Ads by Google X

رواية خارج قانون الحب الفصل الخامس 5 - روزان مصطفى

الصفحة الرئيسية

رواية خارج قانون الحب البارت الخامس 5 بقلم روزان مصطفى

رواية خارج قانون الحب كاملة

رواية خارج قانون الحب الفصل الخامس 5

إزاي الحيوان دا يفتح عليا الباب وأنا بغير هدومي ! 
خلصت سيا لبس وخرجت من الأوضة لبرا ، لقت بدر ساند على عربيته وبيدخن سيجار وكينان مخرج إيده من شباك العربية بيقول : ما يلا يا بت عشان إتأخرنا .. مستنيين السفيرة عزيزة تخلص لبس ؟ 
نفخت وهي ماشية وراحت فاتحة الباب وركبت وهي باصة للشباك بسكوت 
ركب بدر ببرود ودور العربية وقال : معاكي بطاقة ؟ 
بصتله من فوق لتحت وقالت : دا على أساس إني جاية عندكم رحلة ؟ انا مش فاكرة فين بطاقتي 
بدر بجدية : أوقات إدارة المول بيشتبهوا في ناس ف بيطلبوا بطايق بس أنا هتصرف المهم مسمعش صوتك وإحنا هناك من غير سبب 
دور العربية لحد ما وصلوا للمول ، فتح التابلوه وخرج ثلاثة ماسك ورمى واحد ورا وهو بيقول : عشان ممنوع تدخلي من غير الماسك ، إلبسيه 
سيا بعناد : مش هلبس حاجة 
خرج بدر المسدس من جيبه ف بص كسنان حواليه وهو بيقول : إيه يا زعيم !!! مش كدا الناس هتشوف السلاح
بدر بغضب : أنا مبحبش أكرر كلمتي مرتين ، أول مرة الأمر بيخرج من بوقي تاني مرة بيخرج من سلاحي ، انا غير العالم الزبالة اللي إتعاملتي معاهم بقلة أدبك وإستحملوكي
إترعبت هي ومسكت الماسك ولبسته ف نزلوا
مشي بدر وكينان جمبه وسيا وراهم وهي بتبص حواليها بتحاول تستنجد بحد ، بدر حس با ف قال من غير ما يبصلها : حاولي بس تشاوري بعنيكي لحد أو تلمحي بحاجة هتلاقي رصاصة في نص راسك 
بصت على الارض وهي بتغمض عنيها جامد لحد ما وصلوا لبوابة المول 
السيكيورتي : أستاذنكم بس جهاز قياس الحرارة
حطوا إيديهم قدامه وطلعت حرارتهم طبيعية ف دخلوا 
كينان بسعادة : ياااه يا زعيم إحساس إن معانا بنت وهتختار لينا حجات البيت دا زي ما تكون خارج مع أم .. 
مكملش جملته بدر بصله نظره قاتلة ، بعدين بص قدامه من غير ما يرد 
كينان بإعتذار : أنا أسف يا زعيم ، دي خرجت مني تلقائي
وصلوا لمحل شيك بيتباع فيه مستلزمات البيت من أول الصابون لحد ترابيزات السفرة 
دخل بدر وقال لكينان : خد البت دي خليها تختار مسحوق الغسيل الاول بعد كدا شوف بنفسك معاها لو في حاجة ناقصة في البيت تجيبوها ، وميهمكوش الفلوس 
سيا بصدمة : نعم ! إنتوا بجد عاملين الحوار دا كله على مسحوق الغسيل ؟ 
بدر برفعة حاجب : في إعتراض أو حاجة ؟ 
سيا بغضب : إيه التفاهة دي !
حرك بدر رقبته يمين وشمال ف طلعت صوت ف رجعت سيا لورا بخوف ، قربلها بدر وبصلها وهو بيقول : أنا مفيش حاجة ليها علاقة بيا تافهه ، مفيش حاجة خالص ف حاسبي على كلامك عشان خُلقي ضيق 
سيا بغضب : مسحوق غسيل للأبيض ولا للإسود 
بدر ببرود : هاتي الإتنين ، هاتي كل حاجة تسمعي إنها كويسة وميهمكيش الفلوس ، لو جبتي حجات سيئة عشان تنتقمي منس هعاقبك وانا عقابي وحش
مشيت سيا مع كينان وسط الرفوف ف قالت : إريال دا ريحته حلوة باللافندر ، إنت عاوز إيه تاني غير المسحوق ؟ 
كينان بتضييق عين وتفكير :  مممم منظف كويس للأرضية 
سيا بخبث : هو إنت بتغسل وبتطبخ وبتنضف عشانه ؟ رغم إن معاملته مش حلوة يعني
كينان بضحكة بعد ما فهمها : لا بقولك إيه السكة دي مبتجيش معايا ، دا الزعامة ويعمل اللي هو عاوزه انا بحبه بعيوبه قبل مميزاته ، راجل برنس في نفسه كدا 
سيا بغيظ : طيب الارضية بيستخدمولها كلور ومنظفات تانيه ، أما انا شخصياً بستخدم الفنيك زي ما ستي وستك كانوا بيعملوا زمان عشان يخرجوا الدبان ويمسحوا الشقة
كينان بذكريات : يااااه فكرتيني ببيت تيته والبلي والقلبظ و .. إيه دا إنتي هتصاحبيني يا بت إنتي ؟ هاتي الحاجة وإنتي ساكتة 
 سيا قالتله : عاوز حاجة تاني غير المسحوق والزفت ؟ 
كينان : ممم لا كفاية علينا المسحوق والزفت ، يلا يابت قدامي
إتحركوا ناحية بدر اللي واقف بيبص على السمارت تي في في المحل وعارض فيلم اكشن اجنبي ، وقفت سيا قدام الكاشير وهي بتحط الحجات عشان يحاسبوا عليها ، الكاشير كانت بنت وقاعدة بتبص لبدر بأعجاب ومش مركزة مع الزباين 
سيا بصتلها بقرف عشان مش وقته وقالت : والله ؟ إنتي يا أنسة ! 
بصتلها البنت وهي ماسكة الحجات وبتحسب السعر وهي بتقول : سوري يافندم 
كنان ضحك وقال : زعييييم 
بدر بجدية : خلصتوا ؟ 
كينان : حصل يا باشا 
الكاشير حاسبت وقالت : ٥٦٠ جنيه 
سيا بفتحة بوق : يا حراميين ! شوية صابون ومنظفات خمسميت عفريت يركبوكم ! دا انا بجيبه من ماركت الارزاق بالله بخمسين جنيه ويكفي ويفيض
بصلها بدر وقال : تؤ ! * بتبريقة * 
الكاشيرة  : ودا رقمي الشخصي يا فندم لو حبيت تتواصل معايا عشان اعرفك إذا فيه عروض او لا 
* بتبص لبدر بإعجاب * 
سيا أتخنقت منها مش عشان حاجة غير إنها وقحة وبس ، ف خدت الكارت من إيديها وقطعته نصين وقالتلها : حتى لو في عروض مش هنجيلكم تاني عشان أسعاركم غالية 
كينان شال الأكياس وغمر للكاشيرة قبل ما يخرجوا
بدر عجبته حركة سيا وإحترم فيها إنها فيها نقطة الجد زيه 
لما خرجوا من المحل عاتبها وقال : إيه اللي عملتيه جوا دا ؟ هو أنا مش قولت هاتوا ومش مهم الفلوس !
سيا وقفت قدامه وقالت : والله عرفنا إن حضرتك مقتدر ومعاك فلوس لو صرفتها مش هتخلص بس معلش يعني الناس دول إستغلاليين ، كل اللي عاملينه ديكور غالي عشان سبانوا ولاد ناس لكن الاسعار مبتختلفش ، اكيد المسحوق اللي إشتريناه مش سحري عشان يبقى بالسعر دا ويبقى لا عرق بعد اليوم ! إنت متهمنيش في حاجة بس انا مبحبش الإستغلال ودول إستغلاليين 
قالت الكلام دا ووشها إحمر من العصبية وبدر متنح ومركز فيها بس لإنه حس إنها مختلفة شوية * مش حب عشان عرفاكم *   
كملت هي بعصبية وقالت : وحاطين واحدة عماله تشقط الزباين ومش محترمه نفسها ولا محترمة حد ، اظن انا عملت اللي عليا ممكن نروح عشان عاوزة اتطمن على ريناد ؟ 
كان بدر مبتسم وسرحان سمع إسم ريناد الشيطان عفرته ، ف رد قال : ملكيش دعوة بالوسخة دي ، تقعدي زي الجزمة جوا زيك زيها
سيا بقرف : ما تختار ألفاظك هو إيه القرف دا ! 
بدر بتحذير : أنا بشتغل مع المافيا يعني مش موظف حكومي ف هي دي ألفاظي 
كينان بتعب : أنا بصراحة يا زعيم جعان أوي 
سيا بغضب : انا مش جعانة وعاوزة أروح   * بطنها طلعت صوت من الجوع * 
بدر بضحكة خفيفة : هنروح الفود كورت ناكل حاجة قبل ما نمشي 
قعدوا في مطعم ف سيا قالت : مش هاكل من غير ريناد 
بدر بصلها شوية بعدين قال ببرود : هي بنت خالتك وإحنا معندناش خبر أو حاجة ؟ 
سيا : لا بس حرام نقعد ناكل ونملا بطوننا ونسيبها جعانة 
بدر بجدية وغضب : لو ذكرتي إسمها تاني قدامي هعاقبك وأنا عقابي وحش ، وعشان تكوني عارفة لو مأكلتيش معانا هتفضلي جعانة طول اليوم زيها !
سيا بإضطرار : ماشي هاكل 
طلبوا الاكل وطلبت سيا إتنين ساندوتش وقالت : اظن حقي بعد لفي معاكم ونقيتلكم حجات كويسة 
بدر بتضييق عين : دا كدا كدا هتعملي دا ، بس انا مش بخيل ف جبتلك مش أكتر
بدأت تاكل وهي بتبص عليهم بياكلوا ، سحبت الساندوتش التاني وحطت في جيب السويت شيرت بتاعها ، لاحظ كينان الحركة وبدر كمان لاحظ بس متكلموش ، بتصلهم لقت كل واحد باصص في إتجاه ف كملت الساندوتش بتاعها وهي بتقول في عقلها * الساندوتش اللي عينته دا لريناد مش هاكل وهي جعانة دي مهما إن كان روح * 
بصت بالصدفة على طبق بدر لقته طالب سلطة وعصير لمون نعناع ، بصت لكينان لقته طالب زيها وبياكل ، بدر مبياكلش ومرة واحدة قام وقال : هحاسب وجاي مش هستنى الشيك عشان مستعجلين  ، خلصوا عشان نمشي
قام بدر ف ميلت سيا على كينان وهي بتقول : ممكن سؤال ؟ 
كينان وهو بياكل : لا 
بصت قدامها بزعل ف قال كينان  : إخلصي !
سيا : هو ليه بياكل سلطة ويشرب ليمون ، هو أكله ضعيف ؟ 
كينان : ملكيش فيه 
سيا : ما تقول هو سر حربي ولا إيه ؟ 
كينان بحزن  : اعداء لينا ك مافيا حاولوا يسمموه وأنقذناه في الوقت المناسب من ساعتها ومعدته حساسة وأكله ضعيف
سيا بإستغراب : يسمموه ! ليه ؟ 
كينان وهو بيفتكر : عشان كان ...
.. يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent