رواية جواز صدفة الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

الصفحة الرئيسية

رواية جواز صدفة البارت الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية جواز صدفة كاملة

رواية جواز صدفة الفصل الثاني 2

ايه... بتقول اي
حمزه...  بقول أن حياتك هنا هتكون جحيم وبلاش تسألي كتير وأوضتك هتكون دي وانتي اللي هتنضفي الفيلا كل يوم وتخليها تلمع ولوا اعترضتتي علي حاجه هتلاقي عقاب انتي مش قدوه مفهوم وكل يوم ولسه اللي جاي.. 
ايه من الصدمه هزت دماغها وحمزه سابها وطلع اوضتوه ... 
ايه...  دموعها نزلت وقالت ليه يارب كده هو ليه يعمل كده اصلا انا عملتوه اي حياتي هنا هتكون جحيم وراحت الاوضه اللي حمزه قلها عاليه ودخلت قعدت علي السرير وتقول وحشتيني  اوووي يا ماما  حياتي باظت من بعدك يا ماما وقامت تدور علي الحمام تغسل وشها وهي ماشيه سمعت صوت حمزه بيقول بدوري علي اي يا هانم... 
ايه...  كنت عايزه اغسل وشي 
حمزه...  شاورلها علي الحمام وهي راحت غسلت وشها ورجعت دخلت الاوضه تغير فتحت الدولاب لقت كلوا بجامات.. 
ايه.   ياربي انا هلبس اي دلوقتي
حمزه...  هتلبسي الموجود
ايه... بس
حمزه...  مردش عليها وخرج.. 
ايه...  كائن غريب بس قمر اووي ايه اللي بتهببيه ده وراحت عند الدولاب وببصت للهدوم  وطلعت أكتر حاجه محترمه ولبستها .. 
ايه...  طب انا عايزه أكل دلوقتي واكيد هو يعترض وقالت لا انا أخرج واللي يحصل يحصل 
وأول ما خرجت لقيتوه قاعد
 وقالت .. احمم عايزه أكل 
حمزه........ 
ايه...  بقول عايزه أكل 
حمزه بهدوء ومن غير ما يبصلها....  لو تعرفي تعملي أكل ادخلي المطبخ وشوفي هتتفحي اي 
ايه...  طب هتاكل معايا 
حمزه بصوت عالي....  أمشي غوري 
ايه مشيت من قدامه وهي مرعوبه  منوه ودخلت المطبخ...  
عملت سندوتشات وخرجت راحت لعندوه 
ايه..  احمم عملتلك سندوتشات معايا 
حمزه..  وأنا مش عايزه حاجه منك وانا بكراا رايح الشركه أرجع ألقي الفيلا بتلمع واعلمي أكل حلو مش سندوتشات سمعاني  
ايه...  هو انتا ليه اتجوزتني وانا هنا ليه ويعني اي حياتي هتبقي جحيم 
حمزه...  قام والدها قلم جامد اووي وقال متفكريش نفسك هتتصحبي عليا وبعد كده كلام معايا بحدود وده قلم بس الغلطه الجايه هتشوفي اي اللي  هيحصلك... 
ايه..  انتا مش بني ادم وانا مش مراتك وانا عايزه افهم كل حاجه دلوقتي وقريت منوه ومسكتوه من القميص والدموع مغرقه وشها وقالت فهمني انا هنا ليه فهمني كويس وفضلت تهزز  في وهو ولا هنا وغظب عنوه دمعه نزلت من عيونه وشد ايه لحضنوه وقال وحشونييي اووي وايه حولت تبعد وهو يضمها أكتر ايه ابعد عني ابعدد  وزقته بعيد عنها وهي جريت عليه اوضتها وفضلت تعيط وتقول بصوت عالي عايزه افهم يارب انا عايزه افهم كل حاجه ومين اللي واحشوه دول
حمزه ...انا هدمرلك حياتك و خلي أبوك يموت عليكي بحسروته لازم يموت وهو عايش هو مايستهلش انوا يعيش ميستهلشش انو يعيش  وطلع علي اوضتوه..
عند ايه. 
ايه... كانت واقف وسمعت كل حاجه من غير ما ياخد بالوه  وألف سؤال جم في بالها وبقت هتتجنن من التفكير وفي نفسها هو اي اللي حصل ومين حمزه ده وليه ا تجوزني انا لازم اعرف كل حاجه لازم اعرف كل حاجه.... ونامت من كتير التفكير وهي مش عارفه حياتها هتمشي ازاي.. 
-------------يوم جديد ------------ 
ايه...  في اي 
حمزه...  قومي يا اختي كفايه نوم 
ايه..  في حد يصحي  حد كده بالمياه 
حمزه...  سابها وخرج 
ايه..  ياربي ده اليوم هيكون تعب وقامت وخرجت براا الاوضه و انصدمت لما شافت كل حاجه مبهدله
ايه..... حمزه مين عمل كده 
حمزه ببرود...  انا 
ايه...  وده ليه 
حمزه ببرود أكبر...  علشان هتروقي  كل ده 
وتمسحي ولا نسيني  
ايه...  انا سمعتك وانتا بتقول هدمرني  وتخلي بابا يموت بحسرتوه عليا فا بابا عملك اي 
حمزه..   ابوكي قاتل 
ايه...  مش فاهمه 
حمزه..   كفايه عليكي كده انا ارجع القيكي  عامله كل حاجه وعايز أكل حلوو 
ايه..  ماشي 
حمزه.....  خرج 
ايه....  يعني اي بابا قاتل وقتل مين اصلا ياربي انتا ينعقد المواضيع أكتر 
وراحت غسلت وشها وفضلت تنظف وتعدل كل حاجه وخليت الفيلا تبرق..  
ودخلت المطبخ....  تعمل أكل وقررت أنها تعمل بيتزا... 
وشغلت اغنيه وفضلت تدندن معها... 
حمزه...  حي ودخل المطبخ لما لقي صوت اغاني عالي وقال اي الصوت العالي ده 
ايه...  من الخطه   وقعت الطبق اللي كانت ماسكه وقالت اسفه بس كنت بسلي نفسي وانا بعمل البيتزا 
حمزه....  آخر وأول مره ها حصل سمعاني 
ايه...  اوووف ماشي 
حمزه..بصلها من فوق لتحت وابتسم وراح قرب منها وهمس في دونها وقال شكلك قمرر  اووي
ايه...  زقتوه بعيد عنها وقالت انا مش فاهمك
حمزه..  ولا هتفهميني أبدا
ايه... بصوت عالي أرجوك ساعدني انا عايزه اعرف يعني اي بابا قاتل هو قتل مين وانتا مين انا معرفش غير اسمك اتجوزت صدفه كنت عايزه أهرب من الجواز دي لقيتك حسيت اني مطمنالك بس ليه انتا تجوزني ليه ليه 
حمزه...  في الوقت المناسب
ايه...  امتا هيجي امتا  انا مبقتش فاهمه حاجه هو بابا عمل اي 
حمزه...  بصوت عالي اسكتي متعصبينيش مش عايزه اضربم ابوكب ده ع مروه ما كان أب ع مروه ما تلقي عليه الكلمه ده ده قاتل ٣أشخاص افهمي ابوكي قاااتل اغلي الناس في حياتك واغلي الناس في حياتي 
ايه..... قربت منوه وضربوا بالقلم وقالتوه انتا كداببب 
حمزه...مسكها من شعرها وقال انا محدش  عمروه تتجرأ ومد اي عليه وعملها في انتي زوتيها وانا هوريكي العقاب اللي بجد وقلع الحزام وفضل يضرب فيها لحد مأغمي عليها وشلها وودها اوضتها وقبل ما يخرج قالي دي اقل حاجه هتشوفيها هنا استني الباقي وخرج.....وعيونه كلها شر وغصب .
ودخل اوضه كانت مقفول ومسك صوره كبيره اووي كان فيها شخصين.... 
وبدأ يتكلم بدموع انتوا وحشتوني اووي عمري ماضحكت من قلبي بعدكم انتوا كل حياتي بس انا هجيب حقكم من أحمد وأهي بنتوه عندي وإتجوزاتها علشان انتقم منها بس انتوا وحشتوووووني اوووي بتمام ترجعوه تشوفني انا بقت عامل ازاي انا بقيت قاسي اووي مبقتش حمزه الطيب اللي يسامح الكل بيخاف مني بيقول عليا ماعندش قلب وحشتوني اويييي
ايه....  وهي كمان و احشتني اووووووي 
حمزه بصلها بصدمه وسط دموعه وقال..
يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent