رواية عشقت طفولتي الفصل الأول 1 - دهب مبروك

الصفحة الرئيسية

رواية عشقت طفولتي البارت الأول 1 بقلم دهب مبروك

رواية عشقت طفولتي الفصل الأول 1

 رحيم...  يالهوووي اي ده وطلع يجري عليها و حضنها وبعدها عن العربيه اللي كانت هتدوسها وقال لصحاب العربيه اسف ..
مريم.. هو اي اللي حصل بالظبط..  
رحيم..  كنتي هتموتي 
مريم...  ازاي 
رحيم..  انتي مش ملحظه انك في حضني ولا  هو عجبك..
مريم بكسوف.. اسفه وبعدت عنوه 
رحيم.. تبقي حسبي بعد كده 
مريم.. شكراا انك انقذتني ومشيت 
رحيم.. هشوفك تاني 
مريم وهي ماشيه... لو ربنا عايزنا نتقابل هنتقابل
رحيم.. انا اسمي رحيم 
مريم... وقفت وقالت وانا مريم  
وكملت مشي لحد ما اختفت من قدام رحيم.. 
رحيم في نفسه... حسك مش غريبه عني يا مريم.. 
ومشي علي شركته... 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــ عند مريم 
مريم... حساك مش غريب عني يا رحيم هو انتا ممكن تكون رحيم اللي في بالي 
و بصت علي السلسه اللي لبسها وافتكرت يوم السلسه.. 
فلاش باك.............
رحيم.. يعني خلاص هتمشي يا مريم 
مريم... اها يا رحيم انا همشي 
رحيم.. طب امسكي السلسه دي البسيها واوعي تقلعيها.. 
مريم.. اوعدك اني مش هقلعها.. 
سلمي... هتوحشينا يا مريم.. 
سليم.. هنتفرق من بعدك يا مريم  
مريم... مش بإيدي يا سليم انا قولت لبابا مينفعش نمشي  انا بحب اصحاب اللي هنا قالي هتصحبي غيرهم 
رحيم...  كانت احلي سنه معاكي يا مريم 
مريم...  هنكبر والسنه الجايه هنكون في ١ اعدادي 
سلمي..امم كنت اتمني اننا نفضل للابد بس هنتفرق  
مريم بدموع... بااي بقاا 
وكلهم بصلها بدموع وهي مشيت.. 
باااك..... 
مريم... ياها يا رحيم انتا وسليم وسلمي وحشتوني جداا عده علي فرقان ٨ سنين بس انتوا لسه جوايا يارب  جمعنا تاني اديني رجعت وراحت عند مدرسه الابتدائيه اللي كانوا فيها وفضلت واقفه قدامه... تفتكرها زكريتهم وتضحك... 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــ في شركه الامل جروب ـــــــ 
رحيم... دخل الشركه واول
 ما دخل مكتبه ندها علي السكرتيره.... ساندي 
ساندي... امرني 
وبصلها من فوق لتحت وقال احنا في مكان محترم يا هانم اللبس ده يتغير يا اما هتترفدي 
ساندي... اسفه بس انا طريقه لبسي كده  علطول رحيم بصوت عالي... طب غوري من هنا وعالله اشوف وشك في الشركه دي تاني بلاقرف وبصلها بصت استحقار وهي خرجت.... 
ورجعت المكتب بتعاها لمت حجتها وحرجت من الشركه كلها علشان عرفها انوا مش بيرجع في كلمه مهما حصل... 
رحيم... في نفسه بنت عايزه الحرق  جايه تغريني وفاق من تفكيره وكمل شغل..
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــ
عند ساندي... 
ساندي اتصلت بمجهول 
المجهول.. الوووو 
ساندي.. الوو يا باشا 
المجهول.. في اخبار جديده عن الزفت رحيم 
ساندي... رحيم طردني من الشركه كلها وهزقني قدام المواظفين 
المجهول.. حس باللي بتعملي ولا اي 
ساندي.. لا مفتكرش هو شكلوه كان جاي مخنوق من الاول فا طردني 
المجهول.. هحاول اصدق وقفل في وشها  
ساندي..في نفسها الحمد لله اني خطتي نجحت واني لما غيرت هدومي ولبست لبس مبين اكتر ما مغطي طردني انا مش ناقصه وجع دماغ...
المجهول بعد ما قفل مع ساندي .. هتعمل عليا ذكي يا رحيم  انتا وابوك عادي هجيب غيرها وانا عرفك يا رحيم وعارف ذوقك وانا اللي هكسب في الاخر يا ابن محمد السيوفي... 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــ عند مريم ـــــــــــــــــــ 
مريم... الووو يا شهد 
شهد... اي صوتك مالوه 
مريم... مافيش انا كويسه 
شهد.. لقتلك شغل وهيعجبك هنروح بكراا ان شاء الله 
مريم... ربنا ما يحرمني منك ابداا 
شهد... ويخليكي لياا يارب 
وفضلوا يتكلموا سواه لحد ما قفلوا مع بعض... 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــ يوم جديد ــــــــ 
مريم... الوو يا شهد فينك كده 
شهد... جايه اهوو عشر دقايق واكون عندك 
مريم...  متأخريش علشان في كلاب وانتي عارفاني 
شهد.. هههه ماشي مش هتأخر 
مريم... يلا بااي 
شهد.. باااي 
وقفلوا... 
مريم... هششش 
مريم.. في نفسها حقيقي ياشهد انتي اللي معواضاني عن غيب  رحيم وسليم وسلمي.. وفاقت علي صوت كلب قريب من وقالت هشش يا لهويي طب اجري ولا اعمل اي معقول واحد ذي تجري ولقت الكلب قرب منها اووي وطلعت تجري ولقت الكلب بيجري وراها وهي فضلت تجري لحد ما لفت نفسها  في حضن واحد 
وهو مشي الكلب.. 
رحيم.. هو حضني عجبك ولا اي 
مريم بعدت عنوه بكسوف وهي عارفه صوت مين 
رحيم... مش بتردي ليه 
مريم... اسفه واللهي انا مش عارفه اي الي بيحصل بس الكلب هو اللي جري ورايا اسفه بجد 
رحيم... سابها ومشي 
مريم... يالهووي شهد رنت ٧ مرات 
ورجعت رنت هي عليها 
شهد... اي يا بقره مش تردي 
مريم..  فينك 
شهد... هو انتي بتجري ولا اي 
مريم... لما اشوف احكيلك انتي فين 
شهد..في المكان اللي اتغقنا عليه 
مريم... خمس دقايق واكون عندك اقفلي 
وقفلوا... 
بعد خمس دقايق..... 
شهد... حضنت مريم وسلمت عليها 
مريم.. وحشتني قد الكون 
شهد... وانتي اكترر يلا بينا هنتأخر 
مريم... هتشغليني اي بس...
شهد..  ادينا رايحين وهتعرف 
مريم...  ماشي يا اخر صبري 
شهد...  طب اي اللي حصل معاكي 
مريم...  تعالي نتحرك واحكيلك واحنا مشين 
شهد...  ماشي 
وبدات مريم تحكي لشهد علي اللي حصل مع رحيم...  
شهد ...  ماشاء الله حضنتي الواد مرتين
 مريم...  انا حسها مش غريب حساها رحيم اللي في بالي 
شهد.. يارب يجمعكم بجد انا عارفه انتي بتحبيهم قد اي..  
مريم...  يارب 
شهد...  ادينا وصلنا يا ستي 
مريم... هشتغل هنا اي 
شهد...  هندخل وهتعرفي 
مريم...  اديني ماشيه وراكي ربنا يستر 
ودخلوا... 
شهد... خليكي هنا وانا هروح اعمل حاجه وجايه 
مريم... اديني مستنيه لما نشوف بقاا 
شهد... مشيت 
شهد... احممم 
الانسه... اها تعالي اتفضل المدير مستنيكي 
شهد... تمام انا هجيب اللي هتشغل دي صحبتي مش انا... 
الانسه... تمام برضوا بس هي فين 
شهد.. هناك اهي شايفها 
الانسه... اممم هتيها  
شهد... راحت جابت مريم 
مريم... مبراحه يا اختي
شهد... اهي الانسه اللي عايزه تشتغل 
الانسه... تمام تعالي معايا يا 
مريم... اسمي مريم 
الانسه... تمام واخدتها توريها للمدير 
الا نسه.. خبطي واستأذني اهمم حاجه وادخلي 
مريم...  تمام 
الانسه...  سبتها ومشيت 
مريم..  خبطت 
والشخص...  اللي كان جواه  ازنها انها تدخل ودخلت مريم...  
الشخص...  اسمك اي 
مريم..  في نفسها الله يخريبيتك يا شهد 
الشخص...  مش بقول اسمك اي 
مريم بتوتر...  اسمي اسمي مريم 
الشخص..  لف وشوه وبصلها
ومريم بصت هي كمان وفضلوا متنحين...  
مريم...  انتا 
يتبع الفصل الثاني 2 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent