رواية حكايتي مع الفهد الفصل الرابع عشر 14 - رنا البحيري

الصفحة الرئيسية

رواية حكايتي مع الفهد البارت الرابع عشر 14 بقلم رنا البحيري

رواية حكايتي مع الفهد الفصل الرابع عشر 14

مالك:امممم طيب تقدر تفسرلي اي سبب غيرتك دي

فهد:علشان بحبها يا مالك ارتاحت كده ومش بحبها من دلوقتي لا بحبها من واحنا اطفال بس دايما كنت بحاول بعد نفسي عنها وابطل احبها بس فشلت لحد ما سفرت أمريكا اكمل دراستي هناك وانا فاكر اني لما هسيب البلد هقدر انساها بس لا كنت غلطان بالعكس كنت دايما ف بالي ومش قادر انسي حتي لما ارتبط ب نسرين كنت فاكر اني لما اعمل كده هطلع حياه من تفكير بس برضو كنت غلطان تعرف لما عمك قالي اتجوز حياه قبل ما يموت انا كنت مبسوط اوي لأنها خلاص هتكون مراتي وع اسمي تيجي انت دلوقتي تقولي اطلقها علشان الحيوان اللي اسمه عمر ده يتجوزها هو ده انا اقتله واقتل اي حد يفكر يقرب منها

مالك:طيب ليه مقولتهاش انك بتحبها بدل مانت شايل ده كل جوه قلبك وساكت

فهد:خوفت اقولها تكون مش بتحبني و تبعد عني يا مالك
مالك:مانت غبي حياه بتحبك يا غبي من وانتم اطفال

فهد بصدمه: اي انت بتقول ايه يا مالك

مالك: مش بقولك غبي يعني انت ده كله ومافهمتش حاجه
فهد و مازال ف صدمه: ازاي
مالك:هو اي اللي ازاي

فهد: قصدي انت عرفت ازاي انها بتحبني

مالك:امال انا بقول اي يابني هي اللي قالتلي

فهد:طيب اعمل اي

مالك بقرف:تصدق بالله انا اوقات بحس ان انا الكبير مش انت
فهد:معلش تعالي ع نفسك المرة دي

مالك:اسمع وركز معايا شوف انت هتعمل..

~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°

نروح مكان تاني عن نسرين
نسرين بعصبيه:اعااااااااا لا لا مستحيل اللي ف دماغي ده مستحيل لا بس ليه لا ممكن ممكن يكون بيحبها اعاااااااااا ايوة هو بيحبها امال هيفركش ارتباطنا ليه هاا ليه ليه اتعصب اوي وضرب اللي اسمه عمر لما عرف انه عايز يتقدم لحياه انا لازم افهم كل حاجه واتصرف بسرعه لازم اتصرف بسرعه وبلاش اضيع وقت

ثم أمسكت هاتفها وطلبت رقم ما وانتظرة الرد بعد وقت اجأب الطرف الاخر

نسرين بعصبيه:اي يا زفت كل ده علشان ترد

مجهول:ايوة يا نسرين هانم ماكنتش عارف ارد عليكي خير

نسرين:طبعا انت عارف عيله الاحمدي من المره اللي فاتت
مجهول:ايوة
نسرين:عايزة كل تحركاتهم تكون عندي والنفس يوصلي ف وقتها
مجهول:اؤامرك يا نسرين هانم
نسرين بتحذير:اوعي حد يعرف حاجه فاهم


ثم اغلقت نسرين الهاتف مع المجهول
نسرين:لما نشوف اخرتها وفهد مش هيكون  غير ليا انا وبس ويا انا يا انتي يا حياه
~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°

نرجع مره تانيه لفهد و مالك

مالك:اسمع وركز معايا شوف انت هتعمل حفله وتعزم عليها معارفنا كلها واعملها مفاجأة واعترفلها بحبك واعتبرها خطوبه
فهد بتفكير:اممم تفتكر حياه هتحب كده
مالك:اكيد طبعا انا اكتر حد يعرف حياه اسمع مني بس واعمل زي ما انا بقولك وصدقني مش هتندم
فهد:تمام اوي انا هروح احضر كل حاجه وانت شوف هتعزم مين ونعمل الحفله.هنا ف الغردقه
ثم تابع بتأكيد:بس انا مش عايز حياه تعرف حاجه

مالك:حلو اوي وانا هروح اقول لحياه تجهز نفسها و هظبط كل حاجه
فهد:طيب انا همشي دلوقتي علشان اخلص سلام

مالك:سلام
ثم غادر فهد الغرفه و قام مالك بالحالق به وكان بأتجاه الي غرفة حياه ونور وقام بالطرق ع الباب وانتظر الرد

حياه بأستغراب:مالك اي اللي جابك احنا مش لسه سايبين بعض من شويه

مالك بقرف:يعني انا جاي اقولك جهزي نفسك علشان في حفله بكره وانتي تقوليلي اي اللي جايبك
حياه بأستغراب:حفلة اي
مالك:معرفش بس انتي جهزي نفسك سلام
وكان ع وشك ان يغادر ولكنه عاد مره اخر لحياه وقال
مالك:امال نور فين

حياه:نور بتاخد.شاور

مالك:طيب ما تدخليني جوه شويه يا حياه اي الوقفه دي يابت عمي الناس بتتفرج علينا وسعي بس دخليني

حياه وهي تدفعه للخارج
حياه:يلا يا بابا من هنا علشان هنرش مايه يلا يا بابا روح نام علشان تصحي بدري علشان بكره ماعندناش حاجه

ثم اغلقت الباب في وجهه
مالك من الخارج بصدمه:هي قفلت الباب فوشي اكيد لا دي تهيوأت و الهواء هو اللي قفل انا احسن حاجه اعملها دلوقتي هي اني اروح انام زي ما حياه قالت
ثم عاد الي غرفته مره اخري
بينما ف الدخل كانت كل من حياه ونور يضحكان وبيشده ع مالك
نور:يخربيتك يا حياه قولتيله اني باخد شاور وكمان قفلتي ف وشه
حياه:ايوة لازم تتقلي عليه والتقل صنعه
نور:يختي قولي لنفسك ده انتي لما بتشوفي فهد بتنسي نفسك
حياه:احم يلا نجهز علشان حفله بكره
نور:يلا

عند نسرين
كانت تجلس نسرين تفكر ف ما سوف تفعله ف الفترة القادمه حتي اتاها اتصل من المجهول

نسرين:في جديد
المجهول:ايوة يا نسرين هانم
نسرين:في اي
المجهول:فهد باشا حجز قاعه بكره وعامل حفله اعلان خطوبته من حياه هانم وعازم عليها اهم رجال الأعمال

نسرين:انت متأكد من اللي بتقوله ده
المجهول:ايوة زي ما بقولك كده
نسرين:طيب اسمع ونفذ اللي هقولك عليه بالحرف....
المهجول:اوامرك يا هانم
نسرين:مش عايزة اي غلطه لان الغلطه بموتك
المجهول:حاضر يا هانم

ثم اغلقت نسرين الخط
نسرين بشر: يا انا يانتي يا حياه

عند حياه اتجهت لتغلق الشرفه حتي صرخت بخوف و...
يتبع الفصل الخامس عشر 15 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent