رواية موجتي الصغيره الفصل الخامس والاخير - مريم مصطفى

الصفحة الرئيسية

رواية موجتي الصغيره البارت الخامس والاخير بقلم مريم مصطفى

رواية موجتي الصغيره كاملة

رواية موجتي الصغيره الفصل الخامس والاخير

مراد: يموج انا بحبك 
موج بعصبيه:انت اتجننت 
يقطع كلامها زين 
زين هجم ع مراد بالضرب
زين وهو بيضرب مراد:بتحب مين دي مراتي والله لموتك علشان تبقا تبصلها تاني
موج: سيبه يازين علشان خاطري 
موج وهي بتحاول تبعد زين عن مراد زين زقها ووقعت اتخبطت ف دماغها وزين محسش بااللي عملو ولسه مكمل ضرب ف مراد لحد ما كل اللي ف المستشفي اتجمعوا وبعدوا زين عن مراد
زين: والله ماهسيبك
حياه بصوت عالي: يازين موج مش بترد عليا  
زين افتكر انه زقها وطلع يجري عليها وشالها ودخلها اوضه ف المستشفي وبدا يوقف الدم اللي نازل من دماغه
بعد شويه موج بدات تفتح عينها ولقيت زين ماسك ايدها موج سحبت ايدها زين حس انها مضايقه منو بسبب اللي حصل
وخدها علشان يروحوا بس لحد ماوصلوا موج مكلمتش زين
زين:موج اناا
موج بصوت عالي:انت اي انت عملتلي مشكله ف شغلي انت من لما دخلت حياتي وانت عملي مشاكل 
زين بعصبيه:لا اسمعه بيحب فيكي واسكت صح
موج:لو انت عارفني كويس زي مابتقول كنت عرفت ااني اقدر اوقفه عند حدو واعرفه حدوده كويس 
زين: انا بثق فيكي بس مقدرش اشوف حد تاني بيقولك كده واسكت 
موج: انا بكرهااااااك يازين بكرهااااااك 
زين: بتكرهيني بعد كل ده بتكرهيني ليه ياموج عملتلك اي ده انا بحبك اكتر من نفسي انا بحاول اخليكي مبسوطه ع طول وانتي ع طول مصممه تبعدني عنك كل مره بتوجعيني بكلامك وبقول غصب عنها ليه بتعامليني كده انا هريحك مني ياموج وهسبلك البيت 
موج بعياط: لا استنا يازين 
زين كان ساب البيت ومشي وموج دخلت اوضتها وفضلت تعيط وبعد شويه قامت غيرت لبسها وقاعدت تستنا زين وكل شويه ترن علي بس موبيله مقفول 
طلعت الصاله وقعدت مستنيه لحد مانامت 
بعد ساعه جه زين ولقي موج نايمه بره قعد جمبها ومشا ايدو ع شعرها وباسها وبعد شويه شالها نايمه ف اوضته وطلع نام ف اوضته
تاني يوم الصبح
موج صحيت وعرفت ان زين جه علشان اكيد هو اللي نايمها هنا بس استغرابت انو منمتش جمبها واكيد زعلان لسه موج راحت تشوف زين لقيته صاحت
موج:صباح الخير
زين بعدم رد...
موج:مش هتاكل
زين بعدم رد:...
موج بعياط:انا اسفه اني كلمتك بطريقه وحشه انا عمري ماكرهتك يازين انا اسفه 
موج سابته ولسه بتمشي زين حضنها من ضهرها
زين:انا مش زعلان منك يموج انابغير عليكي
موج لفت لزين
موج:بجد يازين
زين:بجد ياقلب زين
موج بفرح:هروح اعمل الفطار بقا
زين:طب اي رايك نعملو سوا
موج:موفقه جداا
زين:طب يلا قدامي
دخلو المطبخ واعملو احلي فطار مع بعض وقعدو كلوا 
موج:كده هنتاخر ع الشغل ع فكره
زين:مش انا اتوقفت عن العمل لمده شهر بسبب مراد
موج:انا اسفه يازين كل ده بسببي
زين وهو بيمسك ايدها:مفيش اسف وبعدين ياقلبي انا اموت علشانك
موج:وانا كمان مش هنزل الشغل غير لما تنزل
زين:بجد ياموج هتقعدي معايا
موج:اها تعاله بقا نعمل فشار ونجيب فيلم جامد نتفرج علي
زين بصدمه:موج انتي بتتكلمي جد
موج:اها يابني يلا
زين بفرحه: يلا  ياقلبي
فضلوا قاعدين مع بعض وزين واخد موج ف حضنه وقاعدين يهزروا لحد بليل وناموا قدام التلفزيون
تاني يوم الصبح موج صحيت قبل زين وفضلت بصاله لحد ماازين فتح عينه 
زين بغمزه: ببقا قمر وانا نايم صح
موج بكسوف: اها 
زين:بحبك ياموج
موج بتوتر:انا هقوم احضر الفطار
زين لنفسه:امته بقا هتحبيني زي مابحبك يموج
عدا اسبوع وزين وموج بيقربوا من بعض اكتر من اليوم اللي قابله
موج:ياااازين
زين:ف اي الله يخربيتك عايز انام 
موج:عايزه اتمشا ع البحر دلوقتي
زين:ناااامي والصبح نروح احنا الفجر ياقلبي
موج:لا دلوقتي
زين:حاضر منك لله
موج وزين نزلوا يتمشوا ع البحر 
موج مسكت ايد زين هو اتفجأ بس مرديش يقولها علشان متسبش ايدو
موج: زين
زين: هاا
موج: بحبك
زين بعدم وعي:ربنا يخليكي اي انتي قولتي اي
موج بحب:بحبك يازين
زين من الفرحه شالها وفضل يبوس فيها
زين:اخيرا قولتيها ده انتي طلعتي عيني
موج بضحك:ولسه هطلع عينك
زين: انتي تعملي فيا اللي انتي عايزا
موج: انا بحبك اوي يازين
زين بحب: طب يلا نروح
موج:يلا
بعد شهر رجعوا الاتنين شغلهم
حياة:الحق يازين موج تعبانه اوي
زين:هي فين
حياه: ف مكتبها
زين:مالك ياموج فيكي اي 
موج بضحك:شوف يابني واحد زيك هنقوله يابابا بعد تسع شهور تخيل
زين بفرحه:انتي بتقولي اي بتهزري صح
موج:هو ده ف هزار
زين حضن موج وبعدها خدلها اجازه لمده سنه 
وطول التسع شهور كان معاها وبيساعدها ف كل حاجه
بليل..
موج:اهاااااا اصحا يابني ادم بولد
زين:بقالك شهرين بتقولي كده ومش بتولدي نااامي يخربيتك
موج بصراخ:بقولك بولد قوم بقاااااااا
زين:انتي بتكلمي جد
زين:لا بهزر معاك اخلص يازفت
زين خد موج وجري بيها ع المستشفي ورن ع ابوها وامه وزين طول الوقت واقف خايف عليها وامه بتحاول تتطمنه
بعد شويه الممرضه طلعت وف ايدها بنوته واديتها لزين 
زين:موج كويسه
الممرضه:اها شويه وتقدر تشوفها
بعد ساعه الكل دخل يطمن ع موج 
والد موج:حمد لله ع سلامتك يابنتي
موج:الله يسلمك يابابا
موج:هو زين والبنت فين عايزها اشوفها
ام زين:بيكلم الدكتور والبنت معا مش عايز حد يشوفها قبلك
شويه وزين دخل
زين:بنتنا يموج
موج شلتها وخدتها ف حضنها
والد موج:هتسموها اي
زين:هسميها بحر 
موج:عرفت ازاي اني كنت هسميها كده
زين:لما كنا صغيرين كنتي بتحبي الاسم ده
موج:انت لسه فاكر
زين:ومقدرش انسا ياموج
بعد سنه
زين:يابنتي بطلي عياط بقا متبقيش رخمه ونكديه زي امك
موج:انا نكديه ولا انت اللي اب فاشل
زين:بحبك ياموجتي♥️
تمت💖
تمت النهاية اقرا ايضا رواية اتفاقية زواج كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل
google-playkhamsatmostaqltradent