Ads by Google X

رواية احببت ابن خالتي الفصل الأول 1 - بقلم رحمة خالد

الصفحة الرئيسية

رواية احببت ابن خالتي البارت الأول 1 بقلم رحمة خالد

رواية احببت ابن خالتي كاملة

رواية احببت ابن خالتي الفصل الأول 1

:يا بابا ده اخويا ازاي اتجوز اخويا
الاب:ده ابن عمك مش اخوكي وهتتجوزيه غصب عنك
(انا اسمي ورد عندي 19سنه لون عيوني عسلي بشرتي بيضه متوسطه الطول)
ورد بدموع:يا بابا حرام عليك انت ليه بتعمل كده 
الاب بغضب: كلمتي تتسمع بكرا كتب الكتاب وسبها وخرج
ورد بدموع: قامت تصلي ركعتين وتشكي ربنا.. يارب  ساعدني يا رب انت اللي عالم بيا ساعدني وقعدت تعيط
الساعه 12بليل دخلت ام ورد
الام: ورد يا بنتي قومي 
ورد بدموع:يا ماما ونبي ساعديني قوليله مش عايزه اتجوزه يا ماما ده اخويا في الرضاعه وانتي عارفه
الأم بحزن على بنتها:والله يا بنتي حاولت كتير معاه وهو مش راضي شغال يقول الورث الورث بصى يا بنتي ابوكي نايم دلوقتي انتي اهربي وروحي عند خالتك في اسكندريه قومي بسرعه
ورد: قامت وحضرت الشنطه بسرعه 
الأم بدموع:هتوحشيني اوووي يا بنتي
ورد بدموع:وانتي كمان يا ماما 
ورد:بس يا ماما انا مش عارفه بيت خالتو فين بظبط
الأم:انا هرن عليها وهقولها تستناكي على المحطه 
ورد سلمت على مامتها ومشيت وراحت عند المحطه وركبت قطر اسكندريه
تاني يوم الأب صحي وبيخبط على اوضه ورد ومش بترد وفتح البيت 
الأب بغضب: فيين  ورد
الأم بخوف وتوتر: م معرفش 
الأب بغضب:انتي اللي هربتيها ومسك الحزم وقعد يضرب فيها انطقي البت فين
الأم بتصرخ: مش هقولك ارحمها بقا دي بنتك انت ايييه قلبك حجر
الأب بغضب:زقها  دماغها اتخبطت في الحيطه واغمي عليها ومشي وسابها
**********
في مكان تاني ورد وصلت محطه اسكندريه ومش عارفه حاجه راحت رنت على خالتها
سهر(خالتها) :اي يا بنتي انتي فين دلوقتي 
ورد:انا وصلت يا خالتو بس انتي فين 
سهر:  أسر ابني يا حبيبتي مستنيكي في المحطه 
ورد:طيب انا مش عارفه شكله هو فين قاطعها صوت شاب
اسر: انتي ورد
ورد:اه هو انت  أسر ابن خالتي
اسر بابتسامه:اه
ورد:يا خالتو خالص أسر جه
ورد قفلت مع خالتها وأسر حد ورد بالعربيه ووصل بيتهم
اسر بابتسامه:اتفضلي
ورد بصت على الفيلا: وقالت الله دي فيلا حلو اووي  زي الي في التلفزيون 
اسر ضحك على برائتها: ايوه.. وقاطعهم صوت سهر
سهر بفرحه: وحشتيني اووي يا حبيبتي 
ورد بدموع: وانتي كمان يا خالتو وحشتيني 
سهر:بتعيطي ليه يا حبيبتي 
ورد حكيت لخالتها اللي حصل 
ورد بدموع:خالتو انا لازم اكلم ماما دلوقتي خايفه يكون بابا عملها حاجه ورنت على مامتها بس مش بترد 
ورد بدموع:ماما مش بترد يا خالتو
سهر بقلق:اهدي يا حبيبتي هترد استنى بس
**********
في الوقت ده ام  ورد بدأت تفوق وسمعت الفون بيرن
الأم بتعب:الو
ورد بدموع:مش بتردي ليه يا ماما في اي مال صوتك 
الأم حاولت متبينش:اهدي يا بنتي انا كويسه المهم انتي وصلتي كويسه 
ورد بعدم تصديق: اه يا ماما وصلت يا ماما متأكده انك كويسه انا مش مطمنه 
الام:انا كويسه يا حبيبتي متقلقيش
سهر:هاتي يا قلبي هكلمها وانتي روحي خدي شور وغيري
كل ده وأسر مشلش عينه من على ورد
ورد لاحظت واتكسف وبعدين طلعت تاخد شور وغيرت ونامت 
سهر بقلق: مالك يا سحر( ام ورد) انتي تعبانه ولا اي
سحر بتعب:مفيش يا حبيبتي انا كويسه ونبي خلي بالك من ورد يا سهر
سهر: دي بنتي هتوصيني على بنتي بس انا قلقانه عليكي ونبي قوليلي في اي
سحر حكتلها اللي حصل
سهر بغضب:سحر انتي لازم تيجي عندي متقعديش دقيقه تاني في البيت ده قومي جهزي شنطتك
سحر: لا طبعا مينفعش انا هستحمل عشان خاطر بنتي اعمل اي بس
وبعد محايلات كتير من سهر بردو سحر رافضه 
سهر بحزن: ربنا يهديه وقفلت سحر 
سهر طلعت ل ورد
سهر: يا حبيبتي قومي عشان تاكلي
ورد بنوم:مش عايزه يا خالتو شويه كده عشان عايزه انام
سهر:طيب يا حبيبتى 
نزلت سهر ل اسر
سهر:أسر أسر 
لكن أسر سرحان: ها نعم يا امي
(نسيت اعرفكم ب أسر القناوي.. عيونه رمادي شاب وسيم وجسمه رياضي عنده غمزات وقمر اووي ومعاه شركات كتير) 
سهر:سرحان في اي يا بني
اسر بدون وعي :هي جميله اوووي وبريئه ازاي الملاك دي تبقي حياتها كده 
سهر:تقصد ورد
اسر فاق: هاا انا هدخل انام يا أمي تصبحي على خير ومشي
سهر بضحك: وانت من اهله 
سهر بإبتسامه: شكلك وقعت
اسر دخل اوضته: شغال يفكر في ورد
اسر: انا بفكر فيها ليه معقول حبيتها لا لا وبعد تفكير كتير نام
***********
في مكان تاني دخل الاب
الأب بغضب:هتقولي بنتك فين يا وليه ولا اخلص عليكي 
سحر: لا مش هقول اللي تعمله اعمله
الأب افتكر حاجه وبابتسامه خبيثه: بس عرفتها فين
سخر بخوف وقلق: استنى انت رايح فين.. بس الأب مردش ومشى 
الأب راح المحطه وركب قطر اسكندريه بابتسامه خبيثه
سحر بخوف على بنتها رنت على سهر
سحر بخوف ودموع: أحمد(ابو ورد) جايلك اسكندريه 
سهر:اهدي طيب انتي قولتيله ولا اي 
سحر: لا بس هو قال خلاص انا عرفت مكانها
سهر:طيب خلي يجي عادي مش هيقدر يعمل حاجة 
سحر بخوف: ونبي خلي بالك يا سهر 
سهر: متخفيش يا حبيبتي وفقلت سحر 
سحر بتدعي أن بنتها ميحصلهاش حاجه 
تاني يوم وصل احمد(الأب) اسكندريه وركب العربيه وراح فيلا سهر
سهر بسخريه:اهلا اهلا نورت
احمد بغضب وزعيق:فين بنتي يا وليه انتي
سهر بغضب: بنتك هو في حد يعمل كده في بنته اصلا عايز تجوزها اخوها انت اتجننت
احمد بعضب: دي حاجه متخصكيش انطقي بنتي فين
نزل أسر على صوت الزعيق 
وورد كمان نزلت وكانت خايفه
اسر بعصيبه:انتي جاي تزعق ليه وكمان في بيتي
الأب مردش عليه وجرى على ورد وجاي يضربها بس في ايد مسكت ايده
اسر بغضب:ايدك متتمدش على مراتيي فاهم
الورد بصدمه:..
يتبع الفصل الثاني 2 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent