رواية ضحية الاختيار الفصل الخامس 5 - دوداا حوده

الصفحة الرئيسية

رواية ضحية الاختيار البارت الخامس 5 بقلم دوداا حوده

رواية ضحية الاختيار كاملة

رواية ضحية الاختيار الفصل الخامس 5

احمد :جايبه فطار لحازم ليه 
صدفه:انا والله ما حصل 
احمد :لا والله تعالي كده بوصي وخدها قدام مكتب حازم شافت من الازاز أنه بياكل الاكل 
صدفه :معرفش 
احمد :صدفه أنه جايب نفس الاكل صح 
صدفه :اه اه ممكن تكون مروه 
احمد :انتي خدتي الاكل بتاعي لمروه 
صدفه :لا والله انا جبت ليها الصبح اكلك جوا 
احمد :وازاي تجيبي ليها زي 
صدفه :انت عايز مشكله وخالص في اي يا احمد 
احمد :كنت فاكر ان مميز عندك 
صدفه :مهي دي الحقيقه 
احمد مهو واضح وسبها ومشي 
ودخلت صدفه ل مروه 
مروه :مالك فيكي اي 
صدفه :فين الاكل اللي انا جبته ليكي 
مروه:استاذ حازم دخل لاقني باكل عزمت عليه خدته 
صدفه :ومقولتيش ليا ليه 
مروه :هو في اي انا مش فاهمه 
صدفه : ابدا مافيش 
ودخل احمد 
احمد :صدفه عايزك 
صدفه :حاضر 
احمد :هاتي الاكل معاكي علشان نأكل 
صدفه :اكل اي 
احمد :الاكل يا صدفه 
صدفه :اه اه حاضر وخدت الاكل وهي ماشيه معقول ده احمد اللي انا حبيته لا صعب اوي أسلوبه 
احمد :حقك عليا يا صدفه والله ما كان قصدي انا اتجننت لنا شوفت حازم بياكل الاكل ده 
صدفه :مافيش حاجه
احمد :الله الاكل جميل اوي تسلم ايدك 
صدفه:بجد الاكل عجبك 
حازم :الله الله ساببين شغلنا وقاعدين ناكل 
احمد :معلش بنفطر يا استاذ حازم اتفضل الفطار اكل صدفه طعمه حلو اوي 
حازم :لا بالف هنا شكرا بس لو سمحت بسرعه علشان الشغل 
صدفه : حاضر انا هقوم عالطول 
حازم :ياريت لو سمحت 
صدفه : يلا يا احمد بسرعه 
احمد :صدفه لما تكوني ومعايا لو سمحت بلاش انتي تتكلمي خالص مفهوم 
صدفه :فيه اي يا احمد احنا كل شويه خناق 
احمد :انا ياستي طبعي كده 
صدفه :حاضر واتكلمت معاه نفسها كل  ده ولسه مش لبس دهب امال لو لبست الدهب اي اللي هيحصل وروحت البيت 
عزه :صدفه حبيبتي ادخلي غيري هدومك عقبال ما اخلص الاكل 
صدفه :ماشي يا عمتو 
عزه :ليكي مفاجاه عندي 
صدفه:خير 
عزه :عمك اسامه نازل الاسبوع الجاي 
صدفه :ليه بسرعه كده 
عزه :اول لما عرف أن في عريس جاي ليكي قال لا لازم انزل 
صدفه :اه ماشي 
عزه :مالك يا صدفه 
صدفه :هو عمي اسامه كان بيغير عليكي 
عزه :اكيد طبعا 
صدفه :وكان بيزعق ليكي وانتو مخطوبين 
عزه :لا عمرها ما حصلت كافيه بس نظره عينه كنت بعرف هو زعلان ليه بس بتسالي ليه هو احمد بيزعق عليكي 
صدفه :لا لا خالص والله 
عزه :صدفه 
صدفه :ابدا يا عمتو ده احمد رقيق جدا والله 
عزه :اشك في كده الست بطبعها غلبان ولو هو كده مكنش طلق 
صدفه :عمتو مش كل الناس زيك 
عزه :حبيبتي والله اتمني أن يكون كويس يلا ادخلي غيري هدومك 
صدفه :حاضر وعدا اسبوع وصدفه بين اه وبين لا 
والباب خبط فتحت صدفه 
اسامه : حبيبتي انا عامله اي 
صدفه :عمي الحمد لله بخير انت عامل اي ينفع كده ازاي متتصلش بينا نيجي ناخدك من المطار 
اسامه :حبيت اعملها مفاجاه 
صدفه :احلي مفاجاه والله 
عزه :اسامه حبيبي عامل اي 
اسامه :بخير يا قلبي وحشتوني جدا جدا حبيبتي كبرت وبقي يجي ليها عرسان 
عزه :اه شوفت بس اي هتكون عروسه قمر 
صدفه : انشالله 
اسامه :مالك يا صدفه 
صدفه :مافيش اتصل ب احمد يجي امتي 
اسامه :ده انتي مستعجله بقي 
صدفه :لا وقت ما تحب 
اسامه :اسمعني يا صدفه انا عمري ما اعتبرتك بنت اخو مراتي ربنا يعلم بعملك زي بنتي واكتر
صدفه :عارفه يا بابا 
اسامه :انتي عندي والله غاليه اوي والغالي لازم الناس تتعب فيه علشان تحس بقيمته 
صدفه :اكيد طبعا 
اسامه :دلوقتي احنا بعنا شقه بابكي والفلوس في البنك وكمان ورث ابوكي معانا كل ده هيكون معاكي اول ما احس انك تقدري تصوني 
صدفه :ازاي يا عمي انا معرفش بالموضوع ده 
عزه :دي وصيه ابوكي يا بنتي وقال لينا نصرف عليكي من الفلوس دي وربنا يعلم أن كل فلوسك زي ما هي محدش قرب ليها 
صدفه :,عمتي انا مش عايزه حاجه 
عزه :ده حقك يابنتي مينفعش 
صدفه :حقي خدته منك ومن عمي حنان وتربيه وتعليم يا عمتو 
اسامه :بامانه كنت عارف ان ده ردك بس برضه فلوسك هتبقي معاكي 
صدفه :نتكلم في الموضوع ده بعدين انا هدخل اكلم احمد 
اسامه :خليها الصبح انا محتاج اشبع منكم خليكي معانا دلوقتي 
وتاني يوم كلمت احمد 
احمد :اي يا صدفه فينك 
صدفه : انا ممكن مجيش انهارده 
احمد : خير ليه 
صدفه :عمي اسامه جه 
احمد :ايوه برضه مش جايه ليه 
صدفه :عايزني اقعد معاه 
احمد :وانا الولع صح 
ودخل اسامه يلا يا صدفه علشان نروح البنك 
صدفه :تاني قولتك يا عمي مس وقته 
اسامه :انتي بتتكلمي طيب خلصي وتعالي 
صدفه :, حاضر 
احمد :اه مش جايه علشان خارجه 
صدفه :والله ما خارجه وانت سمعت انا قولت اي 
احمد :بنك اي بقي 
صدفه :ورثي كله مع عمي وهو عايز يخلي باسمي 
احمد :اي ده انتي عندك ورث مقولتيش يعني 
صدفه :انا مكنتش اعرف الا امبارح بس 
احمد :تمام قد اي بقي 
صدفه :والله ما اعرف 
احمد :انتي عبيطه يا صدفه مش لازم تعرفي كام افرضي عمك خد من 
صدفه :لا طبعا هو لو كان عايز ياخد كان خد من الاول وانا مكنتش هعرف 
احمد :طيب هنيجي امتي بقي 
صدفه :ممكن بكره 
احمد :ماشي هكلم هاله اختي ونيجي بكره 
صدفه :هستناك يا حبيبي 
احمد :سلام 
صدفه :سلام 😔😔😔
وفي شقه احمد 
هاله :حلوه اوي البدله دي 
احمد :بقولك اي مش هلبس بدل 
هاله :مالك يا احمد 
احمد :مافيش 
هاله :,احمد انت مش عايز الجوازه دي صح 
احمد :ازاي يعني امال رايح فين 
هاله :واضح علي شكلك اوي انك مش بتحبها 
احمد :خد اللي بحبها عملت فيا اي 
هاله :يا حبيبي طيب اختار صح المره دي 
احمد :صدفه دي هتكون خاتم في صباعي وده اللي انا عايزه ومش المثل بيقول خد اللي بتحبك متخدتش اللي بتحبه 
هاله :لا طبعا لازم انتو الاتنين تحبوا بعض هي وحشه 
احمد :كلها نص ساعة وتشوفيها
هاله :طيب يلا بينا اتاخرنا 
احمد :عادي يعني مهما قاعدين 
وفي بيت اسامه 
اسامه :دي مواعيد 
عزه :معلش والنبي ما تزعلها 
اسامه :أنا بحب اوي اللي يحترم مواعيده 
عزه :وطي صوتك والنبي 
اسامه :حطي الاكل 
عزه :ينهار اسود ازاي يعني
اسامه:ده معاده الساعه ٣دلوقتي الساعه ٦حطي الاكل 
صدفه :اسمعي كلام عمي ياعمتو
عزه :طيب نصبر ساعه كمان والجرس رن 
عزه :الحمد لله وفتحت 
هاله :اسفه عن التاخير والله بس العربيه عملتها معانا 
اسامه :بعد الغدا نتكلم واتغدوا واتفقوا روحوا 
واتصل احمد ب صدفه 
احمد :جوز عمتك ده قليل الذوق 
صدفه :ليه بس ده زي بابا 
احمد :مشوفتيش عمل معانا اي 
صدفه :احمد والنبي عدي الموضوع
 احمد : هتروحي البنك امتي 
صدفه :ليه 
احمد :علشان تهدي حاجتك 
صدفه :بس انا مش عايزها 
احمد :صدفه انتي عبيطه ده حقك وانا مش هاجي جمبه بس لازم يكون باسمك وبعدين انا كده افهم انك مفضله عمك عليا ياه تخدي. نصيبك يا كل شي قسمه ونصيب سلام 
صدفه :حرام عليك بقي كده كتير وبعد ساعه خرجت 
اسامه :مالك يا صدفه 
صدفه :انا كويسه والله 
عزه :مش باين عليكي 
صدفه :عمي هنروح البنك بكره 
اسامه : هههههههههههه معقول بسرعه كده ده الكلام اللي جالي صح بقي 
يتبع الفصل السادس 6 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent