايوا طبعا 
قدر: ماشي
الرئيس: انتي قولتي انك في تالته ثانوي صح
قدر: ايوا 
الرئيس: فاضلك قد اي ع الامتحان 
قدر:ست شهور 
الرئيس: هتلحقي تخلصي موادك... محتاجه مدريسن 
قدر: للالالا مش محتاجه مدرسين ولا حاجه نا هقدر اذاكر لوحدي
الجد: متاكدة
قدر: ايوا 
الجد: لو احتاجتي اي حاجه قوليلي 
قدر: حاضر 
الجد: ربنا معاكي
شوية ودخلت واحدة 
قدر في بالها: يلهوي مين الاجنبية دي ووواااووو 
الجد: تعالي يا شهد 
شهد: ازيك ياجدي 
قدر: جدي! 
الجد: اعرفك دي شهد مساعدة محمود وبتدير المشفي معاة ودي قدر.... 
شهد: عارفه يا جدي محمود حكالي بس مكنتش متخيلة انها صغيرة كدا
قدر: نا مش صغيرة نا 19 سنه وانتي كام
شهد: انا قد محمود 25 سنه كنت معاة في الثانوي والكلية 
قدر: انتي دكتورة 
شهد: ايوا 
قدر: يعني لو احتاجت تشرحيلي حاجه هلاقيكي
شهد: اكيد طبعا 
قدر: انا حبيتشك اوي لا بجد حبيتشك حبيتشك 
شهد بضخك: دمك شربات يبنتي واللة نا الي حبيتشك
محمود بعصبية: شششههههددد 
شهد: اا... ايوا
محمود:انتي جاية تضحكي وتتمايصي ولا جاية لشغل 
قدر وقفت بينهم:اولااا مش تعلي صوتك قدم حد. كبير ثانيا هي مش ف المشفي عشان تذعق وتقولها شغل ولا هي جيالك اصلا دي جياية تشوف جدو 
محمود:انتي مين عشان تتكلمي معايا كدا
الجد: قدر عندها حق شهد. جيالي ونت مش ينفع تعلي صوتك كدا
جه مالك من وراهم. 
مالك: اي الدوشة دي ف اي
شهد: مفيش حاجه يا استاذ مالك اتفضل 
مالك: شهد... ازيك ي شهود
قدر في بالها: شهود في عينك 
شهد: الحمدللة... بصت لمحمود... بعد ازنكم 
محمود مشي وراها. 
محمود: شهد... شهد.. استني
شهد: نعم عاوز اية تاني
محمود: نا اسف عشان عليت صوتي عليكي
شهد: مقدرش ازعل منك
محمود: طيب يلا علي الشغل
شهد:يلا 
عند قدر*
مالك:وانتي يابت متعليش صوتك تانب انتي فاهمة 
قدر تجاهلته تماما:انا طالعه اذاكر ي جدو هتعوذ حاجه مني 
الجد:تسلمي ياحبيبتي 
مالك:هي خدت قلبك بقا ولا ايه
الجد:بس ياولا انت اهبل ومش فاهم حاجه قدر دي نعمه وبنوته جميلة وانا بعتبرها زيكوا حفيدتي
مالك:ماشي يا جميلة...نا خارج
الجد:هترجع امتي 
مالك:معرفش 
الجد:حاول ترجع ع العشي ماشي
مالك:علي حسب شغلي بقا 
يتبع الفصل الخامس 5 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent