Ads by Google X

رواية تزوجني رغما عنه "اياد وياسمين" الفصل الحادي عشر 11

الصفحة الرئيسية

رواية اياد وياسمين تزوجني رغما عنه البارت الحادي عشر 11

رواية تزوجني رغماً عنه كاملة

رواية تزوجني رغماً عنه الفصل الحادي عشر 11

مر اسبوع واياد وياسمين لا يتحادثان مما جلب بالاكتئاب لياسمين والارق من كثرت التفكير بما هي فيه وان حبيبها وزوجها غارق ف حب اخري وضاق بها الامر ذرعا فقررت ان تخبر والدت أياد بما يحدث وبالفعل بعدما ذهب الجميع الي اعمالهم 
ياسمين؛ماما انا هعمل نسكافيه اعملك معايا
سعاد:ياريت ياسوما اعمليه وتعالي نتفرج ع المسلسل هيبدء اهو 
ياسمين:حاضر لاني عايزاكي ف موضوع مهم 
سعاد:موضوع اي خير
ياسمين:هعمل النسكافيه واقولك ....دخلت المطبخ وبعد الانتهاء اتت 
ياسمين:احلي نسكافيه لاحلي ماما سعاد 
سعاد:حبيبتي ربنا يخليكي ليا
ياسمين:والله اهي معاملكتم الحلوه معايا دي هي اللي مصبراني ع العيشه دي
سعاد:ليه ياحبيبتي مالك خير فيكي اي متخانقه مع اياد
ياسمين:بالعربي ياماما ابنك من يوم الفرح لحد دلوقتي مش قرب مني غير مره وحده 
سعاد:ليه ف اي
ياسمين:بيحب وحده تانيه وبيكلمها وبيقابلها وانا عارفه دا بينام ف اوضه وانا ف اوضه وحاولت كتير اقربه مني بس هو رافض ومتمسك بيها
سعاد:عبيطه حاولي اخليه يحبك
ياسمين:انا جربت كل الوسائل وتعبت انا هسيب البيت احسن انا قولتلك عشان مش حابه اخبي عليكي وتعبت بصراحه
سعاد:انا لما يجي ليا كلام معاه اما نشوف هيعمل اي 
ياسمين:ياريت لان نفسيتي تعبت 
سعاد؛ولا يكون عندك فكر ولو حابه تروحي لاهلي تقعدي اسبوع عند اهلك تغيري جو 
ياسمين:والله فكره انا تعبت وهروح لاهلي واريح ابنك مني واريح اعصابي شويه 
سعاد:طيب ياحبيبتي بعد الغدا اما يرجع اياد هقوله يوصلك لاهلك وبعد تربيه يمكن لما تبعدي يعرف قيمتك ويحس انه بيحبك مع اني عارفه انه بيحبك بس البت الصايعه بتاعته دي وأكله عقله ادعيله ربنا يهديه 
ياسمين:يارب .....بعد العصر كانت ياسمين اتمت اعامل المنزل وانهاء الطعام وعاد اياد ووالده واخيه من العمل 
اياد:ماما انا ميت من الجوع حضري الاكل بسرعه
سعاد:وانا مالي عندك زوجه اطلب منها 
اياد:اي ياماما الاسلوب دا 
سعاد:ولا اسلوب ولا زفت قرفتني ف عيشتي يا اخي اوعي ودفعته ودخلت غرفتها دخل اياد المطبخ 
اياد:بحده ياسمين ف اي عملتي اي زعل ماما مني 
ياسمين:قولتلها كل حاجه كل حاجه يا حبيب 
اياد:نهارك اسود 
ياسمين:فوق دماغك يا قلبي وخرجت مسرعه الي الصاله
احمد:سوما انا جعان ممكن تحضري الغدا لان ماما قافشه علينا 
ياسمين:من عنيا يا حماده ....استمع اياد الي حديثهم وانتايه الغضب الشديد ..ودخلت ياسمين المطبخ 
اياد:بغضب حماده ها وسوما 
ياسمين:وانت مالك يابتاع دودي انت مفكر الكل زيك ولا اي ....واخذت الطعام وتركته يحترق من الغضب 
اياد:دودي ماشي اما نطلع الشقه ونبقي لوحدنا هعرفك .....انتهت ياسمين من وضع الطعام ع الطاوله وجلس الجميع الا اياد 
والده:اي يا اياد مش كنت هتموت من الجوع من شويه 
اياد:لا يابابا مابحبش الاكل دا هطلب دليفري وصعد الي شقته وهو ف قمه غضبه 
سعاد:شاطره خليه ياتربي مش هو ابني بس مش متربي 
هههههههههههه ضحك الجميع وتناولوا الطعام وبعد انهاء ياسمين جميع اعمالها 
ياسمين:ماما سعاد انا خلصت كل الشغل وف دور ف الغساله بعد اذنك بقي هطلع اخد دوش واحضر شنطتي عشان اروح بيت بابا 
سعاد:اطلعي ياحبيبتي ربنا يكملك بعقلك واخلاقك وادبك
ذهبت ياسمين الي فوق
والد اياد:هو ف حاجه بينهم شايف الوضع مش طبيعي 
سعاد:ابنك للخايب ابو رياله لسا بيكلم الصايعه هدي ومش قرب من مراته عشانها
والده:نهاره اسود والله لطالع مأدبه 
سعاد:اقعد يا جمال ابنك اصلا مهما عملنا معاه مش هيسيبها البت بتعرف تعرجعه لانها كدابه ومكاره ادعيله ياسمين تقدر تعقله 
والده:ربنا يهديه استغفر الله ع دي خلفه ياشيخه........ف ذلك الوقت صعدت ياسمين الي الشقه ودخلت غرفتها مباشره وجلبت الشنطه  وبدأت بوضع ثيابها ودخل اياد 
اياد:انتي بتعملي اي 
ياسمين:زي ما انت شايف هسيبلك البيت وامشي انت مش تستاهل اعيش معاك لانك واحد خاين 
اياد:بجد يعني خلاص ماشيه 
ياسمين:اه فرح بقي وابقي هات حبيبتك وانا مش موجوده عادي ماتفرقش 
اياد:ع فكره انتي اتخطيتي حدودك جدا ماتتكلميش عنها تاني بالطريقه دي 
ياسمين :ولا هتكلن عنك ولا عنها لانكوا اتفه من اني افتكركم واخرج دلوقتي عايزة اغير هدومي 
اياد:خارج من وشك احسن انك خلاص هتغوري من هنا ....اغلقت ياسمين باب الغرفه وجلست تبكي وبعدها مسحت دموعها وقالت 
ياسمين:هتيجي تترجاني يا اياد ارجعلك ووقتها مش هرجه تاني دخلت ياسمين واخذت حمامها وارتدت ثيابها وخرجت من الغرفه تحمل حقيبتها 
اياد:استني انا هشيلها 
ياسمين:بعد اذن حضرتك ماتلمسهاش 
اياد:طيب اوصلك 
ياسمين:لا برضو مش عايزة اشوف وشك تاني احمد هيوصلني 
اياد:احمد اه 
ياسمين:بصوت مرتفع احمد ...لم يسمعها
اياد:مش هيسمعك  امسكت ياسمين هاتفها واتصلت به
ياسمين:ايوة يا حماده ممكن تطلع تشيل الشنطه وتوصلتي بيتنا 
احمد:من عنيا ياسوما لحظه اغير هدومي واطلع 
ياسمين:خد وقتك ....اخرجت ياسمين الشنطه خارج الشقه وجلست فوقها 
اياد:اي دا هتفضلي كدا 
ياسمين :ادخل واقفل الباب اهمك ف اي انا احمد هيلبس ويطلع 
اياد:انتي حره بس وامسك بزراعها وانهضها من فوق الحقيبه وحمل الحقيبه 
ياسمين:انت بتعمل اي يامجنون انت 
اياد :اقفلي باب الشقه وانزلي انا اللي هوصلك وغصب عنك 
ياسمين:مش هقفله ومش هركب معاك 
اياد:وهو يقفل الباب بقدمه واهو قفلته انزلي يلا ونزل اياد يحمل الحقيبه وخرج احمد من الشقه ورأي اياد ينزل بالحقيبه مسرعا وخلفه ياسمين تصيح بانها لن تذهب برفقته
احمد:ف اي ياجماعه مالكم 
اياد:اخل ياحمد انا هوصلها 
ياسمين:تعالي يا احمد انا مش هركب معه ...نزل اياد وخلفه احمد وياسمين ووضع اياد الحقيبه ف السياره 
اياد:وفتح باب السياره اركبي يلا عشان اوصلك
ياسمين:انت مالك مش هركب معاك يلا يا احمد اركب انت وصلني 
اياد:واللي ما حد موصلك الا انا اي رأيك بقي 
ياسمين:مش طيقاك انا ولا عايزة اركب معاك هو بالعافيه 
اياد:اه عافيه اي رأيك بقي وعافيه بعافيه بقي تعالي حملها ووضعها ف السياره غصبا 
ياسمين:يامجنون انت نزلني اف بقي انت اي يا اخي 
اغلق اياد الباب وركب السياره وذهبوا 
اياد:هههههههههههه هههههههههههه 
ياسمين:بقرف هاهاها بتضحك ع اي انت اي التخلف دا 
اياد:هههههههههههه ضايقتك برضو وعملت اللي ف دماغي 
ياسمين:وانت مهتم ليه وتوصلني ليه مش اولي ليك تقضي الوقت دا مع دودي 
اياد:واخلي احمد يوصلك لا 
ياسمين:وانت اي مضايقك انا خلاص هطلق منك وانت مبسوط انت مالك بقي احمد يوصلني او غيره انت مفكرني واقفه عليك انا اللي كنت مختلفه وحبيتك ووقفت حياتي عليك وسبت زياد ابن عمي الليىكان هيموت واوفق عليه 
اياد:لا والله زياد كمان 
ياسمين:اه عند حضرتك مانع 
ياسمين:بس انتي دلوقتي مراتي انا 
ياسمين:مجرد وقت اما نخلص الطلاق وانت تروح دودي وانا اتزوج زياد 
اياد:هتتزوجيه ازاي وانتي مش بتحبيه 
ياسمين:عادي ع الاقل هيعاملني احسن منك وبعدين يهمك ف اي احبه ولا لا مابقاش ليك صله بيا دلوقتي 
اياد:اه مظبوط ..وعم الصمت الي ان اوصلها الي منزل والدها .....ياتري هل هذا الفراق ..هنعرف .....يتبع
يتبع الفصل الثاني عشر 12 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent