رواية نور الجاسم الفصل السادس عشر 16 - بقلم نيللي ياسر

الصفحة الرئيسية

رواية نور الجاسم البارت السادس عشر 16 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم كاملة بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الفصل السادس عشر 16

جاسم: قولت..بحبك!!.
نور بصدمه: انت..انت بتتكلم بجد!.
جاسم: يعني مش بجد اوي..انتي عبيطه بقولك ب..ح..ب..ك.
نور: بالسرعه دي..
جاسم: اه بالسرعه دي.. علشان الحب مفيهوش وقت حاجه بتيجي بالصدفه في ناس محظوظة بتلاقيه وناس تانيه بيقعدو طول عمرهم يدورو عليه..وميلقهوش.
نور بكسوف: طيب..
جاسم: طيب ايه؟؟.
نور: عايز ايه خلاص..وانا كمان.. احم..
جاسم: وحيات عيالي ما هسيبك الا لما تقولي بحبك.
نور بضحك: هي عافيه.
جاسم: اه عافيه.
نور: وانا كمان..بحبك  ( ودخلت اوضتها وهي مكسوفه وقفلت الباب وحاطه ايديها علي قلبها).
جاسم: قالت بحبك...وطلعت تجري..هههه مجنونه والله.
...
  " ملك نايمه وموبيلها بيرن"
ملك بنوم: الو..
عمر: اي يا بت صحيتي ولا زي العاده.
ملك: ايه يا عمر..لا بصحي اهو.
عمر: طيب انا علي باب الكمبوند اهو.
ملك: طيب جبت البلالين والحاجه..اوعي تكون نسيت.
عمر: جبت كل حاجه..
ملك: طيب أقفل علشان اقوم البس.
عمر: ماشي وانا لبست اللي اتفقنا عليه.
ملك: ماشي يا اسطا سلام.
عمر: سلام.
  " ملك قامت ودخلت الحمام خدت شاور ولبست بنطلون اسود مقطع وتيشيرت ابيض وچاكت چنز فاتح وشعرها كحكه نازل منها خصل وكوتشي ابيض وكانت قمر ونزلت"
...
ملك: ايوه يا عمر انا خارجه اهو.
عمر: طب بسرعه بقي.
ملك: ماشي
...
  " ملك خرجت ولقت عمر واقف ولابس زيها ومعاه شنطه كبيره لونها ابيض وفيها الزينه وكده"
عمر: ايه يا زميلي كل ده تأخير.
ملك: معلشي كنت بتأكد ان كلهم نايمين.
عمر: طيب انفخي البلالين بقي علشان نعلقها في الجنينه.
ملك: اشطاا يا ابا.
   " كانو بيعلقو الزينه والبلالين في الجنينه وملك واقفه علي سلم علشان تعلق على باب الڤيلا وعمر بينفخ بلالين تاني وفجأة كانت بتصرخ وهتقع من ع السلم راح مسكها من وسطها بسرعه وكانو قريبين من بعض جدا"
ملك: كويس انك لحقتني.. علشان كنت...
شادي بغضب: انا مغلطش لما قولت اني قصرت في تربيتك.
....
  " نور صحيت علي صوت كنز وهي بتصحيها"
كنز: نول...نول اصحي.
نور: ايه يا حبيبتي ايه اللي صحاكي بدري كده.
كنز: في صوت بله جامد وانا خايفه..
   " نور سمعت صوت خناقه جي من الجنينه وجاسم كان نايم على الكنبه سمع الصوت خرج وخرجت وراه نور وشايله كنز علي ايديها"
جاسم بعضب: انتو بتتخانقو..مش هتبطلو شغل العيال ده.
شادي بخنقه: مفيش حاجه يا جاسم.
عمر بغضب: الاستأذ بيحب يتحشر اوي يعني.
شادي: احترم نفسك يا اض بدل ما والمصحف اموتك.
عمر: انا محترم غصب..
  ( بقلم نيللي ياسر .. علشان الرواية بتتسرق)
جاسم بصوت عالي: بسسسسسسس..اخرس انت وهو...ايه اللي حصل يا ملك.
ملك بدموع: كنت هقع من علي السلم وانا بعلق الزينه عمر مسكني علشان مقعش لقيت شادي بيزعق ولما عمر زعقله ضربه وبعد كده نزلو ضرب في بعض.
جاسم: ينفع كده يا شادي..انا مقدر انك بتحب ملك زي اختك بس هي كانت هتقع كان لازم تسمع الاول.
شادي: عندك حق..عن أذنكم...( طلع اوضته)
عمر: يلا في داهيه.
جاسم: عمر أهدي شويه مش كده..انت كان لازم تفهمه.
عمر: هو ادي لحد فرصه ده نزل ضرب على طول.
جاسم: خلاص حصل خير..انت ايه اللي جابك يلا؟؟
عمر: بص حوليك كده.
   " جاسم بص وكانت الجنينه متزينه وجميله جدا وملك حطه مفرش كبير وحطه عليه الفطار وحلويات وفواكه وعصير ومحطوط زي سماعات كبيره وبلالين كتير".
ملك: انا قولت نعمل احتفال صغير كده بمناسبة كتب الكتاب.
عمر: الف مبروك يا جاسم الف مبروك يا نور.
الاتنين: الله يبارك فيك.
نور: طب انا هطلع اغير.
جاسم: طيب وانا كمان.
  " طلعو هما الاتنين وملك وعمر وقفو يتكلمو"
....
شادي: انا غلطان..كان لازم اسمعها بس مش النهارده..انا كان لازم اسمعها وافهمها من زمان اوي.. دلوقتي انا اللي خسرتها.
 « فلاش بااك».
ملك بفرحه: شادي.. شادي.
شادي: ايه يا قلبي.
ملك: نجحت يا شادي نجحت. ( وحضنته).
شادي: مبروك يا كوكي وعقبال الجامعة بس شدي حيلك انتي نجحتي في تالته اعداي اهو ..يعني لازم تركزي علشان ثانوي.
ملك: أن شاء الله.
شادي: طيب تحبي اجبلك هديه ايه؟!.
ملك باندفاع: انت..انا عيزاك انت.
شادي: مش فاهم.
ملك: شادي انا..بحبك.
   " شادي ضربها بالقلم وكان واقف عند الجنينه"
ملك: انت بتضربني يا شادي!!.
شادي بغضب: واكسر دماغك كمان..لما احس أني قصرت في تربيتك.
ملك: وانت تربيني لايه..رد عليا لايه تربيني.
شادي: علشان انتي اخت..
ملك: لا يا شادي انا مش اختك..وانت مش اخويا انا معنديش غير اخ واحد وانت صاحبه وانا بحبك يبقي لايه تكسر قلبي.
شادي: انتي مستوعبه كلامك..حته عيله عندها15سنه بتحب.
ملك: ____.
  ( بقلم نيللي ياسر.. علشان الروايه بتتسرق).
شادي: انا هعتبر كلامك ده حب مراهقه..
ملك: لا يا شادي ده مش حب مراهقه انا فعلاً بحبك.. علشان انا مش اختك زي ما بتقول.
شادي: انتي فعلاً من النهارده مش أختي ولا اي حاجه بالنسبة ليا...انا هسافر ومش هرجع غير لما تكبري وتعترفي أن ده حب مراهقه..
ملك: شاااااادي..ياشاااادي!!!
 « بااك».
.... ( بقلم نيللي ياسر )
يوسف: هو ده اللي حصل يا حضرت الظابط وده ورقه بتزبت اني ردتها في فتره العده..بس هي اتجوزت.
الظابط: تمام احنا هنروح نجيبها وانت تتطلبها في بيت الطاعه.
....
  " نور نزلت ومعاها كنز وجاسم وكانو بيفطرو بس شادي نزل لما عرف غلطه..وبيضحكو فجأة لقو ظابط ومعاه ناس"
الظابط: حضرتك استاذ جاسم عبدالله؟!.
جاسم: ايوه حضرتك عايزني.
الظابط: احنا عايزين الاستاذ نور مدام الاستاذ يوسف.
جاسم: هي مش مراته..وعايزنها لابه؟!.
الظابط: مطلوبه في بيت الطاعه..
نور بصدمه:*****.
يتبع الفصل السادس عشر 16 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent