Ads by Google X

رواية ملكت قلبى الفصل الخامس 5 بقلم جنة سامي

الصفحة الرئيسية

رواية ملكت قلبى البارت الخامس 5 بقلم جنة سامي

رواية ملكت قلبى كاملة

رواية ملكت قلبى الفصل الخامس 5

وكانت نانسى هتموت من الغيظ من لىلى بسبب جمالها الفائق حقدت عليها اوى اوى وكان الكل بيبصلها بأعجاب  وبيمدحوا فى جمالها. وزين يا عينى من ساعة ما شافها متنح فيها كأنة اتشل 😂 احسن تستهال عشان تبقى تحاول تجرحها يا حيوان 😒 المهم😁 
كانت لى لى متماسكة جدا وباينة واثقة اوى من نفسها اما زين هينفجر من الغضب بسبب نظرات الناس ليها واعد يفكر كام واحد اتمناها 
امل بخبث وابتسامة خبيثة:  مالك يازين مش على بعضك لى 
زين: لا مفيش حاجة 
هيثم:  بالمناسبة لىلى  هتتولى  ادارة شركة الجارحى مع زين 
زين ببرود وبص ل لى لى : مفيش مانع بس الشغل شغل برضو 
لين بصة لزين وبكل ثقة: طبعا هو الشغل لعبة واكيد انت عارف اهميتة همسك مجموعة الجارحى معاك عشان برضو اكسب خبرة اكتر واخد فكرة عن مجال اعمالك يا ااااا(زين الجارحى) 
امل كانت فرحانة اوى بثقة لىلى فى نفسها المهم 
نانسى بتناكة 😒:  لى هو انت ناوية تخدى المجموعة من حبيبى زين ولا اية 
لين:  انا مقولتش كدا انا بس باخد فكرة طبعا زين لى الفضل الكبير فى تكبير المجموعة محدش ينكر وان هو السبب فى تكبير الشركات 
نانسى: بس يعنى شايفاكى مش هتبقى قد المسؤلية الكبيرة دى محدش ممكن يكون شبة حبيبى زين اكيد 
اميرة اتعصبت اوى وقالت:  انت سمعتى عن شركات VR يا نانسى 
نانسى: طبعا دى مجموعة شركات مشهورة جدا فى دول العالم 
اميرة: ويا ترى عرفت مين اسسها 
نانسى: لا  مين(بتناكة اوى 😒)
اميرة: لين الجارحى هى اللى اسست المجموعة دى وادارتها وكل حاجة ورجعت انبارح من لندن 
نانسى وابوها انبهرو وزين جالتلة الجلطة 😂 اتصدم اوى 
لين: بس انا طبعا مكنتش لوحدى يا اميرة كانت يوسف وسيف بيساعدونى فى كل حاجة 
امل:  وبجانب كل دة  اجمل الجميلات ....محظوظ اللى هيتجوزك يا لى لى ربنا يرزقك بواحد يحبك بجد ويقدرك ويحترمك 
( يخربيت خباثتكوا انا قولت قبل كدا انتو عيلة مش سالكة استفزت ابنها لدرجة ان رحة الشياط طالعة منو 😂😂😂)
هيثم لنفسة:  مكنتش عارف انت بالخباثة دى وابنتى كمان 😲
( انت مستغرب لية 😂 بيقولك اجلب الجدرة على فمهة تطلع البت لأمهة 🤣🤣🤣🤣)
طبعا زين قاعد بيولع من اللى قالتة امة 
زين لنفسة: اية اللى عملتو دة يا زين واضح ان انت اتسرعت فى الحكم عليها 
(زين طول العزا مشلش عينوا من على الملاك الساحر ونانسى عملة تكلم فى الشباب اللى موجدين وهوبا جت لين وقفت جنب زين وقالتلو 
لين: متركز عليا  ركز على خطبتك  اللى ماشية تتصرمح مع كل شاب شوية 
زين باصلها فى عنيها وفى اللحظة دى تلاقت اعيناهما بحب 
بس لين رجعت لوعيها وحاولت تنفض كل المشاعر دى 
زين بتوتر: لين انا ااسف مكنش قصدى.
لين من غير ما تبصلووبثقة: متتأسفش  انت وضحتلى وجهت نظرك لية  ومتقلقش  كلها جدى يسافر ويتعالج وبعد هتلقني ونرتاح كلنا 
زين اتعصب جدا لما  سمعها بتقول هتلقنى  وفكر:  شكلك هتوقعبنى ولا اية 
(وخلص العزا  والكل مشى معادا الرزلة نانسى وابوها 😒) 
نانسى:  بيبى مش هتيجى معانا  
عبدالله:  سيبى زين يا نانسى يعد مع عيلتة وخلينا احنا نمشى 
زين بص لين بصة التحدى: لا انا هقعد هنا يومين تلاتة 
لين فهمت نظرتة راحت رافعة حاجبها .واللى بيراقب وفطصانين من الضحك بيحاولو يكتمو الضحكة
(ومشو ا الرزلة وابوها  وكل واحد فيهم طلع على اوضتة ملاحظة يا جماعة العزا اتعمل بعد موت محمد بأسبوع عشان كانت حالة لين صعبة اوى) 
...... لين وزين كل واحد طلع اوضتة اما العيلة اجتمعت فى المكتب) 
امل:  انتو شوفتو اللى انا شوفتو زين كان هيتجنن 
هيثم:  البركة فيكى 
يوسف:  انت طلعت مش سهلة خالص يا خالتو 
امل:  هههههههههه  كدة ماشى يا يوسف 
اميرة:  البت الرزلة دى كانت عنيها هتطلع من مكانها من كتر الغيظ (طبعا عارفين قصدها مين 😁😂) 
امل:  اللة واكبر فى عنها 
الجد:  انا مبسوط ان عيلتى اجتمعت دلوقتى واخيرا هنفرح صحيح محمد مش موجود معانا بس زكراة لسة موجودة 
هيثم :  لازم ندعيلة ربنا يرحمو ويغفرلو وانا بحاول احققلو وصيتو . وهرجع العيلة متماسكة وسعيدة من تانى 
(بخصوص الوصية
flash back 
(فاكرين  لما الجد جمع العيلة عشان يقولهم عن قرارة جواز لين وزين. قبل ما يطلعو ينامو محمد نادى على اخو)
محمد:هيثم 
هيثم:نعم يا اخويا 
محمد: تعالى نتكلم فى الجنينة شوية 
هيثم: ماشى 
قعدو يتمشو فى الجنينة شوية 
محمد: انا عايز اطمن على العيلة قبل ما اموت يا هيثم 
هيثم: بعد الشر عليك يا اخويا لى بتقول كدا 
محمد: يا هيثم محدش ضامن عمره انا بوصيك يا هيثم خلى زين يا خد بالة من لين انا عايز ابقى مرتاح وعايز اريح بنتى انجرحت اوى بسبب موت امها للاسف معرفتش اعوضها بس ممكن ابنك يعرف يعوضها يا هيثم  
هيثم:  اوعدك  انى احافظ عليها يا محمد ومتقلقش زين كدة كدة واقع يعنى حد يشوف القمر دة وميوقعش 
وقعد يضحكو وزى ما انتو عارفين طلع حكى لامل كل حاجة 
عودة للحاضر 🙂
الجد:  اخيرا هترجع الفرحة تملا البيت تانى 
سيف بينادى على جدو:   جدو يا ابو عصايااا 
الجد:  العصايا دى اللى هتنزل على دماغك 
سيف:  خلاص خلاص كنت بمزح معاك 😂
 (وعيلة العقارب اعدت تخطط هيعملو اية.. نوضح بقا العيلة كانت متوقعة انت زين هيجيب خطيبة بس مقلوش للين 
كانو عارفين برضو ان زين هينبهر بلين بس على طبيعتها ومن غير تمثيل  والاستفزاز كان جزء هام جدا من ختطهم  فعزمو شركائهم رجال الاعمال وكل اولادهم الشباب طبعا اخوات لين التلاتة فى ضهرها ومحدش يتجرأ يقربلها بس دى كانت تكة بسيطة بس عشان يغير ويحس بمشاعرة تجاها اما الرزلة نانسى فحبو يعلموها الادب راحو مصدرنلها لين دلوقتى زين بيحس حاجة تجاة لين ولين بتحاول تنفض الافكار دى من دماغها  ....... متفكروش ان كدا الموضوع خلص لا دة لسة ولسة دى عيلة عقارب وانتو عارفين 😂
(فى صباح يوم جديد كان زين لسة صاحى وخرج من اوضتة ونزل تحت يفطر معاهم) 
زين:  صباح الخير  
الكل: صباح النور  . كلهم كانو موجودين معدا لين وزين لاحظ كدا 
زين:  هى فين لين 
الكل باصلة بصدمة وقعدو يبصو لبعض ويبتسمو 
يوسف:  خرجت تتمشى الصبح بدرى ولسة مرجعتش.... وانت بتسأل لية 
زين:  لا ولا حاجة 
وقعت زين ولسة هيبدأ ياكل لقى الملاك داخل من الباب وسيبة شعرها مفرود وكان طويل يصل الى ركبتها 
لين بأبتسامة:  صباح الخير 
الكل: صباح النور   زين سرح فى جمالها وقال فنفسة: هو فى كدة اية الجمال دة يخربيتك 
اميرة كانت قاعدة جنب زين 
اميرة: زين.....زين.....زييييييين 
زين:  اية يخربيتك 
اميرة بأبتسامة: سرحان فى اية ولا (وبصت ل لى لى) سرحان فمين 
زين باصلها وبعد كدة رجع ياكل 
راح يوسف قام ووقف جنت اختة لين وحط ايدة على كتفها وقال: مبنلقيش من الابتسامة دى كل يوم يعنى 
لين: واللة طب روح اترزع مكانك احسن 
زين حس بالغيرة واتضايق لما اخويا حت ايدة على كتفها 
هيثم لاحظ كدا هيثم فى نفسة: للدرجادى انت واقع يا زين 
يتبع الفصل السادس 6 اضغط هنا
فصول الرواية كاملة عبر الرابط التالي "رواية ملكت قلبي كاملة"
google-playkhamsatmostaqltradent