اسكريبت رواية ورد كاملة من الفصل الأول للأخير

الصفحة الرئيسية

اسكريبت رواية ورد كاملة من الفصل الأول للأخير بقلم اية هاني

اسكريبت رواية ورد الفصل الأول

ورد.. 
=ايوا حضرتك بتنادي علياا. 
-اه.. 
=انت مين..وعرفت اسمي منين.. 
مقدرتش اتكلم وانا شايفاها قدامي بالمنظر دا كانت عيونها باهته دي حتي معرفتش انا مين.. 
-انا.. انا مالك يا ورد مالك الشرقاوي.. 
=ايوا وعارفني منين يعني. 
-انا لازم امشي.. وبسرعه البرق اختفيت من قدامها.. 
=هو مجنون دا ولا ايه... الأحسن ارجع البيت واقعد ساكته..
رجعت البيت ودخلت اوضتي وسقيت الورد بتاعي..وكل تفكيري كان ف الشخص اللى قابلته النهاردة طب عارفني ازاى ياتري وعارف اسمي منين..
_يااا ورد..
..........
_ورد..
=ايواا يا ماما جايه..: نعم يا ست الكل..
_ايه عماله انادي يا ورد يا ورد وانتي ولا هنا..
=دا طبيعي يا ماما ما انا كنت هناك..
_بلاش ألش دلوقتى المهم.
=اه خلينا ف المهم..
_فيه سكان جداد فوقنا واحنا متعودين نعمل ايه..
=نطلع لهم طبق حلويات وأكل اصل يبنتي بيرتبوا العفش ومبيقدروش يعملوا حاجه وبيبقوا تعبانين..
_لااا دا انتي شاطرة اهو وحافظة ما شاء الله..
=اومااال دا انا اعجبك اوى🌚😂😂..
_طب يلا يا حبيبتي خدي طبق الحلويات وابقي انزلى خدي الأكل لهم..
= حاضر منطلعش لهم شاي بالمرة..
_طب والله فكرة...
طلعت اطلع طبق الحلويات.. 
=ايه داا دا الباب مفتوح..: يا طنط.. يا حجه.. يا اللى هنااا.. 
خرجت ست ملامحها جميلة اوى دخلت قلبي بسرعه اوى افتكرت ف القرآن "سيماهم فى وجوههم" .. لقيتها جميلة اوى بجد.. 
=الله يطنط انتي جميلة اوي.. 
-ربنا يديمك يا قمر وانتي كمان قمر اوي وجميلة.. 
=ربنا يخليكي يا طنط اتفضلى طبق الحلويات دا بمناسبة السكن الجديد. 
-ايه دا هو الكل بيعمل كدا.. 
=لا احنا بس والله يطنط ماما دي بتحب ايه تبقي مختلفة عن الآخرون😂😂.. لازم اي حد يسكن جديد تروح مطلعه له طبق حلويات مش فاهمه بمناسبة ايه بالظبط بس اهو بقاا.. 
-لا انا لازم اجيلكوا بقا واشوف ماما العسل دي.. 
=تنورينا يطنط احنا تحتكوا على طول..: معلش بس يطنط ممكن سؤال.. 
-طبعآ يا.. مقولتليش اسمك ايه.. 
=ورد.. 
-الله اسمك جميل زيك بالظبط ♥... 
=والله انتي اللي جميله..هو حضرتك هتسكني لوحدك هنا.. 
-لا انا هسكن انا وابني بس هو نزل يحاسب الناس اللى جابوا  العفش وطالع.. 
=اه تمام يا طنط قولتيلى اسمك ايه بقا.. 
-إلهام.. 
=الله ايه الجمال دا يا ست إلهام.. 
-دا جمالك يا حبيبتي.. 
=تسلمى طيب انا هنزل بقا اجيب ليكوا الغدا .. 
-ملوش داعي تتعبوا نفسكوا يا بنتي والله.. 
=وبعدين بقااا.. 
-خلاص خلاص هاتي انا هقولك لا.. 
نزلت جبت الغدا وطلعت تاني لهم.. خبطت ع الباب.. 
-يا طنط إلهام.. افتحاااااي ولقيت الباب اتفتح.. : انت!!.. 

اسكريبت رواية ورد الفصل الثاني

=إنت.. 
-إنتي.. 
=انت ايه اللي جابك هنا.. 
-رجلياا.. 
=بلاش استظراف جاي هنا ليه وبتعمل ايه ف شقة طنط إلهام.. 
لسه هتكلم لقيت ماما جت.. 
_ورد!! تعالى يا حبيبتي... 
=مين دا يطنط.. 
_اه معلش يبنتي نسيت اعرفكم ببعض دا مالك ابني.. 
ايه داا بقاا مالك يبقي ابن طنط إلهام يخسارة كنت هجيلها كتير واقعد معاها.. بس بعد ما شوفته مش هاجي خالص.. 
=والله ربنا يخليهولك يا طنط.. طيب اتفضلى الأكل اهو عايزة حاجة تاني.. 
مسك صنية الأكل وايده لمست ايدي بسرعه شلت ايدي بسرعه..
_شكراً يا ورد.. 
ايه دا هو بيقولها كدا ليه ما تتظبط يااض انت.. 
_ابقي تعالى شوية يا ورد... 
=حاضر يطنط .. ونزلت بسرعه
_ايه ياورد السكان الجداد عاملين ايه.. 
=كويسين اوي يا ماما وطنط إلهام ماشاء الله ربنا يحفظها ياارب جميلة اوى وهتبقي تيجي تزورنا إن شاء الله.. 
-طيب يا حبيبتي تنورنا ادخلى انتي بقا جهزي الغدا لنا أحسن مش قادرة خالص.. 
=من عيوني ياست الكل ارتاحي انتي يا قمر.. ودخلت المطبخ بجهز الغدا وكل تفكيري بردوا ف مالك مش عارفه كل ما بشوفه بيشدني له بحس إني عايزة افضل باصه لعيونه.. عيونه اللى بتشبه القهوة هو جميل فعلآ زي طنط إلهام 💙.. 
خلصت الغدا وحطيت الأكل ع السفرة.. لقيت الباب بيخبط.. 
=استني يا ماما خليكي هروح اشوف مين.. وفتحت الباب.. 
-ازيك يا ورد.. 
الله اسمي جميل اوى كدا.. فوقي يا ورد.. 
=مالك!! عايز حاجه.. 
بص لياا ونظراته مكنتش مريحاني كان بيبص نظرة إعجاب بس لااا لاا انا بيتيألى.. فوقت على صوته وهو بيقول.. 
-وررررد روحتي فييين!!.. 
=هاا..انت قولت حاجه..ضحك وقالي.. 
-لاااا دا انتي مش معايا خالص.. 
=لا والله انا معاك اهو بس. بس كنت.. 
-خلاص خلاص اهدي انتي متوترة كدا ليه.. 
=صراحه اللى يشوفك ويشوف عيونك يتوتر..يالهوى عليااا انا قولت ايه.. وبسرعه قفلت الباب ف وشه.. ييه ايه اللى انا عملته دا شكلى بقا وحش اوي 🙂🙂.. 
_مين يا ورد.. 
=هااا دا دا مالك ابن طنط إلهام.. 
_وكان عايز ايه.. 
=مش عارفه والله.. 
_لا إله إلا الله..وقفلتى الباب ف وشه.. 
=ماهو يا ماماا. 
_بلا ماهو بلا زفت ينفع يبنتي كدا انا هفتح الباب.. 
_بسم الله ماشاء الله يا ابني ربنا يحفظك يارب.. انا اسفه بالنيابة عن بنتي.. 
-لا ولا يهمك يا طنط محصلش حاجه.. انا كنت جاي علشان اقولكوا ماما عزماكوا عندنا النهاردة.. 
_وتتعب نفسها ليه بس.. 
-ولا تعب ولا حاجه يا طنط.. 
_خلاص يا حبيبي هنجيلكوا.. 
-ماشى يطنط متتأخروش.. 

اسكريبت رواية ورد الفصل الثالث والأخير

-مش يلا يا ورد علشان نطلع لطنط إلهام.. 
=ما بلاش انا يا ماما اطلعي انتي يا حبيبتي .. 
-ورررد.. 
=حااضر.. حااضر جاية اهو يلا نطلع.. 
ياربي انا مكسوفه اوي.. ماشى ياست ماما. 
طلعنا وطنط إلهام فتحت... 
-ازيك يا حبيبتي نورتي العمارة.. 
_بنورك يا أم ورد.. اتفضلوا.. 
-ازيك يا ورد.. 
=الله يسلمك يا طنط إلهام.. اخبارك ايه..
-الحمد لله يا حبيبتي.. 
اتلفت حواليا علشان اشوفه بس ملقتهوش.. حمدت ربنا إنه مش موجود.. 
-طيب اناا هقوم اعمل ليكوا قهوة.. 
=والله ما يحصل يا طنط انا اللى هعملها.. 
-يا بنتي انتوا ضيوف عندي مينفعش كدا.. 
_قومي يا ورد اعملي هتكلم شوية انا وطنط إلهام.. 
=عيوني.. دخلت المطبخ وبعمل القهوه وواقفه بغني.. 
"حبيتك يوم ما اتلاقينا🖤... 
لما حكينااا أول كلام... 
حبييتك وأحلف على دا.. 
تسمع زيادة.. 
-دا انا مش بناااام..
=ايه دا دا صوته!! هو انا بيتيألى.. 
-لاا يا ورد انا هنا فعلآ.. 
بصيت ورايا.. ايه دا دا هنا فعلآ وسمع صوتي كمان ياربي كنت ناقصة كسوف اكتر من كدا حسبي الله ف دماغي دي.. 
-الحقي يا ورد القهوة فارت.. 
=اناا آسفه جدا.. هعمل غيرها.. 
-آسفه على ايه. 
=مش عارفه.. 
كنت متوترة اوي ورجعت لطبيعتي اما خرج م المطبخ.. عملت قهوة غير اللى فارت وخرجت.. 
=أحلى قهوة لأحلي طنط إلهام.. 
-ومفيش لأحلى مالك.. 
ييييه هو انت بتطلعلى منين.. 
=اه طبعا اتفضل القهوة.. 
بعد شويه.. 
-أول مرة اشرب قهوة بالحلاوة دي.. 
=شكرا ياا مالك.. 
-ما تروحوا يا ولاد تقعدوا ف البلكونه شوية وتسيبونا لوحدنا.. 
اييه!! انتي بتقولى ايه يا طنط انا هخرج اقعد معاه وابص ف عنيه كدا يالهوي. 
-حاضر يا ماما.. يلا يا ورد نروح البلكونه.. 
=هاا.. ماشى روح وانا جاية وراك.. 
وخرجنا البلكونه.. وكنت ماسكه القهوة وباصة للعربيات اللى رايحه واللى جاية وسرحت ف جمال المكان...بس الأول مكنش حلو كدا اشمعنا المكان دلوقتى بقا حلو فوقت على صوته.. 
-ايه يا ورد سرحانه ف ايه.. 
=اصل المكان جميل اوي.. 
ضحك برقة وقالى.. 
-الاه مش دا المكان اللى انتي ساكنه فيه طول حياتك.. 
=يخربيت ضحكتك... هاا اه.. 
-طيب حابب نتعرف اكتر يا ورد.. 
=معنديش مانع بس الأول ممكن أسألك سؤال.. 
-اه طبعا اتفضلى.. 
=انت عرفت اسمي منين.. 
-انا كنت بحب واحده اسمها ورد وكانت نفس جمالك انا شكيت ان أنتي هي اصلا.. بس إتأكدت إن هي واحده تانيه وانتي واحده تانيه.. 
مش عارفه زعلت ليه اما قال انه كان بيحب واحده تانيه.. 
=اه تمام..يخلق م الشبه أربعين.. 
-بس انتي احلي م ال 39 دول😌💙.. 
=نعم!! 
-ايوا يا ورد انتي جميلة اوى..هو انا ممكن اقولك حاجه ومتزعليش. 
=قول.. 
-أنا بحبك يا ورد♥.. 
=أقولك حاجه ومتتريقش.. 
-قولى.. 
=أنا كمان بحبك🥺💙.. 
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير" 💙.. 
-بحبك يا أجمل ورد شوفتها ف حياتي.. 
" ‏وتشاءُ أنت من الأماني نجمةً، ويشاء ربّكَ أن يُناولك القمرُ "
تمت سكرتب مكتملة عبر دليل الروايات ولقراءة روايتي الجديدة رواية رهف حياتي كاملة اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent