Ads by Google X

رواية تزوجني رغما عنه "اياد وياسمين" الفصل الرابع عشر 14

الصفحة الرئيسية

رواية اياد وياسمين تزوجني رغما عنه البارت الرابع عشر 14

رواية تزوجني رغماً عنه كاملة

رواية تزوجني رغماً عنه الفصل الرابع عشر 14

رأي اياد ياسمين جالسه مع مصطفي فشعر بالغيره الشديده واخذها الي منزل ابيها ليخبرهم ظنا منه انهم لا يعلموا الحقيقه ولكنه تفاجئ ابن اهلها يعلمون كل شئ
والدتها:ياسمين قالتلي كل حاجه وانك يابني عايز تطلقها وتتزوج وحده بتحبها يبقي سيبها هي كمان تشوف نصيبها واظن كفايه الالم اللي سببته ليها لحد دلوقتي ومش تقلق هنعزمك ع الخطوبه والفرح مهما كان انا بعدك زي ابني ولو كنت قولت ليا قبل الفرح ماكنش كل دا حصل 
خرج والد ياسمين 
والدها:اي الصوت العالي دا ف اي بتعيطي ليه ياسمين 
والدتها:مافيش حاجه بس الاستاذ اياد مفكرنا منعرفش اللي حصل وجاي يتهم بنتي ف شرفها 
اياد:بخجل انا اسف وخرج وهو يشعر بالزعل الشديد ودخلت ياسمين غرفتها تبكي ....ركب اياد سيارته وشعر بالحزن والغضب فبكي دون ان يشعر 
اياد:ايه اللي انا بعمله دا انا بعيط ليه واي اللي خلاني اتحمق عليها وما كانت معايا وبتتمني ليا ارضي وانا اللي طفشتها بس لا هدي بتحبني من زمان وانا بحبها وماعملتش حاجه هي كمان ذنبها اي اسيبها بهد السنين دي انا مش عارف مالي ..ذهب بسيارته الي المنزل وصعد الي شقته وجلس يتذكر اوقاته مع ياسمين ووعوده لهدي ولا يعلم ماذا يفعل ونام فع سرير ياسمين يذكر اوقاتهم الجيده والسيئه معا وهو يشعر بمدي ظلمه لها وتذكر ايضا هدي وما ذنبها لانها تنتظره ورده اتصال من هدي
اياد:الو 
هدي:اي اللي عملته دا يا اياد ماكنتش انتظر منك تحرجني كدا 
اياد:انا اسف ياهدي هكلمك بكرا لاني تعبان وهنام واغلق الهاتف نهائيا.....ف ذلك الوقت كانت ياسمين ايضا بغرفتها تبكي واتصلت بها يارا
يارا:ايو سو عملتي اي
ياسمين:مفكرني بخونه بس ماما وبابا هزأوه
يارا:سيبك منه دلوقتي انا بحثت ع النت عن هدي دي عندها ايميل وعليه صورها الدنيا حلوة معاها خالص هنحتاج ليها خطه نعرف اذا كانت بتحبه بجد ولا عايزاه عشان فلوس ابوه
ياسمين:يعني اي مش فاهمه 
يارا:يعني البت من منظرها اللي شوفتها انها مش تمام انتي مش شوفتي لبسها وشكلها بتحب الدهب لابسه اسورة غاليه ولسلسه وهي شكلها معفنه يعني اكيد اياد اللي جابهم.او غيره 
يارا:سيبي الموضوع دا عليا بس هنحتاج حسن اخوكي 
ياسمين:بكرا تعالي واحكيلي الي ف دماغك لاني حاليا مضايقه
يارا:طيب نامي ياختي سلام ......ف صباح اليوم التالي لم ينزل اياد الي شقه والده كالعاده ف ظل ف المنزل  فقلقت والدته وصعدت لتراه وفتح لها الباب
والدته:اي دا يا اياد مانزلتش ليه ومالك كدا مكشر ليه 
اياد:مافيش ياماما تعبان شويه انا هنام 
والدته:يعني مش هتروح الشغل
اياد:لا بعد اذنك مزاجي متعكر شويه 
والدته:طيب انا هسيبك تنام وذهبت الي بيتها واتصلت لياسمين
سعاد:صباح الخير ياسوما
ياسمين:صباح الخير ياماما اخبارك اي
سعاد:انا تمام بس اياد مش تمام خالص وقاعده ف شقتكم فوق ومش عايز ينزل باين عليه زعلان جدا
ياسمين:القصه انه اما قولتله انا رايحه عندي اهلي قالي تمام واتفقنا ع الطلاق فيارا صحبتي قالتلي ان اخوها عايز يقابلني عشان نعمل خطوبه مزيفه وبكدا اياد يغير عليا ويرجعلي وينسي هدي بتاعته بس للاحظ ان اياد كان ف نفس المطعم مع هدي وشافني مع مصطفي وحصلت مشكله قدام الناس واخدني لبابا واتهمني ف شرفي قدامهم وماما هزأته وبابا وهو خرج زعلان 
والدته:هو.مش ابني بس يستاهل انا معاكي عشان نرجعه لعقله وتقريبا الخطه بدآت تنجح انا اول مره اشوف اياد زعلان بالطريقه دي 
ياسمين:معني كدا ان الخطه ماشيه صح وكمان يارا بحثت عنها ولقيتها ع النت هتعمل خطه توقعها 
والدته:ربنا معاكوا ان شاء يرجعلك بإرادته انا هقفل عشان عندي شغل وهبقي اكلمك واعرف التفاصيل سلام
ياسمين:سلام ....جلست ياسمين لتناول الفطور مع اخويها ووالدتها ووالدها واذ بيارا تدق الجرس فتح لها حسن الباب
يارا:صباح الخير الله دا حماتي بتحبني بقي حلقت الفطار وجلست تأكل 
يارا:والطعام ف فمها الله الاكل حلو قوي 
ياسمين:طب كلي ع مهلك هتموتي 
والدتها:سبيها ع راحتها يا ياسمين
يارا:حبيبتي ياطنط والله يابت انا بخدمك راعيني شويه واد ياحسن ماتخرجش عايزاك بعد الاكل
حسن:عايزاني اه ربنا يستر 
ياسمين:معلش ياحسن نشوفها عايزة اي الهبله دي 😂ضحك الجميع
يارا:انا برضو اللي هبله.....بعد الانتهاء من تناول الطعام.
يارا:شاي بقي ياطنط او نسكافيه لو فيه تعالي ياحسن انت وياسمين
يارا:بصوا بقي هدي دي لعبيه ولازم نلعب عليها عشان نكشفها لا ياد لانه حتي لو بيحبك ياهانم هتصعب عليه رفيقه الكفاح وخصوصا ان صورتها حلوة قدامه  فاحنا لازم نكشفها 
حسن:وانا بقي مالي بكل دا
يارا:ما انت الشاب الوسيم اللي هيلعب عليها والله طلعت تمام وفعلا بتحبه مش هتعبرك طلعت زي ما انا متوقعه هتقع من اول كلمه نختبرها ونشوف
ياسمين:لا يا يارا بلاش احنا برضو بنات ناس 
يارا:ودي تبقي بنت ناس الي تخطف راجل من مراته.وفسح وغدا وهدايا اسكتي انتي ياد ياحسن هتعرف تعمل كدا 
حسن:انا ابو كدا
يارا:اه يامعفن طيب اعمل ايميل يلا ولو عندك ايميل تاني كلمها عليه 
حسن:عندي عشره اديني ايميلها بس انتي وانا هتصرف
يارا:عاش ياوحش افتح الإيميل
حسن:اهو وتم ابحثي 
يارا:اهي هي دي أتصرف من دلوقتي 
حسن:تمام سيبوني بقي.
يارا:ماشي تعالي يا ياسمين تحبي نخرج تمشي شويه ونشرب عصير بره 
ياسمين:يلا وانا يعني ورايا اي 
يارا:طيب البسي ...بدلت ياسمين ملابسها وخرجت هي ويارا 
يارا:ايوة كدا فرفشي ياسو زي زمان تيجي ناكل ترمس يلا هعزمك وامري لله
ياسمين:يلا يامعفنه ما ياما عزمتك 
يارا:طيب ياستي ....ف ذلك الوقت كان اياد مكتئب واتصلت به هدي 
اياد:اي ياهدي مش قولتلك تعبان مش عايز اتكلم مع حد 
هدي:ف اي يا اياد انت عايز تسبني مثلا بعد كل الي حصل وشرعت بالبكاء😢كل دا عشان بحبك طيب ياسيدي انا هقفل
اياد:لا ياهدي انا اسف بس نفسيتي وحشه 
هدي:تيجي نخرج ونتفسح زي زمان 
اياد:خليها بكرا اكون روقت شويه 
هدي:ماشي بس خلي بالك انت اتغيرت معايا ..يابنات معلش هقفل النت يومين معلش بقي استحملوني اليومين دول..
يتبع الفصل الخامس عشر 15 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent