رواية حكايتي مع الفهد الفصل الحادي عشر 11 - رنا البحيري

الصفحة الرئيسية

رواية حكايتي مع الفهد البارت الحادي عشر 11 بقلم رنا البحيري

رواية حكايتي مع الفهد الفصل الحادي عشر 11

ع البحر لم ينزل سوي مالك ونور وفهد وحياه لم ينزله بعد
مالك:تعالي نتمشي شويه يا نور لحد ما فهد وحياه ينزله
نور:اشطا يلا 
بعد وقت من المشي و الكثير من الحديث والضحك بين مالك ونور نادي احد ما ع نور
.....:نور
نور بصدمه:احمد
احمد: ايوه احمد
نور بسعاده: اعااااااااااا وحشتني اوي ثم ركضت لاحتضانه 
نور وهي تحتضه وقالت بدموع: وحشتني اوي يا احمد كل الوقت ده وما تسألش عليا للدرجة دي هونت عليك 
احمد: اسف يا حبيبتي بس انتي عارفه ضغط الشغل وكل شويه بسافر من بلد لبلد تانيه حتي مش بلحق ارتاح شويه
نور:عادي ولا يهمك اهم حاجه اني اطمنت عليك 
احمد:المهم خالتو و عمو عز عاملين ايه
نور:الحمدلله كلنا كويسين
احمد:احم وساره 
نور:زي القرد يا خويا 
احمد:احسن منك
كانت تتحدث مع احمد ولم تنتبه لذلك الواقف بعضب وبالطبع كان مالك اتجهه إليها مالك وقال
مالك بغضب:مين ده يا نور وازاي تحضني كده
نور:ده احمد بن خالتي واخويا ف الرضاعه... الي حد ما خف غضب مالك... ثم استدارت لاحمد وقالت وده يبقي مستر مالك مديري ف الشغل 
احمد:اهلا بحضرتك
مالك:اهلا
في ذلك الوقت اتي فهد وحياه
فهد:كده يا واطي بقي اتفق معاك نتقابل تحت تسيبني وتروح تتمشي مع نور اخص
مالك:مش انت اللي طولت فوق انا مالي 
فهد وهو ينظر بغيظ لحياه:ماهو ع ما الهانم صحيت من النوم نوم اي دي كانت ف غيبوبه مش نايمه
حياه:الله مش جايه من طريق سفر وتعب لازم انام وارتاح
فهد:ده ع اساس ان انتي اللي كنتي بتسوقي ده انتي نايمه من اول ما خرجتي من القصر لحد ما وصلنا هنا
حياه:ليه هو انا المفروض افضل صاحيه يعني مش كفايه اني سيبتك تصحيني بدري
فهد:لا كتر خيرك والله
كادت ان تتحدث حياه ولكن سبق مالك بالحديث وقال
مالك:خلاص يا جماعه حصل خير اهدوا بقي
فهد وقد انتبه لذلك الواقف معهم 
فهد بتسأل:مين ده يا مالك
مالك بغيظ:ده احمد اخو نور 
فهد وهو يصافحه:اهلا بيك.يا احمد انا فهد الاحمدي مدير نور ف الشركه 
احمد:اهلا بحضرتك يا فهد باشا 
حياه:احنا هنفضل واقفين كده كتير ولا اي
فهد:عايزة تروحي فين يا اخرت صبري
حياه:عايزة اكل
فهد بصدمه:هو انا مش لسه جايبلك تاكلي قبل ما ننزل
حياه:ما انا جوعت وبعدين انت بتعد عليا الاكل
مالك:نفسي اعرف بتودي الاكل ده كله فين 
حياه: وانت مالك هو انت يعني بتدفع حاجه من جيبك
مالك:الله يكون ف عونك يا فهد
نور:يلا انا جعانه
فهد: يلا ياعم بدل ما يكلونا احنا
مالك: يلا
ذهب الجميع الي المطعم ولكن من غير أحمد التي استأذن اللتو للذهاب لإكمال عمله 
مالك بمشاكسه لحياه:ها يا حياه يا حبيبتي تحبي تاكلي دراعي تحلي بيه
حياه:لا علشان هتلاقي دراعك.طعمه مالح ومش حلو زيك انا عارفه
مالك:اه يا كلب البحر بتأكلني لحم وترميني عظم
حياه:هو انا جيت جنبك يابني
نور:والله انتوا الاتنين عاملين زي ناقر و نقير 
حياه:البيست حجي
مالك:البيست حجها زي ما قالت
حياه:خلصت 
فهد:طيب الحمدلله يلا بقي
مالك:لا استني يلا اي الاخت حياه لسه ما حلتش ثم نظر لحياه ها يا حياه هانم تحبي تحلي بأيه 
حياه:لا مش هحلي دلوقتي هستني شويه
في ذلك الوقت أتت تلك السلعوه (اكيد عرفته انها سردين صح🙂😂😂) 
سيرين: هاي
فهد: هاي 
مالك:يادي القرف اللي ع المساء
نور: يادي النيله السوده 
حياه: يا ستر يا رب اي اللي جابك هنا يا حربايه 
نسرين وهي تشتعل غضب من حياه ولكن لم تعلق:ها يعني ماحدش.قالي ان انتم هتخرجه 
حياه:واحنا نقولك ليه يعني كنتي من باقي عيلتنا 
نسرين:عادي كنت هخرج.معاكم
حياه:وجودك مش مرحب بيه
مالك:حياه معاها حق
فهد لتصليح الموقف:قصدهم ان انتي اكيد تعبانه من.الطريق ونايمه وماحدش كان عايز يزعجك
نسرين:اها تمام
فهد لمالك:امضاء العقود مع الوفد امتي
مالك:بليل ف النيت
فهد:امم ماشي
نور:هنعمل اي بقي دلوقتي
حياه بتفكير:امممم تعالوا ننزل البحر
مالك:فكره حلوه يلا
فهد بأعتراض:لا طبعا انا مش موافق
حياه:ليه يا فهد
فهد بغضب:عايزة الناس تتفرج عليكي يا روح امك 
حياه:في اي يا فهد احنا ف الغردقه وكل اللي هنا نزله البحر ليه احنا كمان مش ننزل 
مالك:ايوه يا فهد احنا جايين هنا نغير جو ف بلاش نكد 
نور:بليز يا مستر فهد وافق
نسرين:في اي يا فهد ما تخليها تنزل انت مكبر الموضوع كده ليه وبعدين ما هو مالك كمان بن عمها ومع ذلك عايزها تنزل عادي ليه انت معترض
فهد:معترض علشان هي مش تبقي بنت عمي وبس لا هي مراتي
نسرين بصدمه مزيفه:مراتك امال انا اي
حياه:انتي واحده بتتلزق فيه وبما انك عرفتي انه جوزي لو وشوفتك مقربه من يا حربايه انتي هشلوحك 
فهد:نسرين احنا اصدقاء وبس كده وياريت تحطي دي ف دماغك انا الاول كنت معجب بيكي وكنت فاكر انه حب والاعجاب انتهئ
نسربن بصدمه حقيقه:يعني اي
فهد:..
يتبع الفصل الثاني عشر 12 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent