رواية صغيرتي الفصل التاسع 9 - عزه العربي

الصفحة الرئيسية

رواية صغيرتي البارت التاسع 9 بقلم عزه العربي

رواية صغيرتي الفصل التاسع 9

وقفنا البارت اللي فات عند
علي بص لمريم اتفضلي اطلعي يا خيتي 😜
مريم : لا انا هقعد مع خلاتي وعاوزه اسلم علي زين وأحمد واتعرف عليهم🙄
علي مدلهاش اهميه ولا بص عليها وكأنه مسمعش اصلا وسابها وراح علي اوضه الجلوس
مريم هتموت من الزعل من كلام علي ليها وطلعت جري علي اوضتها منزلتش طول اليوم ولا اتغدت
علي بيدور عليها بعنيه وقلبه وجعه اوي من كلامه ليها
في الليل 
كل بنات البلد اجتمعوا عند العروسه عشان يهيصوا معاها
علي وسليم في اوضهم وكل الحريم تحت 
سحر وسلوي طلعوا جابوا مريم عشان تفرح معاهم 
فعلا مريم كانت فرحانه اوي بالجو الأسري اللي مفتقداه دا 
الجده بتغني والبنات بيغنوا وراها وكان يوم حلو اوي
الجده يلا بقي كفايه قوموا امشوا وتعالوا من بدري يا بنات عشان الحنه
مريم : الله انا كمان عاوزه اتحنا 
مني : كلنا هنتحنا عقبالك يا قلبي
الصبح
القصر مليان ناس والكل بيشتغل 
مريم عينها علي حبيبها اللي جرحها مش لقياه
زهقت من الدوشه راحت عالجنينه
مريم قعدت عالارض وسط الخضره بتشم الهوا وفرحانه بس قلبها مكسور
صوت من وراها : احم احم ممكن اقعد
بصت لقيته سليم: هزت دماغها بالموافقه 
مالك
مفيش
انا اسف
علي ايه
عاللي عملته
لا مفيش حاجه متتآسفش 
بتحبيه؟!
هو مين ووشها احمر😍
الملامين
في واحد عايش في امريكا يقول كده؟!🤣
يا بنتي انا اه عايش في امريكا بس روحي هنا هييييح
ههههههههههه بجد طب احكيلي
احكيلك ايه بس غيري الموضوع
🙄🙄🙄🙄
احكيلي انتي بس مالك
زهقانه
من ايه
عادي يعني من ساعه ما جيت وكل يوم مشاكل بس_ علي مكانش كده خالص كان بيحبني بس دلوقتي لا
مريم علي بيحبك متقوليش كده
كان يا سليم كان انما دلوقتي خلاص
طب ايه السبب
مش مش عاوزني اكمل تعليمي
هو بيخاف عليكي يا مريم إنما هو بيحبك ولو عوزاني أكلمه انا اقدر اقنعه هو اه مرضاش أن اخواتي البنات يكملوا بس انا ومحمد اخويا اقنعناه أننا نكمل وكل واحد فينا يشوف مستقبله 
لسه هيكمل فجأه قطعه سكر اجت جري في حضن سليم نيمته عالارض
بنوته حوالي ٣ سنين لبسه فستان وشعرها طويل بعيون خضرا
سولي حبيبي انت واحسني اووووي
مريم: يااااتي يااااتي ايه الطعامه دي انا عاوزه حضن انا كمان مليش دعوه
سليم : قلب سولي وروح سولي قوميني انتي جيتي امتي 
انا لسه جايه مامي وبابي عند تيتا وبابي علي مش لقياه
مريم بخوف: لا كفايه بوس في سولي وتعالي قوليلي بابا علي مين 🤣
بصتلها : ايه دا انا عرفاكي انتي مريم ثح
يا روح مريم عرفتيني منين بقي
مس هقولك دا سل ومس هقول
اهيي اهيي انا سحلانه
لا متزعليش هاتي يا مريم خدي بوسه
علي دخل بعربيته عينه نزلت علي مريم وجنبها سليم 
فجأه لقي حد : بابا بااابا وهوب نطت في حضنه
قلب بابا قمري وحشاني اوي يا توتا
وشالها وماشي يبوس فيها لحد ما راحلهم
مريم قاعده مش عارفه مين دي
علي بصوت حاااد: انتوا قاعدين كده ليه 
سليم انتفض من مكانه : مفيش مريم كانت قاعده لوحدها جيت اشوفها لو عاوزه حاجه
علي : طب يلا علي جوا
مريم بصت لعلي باستغراب: مين دي يا علي اللي انت حاضنها وشايلها كده وبتقوللك يا بابا
علي ابتسم لمريم غصب عنه وبيبوس في البنوته: دي بنتي وحبيبتي 
مريم :نعم
علي وسليم ضحكوا عليها 
علي ضحك بصوت عالي خطف قلب مريم
البنوته : انا عرفاكي وانتي مش عرفاني امممم وطلعت لمريم لسانها 
مريم قامت وقفت : لا انا لازم اعضك بقي وانتي زي القمر كده وشدتها من علي وقعدت تبوس فيها
علي سرح في وش مريم الطفولي وهي شايله البنوته واتمني انها تكون بنتهم 
سليم : احم احم ايه يا عم روحت فين مش تعرفها بالقمر بتاعنا
امم دي يا ستي ريتال بنت اخويا محمد عندها ٣سنين واكيد محمد ومراته جوا خشي سلمي عليها
بجد يا روحي انتي عسل اووي ونزلت بوس فيها
بصت لتوتا : بس انتي عرفتي اني مريم منين بقي😜
مس هقولك ولا اقوللها يا بابا علي😂
علي وشوش توتا في ودمها
ومريم متنحه🙄🙄🙄
علي تعالي بقي اجيبلك شيكولاته قبل ما ندخل جوه
علي بصوت حاااد: سليم يلا علي جوا ومشي
سليم: يلا يا مريم علي بيهددني أجري علي جوا🏃🏃🏃🏃
ضحكوا ودخلوا جري
مريم دخلت الفيلا لقيت محمد ومراته
محمد شاب ٢٢ سنه ملتحي ودفنه واصله لبطنه ملامح وشه مش باينه من دقنه طويل وجسمه رياضي زي اخواته مراته اسماء منتقبه وقاعده جمبه 
مريم دخلت سلام عليكم
وعليكم السلام
محمد رفع وشه لمريم وبصوت عالي استغفر الله العظيم استغفر الله العظيم
مريم اتحرجت ودموعها نزلت 
سليم : في ايه يا عم الشيخ متهدي شويه 
اسماء: ازيك يا حبيبتي معلش هو ميقصدش حاجه هو بس استغفر عشان عينه اجيت عليكي 
مريم ابتسمت لها: خلاص مفيش حاجه 
واتعرفوا علي بعض
( محمد متجوز في اسكندريه خريج كلية العلوم واتجوز اسماء وهو بيدرس معاها) 
علي اجي هو وتوتا وجايب لها شنطه حلويات كتيره 
مريم بصتله بزعل
توتا: مريم انا جيبتلك معايا شيكولاته تعالي نروح نأكلها
اخدتها وراحوا علي أوضتها💃🏻⁩⁦
يا تري ايه اللي هيحصل_
ملحوظه صغننه اد كده🔥
الروايه دي مش قصه حياتي يا جماعه مش انا البطله اكيد ياريت بعد اذن حضراتكم مفيش واحده تدخلي خاص تقوللي اكيد دي حكايتك اتجوزتيه في الاخر ولا لا😂
يتبع الفصل العاشر 10 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent