رواية القدر الفصل السادس 6 - بقلم هايدي يسري

الصفحة الرئيسية

رواية القدر البارت السادس 6 بقلم هايدي يسري

رواية القدر الفصل السادس 6

انعام : امال شكلك مضايق ليه
ميرال : ابدا عادي بس البنات لغوا الخروجه كل واحده نزله مع خطبها
انعام : طب ده اللي مزعلك يعني بكره تتخطبي وتخرجي
ميرال :لا عادي مش في دماغي بس خلاص كلها كام شهر وهيتجوزوا وهبقي لوحدي
انعام : دي سنه الحياه واكيد هتخرجوا وتعدوا سوا
ميرال : اصلا دارين هتسافر مع جوزها يعني كده كده هنتفرق.... انا هطلع استريح شويه
في احدي المولات
مروان : ها ياستي ايه عجبك علشان نشتري
ريتال : مش عارفه
مروان : ريتال ده سابع محل ندخله ومفيش حاجه عجباكي وتقولي مش عارفه
ريتال : كلهم وحشين مش لازم بتنا يكون حلو
مروان : طيب اختاري اللي يعجبك ياحبيبتي
اشتروا الحاجات وينقلوا اللي اشتروا علي شقتهم علي طول
بعد مخلصوا
ريتال : مروان ممكن توديني عند ميرال
مروان : اشمعنا
ريتال : عادي بس هطمن عليها
مروان : حاضر
وصلوا بيت ميرال
ربتال : ازيك ياداده وحشاني اوي
انعام : وانتي كمان ياحبيبتي عامله ايه وخطيبك عامل معاكي ايه
ريتال : تمام الحمد لله.... هي ميرال فين
انعام : كانت تعبانه شويه نامت
ريتال : طيب هطلع اشوفها
طلعت ريتال لغرفه ميرال
ريتال وهي تبوسها من خدها : اصحي ياكسوله
ميرال : سبيني انام شويه يا داده تعبانه
ريتال : داده!! هي الداده بتبوسك وهي بتصحيكي قوميلي كده خليني اعرف اتخانق
ميرال : في ايه ياست حد يصحي حد كده
ريتال : مش انتي اللي بتستهبلي
ميرال : خلاص حقك عليا ممكن تسبيني انام روحي شوفي جوزك بقي
ريتال : طب ايه رايك مفيش نوم وانا هبات معاكي انهارده
ميرال : جوزك هيوافق
ريتال : اه عادي
ميرال : طب جربي
ريتال تتصل بمروان
ريتال : الو
مروان : لحقت اوحشك مش ممكن
ريتال : بس يابابا عيب
مروان بضحك : عايزه ايه يالمضه هانم
ريتال : ممكن ابات عند ميرال انهارده
مروان : ليه
ريتال : عادي شكلها تعبانه شويه هعد معاها
مروان : اطمني عليها وامشي احسن
ريتال بدلع : يرديك اروح بليل يعني هبتات وامشي الصبح
مروان : هاجي اخدك
ريتال : يامروان ما انت خلاص روحت هتنزلي تاني مخصوص
مروان : اه عادي
ريتال : طب علشان خاطري
مروان : الصبح تكوني في البيت
ريتال : عندي جامعه هروح معاها
مروان : كمان طيب كلميني قبل متنزلي
ريتال : حاضر يلا باي
مروان : باي خدي بالك من نفسك
ريتال : قولتلك هيوافق ده احنا جامدين اوي
ميرال : بقالك ساعه بتقنعي فيه اساسا
ريتال : سيبك منه بقي تعالي احكيلك اللي حصل طول اليوم
بدات تحكلها
انتهى اليوم وبدانا يوم مشرق جديد
ميرال : هاخد دوش علي ما تفوقي
ريتال : طيب وانا هقوم اهو
بداوا يجهزوا
ريتال : هكلم دارين أشوفها هتيجي معانا ولا
ميرال: اوك
ريتال : ايه ياعروسه مطنشه تكلمينا ولا ايه الله يسهلوا ياعم
دارين : هو انا فيا حيل اعمل اي حاجه
ريتال : طب انا بقول اعد في بيت ابويا احسن
دارين بضحك : لا انتي لبستي خلاص اتكتب كتابك انا ممكن اخلع بقي
ريتال: تقدري ونبي
دارين : لا مقدرش وبعدين حد لاقي عرسان
ريتال : علي رايك... المهم هتيجي معانا الجامعه
دارين : لا مش هينفع خلاص فاضل كام يوم علي الفرح مش هلحق اخلص الحاجة روحوا وابقي ابعتيلي اللي هتاخدو
ريتال : اوك ياحب يلا باي
ميرال : هتيجي
ريتال : لا
ميرال : طب يلا ننزل علشان منتاخرش
نزلوا وراحوا الجامعه اعدين في المحاضره تلفون ريتال يرن مش عارفه نرد
ريتال : انا يومي اسود انهارده
ميرال : ليه
ريتال : نسيت اكلم مروان
ميرال بضحك : البس
ريتال : ربنا يستر
خلصوا المحاضر اول مخرجت كلمته
ريتال : قبل متزعق والله نسيت اكلمك اسفه عارفه اني غلطانه
مروان : يعني نسيتي ومترديش عليا هو انا ناقص قلق مش كفايه سبتك عند صاحبتك
ريتال : براحه طيب قولت اسفه
مروان : ماشي ياريتال سلام دلوقتي علشان عندي شغل
ريتال : طيب سلام
ميرال : خدتي علي دماغك يا اموره
ريتال : اينعم .... امال لما اقوله اننا الكام يوم دول عند دارين هيعمل ايه
ميرال : اهو انتو كده تتجوزوا وانا اللي اتمرمطت في النص وحضرتكوا تيجوا علي الفرح الصبح يارب اهم يارب
ريتال : عقبال منجيلك في فرحك ياقلبي
ميرال : لا انا هستني اربي عيالكوا
ريتال : صح امال احنا اللي هنربي ولا ايه
ميرال : ميصحش ....انا هروح عند دارين بقي وانتي لما تعرفي تقنعي الاخ بتاعك ابقي تعالي ده لو وافق انك تيجي الفرح
ريتال : قولي يارب
وصلت ميرال عند دارين
ميرال وهي داخله بتغني : وافرحي ياعروسه انا العريس ياعروسه ياعروسه انا العريس
دارين : انا قولت محدش غيرك هيظبطني
ميرال: عيب عليكي ده احنا نعجبك اوي
الكل بيضحك
يبداو التجهيزات لحد يوم الفرح
في الفندق اللي فيه الفرح
ميرال : مروان قلب علي ريتال ومرديش يجبها معانا من الصبح هتيجي الفرح علي طول
دارين : مش مشكله متغصبيش عليها انا عارفه دماغهم جازمه
جهزوا البنات العروسه لبست فستان جميل ميك اب خفيف حجاب بسيط جعلها تزيد جمال
الكل فرحان البنات بتهيص والكل فرحان وانتهي اليوم
تعدي الايام والشهور من تجهيزات وخروجات دارين اتجوزت وسفرت مع جوزها
بعد ست شهور
مروان وريتال قرروا ميعملوش فرح ويسفروا علي طول
اما ميرال خادت الاجازه كلها في البيت بتتكلم معاهم علي النت او بتذاكر
انعام : ست البنات بتعمل ايه
ميرال : مش بعمل ياداده اعده بقلب علي الفيس
انعام : طب كنت عايزه اتكلم معاكي في موضوع
ميرال : خير
انعام : بصراحه كده..
يتبع الفصل السابع 7 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent