رواية الصعيدى العاشق الفصل السادس 6 - رونا عبدالجليل

الصفحة الرئيسية

رواية الصعيدى العاشق البارت السادس 6 بقلم رونا عبدالجليل لاحظ الصورة التالية وقوم بعمل ما مكتوب بها

رواية الصعيدى العاشق كاملة

رواية الصعيدى العاشق الفصل السادس 6

ظلت همسه تردد اسم مليكه ولكن لا رد 
الجد : شيلها يا أركان بسرعه دخلها 
أركان: حاضر 
توجه اركان ناحية مليكه 
أركان: ادهم روح هات الشنطه بتاعتى بسرعه 
ادهم : حاضر حاضر
أما رعد فلم يكن يقوى على الحركه من شدة صدمته
دلف أركان داخل السرايا وهو يحمل همسه وقابلته امينه 
امينه : استر يا رب مالها يا ولدى 
أركان: أهدى يا امي الرصاصة ف كتفها يعنى هتجوم 
امينه ببكاء: يا رب خليك معانا ومع الغلبانه اللى فوج دى 
__________________________________,
فى اسكندرية 
مريم : م تكلمهم يا مراد نشوف عملوا ايه 
مراد : حاضر يا امى 
مريم : ابوك وعمك هيعملوا ايه بقا 
مراد: مجابوش سيرة قدامى
مريم : ربنا يكفينا شرهم 
مراد : انا حاسس أنهم مش كويسين
مريم : الشر بره وبعيد لا اتصل بيهم دلوقتى 
مراد : حاضر 
-------------&-------&------------
وفى مكان آخر بالاسكندريه
سهام : ابنك مجاش يعنى 
أسعد: اكيد على م يقدر يجيبها يعنى 
احمد : احنا مش هنستنى أما هو يجى
سها : وضح كلامك يا احمد 
احمد : احنا هنسافر الصعيد 
اسعد: انت اتجننت ده لو طلعت هناك فعلا وحكت ليهم اللى كنا بنعمله هيموتونا بدم بارد 
احمد : مفيش حل تانى نروح ونتمسكن شوية وسامحينا على كام دمعه والموضوع يتحل 
اسعد : اللى تشوفه
سهام : وانا هفضل هنا لوحدى 
اسعد : لأ هتيجى معانا بس انا هستنى بتاع ٣ أسابيع كده ولا حاجه
احمد : اشمعنا 
اسعد : بعدين اقولكوا
_____________________________
عودة للصعيد
عاد ادهم ومعه الحقيبه الخاصة بأركان ( أركان دكتور 😊) 
أزال اركان الرصاصة من جسم مليكه وتركها ما زالت فاقده وعيها
 وطلب من غفران الاعتناء بها موضحاً لها أن حرارتها قد ترتفع 
ظلت غفران بجانب مليكه ومعها همسة أما حور فكانت نائمة
عند حور عاد إليها امينه و أزهار بعد م اطمأنت على مليكه وكانت 
__________________&___________
صباح يوم جديد 
استيقظ رعد على صوت هاتفه 
رعد : الو 
مجهول : ايه عجبتك القعده عندك 
رعد : لأ بس بنت عمى رجعت وحصل شوية حاجات كده 
مجهول : طيب هنتقابل بكره ف نفس المكان 
رعد : اشطا تمام 
____________________________
استيقظت مليكه وهي تتألم 
غفران بابتسامه : صباح الفل يا لوكا 
مليكه: صباح النور  ، حور صحيت 
غفران : لسه بس هروح اصحيها عشان تفطر 
مليكه بتأوه من ألم ذراعها وكتفها : تمام وانا هنزل أنا كمان 
غفران : لأ انتى تعبانه
مليكه  : متقلقيش أنا كويسه
غفران : طيب يلا خلينى اساعدك عشان ننزل 
مليكه : يلا 
___________________________
وعند حور 
بدأت بفتح عينيها المنتفختان من كثرة البكاء
أزهار: صباح الخير يا قلب أمك
حور بحزن : صباح النور 
ازهار : حاسه بإيه يا حبيبتى 
حور : حاسه بإيد مازن اللى كتمت صوتى وحاسه أكتر بخنقة  وكأنه هيقبض روحى ويمشى
ازهار: بعد الشر عليكى يا حور أهدى بس وجدك هياخدلك حقك 
حور : حاضر ربنا يستر
أزهار: طيب يلا عشان ننزل نفطر 
حور : حاضر 
______________________. 
اجتمع الجميع على مائده الطعام عدا حور وبعد قليل من الوقت نزلت وبمجرد رؤيتها لمليكه شهقت بصدمه وخوف وجرت ناحيتها
حور بدموع : مليكه ايه اللى حصل مالك 
مليكه: أهدى خالص أنا زى الفل 
حور : زى الفل ايه بس قومى نروح مستشفى ولا حاجه و......
مليكه: والله انا كويسه ده جرح بسيط 
أركان وهو يدلف من باب السرايا : جرح بسيط 😳😳
واخده رصاصه وجرح بسيط 
مليكه : أنا مش توتو اوى كده يعنى ده رصاصه
اركان : ايه ده يا ربى هو فى كده
الجد : ساكته ليه يا حور
حور : اقول ايه يا جدى 
رعد : قولى عاوزه مازن يتعمل فيه ايه 
حور،: أنا عاوزاك تسيبه يمشى أنا مش عاوزة مشاكل كفايه اوى لحد كده 
الجد : هعاقبه بطريجتى خلاص اسكتوا
أركان: طيب حاسه بإيه يا انسه مليكه
مليكه: الحمد لله بس كافة واجعنى اوى 
اركان : طبيعى بس أن شاء الله تتعافى قريب 
مليكه : بإذن الله شكراً ليك 
أركان: العفو هو الواحد كان لازم يسحبها منك ده انا شيلتك امبارح 
ووسطى انقطم منك وعالجتك ومأخدتش منهم فلوس كمان 
مليكه  : نسقفلك يعنى ولا ايه 
ضحك الجميع عدا حور التى تشعر بالخوف
ادهم : احم بالمناسبة يا انسه همسه انتوا كنتوا بتتكلموا عن مين امبارح
حور باستفهام : هو فى ايه 
رعد : اصل .............................اخبرها بكل شئ حدث من اول دخول مازن إلى الرصاصة التى أخذتها مليكه 
حور بتوتر : اها ك..و ...كويس انها جت ع قد كده 
رعد بشك : مين ده بقا 
حور : بعدين ابقا اقولكوا
الجد : يا بنتى احكى عشان نفهم 
حور : الله يخليك يا جدى بعدين 
رعد بعصبيه: م تخلصى بقا عايزين نشوف هنهبب ايه انتى جيتى شجلبتى حياتنا وخلاص 
الجد بحده: رعد اخرس ومش عايز اسمع حسك 
رعد : حاضر 
صمت الجميع و قطع صمتهم هاتف رعد 
استأذن من الجميع وتوجه إلى الجنينه عشان يرد  
_________________________
فى الداخل 
أزهار: مينفعش تزعق معاه كده يا عمى
امينه: سيبيه يا ازهار هو معاه حق مينفعش يعلى صوته عليها أكده 
غفران بهمس لأركان الجالس بجانبها : وبعدين 
اركان : والله حاولت أبعدها عنه ومقدرتش 
غفران : أنا هتصرف 
حور : بعد اذنك يا جدى هخرج اتكلم مع رعد شويه 
الجد : روحى يا حبيبتي
_____________________________
عند رعد 
رعد : يا حبيبتي أهدى بس انا مقدرش على زعلك 
مجهول : ....................
رعد : لأ أنا مش بحبها هي بالنسبة لي واحده بشفق عليها وكمان هي بنت عمى 
مجهول ............................
رعد : دى واحده معقده أنا بشفق عليها بس مش اكتر 
ولسه بيلف لقى حور ف وشه 
رعد بارتباك : ح ..........حور . انتر هنا من امتا؟؟ 
حور :. .....................
تفتكروا حور سمعته ولا لأ 
مين المجهول ده وايه حكايه اركان وغفران 
يتبع الفصل السابع اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent