رواية تاج الفهد الفصل الثالث 3 - بقلم مريم مصطفى الجلاب

الصفحة الرئيسية

رواية تاج الفهد البارت الثالث 3 بقلم مريم مصطفى الجلاب

رواية تاج الفهد بقلم مريم مصطفى

رواية تاج الفهد الفصل الثالث 3

تاج بعياط: وانا عندي عشر سنين اهلي رموني ف الشارع وخدني الراجل ده رباني بس ف الاصل هو كان واخدني علشان يشغلني معا ف الكباريه بس مراته الله يرحمها خنقه معا علشان يدخلني المدرسه واني ميكونش ليا علاقه بشغله المقرف ده بس هو اتعصب عليها وقال انو مش هيدفعلي جنيه واحد ف تعليمي هي وافقت ع الشرط ده وبقت تنزل تشتغل ف البيوت علشان تدفعلي مصاريف مدراستي وجامعتي كانت تعبانه وبتموت من التعب لانها مريضه كانسر وكانت تقولي انتي تقعدي ف البيت تذاكري وانا اللي هصرف ع تعليمك لحد ماجيت يوم التخرج بتاعي علشان افرحها اني اتخرجت وخلاص هخليها ترتاح وانزل انا اشتغل وارد جميلها ده عليا رجعت لقتها واقعه ف الارض وميته علشان الحيوان جوزها رفض يدها العلاج بتاعه ولما ماتت بعدها بشهر ضربني علشان انزل معا الشغل وكانت اول مره انزل والله ف اليوم اللي انت شوفتني بصوت ف 
فهد بحزن وعيونه مدمعه: طب هي ليه كانت بتعمل معاكي كده رغم انها عارفه انك مش بنتها 
تاج: هي مكنتش بتخلف فاكانت فرحانه ان ربنا رزقها بيا تعويض ليها ربنا يرحمها طلعت احسن من اهلي اللي رموني زمان وشلتني ف عنيها 
فهد بحزن: ربنا يرحمها
تاج:استاذن انا علشان الشغل
مشيت تاج خطوتين ونادا عليها فهد بصوت حزين
فهد:تااااج
تاج:نعم يامستر فهد
فهد:انا اسف ع اللي حصل مني واني زعلتك
تاج:محصلش حاجه واعتذار حضرتك شرف ليا
فهد:اسف مره تانيه
تاج:حضرتك مكان الضرب ف وشك بيان وعايز يتعقم
فهد بوجع:مش مهم
تاج بحنان:اسمحلي اجيب تلج واحطه مكان الوجع 
فهد بجمود:لا 
تاج بشجاعه مسكت ايد فهد ومشته وراها لحد الكرسي وقاعدته وطلبت تلج وكل ده فهد مصدوم من شاجعتها لان مفيش حد يجرا انه يمسك ايد فهد السيوفي كده بس هو حاسس بحنان لمسه ايدها ليه وبمشاعره المتلغبطه لما بيبص ف عيونها اللي بتسحروا..
تاج:وبعدين مش لازم كل حاجه تقول عليها لا لا مش معانه انك فهد السيوفي تبقا كل حاجه بتعملها صح
فهد بذهول:نعم!!
تاج:اها لازم تقتنع براي اللي حواليك 
وهي بتكلمه حطت التلج ع وشه
فهد:اهااا انتي غبيه ف حد يحط التلج ع وش حد كده
تاج بصوت عالي:انا مش غبيه حضرتك اللي غبي
وفجأه تاج استوعبت هي قالت اي وغمضت عيونها بخوف 
فهد شدها ليه ف حضنه جامد وهي لسه مغمضه عيونها
فهد وهو مقرب من وشها:قولي قولتي اي دلوقتي 
تاج بتوتر:م مقولتش مقولتش سبني مينفعش كده
فهد:قولي قولتي انا اي وانا هسيبك
تاج فتحت عيونها:مقولتش
بس فهد سرح ف عيونها اللي كل مابيبص فيهم يحس بالامان فيهم وفجأه قرب منها وباسها 
تاج بخضه:لو سمحت ابعد عني كفايه لحد كده
فهد سبها وقالها:ده عقابك علشان تعرفي انتي بتقولي اي قبل ماتكلمي 
تاج بكسوف وتوتر طلعت تجري ع مكتبها وفضلت طول اليوم بعيده عن فهد لحد ماجه ماعد انها تروح جه وروحت 
ورد: اصحي بقا ياتاج واحكيلي عملتي اي النهارده 
تاج بنوم: يبنتي سبيني انام انا طلع عيني 
ورد: لا اصحي بقا واحكيلي دلوقتي انتي بقالك كتير نايمه
تاج قامت وورد قعدت جمبها
ورد: يلا احكي
تاج: بصي ياستي... 
وبعد ساعه من رغي البنات اللي كلنا عارفينه طبعا 😂حكت تاج لورد كل حاجه حصلت 
ورد بخبث: شكل ف قصه حب جديدة 
تاج: قصدك اي ياورد
ورد بضحك: مش قصدي ياستي
ف قصر "فهد السيوفي"
فهد: مساء الخير ياماما 
والده فهد سماح: اذيك يا حبيبي اتاخرت ليه النهارده 
فهد بتعب: الشغل النهارده كان متعب اوي وكان ف صفقات لازم اخلصها النهارده 
سماح: ربنا معاك يا حبيبي واي اللي ف وشك ده يافهد 
فهد: عادي يماما متقلقيش 
سماح: ابن نصار مش كده
فهد: خلاص بقا ياماما امال فين سيا 
سماح: فوق ف اوضتها
فهد: طيب انا طالع اشوفها وحشتني اوي
سماح: لو عرفت تكلمه دقيقتين من الموبيل اللي بتكلم ف طول اليوم ده
فهد بتنهيده: انا هطلع اشوفها 
وطلع فهد لاوضه اخته بس سمعها بتكلم ف التلفون وبتقول 
سيا:..
يتبع الفصل الرابع 4 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent