رواية رهف حياتي الفصل الخامس 5 - بقلم اية هاني

الصفحة الرئيسية

رواية رهف حياتي البارت الخامس 5 بقلم اية هاني

رواية رهف حياتي كاملة

رواية رهف حياتي الفصل الخامس 5

مروان: خسيتي اوي ايه دا انتي هتلبسي الفستان دا بقا ازاي.. 
رهف بإستغراب: فستان ايه.. 
مروان: خطوبتي انا وسلسبيل.. قال الكلمه دي ورهف اغمي عليها مروان ساب الفستان وقعد ع الأرض.. 
مروان بخوف شديد : رهف.. رهف ارجوكي ردي عليا.. يا عمي يا سمر.. 
الكل اتجمع.. 
محمد : فيه ايه يا ابني استر يارب مالها رهف.. 
مروان: مش وقت كلام يا عمي رني يا سمر ع الدكتور بسرعه.. 
بعد شوية جه الدكتور.. 
مروان : ما تخلص يا دكتور انت هتقعد تحسس عليها كدا.. 
الدكتور بضيقة: مش بشوف شغلي.. 
مروان بيحاول يتماسك ويتمالك اعصابه: بسرعه.. 
وبعد شوية.. 
خرج برا غرفتها وخرج وراه مروان.. 
مروان: ها يا دكتور ايه سبب الإغماء.. 
الدكتور : الواضح انها مش بتاكل وكمان عندها أنيميا ف انت هتروح تعمل لها تحليل ونشوف نسبة الإنيميا دي عندها اد ايه علشان نعالجها.. وياريت تهتموا بيها شوية.. 
مروان بحزن: ماشي يا دكتور شكرا.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ف غرفة رهف فاقت وفضلت باصه ف السقف بتاع الغرفة ودموعها نازلة بصمت.. 
دخل مروان لقاها بالمنظر دا قلبه وجعه اوي وراح حضنها.. 
مروان: ليه يا رهف تعملي ف فيا وفيكي كدا انتي بتعذبيناا احنا الاتنين.. 
رهف بضعف: ابعد عني يا مروان.. 
مروان فضل حضنها: لا مش هبعد يا رهف انتي لازم تقوليلي مالك ما انا مش هسيبك الا ما تقوليلي.. 
رهف بجمود وقررت تغيظه: انا بحب كريم يا مروان.. 
مروان بصدمه وبعد عنها : ايه!! انتي بتقولي ايه يا رهف!!.. 
رهف بنفس الجمود: اللى انت سمعته يا مروان ايه فيه ايه.. 
مروان: انتي اتجننتي وانا يا رهف.. انا ايه بالنسبالك.. 
رهف: انت أقرب صديق ليا.. 
مروان: بس كدا.. 
رهف: اه بس انت عايز حاجه تاني.. 
مروان: لا.. 
وخرج بكل هدوء وخد عربيته وخرج.. 
رهف ببكاء: انت اللى خلتني اعمل كدا يا مروان انت اللي عملت فيا وفيك كدا.. انا لازم امشي م البيت مش هقدر اشوفه معاها.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
ف بيت يامن.. 
يامن: هاا ايه العقاب بقا اللى تختاريه ع اللى عملتيه امبارح فيا.. 
سجدة وهي بتضحك وبتقوله: والله يا أبيه أميرة اللى قالتلى نزغزغك😂😂.. 
يامن مسكها من قفاها: اه تقومي تسمعي كلامها وتزغزغوني.. 
سجدة: بس كان شكلك يضحك اوي يا أبيه😂😂😂😂. 
يامن: انا بقا هعمل نفس اللى عملتيه امبارح وفضل يزغزغ فيها.. 
سجدة: خلاص يا يامن انا آسفه والله. ذاكرلي شوية بقاا.. 
يامن: اوبس دا امتحاناتك قربت يا سنه بيضه هتسقطي..ايه اللى انتي فالحه فيه.. 
سجدة: العربي كله حلو ما عدا النحو والرياضه لا مش فالحه خالص اه الدراسات الجغرافيا بتلخبطني بص انا مش شاطرة ف حاجه 🙂🙂.. 
يامن: نعم!!.. 
سجدة: يلا ذاكرلي بلاش تضيع وقت يلا.. 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
رهف رنت على سجدة.. : الو.. 
سجدة: رهوفة اخبارك ايه يا اللى بتسأليش.. 
رهف: يعني انتي اللى بتسألي.. 
سجدة: اصل بذاكر وانتي عارفة بقا علينا امتحانات بقا وكدا.. 
رهف: اه صح دا انا نسيت خالص والله.. 
سجدة: انتي هبلة يابت بتنسي امتحاناتك.. بس مالك كدا.. 
رهف ببكاء: تعبانه اووي يا سجدة حاسه إني بموت.. 
سجدة: طب بصي هخلي يامن يجبني واجيلك ف ثانيه.. 
رهف: لا يا حبيبتي متتعبيش نفسك.. 
سجدة: انتي هبلة يابت.. اقفلي انا جاية.. 
وقالت ليامن ويامن خدها ل رهف..
يامن: بصي انا هروح شوية ل قمر وأول ما تخلصي قعدتك مع رهف رني عليا اجي اخدك..
سجدة: اشطاا..ودخلت الفيلا..
كريم بإعجاب: اوباااا ايه القمر ده.. 
سجدة: تجاهل المجانين حماية منهم.. 
كريم: ايه المثل الغريب دا.. 
سجدة: نحن نختلف عن الآخرون.. 
كريم: يا جامد.. 
سجدة: يا تلح فين أوضة رهف.. 
كريم: تلح!! طب مش قايلك.. 
سجدة: يا رهاااااااااف انتي فيييين.. 
رهف خرجت على صوتها: تعالي يا سجدة انا فوق يابت.. 
سجدة: جيالك.. وراحت مطلعه لسانها ل كريم وقلدت صوته "تلح!! طب مش قايل..:  عرفت لوحدي يا اخويا.. 
كريم ضحك جدا على طريقتها.. وطلعت سجدة ل رهف.. 
يتبع الفصل السادس 6 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent