رواية قلبي لك كاملة بقلم اميرة محمد (جميع الفصول)

الصفحة الرئيسية

رواية قلبي لك كاملة بقلم اميرة محمد حصريا عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل، وهي رواية الكترونية رائعة حيث نالت الكثير من الحب والمشاعر والعديد من المشاكل الاجتماعية التي سوف تعرفها في الرواية.

رواية قلبي لك كاملة بقلم اميرة محمد

رواية قلبي لك كاملة

-شكلك نسيتي انك ملكيش اهل ولا تحبي افكرك إن جدي هوة اللي لمك من الشوارع 
-‏بلعت ريقها بصعوبه :لا منستش ي استاذ فهد بس انت ملكش حق تهيني بالطريقه دي 
-‏انتي يبت شغاله عندنا هنا يعني كل اللي نطلبه تعمليه امشي انجري شوفي جدي عشان ياخد الدواء 
-‏كفاية كدا انا قاعدة هنا عشان خاطر جدك الراجل الطيب اللي بيعاملني زي بنته لولاه كان زماني سايبه القصر ده باللي فيه عن اذن حضرتك
(انا عائشه مش هتصدقوني لو قولتلكم معرفش حاجه عن نفسي غير إن بابا وماما اتطلقو ورموني ف ميتم كبرت فيه لحد م تميت ال ١٨سنه بعدها خرجت وافتكرت اني هاخد حريتي بس العالم من برااا وحش اووي كنت بتعلم وانا ف الميتم بس لما سبته سبت معاه التعليم ودا فهد حفيد الراجل الطيب اللي شافني ف الشارع طلبت منه مساعده بس اتفأجأت لما أخدني علي قصرة وخلاني اكمل تعليم بقالي سنتين عندهم وحاليا عندي عشرين سنه بيعاملني بكل احترام ومن ساعت م تعب وانا اللي بهتم بعلاجه ، فهد مش بيطيقني بيعتبرني خدامه بس انا مستحيل اسكتله بعد كده لولا جدي كان زماني مشيت )
مسحت دموعي عشان جدي ميحسش بحاجه دخلت اوضته لاقيته قاعد علي الكرسي الهزاز بتاعه وبيقرء كتاب 
-جدوووووووووووووو
-‏عاااااااااااا......
-‏ههههههههههه كل يوم بعمل كده وبتتخض برضو هههههه
-‏حرام عليكي ي عيشه هتقطعيلي خلفي 
-‏اه ي جدو ي شقي انت .....لسه عايزة تتجوز وتخلف تاني وغمزتله 
-‏هههههه يبنتي هوة العمر بقي فيه حاجه
-‏متقولش كده ي جدو انت لسه شباب 
-‏هههههه يبت يبكاشه 
-‏هههههه يلا طيب عشان تاخد الدواء
-‏روحتي جامعتك
-‏اه 
-‏اتغديتي 
-‏اه 
-‏فهد بهدلك النهاردة 
-‏اه ..ايه قصدي لا 
-‏انا عارف ي عائشه ان فهد حفيدي بيضايقك بكلامه وانتي مستحملاه عشاني 
-‏لا طبعا ي جدي فهد كويس معايا وانا عمري م هنسي ان حضرتك لمتني من الشارع و....
-‏اي اللي بتقوليه ده مسمعش الكلام ده تاني انتي بنتي زيك زي فهد بالظبط
-طب يلا بقي عشان ترتاح شوية وانا هروح الميتم للأطفال 
-‏انا فخور بيكي اووي 
-‏باسته من خده :وانا بحبك اووي ي احلي جدو ف العالم سلام
-ربنا معاكي يا قلبي 
بحب اروح دار الايتام مش عايزة انسي اني اتربيت هناك ، شعور الحب ، الوحده ، الامان ، الفرح ، كل الحاجات دي ف قلبي دول ذكرياتي ويعتبر بيتي وعيلتي الاولي .
- استني عندك 
- ‏نعم 
- ‏رايحه فين !؟
- ‏والله شيء ميخصكش 
- ‏القطه طلعلها لسان 
- ‏وبتخربش كمان يسطااا 
- ‏يسطاا ؟ هقول اي م احنا جايبينك من الشارع 
- ‏عائشه بدموع : تربية ميتم بس محترمه 
- ‏قصدك اي ؟ 
- ‏زي م فهمت 
- ‏الظاهر انك ناقصه تربيه وانا بقي هربيكي 
ورفع ايدو عشان يمدها عليا و ....

رواية قلبي لك الفصل الثاني

 ‏- الظاهر انك ناقصه تربيه وانا بقي هربيكي 
ورفع ايدو علشان يضربني بس مسكتها قبل متنزل علي وشي 
-عائشه بغضب : اياك تتجرء وتعملها تاني وإلا قسما بربي هنسي انت مين وهيكون ليا تصرف تاني معاك 
-‏......
• سيبته واقف مصدوم ومشيت ، مهو مكنش ينفع اسكتله ، مش عشان انا عايشه عندهم يهيني كل شوية ، انا مش ذنبي ان امي وابويا معندهمش قلب ، ومفكروش فيا ، ليه الانسان بيعمل ف اخوة الانسان كده ، بس لا انا من هنا ورايح هرد عليه ف كل كلمه هقيقولها  .(بقلمي اميرة محمد )
• دخلت دار الايتام وحضنت كل الاطفال اللي هناك ، قلبي واجعني عليهم ، ازاي كل اب وام بيقدرو يعملو كده ، ليه اي السبب ، شعور الخيبه وقلة الثقه هيفضل ملازمهم طول حياتهم .(بقلمي اميرة محمد )
-ازيك يا جدي 
-‏تعالي ي فهد 
-‏حاضر 
-‏عائشه يبني ملهاش ذنب ف كل اللي حصلها بلاش تقسي عليها وتعاملها ب اسلوب مش كويس ، دي بنت طيبه وقلبها ابيض.
-‏عارف يا جدي وانا اعتزرتلها عن كل اللي حصل مني بس جاي وطالب من حضرتك طلب 
-‏اتفضل ي حبيبي 
-‏انا عايز اتجوز عائشه 
-‏ايه .....؟
-‏انا ضايقتها كتير بس هعوضها عن كل حاجه صدقني ي جدي انا معجب بيها ومش عايزاها تكون لحد تاني 
-‏الجد بفرحه : انا مبسوط اووي كان نفسي من زمان اجوزك عائشه بس خوفت يبني متوافقش 
-‏لا يا جدي انا معنديش اعتراض بس عائشه .....
-‏متقلقش انا هكلمها وهيه مش بترفضلي طلب 
خرجت من اوضة جدي وانا الفرحه مش سيعاني خلاص هتجوزك يا عائشه وهنتقم منك وهكسر كبريائك ده ، وهردلك القلم اللي ضربتهولي عشرة بس استني عليا يا...يا  تربية الملاجيء .(بقلمي اميرة محمد )
• خلصت مع الاطفال وروحت اتمشيت شوية بفكر ف حياتي وال حصلي واللي وصلتله ، اتنهدت وبدأت عيني تدمع 
• ‏وبعدهالك يا عائشه هتفضلي تسمعي إهانات طول عمرك كده ، انا قاعدة ف البيت ده علشان خاطر الراجل الطيب اللي عاملني احسن من ابويا وامي وبيعتبرني زي بنته ، يلا الدنيا مش دايمه لحد ، اكيد كل اللي بيحصلي ده فيه خير من وراه ، يارب انت عالم بحالي ريحني وريح قلبي .
• ‏روحت البيت لقيته قاعد زي م يكون مش وراه حاجه غيري 
- فهد بقرف : اهلا بست النينجا 
- ‏عائشه ب استهزاء : والله يا عسل م فيقالك 
- ‏اهدي علي نفسك عشان محضرلك مفجأة حلوة 
- ‏ههه وانت بييجي من وراك غير المصايب ؟
- ‏معلش عقابك كل شوية بيزيد بس اتقلي عليا ي قمر 
- ‏وانت فاكرني هسكتلك زي كل مرة تبقا بتحلم
ف أقل من ثانيه لقيت نفسي ف حضنه ولف دراعي ورا ضهري (بقلمي اميرة محمد )
- اااه ...سيبني انت حيوان 
- ‏لسانك ده هقطعولك قريب 
- ‏دا بعينك بني ادم وقح 
- ‏ههههههههه انتي لسه شوفتي وقاحه 
-فلت منه : ابعد عني بقااا 
جريت علي اوضتي وانا سامعه صوت ضحكته السخيفه ، قفلت الباب وانا قلبي بيتقبض مش عارفه ليه ، غيرت هدومي ونمت شوية وقررت انزل ل جدي اشوفه 
- جدوووووووو......جدووووووو
- ‏يبنتي بقاا 
- ‏هههههه تصدق بالله حياتي من غيرك م ليها لازمه 
- ‏ضحكتك عندي بالدنيا وما فيها 
- جريت عليه حضنته : جدو انا مش عايزة اسيبك ابدا انا بحبك اووي 
- ‏ومين قال اني هسيبك انتي هتفضلي معايا هنا علي طول 
- خرجت من حضنه : هههههه يعني مش هتجوزني 
- ‏لا هجوزك وهتعيشي معايا هنا 
- ‏ههههه وقرة عيني هيوافق 
- ‏اه طبعا منا عايزك عشان كده 
- ‏مش فاهمه قصد حضرتك 
- ‏اتكلم بجدية : عائشه فهد... طالب ايدك 
- ‏ايه ........؟؟؟! يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent